https://www.dakar.com/en
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dakar 2023
Mr.Dreamer píše: Mně naopak připadá, že to že už druhým rokem dávají Dakar auta na vodík naprosto skvělá. Na rozdíl od baterek má vodím potenciál překonat benzín a naftu téměř ve všech vlastnostech.
Vodík jako médium pro pohon aut mi taky připadá jako skvělá věc, ale musel by být vyrobený elektrolýzou a elektřinou z jaderných elektráren. Vodík vyrobený ze zemního plynu nedává smysl, než jako palivo pro laboratorní pokusy.
Celý ten KH-7 tým je určený akorát pro balamutění lidí - jejich buginy jezdí na eko přírodní benzín, a co jsem se dočetl, tak ten jejich náklaďák je normální nafťák, který má na korbě ještě nádrž s vodíkem a tím vodíkem se údajně "vylepšuje" nafta. Stejný efekt by mělo míchat naftu s benzínem. Dá se předpokládat, že na tu naftu s vodíkem to jede jen v některých režimech při nižším výkonu.
edit - https://fuelcellswo...-at-the-dakar-rally/
.
Naposledy editováno 14.01.2023 10:59:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dakar 2023
Krautkopf píše: Vodík jako médium pro pohon aut mi taky připadá jako skvělá věc, ale musel by být vyrobený elektrolýzou a elektřinou z jaderných elektráren. Vodík vyrobený ze zemního plynu nedává smysl, než jako palivo pro laboratorní pokusy.
Celý ten KH-7 tým je určený akorát pro balamutění lidí - jejich buginy jezdí na eko přírodní benzín, a co jsem se dočetl, tak ten jejich náklaďák je normální nafťák, který má na korbě ještě nádrž s vodíkem a tím vodíkem se údajně "vylepšuje" nafta. Stejný efekt by mělo míchat naftu s benzínem. Dá se předpokládat, že na tu naftu s vodíkem to jede jen v některých režimech při nižším výkonu.
edit - https://fuelcellswo...-at-the-dakar-rally/
.
Těch vodíkových náklaďáků tam mají víc a minimálně jeden jel už loni, jeden 100% vodíkoví pořadatelé nepustili přes přejímku, detaily neznám. Už vodík ze zemního plynu má výhodu v tom, že můžeš ovlivnit, kde emise vyprodukuješ, ale jak budou vozidla, která ho mohou používat, bude i vyšší motivace rozvinout infrastrukturu pro jeho produkci a distribuci. Elektrolýza bude vždy velmi neefektivní, ale třeba PEM (proton exchange membrane), napájená širokou sítí jaderných elektráren, je už dnes dostupné řešení.
e: Tady náklaďák, který jel v minulém roce.
Naposledy editováno 14.01.2023 11:42:43