paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Tankování shell V-power racing
 
18.5.2008 v 11:19
Zajímalo by mě jestli si to tankujete do svých mašin....???????Já mám Aprilii Tuono 1000 a dávam to tam pořád...Včera jsem se bavil s automechanikem s praxí více jak 35let.Narazili jsme na toto téma a říkal, že motorky můžou i trpět!!!!Toto palivo má jinou výbušnost, jiné teploty a další ...Proto by bylo dobré moto prý na to nastavit ....Co si otom myslíte? Je pravda, že z vlastní zkušenosti vím jak tento benzím v některých vozech vůbec nejede a je to prý vlastnostmi toto paliva !!!!Co si otom myslíte?
Předchozí
1 2
Následující

Tankování shell V-power racing

18.5.2008 v 11:25 | Nahoru | #1
HLEDEJ ve starších tématech, probírá se to tu každej týden.
Jinak můj názor je že to jsou vyhozený peníze, zvlášt při dnešních cenách, a efekt minimální

Tankování shell V-power racing

18.5.2008 v 11:26 | Nahoru | #2
jak rika lada je to picovina

Tankování shell V-power racing

18.5.2008 v 11:27 | Nahoru | #3

Tankování shell V-power racing

18.5.2008 v 11:28 | Nahoru | #4
V-power racing ma 98 oktanu, V-power ma 95 oktanu. Treba u moji motorky je v manualu psano ze oktanove cislo lze menit podle toho jak se motor chova. Zalezi na motoru, kazdopadne treba u aut neni moc dobry davat 98otanu kdyz je auto nastaveny na 95, muze to pak mit i spatny vliv na motor (treba vyssi teplotni namahani hlavy).

Tankování shell V-power racing

18.5.2008 v 11:31 | Nahoru | #5
Vůbec mi nejde oto jestli motka pojede lépe , sníží se spotřeba atd ....JDE MI OTO JESTLI SE S MOTOREM MŮŽE NĚCO STÁT ???

Tankování shell V-power racing

18.5.2008 v 11:35 | Nahoru | #6
U benalu s vyšším OČ si můžeš dovolit vyšší kompresní poměr a/nebo předstih, to druhé se dá zařídit šroubovákem nebo elektronikou. S "teplotama" se nestane prakticky nic.
Jednoduše řečeno, nejedná se ani tak o "nadupanější" palivo, jako o palivo co se dá nalejt do nadupanějšího motoru, nic víc. Hadraplán na Power Racing krásně pojede, tvoje Aprilka na Normal moc ne.

Tankování shell V-power racing

18.5.2008 v 11:36 | Nahoru | #7

srsen600>Vůbec mi nejde oto jestli motka pojede lépe , sníží se spotřeba atd ....JDE MI OTO JESTLI SE S MOTOREM MŮŽE NĚCO STÁT ???



tak tam kupuj Natural 95 a nic se ti nestale....to jsou někdy spekulace. A proč ho kupuješ když ti nekde o spotřebu a o to jestli to líp jede?? Nechápu

Tankování shell V-power racing

18.5.2008 v 11:37 | Nahoru | #8

MxDan>
Jednoduše řečeno, nejedná se ani tak o "nadupanější" palivo, jako o palivo co se dá nalejt do nadupanějšího motoru, nic víc. Hadraplán na Power Racing krásně pojede, tvoje Aprilka na



přesně tak, protože oktanové číslo vyjadřuje "odolnost" proti samozápalu, který může vznikat při vysokém kompresním poměru.

Tankování shell V-power racing

18.5.2008 v 11:38 | Nahoru | #9
ono taky bude záležet na kompresním poměru

Tankování shell V-power racing

18.5.2008 v 11:40 | Nahoru | #10
já mám v manuálu napsaný že mužu lít 95 i 98 oktanů, stejně tam leju 95. Výkonu mám i tak víc než dostatek. Zatím

Tankování shell V-power racing

18.5.2008 v 11:42 | Nahoru | #11
včera sem ho tam natankoval a žadnej zazrak.

Tankování shell V-power racing

18.5.2008 v 11:48 | Nahoru | #12
Vaček> no ono při standartním kompresním poměru, pro který je doporučený N95, to asi fakt žádný velký rozdíl, spíš žádný.

Tankoval bych to jedině do motorek které mají v TP napsano okt.číslo 98. Většina motorek má ale 95, takže si myslím že tankovat cokoliv "lepšího" je zbytečné.

