globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pionýr - volnoběh
 
16.8.2008 v 21:46
Zdravim, vůbec si nevím rady se seštelováním volnoběhu na jawe 21, je tam volnoběžný šroub, kterým se to podle manuálu upravuje, ale nikde není napsané jak se to přesně dělá, parkrát jsem to zkoušel, držím to pod co nejmenším plynem a točím šroubkem a zkouším volnoběh, ale prostě mi to vždy chcípne, at točím na jakoukouli stranu. Kdyby mi někdo alespoň vysvětlil, jak to přesně funguje byl bych vdečný, díky.

Pionýr - volnoběh

16.8.2008 v 22:11 | Nahoru | #1
rozeber karbec,vyčisti ho,slož,jehlu dej na prostřední rysku,šroub volnoběhu uplně vytoč,povol plynový lanko tak aby při rychlém úplném ubrání plynu bylo slyšet jak šoupátko dosedne na dno karburátoru,nastartuj a pomalu zatáčej ten šroub volnoběhu až se ti bude zdát že je to akorát. Jestli už je šoupátko od toho šroubu hodně vymačkaný tak ho musíš vyměnit. Spíš si myslím že máš ucpanou trysku.

Pionýr - volnoběh

16.8.2008 v 22:53 | Nahoru | #2
to bude asi jehlou v karbecu..musí sedět v tý dirce uprostřed

Pionýr - volnoběh

16.8.2008 v 23:51 | Nahoru | #3
u těhlech strojů to byl vždycky problém lol

Pionýr - volnoběh

16.8.2008 v 23:53 | Nahoru | #4
www.jawamania.info - tam vedi o Jawach vsechno.

Pionýr - volnoběh

17.8.2008 v 01:43 | Nahoru | #5
tipická jawa řeknu ti,takéto závady,to je normálka lol lol

Pionýr - volnoběh

17.8.2008 v 06:07 | Nahoru | #6
přikláním se ke všem těmto názorům o karbecu a pokud nic nepomůže, tak vyměň gufera na klice. Může se to zdát divné, ale už se mi to parkrát stalo, že to malinko sálo falešnej vzduch a nešel seřídit volnoběh, ale stejně to bude nejspíš to šoupě nebo v karbecu.

Pionýr - volnoběh

17.8.2008 v 07:46 | Nahoru | #7
Já s tím taky laboroval, potom jsem jednou i ten volnoběžnej šroubek ztratil a stejně to jelo, Pionýr je geniální stroj.

Pionýr - volnoběh

17.8.2008 v 09:14 | Nahoru | #8
seřydyt volnoběh u pyonyra se něda enem jak buděš vedle něho běžet jak ho buděš roztlačat temu se řyka volny běh lol lol

Pionýr - volnoběh

17.8.2008 v 09:36 | Nahoru | #9
fce: když utahuješ šroub volnoběhu, tak nadzvedává šoupátko v karburátoru. rozeber karbec a vyčisti a seřiď hladinu.

Pionýr - volnoběh

17.8.2008 v 09:42 | Nahoru | #10
derryn> jak se seřizuje hladina na tom tryskáči?? lol

Pionýr - volnoběh

17.8.2008 v 10:42 | Nahoru | #11
Díky moc za rady chlapi, hned jak se k tomu dostanu (o víkendu), tak se na to podívám, jinak trysky by to být neměli, ty jsem čistil nedávno. Je to jinak supr stroj , celé jaro jsme na tom dělali, tak doufám, že už stím konečně někam vyjedu...

Pionýr - volnoběh

17.8.2008 v 13:51 | Nahoru | #12

motodoctor>derryn> jak se seřizuje hladina na tom tryskáči?? lol



Rozletuješ plovák, posuneš a znovu sletuješ a těch novějších plováků jseš v pr...aze!

Pionýr - volnoběh

18.8.2008 v 08:22 | Nahoru | #13
na pinckovy to volnobeh drzi blbe za studena to dost toci a za tepla chvipa. kdyz budes sroube na volnobech dotahovat tak pridavas vzduch pozvedavato soupatko. dotahuj ho tak az bude drzet volnobech. ale skopntroluj trysky u takovej trysek se to zasery rychke maji maly vrtani a task kazdy smitko tam zustane.

Pionýr - volnoběh

19.8.2008 v 14:03 | Nahoru | #14
Já mám fichtla tak seřízený....že to je jak z výroby akorád nechytá za tepla ale to žádnej

Pionýr - volnoběh

19.8.2008 v 23:24 | Nahoru | #15
Jde to doladit prevrtanim volnobeznyho vzdusniku v karburatoru o par desetinek. Pak to dobre startuje i za tepla a nema problemy s volnobehem. Soudruzi v Povazskych strojirnach to moc nedoladili. Vic info na www.jawamania.info

Pionýr - volnoběh

20.8.2008 v 10:29 | Nahoru | #16
Bude to klasickej problém, šoupátko bude proklepaný od toho šroubku kterým se seřizuje volnoběh. Můžeš ho vyměnit nebo si pomoct tím, že ho zvedneš lankem to je ten šroubek na víčku. Efekt bude stejný, jediné negativum je že se ti při různém otočení řidítek bude trochu měnit volnoběh podle toho jak bude pokroucené lanko. Jde to seřídit, aby to drželo volnoběh teplý i studený to samé startování, ale musí být motor aspoň trochu v kondici.

Pionýr - volnoběh

21.8.2008 v 10:18 | Nahoru | #17
na chytání fichtla za tepla mám fígl, kterej mám vyzkoušenej a zaručeně funguje.

mít ho během startování nakloněnej doprava, chytne hned, ochudí se tím směs... a pak se neulejvá, jako normálně, a hned chytně, jen si to vyzkoušejte...

Pionýr - volnoběh

21.8.2008 v 10:24 | Nahoru | #18
motodoctor: helel vsechny fichtly co sem mel nezaviraly ventil benzinu v plovakovce primo jehlou plovaku (jako treba CZ atd) ale pres takovou paku z mosazneho plisku... takze hladina jde stelovat tim ze ohybas ten plisek...

Pionýr - volnoběh

21.8.2008 v 12:09 | Nahoru | #19
Pech: Ten "fígl" je popsaný a doporučený přímo v návodu k fichtlovi. Ale návody nikdo nečte

assassin: Jo, je tam ten plíšek a ventilek. Jen ty nejstarší kousky - tuším že 550 a 555, možná první 05 - měly systém jako "velké" Jawy, s klasickou jehlou.

Eln: Jen kroutit šroubkem nestačí. Je kuželový a opře se o šoupátko, nenadzvedne ho. Takže musíš vždycky trochu otevřít plyn, kousek utáhnout a plyn pustit, ať dosedne na kužel šroubku. Ale vřele doporučuju šoupátko vymontovat a podívat se, jestli není v místě kde se má o šroub opírat vyhryzané. Spousta fichtlů už tam má žlábek a pak se volnoběh seřídit nedá, protože šoupátko vždycky sjede příliš nízko, i když je šroub zašroubovaný na doraz.

Pionýr - volnoběh

25.8.2008 v 20:40 | Nahoru | #20
Díky všem za rady, nevěděl jsem vůbec jak to funguje a tohle mi hodně pomohlo
Volnoběh jsem pošteloval, a krásně držel asi první půl hodiny mé první cesty, takže jsem docela spokojený a myslím, že z toho stroje už asi víc nedostanu. Akorát cestou zpět už mi volnoběh vůbec nedržel a to pionýr hodinu chladl...

Pionýr - volnoběh

10.9.2008 v 15:20 | Nahoru | #21
Dobře seštelovanej pincek drží volnoběh jak studenej,tak teplej.Záleží taky na odtrhu mezi kladívky a nastaveném předstihu.Pak už jenom na těsnosti karbecu mezi válcem a zda už válec či karbec není vyběhanej.Pokud tyto podmínky splnuje,tak dá maximálku 75km/h po rovině a málo kde se řadí za 1 ve dvou lidech.To už musí bejt krpál. Vlastní dlouholetá zkušenost.

Pinckům zdar.

Pionýr - volnoběh

10.9.2008 v 17:36 | Nahoru | #22
Steluje se to sroubkem na karburaci,kdyz utahujes,otacky pridavas,kdyz povolujes obiras,spravne by to melo byt tak ze ho naplno utahnes a pak jednu a pul otacky sroubovakem povolis a pak by to melo bejt ale ja to delam podle zvuku motoru,ale pokud to nejde vubec tak mas ten sroubek mozna strzenej to se stava nebo vycistit celou karburaci,pripadne trysky,tak cernym vyfukum ZDAR mam 23 mustanga

Pionýr - volnoběh

10.9.2008 v 20:01 | Nahoru | #23

,spravne by to melo byt tak ze ho naplno utahnes a pak jednu a pul otacky sroubovakem povolis a pak by to melo bejt



Tato varianta se dělá většinou u štelování směsi,kterou pincek nemá štelovatelnou,ale možná že máš pravdu,knížku už si nepamatuju na spamět,ale možná že to tam tak nějak je.

Jo,pincek to je stroj,ted sem na něm dorazil domu,po rovince necelejch 80km/h. To jde né? (Jawa 20)

Naposledy editováno 10.09.2008 20:02:45

Pionýr - volnoběh

14.9.2008 v 07:00 | Nahoru | #24
Mě jednou naměřili policajti 85 na rovine.Dostal jsem hned 100kč pokuty za to,že mě málo svítila vzadu žárovka.Protože asi nevěřili svýmu rdaru.Ten policajt mě to dokonce ukázal,že to tam fkat je.A se startováním za studena i za tepla jsem nikdy neměl problém.(měl jsem "21")

Pionýr - volnoběh

31.10.2008 v 16:58 | Nahoru | #25
podle me to bude šoupatko v karbecu a špatnej vzduchovej filtr
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist