bylo to tím, že pravej čep si přes vyrovnání kliky po jeho výměně do normálu po nastartování sednul a začal házet 0,4mm... což znamenalo to, že gufero si s tím moc neporadilo a druhak na nastavení předstihu musel bejt odtrh jako kráva a tak to potvrdilo bordel ve vysokejch otáčkách.... tudíž to co jsem předpokládal, a protože 250 má kliku jinou a wenca mne shodou okolností upozornil na motor na prodej v brně (zaujaly ho světlý válce, myslel že jsou hliníkový, chyba lávky, kutil se stříbřenkou
), tak jsem tam těch 300km sjel a koupil, nánosy stříbřenky a černýbarby po majiteli odstranil motor vzhledově zkulturnil směrem na originál, zkontorloval válce písty, ojnice, smontoval, hodil do rámu, připojil, seřídil a tradá...
původní si nechám na potom, vysoustružím čep, nechám zakalit, obrousit motor rozeberu, čep přelisuju,m vyrovnám smontuju, vyzkouším a uložím...