Vespa>2LEKO> dá se to hodnotit, právě srovnáním s jinýma motorkama ;)
Nedělej že to nechápeš
To teda nechápu ,jasan když si koupí Transalpa nebo Varadero,tak bych to pochopil,ale řešit to u ostrého endura mě připadá zbytečné!A je to stále dokola nevím ,kde a jak chce jezdit.Když bude jezdít po asfaltu nebo v terénu nebo v "těžkém" terénu tak může být 100% rozdíl tzn.5L nebo 10L.A když spadnu,a moto leží/což je často/ tak vyteče třeba litr!A třeba za celý den nedám 5. ani 6. rychlostní stupeň!
A je to to samá kolik žere "supersport"!?
...jasan když si koupí Transalpa nebo Varadero,tak bych to pochopil,ale řešit to u ostrého endura mě připadá zbytečné!...
a přesto to zbytečné není. Je dobré vědět co tě čeká třeba ve srovnání s ostatníma.
A při závodech je spotřeba poměrně důležitá, tankování ti zabere klidně minutu a to už do výsledků občas promluví
4T 450 vydrží 2 hodny countrycross s přehledem
2T 300 vydrží 2 hod. většinou, někdy se dojede na rezervu a jen vyjímečně se musí tankovat - když je to velká palba v písku
2T 200 dvě hodiny nevyjde, s jistotou tak max hodinu a půl
aspoň teda u oranžové techniky
Vana666>...jasan když si koupí Transalpa nebo Varadero,tak bych to pochopil,ale řešit to u ostrého endura mě připadá zbytečné!...
a přesto to zbytečné není. Je dobré vědět co tě čeká třeba ve srovnání s ostatníma.
A při závodech je spotřeba poměrně důležitá, tankování ti zabere klidně minutu a to už do výsledků občas promluví
4T 450 vydrží 2 hodny countrycross s přehledem
2T 300 vydrží 2 hod. většinou, někdy se dojede na rezervu a jen vyjímečně se musí tankovat - když je to velká palba v písku
2T 200 dvě hodiny nevyjde, s jistotou tak max hodinu a půl
aspoň teda u oranžové techniky
Ale závody ,sport vyjížďka a turistika je něco jíného!Mě to je jasná ,že pří RZ a CC je to důleité!Ale tady chtěl "chlapec" slyšet asi toto 250 2T = 9/L na 100 km + olej,300 2T 8L na 100 + olej,450 4T - 6 L na 100, 550 4T - 6 l na 100.
100km lehký terén cca 2 - 2,5 hodiny.
100 km středně těžký terén 3-3,5 hod.
100 km "brutal" 1 den !
Ale jelikož "chlapec" asi nechce jezdit za začátku závody a as ani "brutal" a chce se jen tak vozit a někdy střední terén,tak stejně si myslím,že na to nejde seriozně odpovědět a ten dotaz je na hovno,jak byl formulován!!A když to někdo na 2T umí,tak má menší spotřebu jak "kopyto" na 4T na stejné trase!
Vespa dobrý,ne!?
A na doplnění každý jezdec dojezd jenom odhaduje dle trasy,tzn . na nádrž ujedu v tomto terénu cca 100 km nebo 3 hodiny.S přesností to neznám nikoho kdo to určí!A stejně se plány mění dle situace a trasy a tedy i spotřeba!A dle toho se "plánuje" tankování!A průměrnou spotřebu mi nikdo nikdy taky neřekl!
Naposledy editováno 30.07.2008 17:01:27
Vana666>2LEKO>...Ale závody ,sport vyjížďka a turistika je něco jíného!...
to je pravda, ale pokaždé budou ty rozdíly mezi motorkami podobné
Mělo by to tak být,ale kvalita jezdce taky má vliv!Ale uznej ,že řešení spotřeby je trochu okrajová záležitost u "hobby" ostého endura!U silničního na dlouhé trasy ,třeba dovolená,to chápu!No už do toho nebudu zasahovat!já si myslím že mi KTM 450 EXC R "žere" cca 6 - 9 litrů na půl dne nebo 100 km,možná,prostě to přesně nevím!
A Husaberg 550 FE to bylo cca stejné,si myslím!
Tam vzadu máme takové nádoby a z toho to pořád lejem!
[img] 1 L za minutu!
