globalmoto_kveten





Téma: benzín E10
21.11.2023 v 10:34
Nenašel jsem že by má MTS byla kompatibilní s E10. Tak asi už jen stovku nebo hledat EuroOil ...

Co vy?Názory, postřehy..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10

3.1.2024 v 11:03 | Nahoru | #1

puffybodie píše:

Jenze jsou starsi motorky a auta, kterym pro zmenu 100 oktanu taky nedela dobre.



proč veteránům vadí vyšší oktanové číslo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10

3.1.2024 v 11:25 | Nahoru | #2

crestik píše: proč veteránům vadí vyšší oktanové číslo?


Hoří pomaleji, než nízkooktanový benzín, takže potřebuje jiný předstih. To se týká hlavně opravdových veteránů z doby 40 až 60 oktanového benzínu.
Dále některá stará zesláblá zapalování můžou mít problém to vůbec zapálit.

(reakce na) benzín E10

3.1.2024 v 11:40 | Nahoru | #3

crestik píše: proč veteránům vadí vyšší oktanové číslo?


Asi se toho moc nestane, kdyz clovek naladi motor na benzin, ktery pouziva. Ale z historie jsou zname pripady poskozeni motoru (propaleni pistu kvuli chude smesi) s prisadami zvysujicimi oktanove cislo. A naopak vyssi opotrebeni sacich ventilu a sedel pri pouziti paliva s jinym aditivem, nez tetraethylolovem.
Principy jsou asi dva:
1) Meni se hustota benzinu a tim i bohatost smesi u karburatorovych motoru. Nekde jsem cetl. ze se takhle podarilo znicit par motoru firme Shell, kdyz experimentovali se zvysovanim oktanoveho cisla pridavkem toluenu, ktery vedl k chude smesi. U ethanolu je taky znamo, ze zvysuje hustotu benzinu a snizuje odparivost, coz jsou zakladni parametry potrebne pro funkci karburatoru a taky pro chlazeni ventilu a sedel a proto druhy princip..

2) motory navrzene v ere tetra ethyl olova pocitali s chlazenim ventilu a ventilovych sedel timto benzinem a tim zmensovaly opotrebeni (nekdy se tomu chybne rika "mazani ventilu" s pomoci TEL). Takze stejne do nekterych veteranu musi clovek pridavat tetraethylolovo. A tim se vlastne taky zvysuje oktanove cislo, snizuji samozapaly a zrychluje horeni a navic dale meni hustota benzinu a tedy bohatost smesi a jeji odpar a tim chladici schopnost ventilu.

Ale jak moc to Tobe znici jaky motor, to se da jen tezko predpovedet a obecne se asi da rict, ze pouziti vyssiho oktanoveho cisla u veteranu zas az tak nevadi..

Edit: A Deadmen byl rychlejsi a jeste pridal predstih..

Naposledy editováno 03.01.2024 11:40:55
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kolik za sezónu [1, 2, 3, 4] Ducati Multistrada 1100 MAJK_TORTELINA 97 13.10.2023 v 03:39 mildanek72
Destičky, zvuk při vetší zátěži Ducati Multistrada 1100 MAJK_TORTELINA 15 7.9.2023 v 09:22 assassin
Cesty okolo Prahy Ducati Multistrada 1100 MAJK_TORTELINA 18 3.9.2022 v 07:07 vojtechposmourny
Opravné sady brembo Ducati Multistrada 1100 MAJK_TORTELINA 5 27.3.2022 v 13:51 Koudy01
Oprava předního brzdiče, Příbram Ducati Multistrada 1100 MAJK_TORTELINA 3 27.3.2022 v 09:11 MAJK_TORTELINA


TOPlist