Při prodeji motorky (Bandit 600, 01) mi bylo řečeno že je nová řetězovka (počítám včetně řetězu ale samozřejmě takový tvrzení při prodeji beru s rezervou), všechno ze začátku v pohodě ale tak posledních 300 km začalo cosi chrastit zezadu, teď už vim že je to řetěz ale rozeta a řetězový kolečko jsou evidentně v pohodě a i řetěz se nezdá nějak vychozenej. Tak se ptám, jak poznám že to má sekundár za sebou? Napínák mám na značkách na vidli v polovině. Kdyžtak bych uvítal rady jak často čistit, mazat, jak, čim atd...
Díky moc
jetam>hele zkus hledat řešilo se tu tu několikrát... ale před mazáním řetěz vyčistit... mazat tak 200-300km . Pokud je řetěz moc volnej tak ho napni a nech tam předepsanou vůli . jinak čím mazat...to je věčnej boj... můžeš koupit mazání ve spreji třeba od Motulu . řetězovka by měla vydržet tak 20 000km uplně v pohodě...poznáš to třeba podle toho že řetěz je nerovnoměrně vytahanej
Jasný, řetěz čistim, mažu ale stejně začal rachtat, předepsanou vůli taky má... Spíš mi šlo o to jak poznat třeba to nerovnoměrný vytahání...
Hlídej si správný vypnutí a pozor na nerovnoměrně vytahanej řetěz.. toč kolem nebo se s moto projdi a sleduj jestli není nerovnoměrně vytahanej.
Pokud jo dopni na předepsanou toleranci průvysu v místě největšího napnutí. Ale je to už pouze na dojetí si pro novou řetězovku.
Že je hin poznáš taky když potáhneč žetěz na rozetě na které už nesedí ale má tam vůle..
Většinou se taky z řetězu sype takovej narezlej prášek.
Známka smrti.. vibrační rez
Jinak je nutný vždycky měnit celou sadu, nestačí jenom řetěž pokud by fakt byly obě kolečka v pohodě?
gondra>luig> že je nerovnoměrně vytahaný poznáš tak že jak ho napneš a potočíš kolem tak tam bude jiná vůle. Jinak já mažu tak každých 300-500km a čistím naftou a tech benzinem podle toho jak moc je to zajebané
Já čistím odstředivě... Dálnice a plnej Bordel odlítá a je to. Ale zas musím často čistit ráfek
gondra>luig> že je nerovnoměrně vytahaný poznáš tak že jak ho napneš a potočíš kolem tak tam bude jiná vůle. Jinak já mažu tak každých 300-500km a čistím naftou a tech benzinem podle toho jak moc je to zajebané
Neděláš dobře s tim benzinem!
Petrolej or nafta
gondra>A máš ten řetěz namazaný?Jinak mě nic nenapadá proč by tak rachotil a musíš to stříkat na kroužky a ne na válečky aby se ten sajrajt dostal pod válečky
Pod válečky se ti nic nedostatne , sou tam těsnící O,X nebo Z kroužky
Přečti si tady v článcích o řetězech, je tam vše po čem pídíš.
Mažou se pouze válečky z povrchu, vše ostatní je jen ke škodě!!
Nebo máš řetěz bez gumiček a pak nemáš řetěz určený pro tvoji motorku
Naposledy editováno 31.03.2008 13:19:56
Jeste bych doplnil ze sem myslel ze to je moc povoleny ten retez tak jsem to dopl ale dela to porad to samy.. :\
Naposledy editováno 02.04.2008 20:40:41
abcman>Psal jsem to vedle do diskuse... mam taky problem, pred tydnem mi trosku orezl retez..tak jsem to vycistil petrolejem, osušil a pěkně promazal no a ted to dela kraval jak prase ten retez... chrastí a opakuje se takový cvakání, jakoby o něco bral. A je to dost hlasity, kdyz jedu tak +- 50 slysim to do helmy... nevim vubec cim to je, driv to nedelal ma nalitano necelych 9 tisic a sou to klasik Očka...)
Jeste bych doplnil ze sem myslel ze to je moc povoleny ten retez tak jsem to dopl ale dela to porad to samy.. :\
Nejspíš je po smrti, jako ten můj. Mrknul na něj mechanik v servisu a taky říkal že to má zasebou. Já dal žetězu taky na prdel při převozu na vozejku (prosinec, mokro, sůl...) pak neměl čistidlo a mazadlo a než jsem se k tomu dostal dát ho dokupy tak taky zreznul. Asi jsme na tom stejně...novej řetěz...
No nic o vikendu ho asi sundam a poradne se mu podivam na zoubek...