http://www.motorkari...?ft=25866&fid=31
http://www.motorkari...?ft=26248&fid=34
http://www.motorkari...?ft=21764&fid=31
http://www.motorkari.../?ft=27876&fid=6
Jednoduše řečeno, nejedná se ani tak o "nadupanější" palivo, jako o palivo co se dá nalejt do nadupanějšího motoru, nic víc. Hadraplán na Power Racing krásně pojede, tvoje Aprilka na Normal moc ne.
srsen600>Vůbec mi nejde oto jestli motka pojede lépe , sníží se spotřeba atd ....JDE MI OTO JESTLI SE S MOTOREM MŮŽE NĚCO STÁT ???
tak tam kupuj Natural 95 a nic se ti nestale....to jsou někdy spekulace. A proč ho kupuješ když ti nekde o spotřebu a o to jestli to líp jede?? Nechápu
MxDan>
Jednoduše řečeno, nejedná se ani tak o "nadupanější" palivo, jako o palivo co se dá nalejt do nadupanějšího motoru, nic víc. Hadraplán na Power Racing krásně pojede, tvoje Aprilka na
přesně tak, protože oktanové číslo vyjadřuje "odolnost" proti samozápalu, který může vznikat při vysokém kompresním poměru.
Tankoval bych to jedině do motorek které mají v TP napsano okt.číslo 98. Většina motorek má ale 95, takže si myslím že tankovat cokoliv "lepšího" je zbytečné.
Ale stejně se najdou lidi co budou tvrdit jak motorka jede mnohem líp, no aby nejela když litr stojí o3 kč víc, že ano lol Ale nechť si každý tankuje dle své peněženky
PS:Benzín stál cca 15kč,čili méně než polovinu ceny V-Power.!!!
- Hrozně, ale HROZNĚ se přeceňuje schopnost posoudit, jak "to" momentálně jede. Vliv má spousta věcí - jak mám nafoukáno do gum, jestli je teplo nebo zima, a třeba jestli jsem se na to ježdění dobře vyspal. Už třeba jestli jedu proti větru nebo ne (na odpor vzduchu se spotřebuje podstatná část výkonu). Při 10km/h (vánek) je to rozíl 20km/h po/proti. Při stovce je to 20%, a odpor roste s druhou mocninou, takže přes 40% na ztrátách odporem vzduchu... Jak potom můžu posuzovat změnu ve výkonu vlivem paliva, která může být v extrémním případě pár procent?
- na výkon a spotřebu mají vliv i jiné vlastnosti paliva, než OČ. Ty se ale na pumpě nedozvím. V dnešní době jde třeba o to, jestli se mi povedlo na pumpě natankovat benál s lihem nebo bez (ten tedy vliv na spotřebu a výkon rozhodně má), přitom obojí je samozřejmě 95
- na otázku, jestli 98ka (100ka atd.) může poškodit motor, pro který výrobce doporučuje třeba 95, se dá odpovědět snadno i jinak. Nikdo (a už vůbec ne megavýrobce paliv) by přece neprodával volně a bez kontroly palivo které škodí. Minimálně by se chránil cedulí na pumpě, která by říkala "lejte to jen tam, kde to povoluje výrobce vozidla".
Takže - 100oktanový benzín si můžu natankovat třeba do auta, které má dneska anti-knock senzor a naladí si vyšší předstih. I tak rozdíl sotva poznám. Na spotřebě se to moc neprojeví, určitě prodělám víc na ceně paliva. Výrobce slibuje kvalitní aditivaci, takže budu mít (možná) čistsí palivovou soustavu.
Ale ten pocit...
hOndRa>>otas1:Myslim, že druh paliva(oktanové číslo) je úzce spjat s kompresním poměrem, ale jak, to fakt netušim.
přesně tak, protože oktanové číslo vyjadřuje "odolnost" proti samozápalu, který může vznikat při vysokém kompresním poměru.
Pro běžný kompresní poměr u vetšiny motorek je určen benzin s oktanovým číslem 95. Pokud by se kompresní poměr nějakým způsobem zvětšil, může při použití benzinu s oktanovým číslem dojít 95 z samozápalům a tzv. klepání. Proto je potřeba použít benzín s vyšším oktanovým číslem.
Čili jak psal "MxDan" - nejedná se ani tak o "nadupanější" palivo, ale spíše o palivo které se dá nalít do nadupanějšího motoru, nic víc. Pokud se mýlím prosím opravit mě, žádný účený z nebe nespadl
Naposledy editováno 19.05.2008 07:59:41
šmudla>U dvouválcú je tam znatelnej rozdíl než u 4 válců , vyší komprese - osobní zkušenost. Natankoval jsem 98 oktanů a jelo to znatelně lépe než na 95. Ale pak jsem tam nalil 100 oktanovej a motorka jede znatelně hůře konkrétně V power racing od shellu. Tak jsem se na to vyprdnul a leju tam bud 95 nebo 98 oktanovej.
No muj dvouval ma kompresni pomer 9,4:1, tj. min nez skoda 110 R v roce 71 . Jinak V-Power jsem ze zvedavosti zkusil, nicmene nepoznal jsem vubec nic, krom ceny samozrejme