globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prosim radu - nabijeni baterie
 
31.5.2008 v 14:31
zdravím

potřeboval bych na motorce dobít baterku, nemám ale nabiječku. Tak mě napadlo, že bych normálně přes kabely mašinu připojil na autobaterii a doplnil ji šťávu tímto způsobem. Nemám však ani žádnej voltmetr, abych uhlídal přebití...

Moje otázka tedy zní, jak dlouho můžu nechat baterku připojenou na autobaterii abych jí nijak neublížil?

Prosim radu - nabijeni baterie

31.5.2008 v 19:05 | Nahoru | #31
Pane bože to sou rady jak v mateřský školce. Nonic tady se ozčilovat nebudu. Nabíjejte si baterky přes baterky a po každým pátým nabití si běžte koupit novou. A to se vyplatí . Mimochodem povás bych chtěl koupit mašinu

Prosim radu - nabijeni baterie

31.5.2008 v 21:39 | Nahoru | #32
S váma je fakt prča, k nabíjení potřebuješ odpovídající napětí a proud. Napětí musí být vždy vyšší /cca 13.8-14.4/dle druhu baterie a nabíjecí proud podle její kapacity. Baterie si většinou odebírá proud sama. Neměl by překročit jednu desetinu.
Takže když máš 12A baterii tak ji nemůžeš nabíjet nabíječkou co má táta na avii Takže baterií z auta i když bude daleko silnější prostě malou baterii nenabiješ, leda nastartuješ a to ještě musíš mít pořádný kabely a ne ty z OBI.

Prosim radu - nabijeni baterie

1.6.2008 v 08:02 | Nahoru | #33

RadoTP>2LEKO>RadoTP>abcman> Motorka jde na prodej, je kompletně vyčištěná a naleštěná, takže nějaka delší projížďka napřipadá v úvahu... :o

Akorát má baterku "v prdeli"!To bude mít nový majitel radost,až ji doma nenastartuje!

Přesně na někoho takovýho jsem tu čekal... Díky za dobrou radu.



Tak dobrá,tak ti poradím !Kup nabiječku/nebo pujčit/ a když to nenabiješ,kup baterku!Ale ty chceš baterku jen "oživit" a "ojebat " kupce,a pak nový majitel koupí novou,co!?

Prosim radu - nabijeni baterie

1.6.2008 v 08:33 | Nahoru | #34
Ano žárovka nebude svítit díky malýmu rozdílu napěťí a z toho vyplývající malej proud. Taky sem neřek že se na 100%nabije, řek sem že se vůbec nic nestane.

Prosim radu - nabijeni baterie

1.6.2008 v 09:19 | Nahoru | #35
2LEKO> Nevím, jestli je baterka mrtvá. Mašina dlouho stála a tím se baterie vybila. Chci ji teda zkusit nabít a pak se uvidí... Každopádně mašinu zřejmě koupí jeden známý a věř, že ojebávat nikoho nechci.

Prosim radu - nabijeni baterie

1.6.2008 v 10:19 | Nahoru | #36
Tak si to přes tu baterku nabij. Já ti to schvaluju. Stejnak je po ní hovno tak ať se třeba posere

Prosim radu - nabijeni baterie

1.6.2008 v 15:27 | Nahoru | #37
tak zajdi do nějakýho marketu a tam koupíš napíječku za 500 a ta ti bude sloužit dalších pár let

Prosim radu - nabijeni baterie

1.6.2008 v 19:06 | Nahoru | #38
Nabití akumulátorové baterie: baterie zčásti vybité nabíjíme nabíjecím proudem 0,12 C (C jako kapacita), popř. nižším, až do vzestupu na zplyovací napětí 14,4V (takže voltáž se reguluje podle odebíranýho proudu, když bere moc, stáhnu volty, když málo, voltíky přidám), a pak proudem 0,06 C až do znaků úplného nabití.

Znaky úplného nabití: baterie se jmenovitým napětím 12V je plně nabita, dosáhne-li napětí 15,00 - 16,5V při nabíjecím proudu 0,06 - 0,1 C, všechny články rovnoměrně plynují, hustota elektrolytu je 1,28g/cm3 a po dobu následujících 2 až 4 hodin se uvedené hodnoty nemění.

Tolik pro klasické "mokré" baterie.

Prosim radu - nabijeni baterie

1.6.2008 v 19:10 | Nahoru | #39
Tak jsem dneska připíchl motorku na autobaterii a nechal nastartovanou i kabelama propojenou s autem. Běželo to dobrejch půl hodiny a jako lehce se to nabilo, jednou to nastartovalo, ale na druhy nastartovani uz to nemelo stavu... Takze to vypada, ze baterka je skutecne kaput :o . No coz, tak si bude muset novej majitel koupit novou

Prosim radu - nabijeni baterie

1.6.2008 v 19:25 | Nahoru | #40
vyplatila by se ti nabíječka. Nebyla ta baterka suchá když si se vrátil??

Prosim radu - nabijeni baterie

1.6.2008 v 20:00 | Nahoru | #41
motodoctor> jak myslis sucha? Je to gelovka, takze se do ni jentak nepodivam. Jinak nabijecka mozna casem, stara motka pujde z domu a ted na novy masine doufam, ze baterku budu resit az tak za 2 roky :)

Prosim radu - nabijeni baterie

1.6.2008 v 20:50 | Nahoru | #42
ty jo to je divny celou pulhodinu to bezelo a neanbilo se to ooo to me tak prekvapuje.

Prosim radu - nabijeni baterie

2.6.2008 v 19:47 | Nahoru | #43

motodoctor>Já ti radím dobře. Neryskoval bych to. To už to můžeš napíchnout rovnou na 220v. Určitě to půjde taky. Baterka se nabíjí určitým proudem a když tam prdneš místo třeba 7ampér z nabíječky rovnou 50 z byterky tak to asi nebude to pravý ořechový



místo 7 ampér??? tim se dobíjí tak leda tramvaj :D:D 7 ampár a gelovka do 30 min. exploduje ...

Normoš to napoj na to auto ale hlavně až po nastartování, jinak by si ji mohl oddělat vysokým proudem

Prosim radu - nabijeni baterie

2.6.2008 v 19:49 | Nahoru | #44

RadoTP>motodoctor> jak myslis sucha? Je to gelovka, takze se do ni jentak nepodivam. Jinak nabijecka mozna casem, stara motka pujde z domu a ted na novy masine doufam, ze baterku budu resit az tak za 2 roky :)



gelovku lze bez problémů normálně nabíjet normální autobaterií a ten kdo říká že ne, tak ví prt ... Jen musíš dát pozor na voltáž a proud. Na každá baterce to je i napsaný.

Prosim radu - nabijeni baterie

2.6.2008 v 20:22 | Nahoru | #45
Chlapče chlapče, máš v tom nějakej zmatek - když nabíjíš proudem o desetině kapacity, tak dá rozum, že musíš nabíjet minimálně deset hodin, aby byla plně nabitá. Zavolej kámošovi, co má nabíječku, hlavně nějakou dobrou, která baterku při nabíjení proměřuje, řekni mu ať se staví a vezme ti jí, pak jděte na pivko. Ráno se na baterku, pořád ještě připojenou, mrkni, buď bude nabíječka svítit, že nabíjí, nebo že je bat OK, nebo kaput. A pokud nemá signalizaci stavu, tak si vezmi multimetr, koukni kolik do ní teče proudu a jaký je napětí na vývodech. A máš jasno. Tim půlhodinovym nabíjenim s následnym startem si jí pěkně dobil, asi bude už kaput a pro tebe z toho plyne poučení: 500,- za nabíječku je lepší než litr za baterku.

Prosim radu - nabijeni baterie

2.6.2008 v 20:28 | Nahoru | #46
jirin1,hoši baterku nabít jen nastartováním a nechat běžet motor,jinak ji můžete odepsat.Jestli je starší více než tři roky tak bych to neřešil vůbec.

Prosim radu - nabijeni baterie

2.6.2008 v 20:29 | Nahoru | #47
volové za 1 sem nevěděl že jde o gelovku a za 2 Mates_RR kde si četl že se dá gelovka nebo jakákoli jiná baterka nabíjet přez baterku

Prosim radu - nabijeni baterie

2.6.2008 v 20:31 | Nahoru | #48

jirin1>jirin1,hoši baterku nabít jen nastartováním a nechat běžet motor,jinak ji můžete odepsat.Jestli je starší více než tři roky tak bych to neřešil vůbec.



cože????? nabíječka a alternátor (dinamo) je pro tu baterku přeci totéž !?

Prosim radu - nabijeni baterie

2.6.2008 v 20:32 | Nahoru | #49
motodoctor> a v čem se liší nabíjení baterky gelové od baterky obyč???

Prosim radu - nabijeni baterie

2.6.2008 v 20:39 | Nahoru | #50
Jirin1 Mates RR nabíječka a altík je to jedno,ale gelovku nabíjíš impulzem a obyč jede na stejnosměr nabíjení.

Prosim radu - nabijeni baterie

2.6.2008 v 20:48 | Nahoru | #51
Už toho mám dost. Já se vám to tedy pokusím zkráceně vysvětlit. Když napojíš prázdnou baterku na nabitou tak se stane, že nabitá baterie ve velmi krátké době vyrovná voltáž vybité baterie. Krz prudkou chemickou reakci začne baterie okamžitě vařit. Jak gelovka tak i olověná. Ty jí sice nabudíš na těch pár voltíků ale kapacita nebude žádná. To by si jí tam musel nechat delší dobu. ale to už by si z altíku nabíjel baterky dvě. Navíc u baterijí dost dobře funguje paměťový efekt. Kór gelovka. Ta nemá ráda ani startování přez kabely natož nějakej takovej šok. Buď rád že si neměl hubu od ucha k uchu a pod nosem gel :o

Prosim radu - nabijeni baterie

2.6.2008 v 20:49 | Nahoru | #52
Zdravim, vypada ze uz to zase zacina znovu, z motodoctorem se nama cenu o tom bavit. Jestli vubec umi si tu baterku aspon vymenit.

Prosim radu - nabijeni baterie

2.6.2008 v 20:52 | Nahoru | #53
Mates_RR> Sem už nepíšu. Bych měl z otisků na prstech "slajky" Máš to napsaný v návodu k použití

Prosim radu - nabijeni baterie

2.6.2008 v 21:08 | Nahoru | #54
ste vtipálci ... znám několik lidí co gelovku nabíjí normálně.. jen se musí hlídat proud a napětí.. ty co nevědí, tak pro ty to je i na gelovce napsaný .... Jak rychlonabíjení ( 4A * 0,5 hod) tak normální ( 1,5 * 5-10 hod) ale klidně si melte svojí.. ona určitě motorka když dobíjí při jízdě gelovku ta to pozná a dobíjí ji impulzama ..

Prosim radu - nabijeni baterie

2.6.2008 v 23:26 | Nahoru | #55
TAk klucii baterka baterkou nabijet asi opravdu nepujde. vnitrni odpor baterie je 0.001 ohm, rekneme ze nezi dvema baterkama bude rozdil 2V, tak si urcite tady vsichni elektro odbornici dokazou spocitat proud. Nabijenim baterky baterkou urcite jednu z baterek znicis.
Gelova baterka se muze nabijet upne stejne jako normalni oloveny akumulator s elektrolytem proudem 1/10 kapacity baterie, jen se musi hlidat napeti aby nepresahlo cca 15V, baterka pak zacne plynovat a muze dojit k nafouknuti popr expolzi baterie

Naposledy editováno 02.06.2008 23:37:10

Prosim radu - nabijeni baterie

2.6.2008 v 23:34 | Nahoru | #56
motodoctor: tyvole než se pustíš do nějakejch dalších fyzikálních teorií, tak si zopakuj češtinu prosímtě...

Prosim radu - nabijeni baterie

2.6.2008 v 23:56 | Nahoru | #57
Neco malo na cteni : http://www.fordclub...p?id=59&lang=cze

Chtel bych videt, kdo z Vas ma opravdu ve sve motce gelovou baterku.I prodejci si pletou bezudrzbovou baterku s gelovou.
Nejlepe se to pozna ,kdyz ji prefiknete vejpul, teda tu baterku

Prosim radu - nabijeni baterie

3.6.2008 v 08:03 | Nahoru | #58

motodoctor>Už toho mám dost. Já se vám to tedy pokusím zkráceně vysvětlit. Když napojíš prázdnou baterku na nabitou tak se stane, že nabitá baterie ve velmi krátké době vyrovná voltáž vybité baterie. Krz prudkou chemickou reakci začne baterie okamžitě vařit.


nezačne

Navíc u baterijí dost dobře funguje paměťový efekt. Kór gelovka. ...



to bylo fakt dobré !!!

z toho cos napsal předpokládám že jediná baterka kterou jsi v životě viděl byla tužková z rádia

Takže - spojením dvou baterek se nic zásadního nestane (samozřejmě + na +), jediný problém by byl pokud by jedna z nich měla třeba vnitřní zkrat. Malý rozdíl napětí nevadí, baterka s nižším napětím tu lepší rychle dožene a neublíží jí to. Olověné akumulátory mají totiž malý vnitřní odpor jen při vybíjení, nabíjecí procesy probíhají podstatně pomaleji.

Problém ale je že napětí dobré baterky, tj. cca +/-12,5 V
nestačí na nabíjení, nabíjecí proud bude příliš malý. Takže nezbývá vzít nabíječku, buď nějakou inteligentní, nebo obyčejnou (ale pak je dobré hlídat proud a napětí měřákem).
Nabíjecí proud se dá taky omezit sériově zapojenou žárovkou z reflektoru
Nabít se dá samozřejmě i jízdou (nenabije se ale nikdy na 100%) jízda ovšem musí trvat delší dobu, aspoň pár hodin podle stupně vybití

Prosim radu - nabijeni baterie

3.6.2008 v 14:15 | Nahoru | #59
Nechal bych to nabit nekde, kde prodavaj baterky, vetsinou za par supu a mas to rychle a nemusis se s tim babrat.. jinak tady k tomu reseni proudu a la desetina kapacity apod. Vubec to tak nemusi byt, zalezi na dane baterii (typ i vyrobce). Ja mam napriklad na motobaterce nalepeno neco jako Normal charge: 0,5 A x 4,5 hod (tema cislama si ted nejsem jistej), Quick charge 9 A x 0,5 h (temehla cislama si jistej jsem), takze tak...

Prosim radu - nabijeni baterie

3.6.2008 v 15:35 | Nahoru | #60
Tak fajn. Když si tolik věříte tak propojte kabelem třeba + póly obou baterek a mezi - póly dejte multimetr. Běžnej je na 10A takže by to podle vás měl vydržet. Jestli to snese tak před vámi smekám. Jen jestli se nebudete bát že o něj přijdete lol
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist