bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chybné zapojení a následky
1.3.2024 v 01:30
Řekněme, že by se někomu stala tato chyba v zapojení obvodu, viz. foto.

Kabel od startéru byl zapojen společně s mínus kabelem motorky který vede ke kostře. Jak postupovat dále a jaké mohou být následky? Pojistky včetně hlavní jsou v pořádku. Dle manuálu jsem proměřil vnitřní odpory na regulátoru napětí a posloupnost nesouhlasí, hodnoty na IC taky nesedí, takže usuzuji že je po nich. Nutno podotknout že nevlastním kvalitní měřák. Každopádně v současném stavu nestartuje. Světla svítí když je spínací skříňka v poloze P. Zajímavé je, že po přepnutí do polohy ON se na plusových kabelech změní polarita. Směrovky vykazují normální hodnoty pouze k diodám. Jediné co funguje tak je klakson. Mohu vyměnit IC a regulátor bez obavy z opětovného poškození, již při správně zapojeném obvodu?

Chybné zapojení a následky

1.3.2024 v 09:16 | Nahoru | #1
teoreticky nic. Co bylo připojeno na minus pól?

Naposledy editováno 01.03.2024 09:17:47

Chybné zapojení a následky

1.3.2024 v 09:28 | Nahoru | #2
pokiaľ nebol stlačený startér tak nič, ak bol v takomto zapojení stlačený, tak nejaké káble začnú horieť, ale to by si cítil.
E: prípadne tá 30A poistka by prdla

Naposledy editováno 01.03.2024 09:30:04

Chybné zapojení a následky

1.3.2024 v 10:06 | Nahoru | #3
Mno, jestli si mel natrdo pripojeny minus z druhy strany startovaciho rele, tak po pokusu nastartovat a sepnuti dostalo peknej stos, a pravdepodobne slo do kytek driv, nez ta 30A pojistka (i kdyz ta bych cekal ze shorela taky) kdyz tam vyrobis kratas primo okolo toho relatka.

Takze bych rekl ze se speklo to relatko, a bude to chtit novy ALe je to vesteni z kristalovy koule. Ho vyndej, zkus na spinaci kontakt privest 12V, a zjisti jestli spina (pousti), vyzkouset rele snad neni takovej problem.

1 reakcí na tento příspěvek Chybné zapojení a následky

1.3.2024 v 10:52 | Nahoru | #4
Ja tomu uplne nerozumim - co se stalo? Nekdo vzal tlustej + kabel starteru a misto na startovaci rele ho pripojil na - baterky? Potom se nemohlo stat vubec nic. Nebo nekdo vzal kus dratu a tim kusem dratu propojil - baterky a vystup ze startovaciho rele na starter? Potom se taky nemohlo stat nic, dokud nezmacknul tlacitko starteru. Po zmacknuti starteru se vyzkratuje baterie pres kontakty startovaciho rele. Pak uz zalezi na tom, co vydrzi vic.

Ozzy> Ta 30A pojistka nemela duvod shoret. Pokud teda to odborne zapojeni nebylo jeste nejak vypecenejsi, nez se tu naznacuje .

(reakce na) Chybné zapojení a následky

1.3.2024 v 11:00 | Nahoru | #5

Medved píše: Ja tomu uplne nerozumim - co se stalo? Nekdo vzal tlustej + kabel starteru a misto na startovaci rele ho pripojil na - baterky? Potom se nemohlo stat vubec nic. Nebo nekdo vzal kus dratu a tim kusem dratu propojil - baterky a vystup ze startovaciho rele na starter? Potom se taky nemohlo stat nic, dokud nezmacknul tlacitko starteru. Po zmacknuti starteru se vyzkratuje baterie pres kontakty startovaciho rele. Pak uz zalezi na tom, co vydrzi vic.

Ozzy> Ta 30A pojistka nemela duvod shoret. Pokud teda to odborne zapojeni nebylo jeste nejak vypecenejsi, nez se tu naznacuje .



