Téma: Jawa 250 - 559 jaký olej do benzínu??
3.7.2008 v 02:23
Jaký je podle vá doré používat olej do benzínu?? já zatim používám M2T nebo tak nějak. Ale na různých fórech jsem se docetl že je to šid olej.
do Simsona používám Valvoline 2T Competition, a maximální spokojenost . M2T doporucuju rovnou zahodit.... je sice fakt ze to na nej jezdi, a v dobe kdy se tyhle masiny vyrabely tak nic jineho treba ani nebylo, ale zase proc tam nedat kvalitni olej kdyz to doba umoznuje a motoru to urcite prospeje
M2T hoď ze skály, já jezdil na Husqvarňácký olej (nebo taky Jonsered je stejný olej, jiné nálepky na lahvi a stejná cena kolem 150,- litr)do pilek a nekouřil, nekarbonoval a motor jel pocitově lépe. Prostě spokojenost. Nebo též Castrol TT. Podobné zkušenosti. Spíš zaleží co máš v okolí za zdroj a tam brát to stejné třeba ten Q8 atd. Pak záleží jen na tobě jestli ti není škoda dát 400,- za litr třeba Castrolu TTS který je plně syntetický. Ale myslím že je to trošku zbytečné. Mogul TS sem taky chvilku jezdil, došel mi a pak sem jezdil už jen tu Hsqv.
já si osobně myslím, že je zbytečné lít drahý olej do tak staré motorky a to hned z několika důvodů. V průběhu záběhu dochází ke srovnávání a vzájemnému přispůsobování provozních vůlí, dalo by se říct "na míru" použitému oleji, stylu jízdy a podobně. Olej u motoru této konstrukce tyto vůle vymezuje a tvoří tak nezbytný celek pro ideální chod motoru. Z tohoto důvodu bych osobně jezdil na olej, na který ten motocykl jezdil v minulosti, protože je motor tomuto oleji přizpůsoben. Otázka je, co se stane, pokud použiješ olej úplně jiné konstrukce...
Dále je třeba zohlednit fakt, že dnešní moderní oleje obsahují aditiva na rozpouštění uhlíkových usazenin, motor který fungoval a byl přizpůsoben těmto usazeninám se může po použití tohoto oleje a následnému rozpouštění usazenin, začít chovat zcela nepředvídatelně, dokonce může dojít i k zadření, z tohoto důvodu doporučuji alespoň provést dekarbonizaci spalovacího prostoru.
Dále je třeba zohlednit fakt, že dnešní moderní oleje obsahují aditiva na rozpouštění uhlíkových usazenin, motor který fungoval a byl přizpůsoben těmto usazeninám se může po použití tohoto oleje a následnému rozpouštění usazenin, začít chovat zcela nepředvídatelně, dokonce může dojít i k zadření, z tohoto důvodu doporučuji alespoň provést dekarbonizaci spalovacího prostoru.
Moskal> Hej Tys to rozčís ... výrobce do 250/559 zcela jsitě předepisuje M2T a pod (prostě minerální, jinej nebyl) a taky drobnej detail - Mogul TSF JE syntetika ... já ho plně doporučuju...ověřeno na Dandy 50 a Jawa 350... lacinější alternativa je polosynťák Mogul TS, ale lil bych TSF
Tak dnes jsem zrovna to samé řešil. Prodal jsem Sůzu a zustal mi doma simál, tak jsem na benzince koupil 5 litru benzinu a 0,5 litru Mogulu TFS (110,-) tak ti reknu me zkusenosti odpoledne, az to naliju, ale urcite to nebude stat za nic protoze jsem byl zvykli na 60 koní a ne na 2,5 kW jinak si myslím že je to to nejlepší co ode mě zatím dostal. Motor je po generálce, asi 200km, ani ne. Drive jsem pouzival 7ADX - motorovy pro auta, jelo to bez problémů ale to pravy to urcite nebylo.
vliv benzínu minimální, to nemá ani cenu řešit, takže klidně natural. - jawa nemá ventily, takže je to jedno
za další jawa není sekačka, už z tohoto důvodu bych do motorky nelil olej do sekaček. v případě oleje jde hlavně o nekouřivost, mazací schopnosti budou mít všechny +- stejný.
olej nejen maže, ale i vymezuje provozní vůle, takže rozhodně super oleje mohou být spíš na škodu.
v případě těchhle motorek není až tak důležitý čím se maže, ale v jakým množství - tzn. svou 634 mažu 1:40 a nikdy problém se zadíráním - nemažou se jen styčný plochy kroužek/válec, ale i ložiska na klice + uložení pístu - kdo má čep a ne na jehlách, tak 1:33
m2t jezdím když zrovna není nic jinýho po ruce a jezdí to na něj úplně stejně. TSF není syntetika. m2t má api TB a majitel jednoho jawa shopu mi tvrdil, že olejový film se trhá kolem 5tis otáček (nevím kde vzal), ostatní oleje mají api TC
jeden čas byl od jednoho výrobce m2t s api TC, ale teď co jsem koukal tak všechno api TB.
u starejch jaw mi přijde zbytečný lejt tam olej za stovky.
mám najeto 57tis poměrně agresivním stylem, 1. výbrus na 40tis a motor jde pořád pěkně a to byl mazanej vším možným
za další jawa není sekačka, už z tohoto důvodu bych do motorky nelil olej do sekaček. v případě oleje jde hlavně o nekouřivost, mazací schopnosti budou mít všechny +- stejný.
olej nejen maže, ale i vymezuje provozní vůle, takže rozhodně super oleje mohou být spíš na škodu.
v případě těchhle motorek není až tak důležitý čím se maže, ale v jakým množství - tzn. svou 634 mažu 1:40 a nikdy problém se zadíráním - nemažou se jen styčný plochy kroužek/válec, ale i ložiska na klice + uložení pístu - kdo má čep a ne na jehlách, tak 1:33
m2t jezdím když zrovna není nic jinýho po ruce a jezdí to na něj úplně stejně. TSF není syntetika. m2t má api TB a majitel jednoho jawa shopu mi tvrdil, že olejový film se trhá kolem 5tis otáček (nevím kde vzal), ostatní oleje mají api TC
jeden čas byl od jednoho výrobce m2t s api TC, ale teď co jsem koukal tak všechno api TB.
u starejch jaw mi přijde zbytečný lejt tam olej za stovky.
mám najeto 57tis poměrně agresivním stylem, 1. výbrus na 40tis a motor jde pořád pěkně a to byl mazanej vším možným
ja liju do MZ Motul 2T , 150,-/1l je to minerál, za studena trochu kouří, až se ohřeje tak ne. Do mustanga sem lil Denicol super 2T 1:40.
Hlavně nezapomeň vyčistit spalovací prostor od karbonu, jak už psal kolega, tak dnešní oleje obsahují "rozpouštědla" karbonu a hrozilo by zadření.
Hlavně nezapomeň vyčistit spalovací prostor od karbonu, jak už psal kolega, tak dnešní oleje obsahují "rozpouštědla" karbonu a hrozilo by zadření.
Ach jo to sou názory, u dvoutaktu tě jiný olej nevymezí vůle jinak.. olej je rozpuštěný a jde jen o to jake má mazací schopnosti ve vysokých teplotach a jak moc ti zasírá spalovací prostor a výfuk karbonem, a názor že olej do sekačky je do moto špatný je totální pí.ovina motory křovinořezů a motorových pil jsou jedny z nejzatěžovanějších(vysoké otáčky a provozní teploty) tudíž požadují velmi dobré oleje!
Z mé zkušenosti s dobrým olejem se prodlužuje životnost svíčky i motoru, nezasírá se výfuk(zmenšování výkonu) a zmenšuje oblak za motorkou.
Z mé zkušenosti s dobrým olejem se prodlužuje životnost svíčky i motoru, nezasírá se výfuk(zmenšování výkonu) a zmenšuje oblak za motorkou.
stand - tak to mi teda vysvětli, proč jsou oleje do starých typů motorů, do vysokootáčkových motorů.. ? když je to jedno a je olej jako olej on Ti totiž olej dělá v motoru úsady, který jsou ve starý motorech žádoucí
Olej neplní jen funkci maziva, ale chladí i součásti motoru, odvádí nečistoty, chrání proti korozi, vymezuje vůle a dotěsňuje
http://www.gsxr.wz.cz/mazani.htm
samozřejmě nejsem chemik, takže to nemám laboratorně ověřený a holt musím věřit těm, který o tom píšou a dejme tomu o tom vědí víc než já..
samozřejmě si tam každej může lejt co chce, moje jawa není sekačka, takže do ní leju olej určenej pro motorky, ne pro sekačky..
Naposledy editováno 04.07.2008 12:07:03
Olej neplní jen funkci maziva, ale chladí i součásti motoru, odvádí nečistoty, chrání proti korozi, vymezuje vůle a dotěsňuje
http://www.gsxr.wz.cz/mazani.htm
samozřejmě nejsem chemik, takže to nemám laboratorně ověřený a holt musím věřit těm, který o tom píšou a dejme tomu o tom vědí víc než já..
samozřejmě si tam každej může lejt co chce, moje jawa není sekačka, takže do ní leju olej určenej pro motorky, ne pro sekačky..
Naposledy editováno 04.07.2008 12:07:03
hele Němec, ty to asi nemyslíš špatně, ale hodit do týhle diskuze článek o oleji do 4T, no nevim.. Ale je tam hezky vysvětlen systém SACS
Osobně se přikláním k názoru že tam není musí být full syntetika za drahý love, ale M2T by bylo drahý i za 20kč/litr.. ten poměr aby to spolehlivě zábranilo zadření ve všech podmínkách máš u M2T 1:33 - 1:40.. Jiné oleje dnes umožňují 1:50 - 1:80. I poměr 1:50 je hodně z hlediska spálení oleje ve válci (toho co tam stihne shořet a zbytek s eusadí všude kudy proletěj výfukové plyny.. A tohle je pro ten motor hodně důležitý.. 2mm vrstva karbonu v kanálech, svodech, výfuku.. opravdu nepomáhá! životnost svíčky, nižžší kouřivost, lepší chlazení j. už jen malé bonusy k výše napsanému.. klidně to TSF, bohatě stačí a nemyslím si že by bylo na stejné úrovni M2T..
Osobně se přikláním k názoru že tam není musí být full syntetika za drahý love, ale M2T by bylo drahý i za 20kč/litr.. ten poměr aby to spolehlivě zábranilo zadření ve všech podmínkách máš u M2T 1:33 - 1:40.. Jiné oleje dnes umožňují 1:50 - 1:80. I poměr 1:50 je hodně z hlediska spálení oleje ve válci (toho co tam stihne shořet a zbytek s eusadí všude kudy proletěj výfukové plyny.. A tohle je pro ten motor hodně důležitý.. 2mm vrstva karbonu v kanálech, svodech, výfuku.. opravdu nepomáhá! životnost svíčky, nižžší kouřivost, lepší chlazení j. už jen malé bonusy k výše napsanému.. klidně to TSF, bohatě stačí a nemyslím si že by bylo na stejné úrovni M2T..
však si starý jawy s pístama na futrech mažte 1:80 super syntetickým olejem, každý strůjcem svého štěstí. a nevím, kde jste vzali, že m2t zasírá svíčky - při spárvným nastavení směsi a ok zapalováním jsem si nějak nevšimnul, že bych měl svíčky špinavý - jsou do cihlova jak být mají, žádný karbon nikde kolem. tak asi neumím jezdit
stand - mimochodem odkud máš ty, že olej u 2T nic nevymezuje? dělal jsi nějaký měření nebo jsi to od někoho slyšel/četl stejně jako já opačnou verzi?
stand - mimochodem odkud máš ty, že olej u 2T nic nevymezuje? dělal jsi nějaký měření nebo jsi to od někoho slyšel/četl stejně jako já opačnou verzi?
Němec>a mimochodem poměr mazání se řídí tím, co stanoví výrobce motocyklu, ne to co někdo píše na nějaký flašce s olejem
Tak tak, však je to skoro na každý flašce s oilem napsaný že tento oil MŮŽE mazat až 1:100, ale uživatel se má řídit doporučením výrobce motoru :o No jak tady na to koukám. Tak jsem se rozhodl že tam budu lejt olej kterej se tam posledních pár let lije a to M2T sice je to šid ale motor je na to zvyklej. A je fakt že zakarbonovává motor takže občas koupim kvalitní olej kterej při spotřebě pajiva i odstranuje usazeniny (karbon) na celou nádrž aby se to v motoru pročistilo a pak tam zase budu vesele lejt M2T. a bude. Co vy na to? to by šlo ne?
Naposledy editováno 08.07.2008 04:40:37
Naposledy editováno 08.07.2008 04:40:37
army - jestli jsi na m2t jezdil do teď, tak tam nic uvolňujícího karbon nelej, to by nebyl nejlepší nápad. to už to na tenhle nebo podobný "obyčejný" oleje v pohodě dojezdi a až budeš odstraňovat karbon, tak sám uvidíš, jak moc m2t karbonuje/nekarbonuje a rozhodneš se podle vlastní zkušenosti, jak moc velká sra*ka to teda je..na 175/477 jsem jezdil jenom m2t 20tis km a nemohl jsem si stěžovat, krom kouře, samozřejmě, protože dražší oleje mají přísady proti kouřivosti - to zase ocení řidiči za tebou, když jedeš delší dobu na plnej nebo skoro plnej a usazeniny se začnou vlivem vyšší teploty vypalovat..to pak není problém mlžnej opar přes oba pruhy dálnice - vyzkoušeno
V podstate cokoliv, i to M2T jde, jen moc kouri. Dulezity je dodrzet 1:33 (v chladnym pocasi 1:40), motor je stavenej na hustsi stare oleje. Jinak koukni na jawamania.info , vetsina lidi nedoporuci Husquarnu a jine oleje do pil, jsou moc ridke a urcene pro vysokootackove stroje. Sam jsem na husqu zadrel.
Němec>však si starý jawy s pístama na futrech mažte 1:80 super syntetickým olejem, každý strůjcem svého štěstí. a nevím, kde jste vzali, že m2t zasírá svíčky - při spárvným nastavení směsi a ok zapalováním jsem si nějak nevšimnul, že bych měl svíčky špinavý - jsou do cihlova jak být mají, žádný karbon nikde kolem. tak asi neumím jezdit
stand - mimochodem odkud máš ty, že olej u 2T nic nevymezuje? dělal jsi nějaký měření nebo jsi to od někoho slyšel/četl stejně jako já opačnou verzi?
Pane NĚMEC já nepsal že nevymezuje, nauč se číst já psal že rozpuštěnej kvalitní olej nevymezuje vůle jinak než rozpuštěnej M2T Je to prostě olej který vyplní mikro póry a zkvalitní povrch důležité je jak se chová ve spalovacím prostoru!
Naposledy editováno 09.07.2008 07:53:58
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3847, 3848] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 115428 | Včera v 21:58 Sema |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Jawa 250/559 s Ukrajinským vape nes... Jawa 250/559 panelka | Palarma | 13 | 24.2.2024 v 19:44 Drak1 |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |