Téma: Španělsko 28/4 ÷ 8/5

11.4.2023 v 13:10
Čaute, pojedeme 28/4 ÷ 8/5 do Španělska a jak to tak bývá, máme na poslední chvíli trochu úbytek, tak jeden dva kusy rádi přivítáme.

Takto v kostce plán, detaily kdyžtak doplním, klidně se ptejte:
- jsme 3, velké cendura, gumy ± 80/20 (E07+, protože sem tam šotolina)
- odjezd v plánu pátek 28/4
- rychlý přesun do Carcassone/FR, tam první čumenda na hrad/městečko
- pak přes parky a Andorru do Španělska
- ve Špa je pak plán podél jižního pobřeží až do Gibraltaru, cesta podle nálady částečně po trase TET, po cestě máme nějaké POI (Ronda třeba), kdyžtak doplním, ale nic ve smyslu "sem musíme za každou cenu"
- pak dle dohody/nálady/počasí nějak a někudy zpátky
- moc to v detailu neřšíme, prostě jak se chce, žádné hltání kilometrů, ale ani dvouhodinová focení pro instáč ;)
- spaní stan, podle nálady/počasí/potřeby penzión/chatka v kempu

Tak kdyby se někomu chtělo, dejte vědět.

11.4.2023 v 16:05 | Nahoru | #1
plán je dobrý

11.4.2023 v 19:14 | Nahoru | #2
Prostě pro mě málo času. A to také nejsem žádný "památkový" turista. Na E07+ je to tak 130km/h s takovou těžkou obludou.......ne, že by se nedalo pálit po dálnici rychleji, ale nejsem si jistý, zda to pneu dají. Zase ve Španělsku po autopistě se cestuje poměrně svižně a dost to odsýpá. Jen se okolo zajímavostí pojede kolem a nic neuvidí. A že tam toho cestou je

11.4.2023 v 19:58 | Nahoru | #3
To radši letadlem a tam půjčovna. Za mě aspoň na tři týdny s cestou po ose.

12.4.2023 v 00:09 | Nahoru | #4

Brůča. píše: Ale dost palba. Na rozjezd po zimě. Carcassonne i když bude letem světem, tak je to minimálně půl dne, Ronda kvůli zaparkování (u koridy nezastavíš, u mostu také ne) je to také tak.......a to ani člověk nesleze pod most do údolí. Gibraltar - pokud bude nějaká podzemní chodba, tak je celodenka.

tak nějak se nerozjíždíme, protože se jezdí furt ;)
a gumy to dají, žádný problém, x krát vyzkoušeno

12.4.2023 v 07:39 | Nahoru | #5
Odhadem tam a zpátky 6.5 tkm ,trvání cesty 10 dnů, konec dubna -začátek května na horách ? , nějaké parky a nějak zpátky .
No , zdá se mi , že průměrný věk výpravy bude kolem 30+, nebo se pletu ?
V každém případě pohodový trek i návrat domů, ať se daří.

12.4.2023 v 08:08 | Nahoru | #6
Jestli pojedete z Andory na Barcelonu, tak je hezký klášter Montserrat........tím nechci říkat, že musíte jít čumět na černou Madonu, ale i jen jízda tam a zpět je příjemná klikatice s pěkným výhledem do údolí. Hezké místo na sváču a protažení.
E07+ jsem jel na HR TETu a na Dinaric rallye......a po návratu šli dolů, protože na tom kamení měly nařezané špunty. Ale jinak to daly obstojně - volil jsem je jako kompromis, protože jsem věděl, že to bude s přesunem po asfaltu a tvrdý kamenitý podklad...........po dálnici jsem na nich nikdy nejel. Já po dálnicích celkově moc rád nejezdím, ale když je nutný přesun, není zbytí. Tak pěkný výlet.

12.4.2023 v 13:31 | Nahoru | #7

Brůča. píše: OK, tak ať vám to vyjde. Pro mě by to asi byl "letecký" výlet. Jezdím vždy s bábou, tak je možná tím trochu člověk limitován, ale třeba z Carcassonne jsem jel domů dva dny. Nějaký čas jsem promrhal u Millau pod mostem a okolo Ženevského jezera, tak možná po dálnici by to šlo. Andorra mě ničím - kromě toho, že jsem tam měl vždy zimu a v jedné ze zatáček jsem líznul kufrem svodidla nezaujala.

já dal na TKC70 Albánský Théth když ještě nebyl asfalt a taky v pohodě, ono to chce s rozumem a jde to
jinak k té cestě - jak jsem psal, rychle do Carcassone a tam prohlídka/odpočinek, to je 1.500km, a to se za den dá, mnohokrát vyzkoušeno, to samé většinou máme zpět, prostě cíl je španělsko, zbytek je přejezd
věk 48÷51, spousta rozumu ;)

12.4.2023 v 14:13 | Nahoru | #8
To už bych asi na drc nedal. Mě na GSu bolí zadek a monotónní sezení by mě zabilo. A v kombinaci s A6kou 100%ně. Vloni jsem se okolo Václava po ní vracel domů z Provance a bylo to nekonečné. Pravý pruh souvislá řada kamionů a v levém se prcaly dodávky 110kou......to celé za střídavého deště a hnusné zimy. Vloni to počasí na podzim moc nevyšlo. Mezi Aostou a Martigny jsme se courali za pluhem, protože nás na Bernardu chytla sněhová bouřka. Tak ať vám vyjde počasí a vyhnou se vám průsery.
Kdyby jste se motali jižně pod Rondou (je to taková náhorní plošina se značným množstvím létajících orlů), tak se zkuste zastavit ve vesničce Casares. Krásná bílá vesnička s hezkým hřbitovem...........ale dá se zastavit kousek před ní, je tam taková vyhlídka, také pěkné "svačinové" místo (36.44611, -5.27821) a jde vyjít kousek na ptačí vyhlídku.

12.4.2023 v 14:24 | Nahoru | #9
Cestou budete mít v pohoří Sierra Nevada nejvyšší silnici na Pico Veleta. Je tam ale závora (byla tam v roce 2011 a i ve 2016) na tu poslední šotolinovou část, ale i jen asfaltový výjezd nahoru je pěkný - testují tam často nové vozy, tak je možné zahlídnout i něco zajímavého. A pod Gibraltarem nejjižnější místo Evropy - Tarifa. Tam je zajímavé, jak je vidět setkání Středozemního moře a Atlantiku. To jsou jen taková zajímavá místa s označením NEJ. NEJvýše a NEJjižněji

12.4.2023 v 17:29 | Nahoru | #10
díky, dám do POI seznamu ...

13.4.2023 v 10:14 | Nahoru | #11

xylem píše: já dal na TKC70 Albánský Théth když ještě nebyl asfalt a taky v pohodě

Naposledy editováno 13.04.2023 10:14:46

14.4.2023 v 01:12 | Nahoru | #12

Metric píše: Tak ten nebol nijak extra zložitý, ja som ho dal aj na čiste cestných (Scorpion Trail 2). S E07+ som bol na Davidovej Cardovej motoškole v PT, trochu nám napršalo, tak občas to bolo také, že sa ani motorka nedala poriadne zdvihnúť, lebo sa mi šmýkalo - ale nejak som to dal.

no od Prekalu je to myslím celkem zábava ...

14.4.2023 v 02:55 | Nahoru | #13
xylem> Tak sme sa asi zle pochopili, keď si písal "ešte nebol asfalt", tak som myslel, že si šiel od Thoreského sedla. Nie od Prekalu - tam nie je asfalt dodnes, alebo už áno?

26.4.2023 v 22:39 | Nahoru | #14
Klidně bych jel jen málo času na nachystani. V kolik vyjíždíme a kde je sraz.

30.4.2023 v 19:32 | Nahoru | #15
Plán zní krásně, ale obávám se, že časově je to hodně na hraně.. pokud máte v plánu užít Španělska a nestrávit většinu času na cestě, tak bych přidal alespoň týden navíc, případně bych zvážil možnost letecké dopravy a zapůjčení motorky na místě - toť má rada .

1.5.2023 v 14:37 | Nahoru | #16
A pokud pojedete na jih podél pobřeží, tak v Elche je největší datlový háj - z dob Maurů a u Murcia je park Salinas de San Pedro del Pinatar, kde jsou volně plameňáci. Ti jsou ještě v rezervaci Camargue - tam ale díky mokřinám je hrozně komárů a jsou nepříjemní.........zase bába vypadala jako puberťačka samý pupínek

8.5.2023 v 19:27 | Nahoru | #17

Brůča. píše: Ještě jsem si vzpomněl na hezkou balkonovou cestu kousek od Carcassonne........jen není na přímé trase do Andorry. Georges of Terminet........občas je nutno pustit protijedoucí auta, ale hezký kousek silnice. A po projetí Andorry je průsmyk Coll de la Trava - mě se nějak ten název zalíbil, a končí v městečku La Seu dˇUrguell - což se mě jako Plzeňákovi líbilo také. Silnice C-462.

dikyy, nakonec jsme prvni 2 dny upravovali kvuli pocasi, ale Pyreneje projete z jednoho konce na druhy, byl i Gibraltar, Andorra, i ta Coll de la Trava, 7.000km, bezva to bylo ... i tu zeleznou prdel jsme dali ;)

ono by se to ostatne bez ni nedalo stihnout

9.5.2023 v 15:20 | Nahoru | #18
Tak hlavně, že byl návrat........ty jsou vždy nejhezčí. Jenže aby byl návrat, musí se vyrazit Pokud alespoň nějaké info pomohlo, tak to založené vlákno splnilo účel. Mě se třeba ve Španělsku jezdí hezky.......na Autopisty jim zvysoka, ale Autovia je na přesun ideální.
I když zrovna ve Španělsku jsem platil pokutu.......Leon Cupra, majáky a 100€ . To, že jsem na šedesátce letěl přes kilo je netankovalo, ale že jsem přejel na motorce plnou čáru, z toho se mohli opupínkovat.......hezká pobřežní silnička pod Barcelonou. Jel jsem jí ten den dvakrát a nic - potřetí spadla klec........kupodivu bába ani moc nekvokala, protože jet znova tudy byl její nápad