Ale stejně se najdou lidi co budou tvrdit jak motorka jede mnohem líp, no aby nejela když litr stojí o3 kč víc, že ano lol Ale nechť si každý tankuje dle své peněženky

Tankování shell V-power racing

18.5.2008 v 11:49 | Nahoru | #13
U vetsiny moto tam muzete lejt cokliv od OČ 91( mysleno benzin....chcat ne....)

Tankování shell V-power racing

18.5.2008 v 11:51 | Nahoru | #14
Je ale fakt,ze 98,nebo V Power Racing(100),tam jednou za cas naleju....,prijde mi ,ze to jede lepe,je mensi spotreba a melo by to i "procistit" motor....

Tankování shell V-power racing

18.5.2008 v 11:52 | Nahoru | #15
Shell V-Power Racing má 100 oktanů. V 748 jsem ho měl jednou a rozdíl znát je.

Tankování shell V-power racing

18.5.2008 v 11:55 | Nahoru | #16
jinak dvakrát jsem zkusil V-power 98 do VTR a zdálo se mi že to jelo dokonce hůř...takže od té doby jen N95

Tankování shell V-power racing

18.5.2008 v 11:59 | Nahoru | #17
Víte co je nejsrandovnější?Nejlepší benál jsem natankoval na Ukrajině .Výrazně lépe jel odspodu,lépe startoval za studena a na volnoběh běžel motor klidněji.Odvrácenou stranou byl neuvěřitelný smrad z výfuku.Pro pamětníky z Ostravy-něco jako smrad z Karoliny (koksovna).Smrděl i ten benál samotný,ale jelo to jako hovado. lol Tankovalo se na malé,ale poměrně moderní pumpě v obci Dragovo,nedaleko Chustu.

PS:Benzín stál cca 15kč,čili méně než polovinu ceny V-Power.!!!

Tankování shell V-power racing

18.5.2008 v 12:56 | Nahoru | #18
Jednou za cca 1000 km ho natankuju. Je to takové prima placebo. Krom toho, že je dražší, nepozoruju nic. Tankuju jen V-Power 95. Má aditiva, která by měla motor čistit??? :o V manuálu mám napsáno cokoli od 91 nahoru.

Tankování shell V-power racing

18.5.2008 v 13:26 | Nahoru | #19
U dvouválcú je tam znatelnej rozdíl než u 4 válců , vyší komprese - osobní zkušenost. Natankoval jsem 98 oktanů a jelo to znatelně lépe než na 95. Ale pak jsem tam nalil 100 oktanovej a motorka jede znatelně hůře konkrétně V power racing od shellu. Tak jsem se na to vyprdnul a leju tam bud 95 nebo 98 oktanovej.

Tankování shell V-power racing

18.5.2008 v 13:51 | Nahoru | #20
šmudla> nevím jak souvisí počet válců s kompresí, a co vyplývá z toho porovnání 95/98/100 tedy taky nevím...

Tankování shell V-power racing

18.5.2008 v 14:14 | Nahoru | #21
K vlivu paliva, konkrétně OČ, na výkon a spotřebu obecně:

- Hrozně, ale HROZNĚ se přeceňuje schopnost posoudit, jak "to" momentálně jede. Vliv má spousta věcí - jak mám nafoukáno do gum, jestli je teplo nebo zima, a třeba jestli jsem se na to ježdění dobře vyspal. Už třeba jestli jedu proti větru nebo ne (na odpor vzduchu se spotřebuje podstatná část výkonu). Při 10km/h (vánek) je to rozíl 20km/h po/proti. Při stovce je to 20%, a odpor roste s druhou mocninou, takže přes 40% na ztrátách odporem vzduchu... Jak potom můžu posuzovat změnu ve výkonu vlivem paliva, která může být v extrémním případě pár procent?
- na výkon a spotřebu mají vliv i jiné vlastnosti paliva, než OČ. Ty se ale na pumpě nedozvím. V dnešní době jde třeba o to, jestli se mi povedlo na pumpě natankovat benál s lihem nebo bez (ten tedy vliv na spotřebu a výkon rozhodně má), přitom obojí je samozřejmě 95
- na otázku, jestli 98ka (100ka atd.) může poškodit motor, pro který výrobce doporučuje třeba 95, se dá odpovědět snadno i jinak. Nikdo (a už vůbec ne megavýrobce paliv) by přece neprodával volně a bez kontroly palivo které škodí. Minimálně by se chránil cedulí na pumpě, která by říkala "lejte to jen tam, kde to povoluje výrobce vozidla".

