bmw_r1300gs_cartec

Téma: Route Des Grandes Alpes 2024 - Francie (hledáme parťáky)
Ahoj, plánujeme se ženou na první polovinu září auto - motodovolenou do Francie. Už jsme tam párkrát byli, ale vždy autem. Tentokrát bychom chtěli část projet na motorce a to konkrétně výše uvedenou trasu (ne úplně celou) a zakončit pobytem u moře + projet oblast Verdon a okolí.

Plány jsou sice v počátcích, ale jednalo by se zhruba o přesun auty + vozík s motorkou(ami) do oblasti Albertville, pak motorkou po zmíněné trase do Barcelonnette, kde se odpojíme od horské trasy a cíl by byl někde kolem Draguignanu. Pak nějaké koupání v moři (40min. do St.Tropez), Verdon, Jezero De Sainte Croix, případně pobřeží a dle počasí a nálady.

Sakumprásk aspoň dva týdny na celou akci. V oblasti jsme již byli a celkem se orientujeme (koupání, výlety atd.).

Jsme manželé okolo 50ky a jedeme na jedné motorce (Kawasaki Ninja 1000SX), žádní honiči, spíše lážo plážo kochačka, 300km denně je ideál. Spaní preferujeme pouze v tom, co má pevnou střechu. Žádné stany atd.

Rozpočet je individuální, ale letos nás vyšlo 14 dní na 60 000, ale to jsme se neženýrovali (ubytko v krásných penzionech a soukromí, večeře, placené pláže včetně občerstvení a oběda atd.), takže by se dalo i za 40.

Pokud se najde pár podobného věku a ražení, klidně dejte nezávazně vědět. Pokud bychom jeli jako dvě motorky, určitě by to bylo super.

Žádná hoňka, projet si Francouzské Alpy, Kaňon Verdon (nádhera), Lodí do St.Tropez nebo výlety do Grasse apod., koupání v moři (milujeme pláže v St.Maxime), nádherné jsou horské vesničky okolo. V září je tam klid, oproti sezóně minimum lidí, spíš jen důchodci. Na místě pak dle libosti a klidně individuální program (nejsme školka) a klidně i jiné ubytko dle libosti. Jde nám jen o společnou jízdu krásným prostředím.

P.S. tažné mám, plánuji koupit vozík na 1-2 motorky, takže by se dalo jet i dvěma auty a jedním vozíkem. Francouzská motorkářská komunita je super, takže už mám i kontakty, které by nám zprostředkovali uložení aut a vozíku za mírný poplatek nebo úplně zdarma. Zpátky přesun k autu po nějakých hlavních, případně kus dálnice).

Díky za přečtení Martin

P.S. v cílové destinaci máme kontakt na skromné (ne moc drahé) ubytování v soukromí (1 pokojík). Na zahradě bazén a krásné prostředí. Jo a ještě jsme z Teplic.

Naposledy editováno 27.11.2023 11:18:13

1 reakcí na tento příspěvek Route Des Grandes Alpes 2024 - Francie (hledáme parťáky)

23.11.2023 v 12:48 | Nahoru | #1
Tak to byste mohli zajít na EWC 14.9. - 15.9. v Le Castellet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Route Des Grandes Alpes 2024 - Francie (hledáme parťáky)

23.11.2023 v 12:52 | Nahoru | #2
Krautkopf> Jééé díky za tip.

23.11.2023 v 15:50 | Nahoru | #3
Plácali jsme se tam s bábou v září loňského roku. O počasí nemluvím, tomu neporučíš, ale když jsem srovnával s minulou návštěvou, tak jsem byl hodně rozčarován. V S.Tropez už na citadelu bez poplatku nevstoupíš, k největší písečné pláži bez poplatku nezajedeš ani s motorkou a řeka v Grand kaňonu vyschlá tak, že by jsi do ústí kaňonu s žádnou lodičkou, nebo šlapadlem neprojel. Kupodivu byl problém sehnat i přespání - kempy dost narvané............my ale spali pod stanem, což se vás asi netýká.
Když jsme přejížděli S.Bernard, tak jsme jeli po sněhu za pluhem - chytla nás tam sněhová bouře.

23.11.2023 v 17:57 | Nahoru | #4
Brůča.> Tak my měli všechno letos OK. Počasí jak ze žurnálu. Nevím jakou pláž máš na mysli jestli Pampelone, ale vzhledem k množství lidí se nedivím. My se takovým místům snažíme vyhýbat. Jezdíme do St.Maxim, kde je to pro nás tak akorát. Není narváno, ale pár lidí tam je. Letos byl kaňon OK, jeli jsme šlapadlem dost daleko. Ono záleží, jak to chytneš no ...

Naposledy editováno 23.11.2023 17:58:33

23.11.2023 v 21:06 | Nahoru | #5
Jasně. Pampelone. My jezdíme okolo Václava a zrovna loňské počasí zrovna nevyšlo. Levné spaní jsme sehnali v Plan de la Tour.......což je kousek od Maxima a bylo to tam za hubičku. Sice to z venku vypadalo jako vybydlená kasárna, ale uvnitř pohoda a v areálu měli i bazén.

A sněžení na motorce také není úplně happy. A z této skály skákali kluci do vody.......což by asi teď nešlo. Foceno z mostu.

27.11.2023 v 10:25 | Nahoru | #6
Brůča.> Tak tohel zase taky jen tak někdo nezažije

Route Des Grandes Alpes 2024 - Francie (hledáme parťáky)

27.11.2023 v 10:31 | Nahoru | #7
Pár fotek z letošního roku:

Naposledy editováno 27.11.2023 11:22:28

Route Des Grandes Alpes 2024 - Francie (hledáme parťáky)

27.11.2023 v 14:27 | Nahoru | #8
Tu druhou fotku znám - je tam za rohem kavárnička a jde se nahoru k "zámečku". Šli jsme se kouknout nahoru a dole jsme si dali kávičku........nahoře tedy nic nebylo. V Tropez jsme měli podstatně více lidí, ale když jsme objížděli kaňon, tak zase jsme viděli více orlů, než v minulých letech.......jen ta voda v jezeře scházela - koupel ale proběhla. A byl to asi poslední teplý den ........vraceli jsme se okolo M.Blancu a bylo blbě až domů. Uvidíme, až se tam budeme motat příště..........tak hlavně, že se líbilo.

Skvělá odpověď, děkuji! 27.11.2023 v 23:59 | Nahoru | #9

matii píše: ... Jde jen o to, že ubytování okolo zmíněné trasy už je celkem na tento termín přebrané, tak by bylo dobré co nejdříve (do konce roku, max v lednu) aspoň nezávazně rezervovat, to jest domluvit přesnou trasu, spaní, přesun atd. ...

1) Ne všichni hoteliéři inzerují už teď volné kapacity na příští léto.
2) Jeden pokoj se najde i v sezoně, naposledy jsem tam byl v červenci 2021 a vždy se něco našlo.
3) Objednat ubytka na celou trasu je zaděláním si na stress po cestě, musíš večer být podle plánu ať prší nebo je hezky, ať se ti někde líbí nebo nelíbí.

Naposledy editováno 27.11.2023 23:59:47

Skvělá odpověď, děkuji! 28.11.2023 v 12:06 | Nahoru | #10
FrancisR> Presne tak, ja keď som tam bol, nikdy som nemal problém nájsť ubytovanie. Možno pre 10+ ľudí by bolo.

Je pravda, že to je o niečo drahšie než napr. v Taliansku, ale zasa vo Švajčiarsku je to ešte horšie.

Skvělá odpověď, děkuji! 6.12.2023 v 11:55 | Nahoru | #11
Hned bychom jeli s vámi. Ale bohužel už jsme to projeli předloni. Autem a vozíkem k Ženevskému jezeru do Thonon, tam jsme to před Ibisem nechali a jeli celou trasu až do Cannes. Tam odpočinek a koupačka a návrat přes napoleonskou cestu , Grenobl , Albertville zpět k jezeru. K tomu balkónové trasy, úchvatné!! Jeďte to celé, začátek je super. A dojezd k jezeru z ValMezu 15 hodin...

10.12.2023 v 22:40 | Nahoru | #12
V téhle oblasti jsme jezdili na motorkách 2x, jinak Francií 15x.
V záři mi pripada jeste dost horko... v březnu bylo 20-22 stupňů a jezdili jsme v kombinezach. V záři to bude pekáč.
V květnu se vam jet asi nechce, co ?

20.12.2023 v 10:04 | Nahoru | #13
Abajovec> Ahoj, bohužel jsme limitovaní zaměstnáním, květen je moc brzy. Navíc milujeme koupání v moři. S horkem se počítá, ale v Alpách to půjde. Letos jsme měli celých 14 dní v oblasti MT.Ventoux a pak Verdon okolo třiceti stupňů. Někdy konec května začátek června chceme zkusit prodloužený víkend Rakousko, taková generálka abychom zjistili, co na Ninju zvládneme narvat, aby to bylo snesitelný. Rozuměj já dvě trika, spodní prádlo a žena zbytek tři kufry a lodní vak.

Naposledy editováno 20.12.2023 10:06:07

20.12.2023 v 10:12 | Nahoru | #14
NT1100> Díky, právě s tím začátkem jsem si nebyl jistý. Neměli jste strach o to auto a vozík před tím Ibisem? Nebo jste to měli domluvený?

Naposledy editováno 20.12.2023 10:15:05

Skvělá odpověď, děkuji! 21.12.2023 v 16:13 | Nahoru | #15
matii> Jeďte po ose a nemusíš mít strach o auto a vozejk. Za 14 dní to dáte s přehledem a pohodovým tempem. Dal sem to letos v červenci a vyšlo mě to cca na 30.000 (spaní pod střechou, hospody minimálně). Ubytování sem řešil vždy večer předem přes booking a sehnal sem bez problémů. Zaří nevím, jak to je s ubytováním. Rozhodně nejezdit v srpnu, neseženeš ani místo v kempu.

2.1.2024 v 10:46 | Nahoru | #16
RunDr> To sice ano, ale jedeme dva na jedné motorce a místa na 14 dní cesty v kufrech je málo. Rozuměj já dvě trika a dvoje trenky a ženě 100litrů objemu nestačí. Ne vážně, rádi se plácáme u moře, tak bychom tam chtěli pár dní vegetit, takže ztratit 6 dní na přejezd Teplice-Ženeva a zpět je škoda.

2.1.2024 v 15:52 | Nahoru | #17
matii> Máme se ženou vyzkoušeno, že od Ženevského jezera to umíme do Plzně během jednoho dne. Dálnice jen neplacené........takže pouze D a CZ. Dokonce jsme si to vyzkoušeli několikrát........vždy ale pouze cestou domů, kdy už se bába těší na vnoučata a žene mě jako nadmutou kozu. Když jezdíme tam, tak si dáváme jinou trasu.....po dálnici do Schaffhausenu - přespání u Rýna s procházkou po okolí vodopádů, a další den na pohodu k Ženevskému jezeru. A jezdíme na jednom stroji také dva. Na jih to ještě jde, ale na sever, kde je potřeba více oblečení a silnější spacáky jsem to občas řešil také vozíkem..........jen trochu jinak.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
někdo z Brna a okolí na občasné pro... Suzuki VZ1600 Marauder, Kawasaki Ninja 1000SX Gery9 3 25.2.2024 v 10:32 Lacer
Gelove sedlo + vyhrivani Kawasaki Ninja 1000SX Gery9 10 6.7.2023 v 15:05 Pet1970
Gelove sedlo + vyhrivani Kawasaki Ninja 1000SX Gery9 2 5.7.2023 v 08:43 Pet1970
Albanie - co je lepší Ninja 1000SX ... Suzuki VZ1600 Marauder, Kawasaki Ninja 1000SX Gery9 12 14.6.2023 v 23:32 Karbu
odstranění db killeru - akrapovič [1, 2, 3, 4] Kawasaki Ninja 1000SX Gery9 114 31.5.2023 v 10:22 Bludny_Holandan