[img]
Naposledy editováno 30.07.2008 17:32:53
když jede ale parta 2T crossky + 4T cross/enduro na celej den někam kde nemůžeš natankovat, tak si minimálně dvoutaktáři musí brát béňo do batohu. Proto si myslím, že někdy je důležitý mít představu o přibližnym dojezdu. Už jsem párkrát musel napojit nějakej ten 2T z nádrže - (ještě že sebou vozí alespoň olej )
2LEKO spotřebu pěkně popsal a autor může být spokojen
Vespa>2LEKO> Takže jestli nechci na ostrým enduru závodit ani podnikat delší vyjížďky, nemám řešit spotřebu, ok, to beru
Nějak tak to myslím!Delší vyjížďku beru ,jako výlet třeba 200 km a více v jednom tahu po pevné cestě,což si myslím ,že je to pro "ostré" enduro nevhodné a škoda ho huntovat!I když na to může mít,každý jiný názor!Protože na kratší a těžké trase nebo motocrosu dostane zabrat daleko víc,což my běžně děláme.Dlouhé přejezdy beru jako "záhul",a pak někde v korytě a blátu blbneme hodinu a to mi připadá normální!Tak kde je ta pravda,že!
a i na těch oby vyjížďkách trošku deprimuje pohled na mizející hladinu v nádži když ostatní ještě mají dost a tankovačka je daleko.
Pokud jezdíš sám nebo na krátké trati, na spotřebě nezáleží
když jsi ve skupině a na delší trase tak už rozdíly poznáš a je dobré s nimi nějak počítat
Vana666>2LEKO> souhlasím ale přesto znám kluky co prodávali 2T a kupovali si čtyřtakty právě z důvodu spotřeby
a i na těch oby vyjížďkách trošku deprimuje pohled na mizející hladinu v nádži když ostatní ještě mají dost a tankovačka je daleko.
Pokud jezdíš sám nebo na krátké trati, na spotřebě nezáleží
když jsi ve skupině a na delší trase tak už rozdíly poznáš a je dobré s nimi nějak počítat
Jasan,mě to jasné od začátku,ale trochu mě to "bere"některé dotazy!Ale "praxe" to vypoví nejlépe!A hlavně ten dotaz zněl 300 2T nebo 450 4T a tam ten rozdíl bude minimalní cca 1 L a možná ani to ne!
že ty s kopce nevyhazuješ kvalt
ale vážně, něco musíš mít špatně protože mi 450 vydrží v countrycrossu bezpečně přes dvě hodiny aniž bych musel dávat rezervu
Vana666>bathed> tak to mi dvoustovka žere míň než tvůj čtyřtakt, mi v sobotu na hodinu a čtyřicet minut stačilo 6 litrů
že ty s kopce nevyhazuješ kvalt
ale vážně, něco musíš mít špatně protože mi 450 vydrží v countrycrossu bezpečně přes dvě hodiny aniž bych musel dávat rezervu
to mně taky.... Ale ta sobota byla extrém, dyť víš. Po těch loukách to žralo na začátku jak prokopnuté. Pak jak to začalo klouzat, už to bylo jinačí- to jsem plyn jenom lechtal. Já na tomhle případu jenom dokumentoval fakt, že na nějaké údaje se u těchhle motorek nedá spoléhat... je to případ od případu.
Vana666>bathed> tak to mi dvoustovka žere míň než tvůj čtyřtakt, mi v sobotu na hodinu a čtyřicet minut stačilo 6 litrů
že ty s kopce nevyhazuješ kvalt
ale vážně, něco musíš mít špatně protože mi 450 vydrží v countrycrossu bezpečně přes dvě hodiny aniž bych musel dávat rezervu
Na WR 450 F mi nádrž na 2h (2 a 1/25h.) nikdy nevyšla, po 1 h 30min. jsem vždy tankoval.
Letos u WR 250 F netankuji i když se jezdí skoro 2 a 1/2 hodiny. V Kopernici 2hod 34min. v blatě bez tankování.
Když jsme jeli na vyjížďku a tankovali jsme v Povážské, tak nejvíc žrala Husky TE 510 (skoro 6l), pak EXC 250 2t (5l) a pak WR 450 F (3,5l).
Naposledy editováno 12.08.2008 22:11:10
2LEKO>Možná jsem hloupý,ale na tohle se nedá odpovědět!Jaká spotřeb a ,jak se to dá hodnotit!Jako za čas nebo za km?Dle terénu a klimatických podmínek?Ta samá trasa někdy jedem 30 min. a za deště třeba 2 hodiny!Někdy na nádrž celou neděli a někdy za půl dne prádno!
Bohužel Ti asi budu muset dát za pravdu, stím že jsi hloupý Pokud to stále nechápeš, tak klukům jde hlavně o porovnání spotřeby dvou výše uvedených motorek, což perfektně popsal "Vana666". Jednoduše píše, že různý motorky měli různou spotřebu na stejné trati ve stejný den. A sorry, ale jestli sis myslel, že se jezdí s plnou bagáží na ostrých endurech dovádět do Rumunska, tak jsi asi vážně Jantar