Pravda, pojistka by shorela jen kdyby ten kratas byl v tom ovladacim obvodu, ne kdyz byl na spinanym obvodu. Podle me tam byl takovej kratas po pokusu nastartovat, ze proste vyhorel vnitrek toho relatka, coz zachranilo vsechno ostatni, a nastartovat to ted rozhode nemuze

1 reakcí na tento příspěvek Chybné zapojení a následky

1.3.2024 v 11:23 | Nahoru | #6
proud jde nejkratší cestou (je to líná veš) takže podle mě tekl jenom od baterky na spínací kontakty relatka a zase do baterky. Nejspíš se obloukem vyhnul zbytku elektroinstalace a pokud by tam náhodou šel, tak 30A pojistka by snad vypadla=> škody na elektroinstalaci by nemusely být nijak závratné. Otázka co udělalo relatko a baterka. Pokud se jednalo o novou zdravou baterku, tak stiskem startu kontakty relé zkratovaly baterku, kontakty se pripekly a kabely by se během chvile začaly pálit nebo hořet. Možná ale byla baterka už špatná/vybitá a pak sice šla do zkratu, ale proud mohl být třeba v nízkém řádu desítek ampér a proto se navenek nemuselo jevit nic kromě toho, že se ohřály tlusté kabely relatko a baterka.

za mě první krok zkontrolovat a případně koupit novou baterku, druhý krok zkontrolovat a případně vyměnit relé startéru a třetí krok opravit a zkontrolovat tlusté kabely. před připojením nové baterky by bylo ideální napojit motorku na nějakej zdroj 12V s omezením proudu, aby kdyby tam byl nějakej další problém, ať to hned nesmahne další novou baterku

Naposledy editováno 01.03.2024 11:25:48

Chybné zapojení a následky

1.3.2024 v 11:32 | Nahoru | #7
Johny: nechci nijak odporovat tady panu velkyu servisakovi, ale i u dost chciply baterky nemohl ten oblouk co to udela pri tvrdym zkratu to relatko vydrzet Docela by me zajimalo uvnitr

Chybné zapojení a následky

1.3.2024 v 11:39 | Nahoru | #8
jestli to nebylo trošku jinak.... že.?

Chybné zapojení a následky

1.3.2024 v 11:40 | Nahoru | #9
Ja bych si sehnal slusnej merak a vse podle schematu peclive promeril, pak to s odpojenym reglem zkusil zapnout a promeril jestli je vse jak ma. Pak az bych dal novej regl (jestli uz mereni na tom starem ukaze, ze je KO) a zkusil nastartovat.

Ok baterka, takze treba z jineho stroje je predpoklad, ze se nameri neco cemu se da verit.

Z meho pohledu by pokus o start s vyzkratovanym starterem nemel poskodit nic jjneho nez baterku-rele-starter a vodice.

(reakce na) Chybné zapojení a následky

1.3.2024 v 11:43 | Nahoru | #10
Johny_Servis>
Proud nejde nejkratší cestou ale cestou nejnižšího ohmického odporu.
Z popisu není jasno jestli jenom jeden drát nebo navzájem se povedlo prohodit, zapojit a startovat.

1 reakcí na tento příspěvek Chybné zapojení a následky

1.3.2024 v 13:14 | Nahoru | #11
Pokud by kabel od startéru byl připojen k mínus baterce, kontakt na relé byl tím pádem volný, nemohlo se stát vůbec nic!

(reakce na) Chybné zapojení a následky

1.3.2024 v 13:31 | Nahoru | #12
ramlik> to sice jo. ale ja to teda chapu takhle:

1 reakcí na tento příspěvek Chybné zapojení a následky

1.3.2024 v 13:52 | Nahoru | #13
Tlačítko start nikdo nezmáčkl. Po přepnutí spínací skříňky na ON byl zapnutý pouze spínač světel a levý blinkr. Světlo svítilo a blinkr blikal asi 5 s. než se ozvala malá rána někde ze zadní části a všechno zhaslo. Teď, snad už pří správném zapojení svítí světla v poloze P. V poloze ON se z přívodu plus na světla stane minus, u přívodu minus se polarita nezmění. Startér funguje, klakson taky a nic víc. Ani zdaleka elektrice nerozumím a nevím jestli to něčemu napoví ale všiml jsem si, že např. u konektoru cestou ke spínačům na řídítkách jsou hodnoty na minusových přívodech nižší (+/- 11,80) než na kostřava (+/- 12,60). Děkuji za rady, hned jak bude příležitost tak budu hledat příčinu dál ...

