Co vy?Názory, postřehy..
1 reakcí na tento příspěvek benzín E10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
1 reakcí na tento příspěvek benzín E10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
assassin píše: Rooks> chvili tu byla moda jezdit na E85 ... ty nejvykonejsi auta na to porad jezdi a vy fnukate kvuli napisu E10 na stojanu
Jako, že milionáři do placatejch aut tankujou E85? To asi ne hele.. Ale rozmlouvat ti to nebudu, to už se snad ani neprodává taková mrdka, to sem dlouho už neviděl. Ti spíš tankujou 100 oktan s ETBE
Rooks píše: Novinky , v E5 zůstane 98 EuroOil a u OMW Maxmotion 100. Jinak zbytek E10.
.... https://www.autosal...-z-internetu [/quote]
Tak záleží taky jaký E10, jestli s lihem nebo ETBE.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
http://www.speedhunt...-know-about-ethanol/
Nebo treba tady, stejnej motor, stejnej ladic - na benzin z toho dostane max 240 koni, na e85 se dostal na 400… takze lidi co se snazi tahat ze svych stroju maximum provoz na e85 laka z pomerne jasneho duvodu:
https://www.garrettm...1-6l-miata-gtx2867r/
Co tankuji milionari do placatych aut bych asi mel tusit…
https://www.motorkar...;pgr=31#goto10663446
Naposledy editováno 25.12.2023 06:04:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
assassin píše: SuperSic58> do seriovejch placatejch aut ne, ale ty mivaji malokdy tisice koni… upravovana auta
http://www.speedhunt...-know-about-ethanol/
Nebo treba tady, stejnej motor, stejnej ladic - na benzin z toho dostane max 240 koni, na e85 se dostal na 400… takze lidi co se snazi tahat ze svych stroju maximum provoz na e85 laka z pomerne jasneho duvodu:
https://www.garrettm...1-6l-miata-gtx2867r/
Co tankuji milionari do placatych aut bych asi mel tusit…
https://www.motorkar...goto10663446 [/quote]
My se tu ale bavíme o normálním ježdění v provozu s normálními vozidly, ne o speciálních úpravách hrstky technologických fajnšmekrů
https://www.motorkar...&q=Prestavba+e85
Naposledy editováno 25.12.2023 20:37:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
Verva 100 má prý jako biopřísadu ETBE, který nenaváže vodu (nenasává vodu ze vzduchu do paliva) a zároveň tato přísada zvyšuje oktanové číslo.
Jinak mě kamarád varoval před ježděním se studeným motorem v zimě:
- líh v palivu zvyšuje obsah vody
- krátká jízda (v mém případě na skútru, to je vždycky krátká jízda) => motor se nestačí pořádně prohřát, po chcípnutí zůstává voda ve válcích (zkondenzuje zbytek vodní páry, které je teda asi v zimě víc, kvůli nižší teploty)
- voda ve válci => koroze => na jaře se člověk nestačí divit, co se mu stalo s motorem.
Mám to z druhé ruky, osobně se mi to zatím naštěstí nestalo
2 reakcí na tento příspěvek benzín E10
Informovanost ze strany pump je obecne velmi zoufala. Shell neuvadi zda a jaka bioslozka je v V-Power 95, to same OMV s Maxxmotion 95
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
Metric píše: puffybodie> Myslím, že zrovna OMV uvádza, že v ich 98/100-oktánovom benzíne je ETBE miesto liehu, okrem Benziny jediní, čo to píšu.
Ale ja se ptam na MaxxMotion 95 . Jedine co jsem nasel starsi info, ze zalezelo jestli byl z Rakouska (pak ETBE) nebo CR (pak klasicky biolih). 100 oktany u OMV, Orlen, MOL jsou samozrejme ETBE.
Jenze jsou starsi motorky a auta, kterym pro zmenu 100 oktanu taky nedela dobre.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
puffybodie píše: Ale ja se ptam na MaxxMotion 95 . Jedine co jsem nasel starsi info, ze zalezelo jestli byl z Rakouska (pak ETBE) nebo CR (pak klasicky biolih). 100 oktany u OMV, Orlen, MOL jsou samozrejme ETBE.
Jenze jsou starsi motorky a auta, kterym pro zmenu 100 oktanu taky nedela dobre.
Všechny 95ky mají jako biosložku biolíh. ETBE je jen u 100oktanů(98 a 100). No už nic jinýho na výběr nebude, buď 95ka s lihem nebo stovka...