Takže - 100oktanový benzín si můžu natankovat třeba do auta, které má dneska anti-knock senzor a naladí si vyšší předstih. I tak rozdíl sotva poznám. Na spotřebě se to moc neprojeví, určitě prodělám víc na ceně paliva. Výrobce slibuje kvalitní aditivaci, takže budu mít (možná) čistsí palivovou soustavu.
Ale ten pocit...

Tankování shell V-power racing

18.5.2008 v 22:01 | Nahoru | #22
párkrát sem do nádrže nachcal taky to nejede špatně

Tankování shell V-power racing

19.5.2008 v 07:42 | Nahoru | #23
>otas1:Myslim, že druh paliva(oktanové číslo) je úzce spjat s kompresním poměrem, ale jak, to fakt netušim.

Tankování shell V-power racing

19.5.2008 v 07:51 | Nahoru | #24
Používám V -Power Racing pořád, Monster (nevím proč ten můj) má předepsáno BA 98 :o V Ducati mi samozřejmě řekli, že tím nic nezkazím

Tankování shell V-power racing

19.5.2008 v 07:54 | Nahoru | #25

hOndRa>>otas1:Myslim, že druh paliva(oktanové číslo) je úzce spjat s kompresním poměrem, ale jak, to fakt netušim.



přesně tak, protože oktanové číslo vyjadřuje "odolnost" proti samozápalu, který může vznikat při vysokém kompresním poměru.

Pro běžný kompresní poměr u vetšiny motorek je určen benzin s oktanovým číslem 95. Pokud by se kompresní poměr nějakým způsobem zvětšil, může při použití benzinu s oktanovým číslem dojít 95 z samozápalům a tzv. klepání. Proto je potřeba použít benzín s vyšším oktanovým číslem.

Čili jak psal "MxDan" - nejedná se ani tak o "nadupanější" palivo, ale spíše o palivo které se dá nalít do nadupanějšího motoru, nic víc. Pokud se mýlím prosím opravit mě, žádný účený z nebe nespadl

Naposledy editováno 19.05.2008 07:59:41

Tankování shell V-power racing

19.5.2008 v 07:58 | Nahoru | #26
>Lada.s: Copy that

Tankování shell V-power racing

19.5.2008 v 08:18 | Nahoru | #27
MxDan> Přesně tak,není to o benzínu,ale o konstrukci motoru,resp.o konstrukci spalovacího prostoru.Máme vyzkoušeno,že jeden motor (DRZ 400 S) na 100 OC benzin šel rapidně nahoru-hlavně s krouťákem a druhý (HQ TE 410 E ) ani nepoznal,že dostal něco lepšího... P-H.

Tankování shell V-power racing

19.5.2008 v 08:35 | Nahoru | #28
V-Power racing bych tam nelil, já liju jen V-Power a co jsem slyšel čistí to motor a válec díky těm aditivům...možná ti to přidá jednoho, dva koně nic víc...třeba je zbytečný to tam lít pořád, ale občas si na tom udělat nádrž nebo dvě asi neuškodí, ba možná naopak na pročištění motoru.

Tankování shell V-power racing

19.5.2008 v 11:44 | Nahoru | #29

šmudla>U dvouválcú je tam znatelnej rozdíl než u 4 válců , vyší komprese - osobní zkušenost. Natankoval jsem 98 oktanů a jelo to znatelně lépe než na 95. Ale pak jsem tam nalil 100 oktanovej a motorka jede znatelně hůře konkrétně V power racing od shellu. Tak jsem se na to vyprdnul a leju tam bud 95 nebo 98 oktanovej.



No muj dvouval ma kompresni pomer 9,4:1, tj. min nez skoda 110 R v roce 71 . Jinak V-Power jsem ze zvedavosti zkusil, nicmene nepoznal jsem vubec nic, krom ceny samozrejme

Tankování shell V-power racing

19.5.2008 v 18:26 | Nahoru | #30
S tim kompresnim poměrem druh benzínu někde testovali a zjistili že 100 oktanů nemá smyls lít do aut a motorek které mají menší kompresní poměr než 11:1 (s výkonem to naprosto nehlo).
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist