1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mobil alebo GPS
CRF1000 píše: Můj tomtom vydrží bez dobíjení kolem 7 hodín je vodotěsný a prachotesny neuklepe se mu za jízdy napájecí kontakt a nepotřebuje mobilní data
A když třeba potřebuješ tankovat, ukáže ti nejbližší benzínky včetně aktuálních cen nebo otevírací doby? Bez dat asi těžko. No a právě proto nelze rozhodnout, co je lepší. Každý se musí rozhodnout sám.Naposledy editováno 16.03.2023 13:53:17
2 reakcí na tento příspěvek Mobil alebo GPS
Podle příspěvku, tady všichni používají celkem drahé telefony, které mají GPS zabudovaný + neomezený počet dat.
Ale existuje ještě skupina, která má "hloupější" telefony, stačí do 400 kč, nemají chut platit cca 700-1000,- měsíčně za data. Platí to pro většinu důchodců.
A pak je pohled telefon / navigace úplně jiný. Navigace stahuje mapy zdarma z PC nebo Wifi. Telefon, nemá-li přístup na Wifi (jen některé se umí připojit na PC),
pak udržování platných map je jen za úplatu. Prostě jen mám jiný pohled. Ale to už není na další diskuzi. A poznámka, že mám motorku za půl milionu a ostatní neřeším, je mimo. Jsou mezi námi tací, co mají staré stroje do 50 tisíc a také stále jezdí. Takže nikdo nemusí reagovat, byla to jen poznámka..
Zdraví JVK
Johny_Servis píše: mobil s mapy cz je hodně super záležitost i s doplněním živé dopravní mapy. To je obecně největší výhoda mobilu proti off-line navigaci. Nevýhody mobilu jak už bylo řečeno - horko, otřesy, počasí. Letos chci zkusit, že bych měl mobil s navigací v kapse a v uchu bluetooth sluchatko (špunt) a nechal se navigovat jenom hlasovými pokyny. Teoreticky to odbourá všechny nevýhody mobilu na riditkach.
Za mě - já už si moto nebo auto navigaci nikdy nekoupím, právě pro absenci on-line dopravního režimu a pokud by vadily otřesy a hrubé zacházení, tak nějaký starší android na odpis se najde vždycky. Do něj se dá navigace a přes WiFi hotspot hlavního mobilu v kapse se připojí k internetu. To už mám vyzkoušeno a fungovalo to výborně
Ale neodbourává to nevýhody mapy.cz Je to asi navigace pro tankovou divizi, prostě furt kupředu, i kdyby tě měla kvůli sto metrům u minutý odbočky hnát 300km, neřekne "otočte se" Křižovatky, kde hlavní uhýbá vedlejší jede rovně jsou vždycky napínavý, jestli se ve sluchátkách ozve "cink" a ty víš, že "pokračujte rovně" bylo vlastně doleva po hlavní, a vice versa... Plus pohraniční oblasti nebo oblasti s blbým signálem, tam to "cink" slýcháš co dvacet vteřin a poslouchat navigaci, tak tě nechá klidně jezdit do smrti dokolečka... Loni jsem se s tím vztekal, na letošek už mám držák a starej android foun.
1 reakcí na tento příspěvek Mobil alebo GPS
je to kombinace - Hardware X software X uživatel - všechno má své výhody a nevýhody
HW - já používám obojí, garmin je odolnější, čitelnější na slunci, nepřehřívá se, lépe zvládá déšt (i když XT s kapacitním displejem je na tom už hůř, ale pořád lepší než telefon), ale u telefonu/tabletu si mohu si zvolit jakou aplikaci jakou chci, na tabletu se lépe plánuje (velký displej) a navrhuje trasa (pak ji jen vyexportuji a pošlu do garmina), navíc telefony díky jejich masovosti jsou násobně levnější
SW - garmin má největší problém s tím, že má vlastní SW a s tím se člověk musí naučit, na rodíl od telefonu, ketrý človek používá každý den. I když s garmime jezdím 10 let tak stejně při každé přípravě s garminem zápasím, najít mapy, nahrát, podívat se jak je čitelné, zkontrlovat co se zobrazuje v přístroji a co v počítači atd.
Uživatel - jde o to jestli človek jede s pokyny navigování (viz mobil v kapse a jen poslochat pokyny) nebo jede mimo cesty někde na druhém konci světa tam navigace navigovat neumí (fakt neřekně u druhé borovice vpravo na kozí stezku )
je rozdíl pokud člověk jde po evropě a používá google maps s daty a nechá si spočítat cestu včetně dopravní situace vs. kozí stezky v horách třeba v jižní americe - ty v goole maps nejsou a není tam ani signál, já osobně navigování vpravo/vlevo v podstatě nepoužívám vůbec jen čáru na mapě a naviguju se sám
A ad uživatel - viz poznámka třeba na Noraly (itchiboots) a Garmin - že tam garmin nemá cesty - to je věc přípravy, pokud vezmu garmina jen se základní mapou (aka CityNavigator rpo danou oblast) tak ano, je to na úrovni google maps, jenže není problém najít přímo TOPO mapy i pro garmin - ale to vyžaduje přípravu a naučit se s garminem a jeho nepříliš přívětivým SW pracovat
Tady jde spíš o vyvracení mýtů, že telefon je kvůli HW nepoužitelný a kvůli jednoúčelovému SW je zase nepoužitelná spešl. navi.
Oboje může být i pravda, pokud člověk vybere blbě.
Autová byla celkem fajn ale má malý jas/kontrast a vadí ji voda.
Mobil není výpočetně dost rychlý když jedu třeba po rozkopaném kruháku, někdy přehřívání, voda mu nemusí svědčit, pro bezpečnost je taky lepší mít ho v kapse než na řidítkách.
Moto navigace (TomTom) má tohle všechno pořešeno,. Mouchy tam vidím jen v ne úplně logickém menu, v tom že třeba když si zvolíš zatáčkovitý styl trasy už z města tak tě tam povodí dokola i mezi domky, a že u trasy delší než řekněme 600 km po čase jaksi ztratí orientaci.
1 reakcí na tento příspěvek Mobil alebo GPS
GPS motonavigace má matný display, který je dobře čitelný i na přímém slunci. S tím mám s mobilem největší problém. Dále má rezistivní dotykáč, který funguje i v rukavicích a mokru, narozdíl od kapacitního v mobilu. Navigace je opravdu vodě, špíně a slunci odolná, včetně napájení. Se vším tím má běžný mobil problém. Prostě k tomu není navržen.
Mobil má mnohem lepší software, mapy, online dopravní situaci a to vše většinou zdarma, narozdíl třeba od Garmina.
Další rozdíl je, že GPS přístroj má mnohem lepší GPS přijímač než mobil. Funguje rychle a přesně i za stížených podmínek. Mobil má GPS přijímač velmi slabý a k obdobné funkci si dost vypomáhá alternativní metodou skrze datové spojení se síti. Ne všude to funguje dobře. Pokud cestujete někde v Prdelstánu, kde data nemáte vůbec (někdy ani signál), nebo je máte vypnuté kvůli roamingu 1000Kč za kilobyte, pak to určuje polohu dost pomalu a nepřesně.