globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hřídelka do kola
 
7.4.2008 v 14:28
Ahoj, tak po zimě renovuju a mám už docela oběhaný hřídelky na kolech, nezkoušel je někdo doma vyrobit? Vím, že to je asi povrchově kaleno a pak broušeno. Poradí mi někdo jaký matroš použít? A nebo by neměl někdo na prodej nějaký zbytek?
Díky Petr
ICQ 255 328 756

Hřídelka do kola

7.4.2008 v 14:31 | Nahoru | #1
Nechával sem si osku stočit normál na soustruhu z poloosy ze škody 1000MB nebo 100 nebo co to bylo za typ a vydržela

Hřídelka do kola

7.4.2008 v 14:34 | Nahoru | #2
Prda1>
Dík, ale rozebírat starý MBéčko se mi nechce.
Notak, to tu není nikdo strojááár?

Hřídelka do kola

7.4.2008 v 14:44 | Nahoru | #3
fly4fun> Mě teda použití poloosy z mbčka přijde geniální
A jestli to chceš po strojařsky tak na to vem 14 220

Naposledy editováno 07.04.2008 14:49:35

Hřídelka do kola

7.4.2008 v 14:50 | Nahoru | #4
Jakákoliv cementační ocel s nízkým C. 12020, 12220, 14220...

Hřídelka do kola

7.4.2008 v 14:52 | Nahoru | #5
ou, tak to mám jako cementovat jo? No to bude horší teda. A jen matroš na povrchový kalení ste neuvažovali?

Hřídelka do kola

7.4.2008 v 14:59 | Nahoru | #6
zvlastni ze ja mam hridel v kole duralovou. a dutou... takze nevidim moc duvod v pouziti nejake super pevne oceli a navic jeste cementovat/kalit povrch.

Hřídelka do kola

7.4.2008 v 15:06 | Nahoru | #7
to povrchový kalení se právě dělá tak, že se vezme ocel s nízkým obsahem c, obrobí se na nějakej skoro hotovej rozměr, cementací se nasytí do hloubky pár desetin, zakalí - jen ten povrch a na brusce se sjede na čisto.
duralový to klidně může bejt. ale jakej je to průměr? 20mm? na kyvkách na vfr, ducati, bmw atd jsou to řádově větší průměry -> menší plocha,menší tlak -> ložisko to nevymačká.

Hřídelka do kola

7.4.2008 v 15:20 | Nahoru | #8
A kdyby to bylo bez jakychkoliv uprav, bylo by to rezavé jak liška hned!
edit vrr. se mi to dnes nějak nedaří ty pismenka..

Naposledy editováno 07.04.2008 15:21:17

Hřídelka do kola

7.4.2008 v 17:40 | Nahoru | #9
tak povrchový kalení se teda asi neděá kvůli rzi, na to by stačilo bohatě ta vazelína. je to kvůli tomu aby střed zůstal houževnatý a nepraskal, jako kdyby to bylo kalené celé skrz na skrz. A povrch je tvrdý kvůli otlakům. Hm, tak tady se asi odbornějšího názoru nedočkám. No i tak díky za "poznámky"

Hřídelka do kola

8.4.2008 v 11:58 | Nahoru | #10
fly4fun> nepleť si ale kalení a povrchový kalení!

Hřídelka do kola

8.4.2008 v 12:10 | Nahoru | #11
kdyz uz ste takovy odbornici strojari tak muzete spocitat namahani na otlaceni hridele od tech lozisek a tim zjistite jestli je potreba tu hridel cementovat.

pak by slo spocitat, kdyz treba fly4fun nahlasi prumer, z ceho musi bejt aby vydrzela provozni namahani... prevazne na strih rekl bych...

cementovani, kaleni, nitridovani ... jo jeste by slo udelat treba povlak TiN... co rikate? . bych asi nechal na soucasti co to opravdu vyzaduji.

Hřídelka do kola

8.4.2008 v 20:37 | Nahoru | #12
fly4fun> Kup si ve Feroně 15260. Je to běžnej materiál a jde zlepšit až na 120 kilo (1200Mpa) . 14220 je opravdu cementační ocel a v jádru má po zakalení do 850MPa. Poloosy na MB byly z 15241. Pevnost srovnatelná s 15260, ale horší odolnost proti vrubovému namáhání (zápichy, závity apod.). Hlavně si to nech zakalit v nějaký pořádný kalírně (ne hospodě ). Dobrý mívaj nástrojárny

Hřídelka do kola

9.4.2008 v 07:26 | Nahoru | #13
fly4fun> tak povrchový kalení se teda asi neděá kvůli rzi, na to by stačilo bohatě ta vazelína. je to kvůli tomu aby střed zůstal houževnatý a nepraskal, jako kdyby to bylo kalené celé skrz na skrz. A povrch je tvrdý kvůli otlakům. Hm, tak tady se asi odbornějšího názoru nedočkám. No i tak díky za "poznámky"

To by mi fakt nenapadlo že to neni kvuli rzi :o

edit písmeno

Naposledy editováno 09.04.2008 07:27:36
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist