paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Varan - nestart -relé
5.5.2023 v 00:19
Dovezl jsem si Varana SD 01, tj. první sérii a při prodeji bohužel nenaskočil.

Prodejce tvrdil, že moto je po olejích a má nové gumy v karburátorech, jt. i po synchro, ale po údajných 2 měsících stání se nenahodila. Dal mi relevantní slevu, že půjde jen o nový filtr a případně silnější novou aku, s tím, že pokud to nebude OK, tak se ještě dále domluvíme. Vzhledem k délce cesty a celkovém stavu jsem hondici naložil a teď díky obsazenosti servisů svépomocně a potřebě dovozové STK (a čekání dalších pěkných dní na noty) oživuji: filtr dán nový, aku gelovka dobita, už z preventivních důvodů jsem rozebral a osadil čerpadlo s novým kontaktištěm od Tourmaxu FPS 900. Zacvakuto a napájeno správně, zapojeno zpět vizuálně taktéž správně. Nicméně toto při otočení klíčku ani startování ani nehlesne, nic ani nezacvaká.
Podezření je (krom 10A pojistky) na relé benzínové pumpy, nicméně postup má být takto, mohu se ujistit?
-kontrola pojistky
-bypassové přemostění čerpadla 10mm hadičkou mezi filtrem a výtlakem do karburátorů (může být pumpa ponechána zapojená nasucho nebo je nutno vytáhnout její napájení ve svorkovnici jako při demontáži?)
-nádrž je až po okraj (min. 22l), takže po nasátí benzínu buď motor spustí nebo ne
...když nespustí a bude smrdět benzín, tak kontrola svící a detailné proměření aku, kostření...?
..když spustí na bypass, tak čeknout relé v kapotáži na pravé straně, ano? Jak pak poznám, že toto je OK nebo ne?
Vycházím z toho, že skutečně neslyším čerpadlo a není tedy chyba ve špatném čidle natočení kliky (motor jsem také protočil na zařaz.rychlost, aby nebyl ve stejné poloze) a taktéž nebude za letargickým stavem pověstná napínák na předním válci, neb to by zřejmě cvakalo, rachotilo a netočilo klidně, ale mrtvě...Poradíte někdo prosím správný postup?
Mám kontrolovat ještě nějaké kostření aku apod.?

Děkuji moc za podněty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varan - nestart -relé

7.5.2023 v 10:44 | Nahoru | #1
zolik.> Pojistka je společná pro čerpadlo i jednotku zapalování. Takže tu tam nechat musíš, jinak motor neběží. Ale můžeš vytáhnout konektor z ovládacího relé čerpadla, čímž vše odpojíš.

(reakce na) Varan - nestart -relé

7.5.2023 v 21:09 | Nahoru | #2
vilemx> Máš pravdu, ano. Dle schématu el.tu krom tohoto obvodu pro pojistkový okruh F (10A) jde start přes okruhy C a Em fuel cut-off relé i pumpa jdou podružně, pumpa 2P vedením z relé. Snad se k tomu dostanu zítra. Ještě k drenáži, až na ní půjdu: dosáhne se šroubovákem na otevření výtoku pohodlně bez sundání nebo zvedání nádrže do té servisní polohy? Hadičky jsou pak spojené a odtok bude pryč pod motor, to mi připadne v mikrofiši zřetelné..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero mkl33 6 15.3.2024 v 23:48 Fiko
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero kanar1970 8 7.3.2024 v 06:04 vilemx
LED Žárovky H4 Honda XL 1000V Varadero JadaH 13 2.3.2024 v 07:15 mibor
Honda Varadero XL 1000 V rv2003 v n... Honda XL 1000V Varadero mkl33 15 11.2.2024 v 21:32 Zdeník204


TOPlist