vlastním R1 r.v. 06, komplet titanové výfuky Remus vč. svodů - na brzdě 191 koní.
Bylo mi doporučeno kvůli lepšímu zátahu motorky z nižších otáček dát dopředu o zub menší kolečko. Kluci v servisu mi naopak říkali, že z důvodu životnosti řetězu (při menším kolečku dře o kyvku) je lepší dát o tři zuby větší rozetu (mělo by to odpovídat ubrání jednoho zubu vepředu).
Chtěl bych se zeptat kdo má s tímhle u R1 zkušenosti a jaký je výsledek. Tzn. o kolik otáček dříve začne motorka pořádně tahat a okolik se asi tak sníží maximálka.
Děkuji moc za rady
Dan
Kdybys jezdil, byť jen tak pro sebe, okruh, měl bys tohle v malíčku a v provozu - vyjma honění maximálky, a ega, po dálnici - to nevyužiješ.
Předpokládám, že jsi motorku nechal vyladit na vršek a spodek je nižší (třeba u "kompletního Akrapoviče" na model 04/05 je výkon na zadním kole 167 koní - což odpovídá cca 190 na motoru - ale krouťák lepší od začátku do konce).
Jelikož jsi to nechal vyladit na vršek, proč chceš teďka spodek?!?
Jinak spočítat si převody snad zvládneš sám, ne? Klasickou trojčlenkou, ses učil na základce, spočteš rychlost (pokud nejsi na konci otáček, proporcionálně posuneš dál k omezovači) a "od kolika motorka začne pořádně tahat" je subjektivní kategorie. Navíc tu má málokdo R1 O6 s Remusama a o 3 zuby větší rozetou lol
Na okruh mam jinou masiny. Stary CBR 600. R1 by mi tam bylo lito.
S ni jezdim jen na silnici a prijde mi ze do nekterych ostrych zatacek musim zbytecne radit jednicku (treba na Zeleznym Brode), tak bych byl radsi kdyby mi tahla vic odspodu a mohl jsem to projet na dvojku.
danR1>Ahoj,
vlastním R1 r.v. 06, komplet titanové výfuky Remus vč. svodů - na brzdě 191 koní.
Bylo mi doporučeno kvůli lepšímu zátahu motorky z nižších otáček dát dopředu o zub menší kolečko. Kluci v servisu mi naopak říkali, že z důvodu životnosti řetězu (při menším kolečku dře o kyvku) je lepší dát o tři zuby větší rozetu (mělo by to odpovídat ubrání jednoho zubu vepředu).
Chtěl bych se zeptat kdo má s tímhle u R1 zkušenosti a jaký je výsledek. Tzn. o kolik otáček dříve začne motorka pořádně tahat a okolik se asi tak sníží maximálka.
Změnou převodového poměru se vůbec nezmění charakteristika motoru, čili pořádný zátah bude ve stejných otáčkách jak si zvyklí pouze při nich pojedeš menší rychlostí.
Změnu si můžeš spočítat tímhle prográmkem:
http://www.schmidt-s...e/texte/geardata.htm
Železný Brod-Kořenov? Nevím, jak přesně je zpřevodovaná tvá R1 (jel jsem jen na 00, spíš myslím, že bude podobnější FZ1). Když si promítnu svých pár km na FZ1 na tyhle zatáčky, je fakt, že se vyplatí o kratším zpřevodování zauvažovat...respektive já bych se snažil nějak degradovat maximální výkon ve prospěch lepšího krouťáku do cca 8 tisíc otáček.
Ale co člověk, to názor
. no presne o tohle mi jde a to bych chtel dosahnout. proto se ptam jestli ta o 3 zuby vetsi rozeta to udela :)
nezměníš charakteristiku motoru, jen ten výkon posuneš jinam. ale co to udělá zadní kolo, když na 1 ve 120 blbě hejbneš plynem, ti nepřeju zažít.
jsou lidi i s jiným názorem, ale já tvrdím, že málokdo (mimo dálnice a kilometrový rovinky) využije v normálním provozu víc než 100 koní naplno
edit: vlastně zesílíš výkon v nižších rychlostech
Naposledy editováno 08.04.2008 23:49:57
danR1>mariano> respektive já bych se snažil nějak degradovat maximální výkon ve prospěch lepšího krouťáku do cca 8 tisíc otáček.
. no presne o tohle mi jde a to bych chtel dosahnout. proto se ptam jestli ta o 3 zuby vetsi rozeta to udela :)
Ja na ZX9 jsem zmenil prevodovej pomer vepredu o jeden zub mene. Je pravda, ze -1zub vepredu=cca +3zuby vzadu. ZX9 ma mnohem min koni nez R1 pyco woe 06 ale o co jde tobe, tak o to me slo taky a svuj ucel to splnilo da se rict na 100%. Muzu ti to popsat treba takhle. Kdyz jsem se normalne rozjel na jednicku a dal najednou plnej plyn, tak se motorka cca v 8-9tisicich "nekontrolovatelne" se zvedla. Proste najednou znacnej narust vykonu. Ovsak kdyz jsem dal dopredu o zub mene, tak motorka se zacina pri stejne akceleraci zvedat jiz v 6tisicich ale zcela kontrolovatelne a plynule!! Proste se tim dosahne vysiho tociveho momentu v nizsich otackach a je vykon na nizke kvalty mnohem lepe korigovatelny.
jsou lidi i s jiným názorem, ale já tvrdím, že málokdo (mimo dálnice a kilometrový rovinky) využije v normálním provozu víc než 100 koní naplno
Nema cenu se tady o tom bavit, zalezi na provozu a dany silnici, ale pokud se nejedna o vyslovene ostre zatacky, kde je jedna za druhou, tak mi ver, ze ja mam vykon 143 koni a jeste spousta dalsich koni by se dalo vyuzit k tomu. Bavim se o jizdnim stylu supersportu. Ne ze nekdo jezdi jen na sestku 120km/hod a rika, ze by jeste nejaky kone vyuzil.
Naposledy editováno 08.04.2008 23:57:59
mariano>třeba z Budějic na krumlov je jedna dlouhá levá (dva pruhy do kopce a jeden dolu) v lese, kde využiju všechny koně motorky...
Tak tady si to teda pod plnym opravdu nelajznu. V tomhle miste to neni silnice, ale tankodrom a je tam jeste takovej dost divnej asfalt - hodne zaplat takovym tim chodnikovym jemnym asfaltem, kterej klouze jak prase
[/quote]ale třeba v "tálínských zatáčkách", kolem Lipna, nebo Krumlov-Větřní-Vyšší Brod dám plnej výjimečně (koukám, že seš z Budějc) [/quote]
no a to je presne o cem jsem mluvil. Zatacka za zatackou, tam ti je prebytek koni opravdu k nicemu. Ale tak clovek nejezdi jen tady, ze...
Po dálnicích jezdím autem
Řetěz nedře, jeho zalomení se zvětšilo jen minimálně a nebylo ho nutný prodlužovat... Navíc se trošku posunulo kolo vzad a zvětšil se rozvor - mtotorka je teď trošku stabilnější a to i při jízdě po zadním. Pocitově je to ale znát, jako kdybys přidal zuby tři - a hlavně na záda (vždycky přes spojku) jde teď naprosto jinak: na 1čku už cca ve 30ti, na dvojku už v 60ti, 70ti (!) a párkrát nahoru vylezla i na trojku... Takže je s ní teď mnohem víc taková ta "motárdová" akční sranda. Jo a zkrácení převodů tě mrzet vůbec nemusí - všechny jsou teď silnější a zatáčky, ve kterejchs musel předtím řadit za jedna, aby se motka trochu rychlejc rozmotala, takový si teď klíďo můžeš dávat za dvě. Maximálka se skoro nemění, jenom se k ní snáz dostáváš na poslední kvalt, tj. šestku.
... Jo, a neposlouchej kázání některých moudrých o stěží využitelnejch max. 100 koních, apod. - jednou sis pořídil litra R1 a jestli nepochybils a baví tě, je to tvoje věc... Jasně, šestky jsou na normoš silnicích skoro stejně rychlý a kolikrát i třeba rychlejší (full gas bez obav) - no a co? Silnice jezdíme pro zábavu - anebo snad na čas? A jsou různý druhy zábavy, pánové, různejm náturám vyhovující, tak si jděte kritizovat laskavě třeba prdlající čopristy s třásněma... nebo motokrosaře... nebo freestyleisty, co?
... Akorát ti nevím, nový R1ce jsou nahoře uragán, ale odspodu opravdu až příliš jemný - esli by nebylo lepší k tomu zubu na kolečku ještě přidat tak 2-4 zuby na rozetě (bez obav, klucíí kaskadérský maj rozety jak mexický klobouky
Naposledy editováno 09.04.2008 02:17:48
blafo>Nezapomente klucííí, ze kdyz zmenite prevodovej pomer, tak tachometr vam bude ukazovat na jednotlivy kvalty v omezovaci stejnou rychlost jako pri orig. prevodu! Ve skutecnosti ale pojedete mene! Protoze vetsina supersportu ma nahon k tachometru elektronicky od maleho ozubeneho kolecka, a porad to pocita pres orig. prevodovy pomer. Napr. je spousta videi, kde jezdi se sestkama, popr. 750 furt 300km/hod, protoze maji lehci prevod, ve skutecnosti jedou o mnoho mene. To jen tak na upresneni:)
Jasnačka, na těch ukazovacích radarech v obcích ten rozdíl čéče nejni až tak znát (lcca 3km/h) - ale proletět tam 300, už by to něco dalo... Proto musíš na letišti těch 299 držet dýl, bys vytlačil votáčkoměr eště vo 1500ot. vejš
u nekterejch motorek - treba u tech co posledni kvalt neutahnou do omezovace, pri kratsim sekundaru nemusi max speed vubec klesnout... ale nebojim se ze by 190koni nedostalo R1 do omezovace na 6ku.
Dave Reza>Sice se nevyznám tak nevím proč tomu tak je ale když to samý řešil kamarád tak mu všichni radili větší rozetu
A já se neradil s kamarádama, ale s mecháňama (různejma) - a všichni se shodli: pokud jenom 1zub - kolečko, pokud víc - rozeta (a příp. pak rozeta i kolečko), pokud ouplně nejvíc - kardan z Urala
Dave Reza>Sice se nevyznám tak nevím proč tomu tak je ale když to samý řešil kamarád tak mu všichni radili větší rozetu
A já se neradil s kamarádama, ale s mecháňama (různejma) - a všichni se shodli: pokud jenom 1zub - kolečko, pokud víc - rozeta (a příp. pak rozeta i kolečko), pokud ouplně nejvíc - kardan z Urala