globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: časovaná bomba jménem ESA
10.7.2023 v 22:49

Jen tak ze zvědavosti, je na motocyklech BMW ten systém odpružení ESA "časovanou bombou"?
(jak jsem zahlídl např. v inzerátu tady )
Jako že po čase to bude drahé na servis?
Má tu někdo reálné zkušenosti, kolik takový servis stojí?
Nebo se to řeší i výměnou?

A druhý dotaz, jak často se vlastně u BMW dělá servis tlumičů a na kolik to vyjde?
díky

ptám se na ESU obecně, popř. konkrétně u BMW F850 GSA

díky za normální odpovědi

1 reakcí na tento příspěvek časovaná bomba jménem ESA

14.7.2023 v 16:54 | Nahoru | #1
V 2017 jsem koupil K1200 gt r.v.2007 s cca 62000 km a ESA nefunguje. Protože jsem to nikdy neměl, tak jsem si nejdříve myslel, že změnu jen nepoznám. Zůstal tam zřejmě sport, protože je to docela tvrdé. Ale nějak jsem si zvykl, tak to neřeším. Kamarád mě doporučil nějakou firmu myslím v Hronově, adresu doma mám. Repas tlumiče cca 9000,-. Plus demontáž a montáž, když tam necháš mašinu. Origo je myslím nějakých 3500 doláčů na Realoem.

(reakce na) časovaná bomba jménem ESA

14.7.2023 v 17:43 | Nahoru | #2

Lubát píše: V 2017 jsem koupil K1200 gt r.v.2007 s cca 62000 km a ESA nefunguje. Protože jsem to nikdy neměl, tak jsem si nejdříve myslel, že změnu jen nepoznám. Zůstal tam zřejmě sport, protože je to docela tvrdé. Ale nějak jsem si zvykl, tak to neřeším. Kamarád mě doporučil nějakou firmu myslím v Hronově, adresu doma mám. Repas tlumiče cca 9000,-. Plus demontáž a montáž, když tam necháš mašinu. Origo je myslím nějakých 3500 doláčů na Realoem.


Repas tlumiče jako takového problém možná nevyřeší a většinou se technik provádějící repasi krokovým motorkem pro nastavení tuhosti "nezdržuje".
Doporučuji extrahovat tlumič z motorky, odšroubovat spodní oko tlumiče a zkontrolovat stav a funkci krokového motorku. Na toto není potřeba stahovák pružiny, opěrný kroužek zůstává na pístnici. Je to lepené zeleným Loctite a je třeba oko tlumiče ohřát horkovzduškou na 100°C, jinak hrozí poškození jemného závitu.
Druhou možností nefunkce je zatuhnutí jehly v ose pístnice, kterou krokový motorek stlačuje. Jehla mám mít krok +- 5 milimetrů, má jít zatlačit dovnitř pístnice lehce prstem a má sama vyjíždět ven vnitřním tlakem v tlumiči.

Naposledy editováno 14.07.2023 23:04:00
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Úprava originál držáku navigace BMW... BMW F 750 GS, BMW F 850 GS Adventure Vikou 2 27.4.2024 v 09:10 Woodpec
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... Edien 60 8.3.2024 v 23:39 Metric
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
BMW GS 2013-2019: ovladač pro mobil... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW F 850 GS... ulw-czech-s.r.o. 1 6.7.2023 v 08:34 Krutorgrim
BMW F850 GSA - proč protíká voda po... BMW F 850 GS Adventure Roman2bk 18 7.6.2023 v 11:50 Pedl


TOPlist