Chybné zapojení a následky

1.3.2024 v 14:02 | Nahoru | #14
Pokud je to jak pises, tak je tam jeste jina zásadní závada ktera tohle způsobila a ten kabel od starteru s tim nema nic společného…

Jestli je to s tim kabelem od starteru tak jak jsem nakreslil o prispevek vyse…

Naposledy editováno 01.03.2024 14:03:06

1 reakcí na tento příspěvek Chybné zapojení a následky

1.3.2024 v 14:09 | Nahoru | #15

Tento kabel vedoucí od startéru zapojen na mínus baterky.

Naposledy editováno 01.03.2024 14:10:46

(reakce na) Chybné zapojení a následky

1.3.2024 v 14:24 | Nahoru | #16
ZaoM> No, tak tim to urcite neni. Tim jsi jenom oba poly starteru spojil dohromady. Mas tam rozmrdaneho neco dalsiho, mnohem horsiho.

Chybné zapojení a následky

1.3.2024 v 17:51 | Nahoru | #17
Nevím jak přesně určuješ přehození polarity. Pokud chceš proměřit správně různé komponenty, je dobré vyhodit (odpojit) spotřebiče (žárovky apod.) Pak měř + kontakty proti - baterky a taky proti kostře, výsledek musí být stejný. Protože pokud nemáš dobrou kostru, tak se žárovky chovají jako dráty a naměříš napětí i na - konektoru nebo rozdílné hodnoty proti baterce a proti kostře.
Nebo je něco lehce propálené a propojuje ti to oklikou dohromady. Pokud se jeví vše funkční a všude kde máš naměříš 12-14 V tak začneš postupně připojovat spotřebiče. Mezi tím stále skoušíš funkcionalitu - světa, startování... až připojíš věc, která to pokazí.

(reakce na) Chybné zapojení a následky

1.3.2024 v 19:22 | Nahoru | #18
ZaoM> Řekněme, že by se někomu stala tato chyba v zapojení obvodu...

A není jednodušší napsat jsem kokot a:

a) přehodil jsem kabely na baterce
b) dal jsem baterku obráceně

Pokud dáš + od startéru na minus pól baterie, tak kromě toho že to nebude startovat se nestane vůbec nic!

PS: nadávka myšlena samozřejmě obrazně

E: Zajímavé je, že po přepnutí do polohy ON se na plusových kabelech změní polarita.
Vždyť to říkám, na 99% máš baterku obráceně.

Naposledy editováno 01.03.2024 19:33:44

1 reakcí na tento příspěvek Chybné zapojení a následky

3.3.2024 v 00:08 | Nahoru | #19
Na baterce jsem nic neprohodil, je to tak jak jsem psal. Každopádně to opravdu nebyl ten problém, prolezl jsem celou kabeláž a našel v hlavním svazku dvě místa, kde byli kabely načlé a lehce spálené. Opraveno, zaizolováno a opět funkční. Díky Všem za rady.

(reakce na) Chybné zapojení a následky

3.3.2024 v 09:59 | Nahoru | #20

ZaoM píše: Na baterce jsem nic neprohodil, je to tak jak jsem psal. Každopádně to opravdu nebyl ten problém, prolezl jsem celou kabeláž a našel v hlavním svazku dvě místa, kde byli kabely načlé a lehce spálené. Opraveno, zaizolováno a opět funkční. Díky Všem za rady.



Tak jak se tu napsalo na zacatku, pokud si dal minus baterky pred startovaci rele, a NEZKUSIL NASTARTOVAT, nestalo se nic. Kdyby jo, shori.

A to co si popisoval pak todle delat nemohlo. Na coz uz jsi taky prisel.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki VN 800 hadice chladenia Kawasaki VN 800 StanleyPastucha 3 29.9.2023 v 06:17 StanleyPastucha
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
cuka a střílí do výfuku, spotřeba Kawasaki VN 800 Kral111 2 17.6.2023 v 06:19 kokoška.
Kontrola rozvodů Kawasaki VN 800 Vojtěchus 0 22.4.2023 v 20:29 Vojtěchus
Leštění a ochrana chromu Kawasaki VN 800 Vojtěchus 18 6.9.2022 v 20:44 Julip2


TOPlist