Naposledy editováno 02.01.2024 20:39:49
SuperSic58 píše: Všechny 95ky mají jako biosložku biolíh. ETBE je jen u 100oktanů(98 a 100). No už nic jinýho na výběr nebude, buď 95ka s lihem nebo stovka...
No jeste je tady 95 s aditivy (podobne jako kdyz si tam clovek da VIF). Otazka jak moc dobre ty aditiva rusi negativni vlastnosti biolihu, konkretne tedy dopad na palivovou soustavu a jeji gumove/plastove casti, ne to, jestli je to ucpane po 2 mesicich nebo ne.
A taky jak statni hmotne rezervy, kam dodava EurOil. Ty budou taky s E10, kdyz uz rafinerky nebudou delat cisty?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
puffybodie píše:
Jenze jsou starsi motorky a auta, kterym pro zmenu 100 oktanu taky nedela dobre.
proč veteránům vadí vyšší oktanové číslo?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
crestik píše: proč veteránům vadí vyšší oktanové číslo?
Hoří pomaleji, než nízkooktanový benzín, takže potřebuje jiný předstih. To se týká hlavně opravdových veteránů z doby 40 až 60 oktanového benzínu.
Dále některá stará zesláblá zapalování můžou mít problém to vůbec zapálit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
crestik píše: proč veteránům vadí vyšší oktanové číslo?
Asi se toho moc nestane, kdyz clovek naladi motor na benzin, ktery pouziva. Ale z historie jsou zname pripady poskozeni motoru (propaleni pistu kvuli chude smesi) s prisadami zvysujicimi oktanove cislo. A naopak vyssi opotrebeni sacich ventilu a sedel pri pouziti paliva s jinym aditivem, nez tetraethylolovem.
Principy jsou asi dva:
1) Meni se hustota benzinu a tim i bohatost smesi u karburatorovych motoru. Nekde jsem cetl. ze se takhle podarilo znicit par motoru firme Shell, kdyz experimentovali se zvysovanim oktanoveho cisla pridavkem toluenu, ktery vedl k chude smesi. U ethanolu je taky znamo, ze zvysuje hustotu benzinu a snizuje odparivost, coz jsou zakladni parametry potrebne pro funkci karburatoru a taky pro chlazeni ventilu a sedel a proto druhy princip..
2) motory navrzene v ere tetra ethyl olova pocitali s chlazenim ventilu a ventilovych sedel timto benzinem a tim zmensovaly opotrebeni (nekdy se tomu chybne rika "mazani ventilu" s pomoci TEL). Takze stejne do nekterych veteranu musi clovek pridavat tetraethylolovo. A tim se vlastne taky zvysuje oktanove cislo, snizuji samozapaly a zrychluje horeni a navic dale meni hustota benzinu a tedy bohatost smesi a jeji odpar a tim chladici schopnost ventilu.
Ale jak moc to Tobe znici jaky motor, to se da jen tezko predpovedet a obecne se asi da rict, ze pouziti vyssiho oktanoveho cisla u veteranu zas az tak nevadi..
Edit: A Deadmen byl rychlejsi a jeste pridal predstih..
Naposledy editováno 03.01.2024 11:40:55
zajimavé počtení .... Biopaliva-v-palivech-pro-motorova-vozidla
puffybodie píše: Deadman> No treba moje GSX-750F s tim mela hodne velke problemy, netahlo, strileni do vyfuku a podobne. Jakoukoliv 95 nemela problem.
Ju měl jsem gsx 600f rok 98 a jednou jsem že zvědavosti natankoval plnou nádrž Shell v power 100 a je fakt, že to nejelo tak dobře jak na 95ku..Jako nedělalo to žádný problémy, jen to jakoby ztratilo někaký koně..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kolik za sezónu [1, 2, 3, 4] Ducati Multistrada 1100 | MAJK_TORTELINA | 97 | 13.10.2023 v 03:39 mildanek72 |
Destičky, zvuk při vetší zátěži Ducati Multistrada 1100 | MAJK_TORTELINA | 15 | 7.9.2023 v 09:22 assassin |
Cesty okolo Prahy Ducati Multistrada 1100 | MAJK_TORTELINA | 18 | 3.9.2022 v 07:07 vojtechposmourny |
Opravné sady brembo Ducati Multistrada 1100 | MAJK_TORTELINA | 5 | 27.3.2022 v 13:51 Koudy01 |
Oprava předního brzdiče, Příbram Ducati Multistrada 1100 | MAJK_TORTELINA | 3 | 27.3.2022 v 09:11 MAJK_TORTELINA |