bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Baterie/svíčka/obvod
9.4.2024 v 20:40
Dobrý den, mám čerstvě koupenou ojetou r125, před dvěma dny jsem jí byl projet a cca po 5-10 minutách jízdy se rozsvítila kontrolka motoru, v půli cesty zpět zhasnul display, po dalších 500m se motorka začala dusit, následně chcípla úplně, po chvíli čekání opět nastartovala a dojel jsem domů. Dnes jsem tomu dal druhý pokus, po pár set metrech opět naskočila kontrolka motoru, otočil jsem to tedy rovnou, tentokrát dojela bez ztráty výkonu nebo vypnutí displaye. Po zastavení jsem pro zkoušku se zahřátým motorem zapnul zapalování, kontrolka poté střídavě bliká pomalu, pak rychle, pak zhasne (pořád dokola), jakmile nastartuji, svítí konstantně. Prosím o radu, kde může být problém, a pardon že to není stručné.

1 reakcí na tento příspěvek Baterie/svíčka/obvod

9.4.2024 v 21:09 | Nahoru | #1
začal bych baterkou a dobíjením

(reakce na) Baterie/svíčka/obvod

10.4.2024 v 20:10 | Nahoru | #2
Johny_Servis> Zdravím, tak jsem dnes dobil baterku, prvních 10km všechno v cajku, pak přišla opět kontrolka, rovnou jsem ji tedy vyndal a jak se dalo očekávat, vybitá byla snad ještě víc než předtím. Myslíte, že půjde spíš o el. obvod nebo čistě o baterku?

1 reakcí na tento příspěvek Baterie/svíčka/obvod

10.4.2024 v 21:51 | Nahoru | #3
jdeš na to dobře. teď když už je zřejmé že bude problém v elektrice, tak je potřeba zjistit jestli je špatná baterka nebo dobíjení... i když špatné dobíjení uni rychle zničit i novou a dobrou baterku.

postupoval bych teď takto:
- dobít baterku
- multimetrem nebo vizuálně zkontrolovat jestli je "-" kabel baterky pevně a spolehlivě připojen ke kostře motorky/motoru, jestli není někde něco opaleneho zoxidovaneho atd. podobně bych zkontroloval i plus kabel jestli není někde třeba vypálený, zoxidovaný konektor
- pokud kabely vypadají ok, tak bych dal baterku do kastlíku, připojil "-" pól, vzal multimetr, nastavil na měření stejnosměrného proudu, co největší rozsah a multimetrem spojil + na baterce a + kabel v motorce při vypnutém! klíčku. Odebírány proud (pokud vůbec nějaký) bych čekal max. jednotky mA, pokud bude větší= někde bude problém a něco vyžírá baterku při vypnutém klíči. pokud to bude ok, tak normálka připojit baterku i na + pól
- přepnout multimetr na měření stejnosměrného napětí, přiložit k baterce, očekávané klidové napětí by mělo být tak 12,5 - 13V.
- nastartovat
- ihned po nastartování by měl začít fungovat regulátor napětí a na baterce by mělo být řekněme 14 - 14.7V. Motor trochu proturuj a napětí se nesmí měnit, nebo jen velmi málo v řádu desetiny V= nabíjení v pořádku, pravděpodobně bude špatná baterka, kterou můžeš s klidem koupit novou. pokud zůstane napětí někde do 13V, tak je špatné dobíjení, bude nutný celkový servis a odstranění příčiny (alternátor, kabely, regulátor). pokud bude napětí lítat někde od 12V do 20V, tak je nejspíš vadný regulátor. opět nejprve vyměnit regulátor a pak až řešit novou baterku

Jinak řečeno pro nalezení a určení příčiny je nutné mít multimetr a umět s ním základní měření. Pokud si s elektrikou netykas, je lepší na to zavolat někoho kdo to zná, protože pro něj to bude hračka na 20 minut práce max. Moje zkušenost je, že tak v 50% případů může za špatnou baterku ve skutečnosti špatné dobíjení, takže jen tak náhodná výměna baterky se nemusí vyplatit

Naposledy editováno 10.04.2024 21:58:50

(reakce na) Baterie/svíčka/obvod

10.4.2024 v 22:51 | Nahoru | #4
Johny_Servis> dobře, díky moc
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Koncovka výfuku Yamaha YZF-R125 Kristian_Marek 3 9.4.2024 v 19:57 Kristian_Marek
Vyber motorky Yamaha YZF-R125, KTM RC 125, Kawasaki Ninja 125 Tamhletam 5 18.3.2024 v 12:19 Johny_Servis
Tlak oleje Yamaha yzf r 125 Yamaha YZF-R125 vencavw 8 9.12.2023 v 16:24 Beranidlo
Abs odvzdušnění Yamaha YZF-R125 Patrik83628 4 1.10.2023 v 21:05 Fueltank
Řidičák 125 Yamaha YZF-R125 Jenik_mtkr 1 29.8.2023 v 14:52 Bugs


TOPlist