globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne
20.12.2022 v 21:09
Motorku mam zhruba dva roky, postupne me zlobi vic a vic. Jsou toho plna Ducati americka fora podobnych potizi, ale po cem postupne krok za krokem jit a co komu nakonec pomohlo z toho stejne neni dobre jasne. Stopro je to nejaka blbost {nebo vic blbosti} v elektrice, a ja si s tim proste chci poradit vicemene sam, nez to rezignovane cpat do servisu. Neni to nejak slozitej stroj.

Takze:
- spatne startuje. Starter dlouho toci toci {ma automatickej starter i sytic}, obcas to streli do sani, nechce to za boha chytit, kdyz se pritom vrksla trosickuku plynem, tak se to nakonec nejak chytne, nekdy to zase zdechne. Postupne se to v case zhorsuje, ted uz to parkrat vypadalo uplne na hrane, ze vybiju baterku a uz neodjedu. Puvodne mi prislo ze to dela jen studena, ted uz i s relativne ohratym motorem.
- Stavalo se, ze to obcas pri dojizdeni do krizovatky s vymacklou spojkou na volnobeh zdechne. Prislo mi, ze problem prestal, kdyz jsem resetoval TPS polohu.
- Novinka je, ze mi pripada, ze to na volnobeh bezi jen na jeden valec. Podle zvuku to tak bude. Kdyz se jede tak ale neni problem.
- Dalsi novinka je, ze uz se mi dvakrat stalo, ze to pri jizde na rovine konstatni rychlosti najednou chcipne. Zadne symptomy, proste najednou presne jako bych vypnul zapalovani, na plyn nereaguje. Doplachtim s vymacklou spojkou a zdechlym motorem ke strane, zastavim, vypnu zapnu klicek, zase to normalne chyti a pokracuju normalne dal, jako by se nikdy nic nestalo.

Jinak jakmile se jede a aspon trochu se to toci {obecne tyhle motory nemaji moc radi pod zhruba 3.000ot./min., to vim}, tak to jede celkem pekne a neni problem. I kdyz subjektivne mam pocit, ze to nebezi uplne idealne, ale dost mozna se mi to jen zda. Vykonu je dost, za plynem to jde slusne, rozhodne to nejede jen na jeden valec, to bych poznal...

Svicky jsou iridiove NGK, mezera jiskriste nastavena dle manualu. Po delsi jizde barva krasna cihlova na vsech.
Na tachaku je cca 35.000 km {dovoz Italie, u nas asi 3 majitele, verit tomu moc nejde, motor okyslej jakoby to jezdilo v zime}. Ventilove vule a nove pulkrouzky to pry melo cca pred 5.000 kilometry u Jirky Rianta [Officina Riantini].
Rozvodove remeny jsem menil, napnuti kontroloval a je spravne, nejsou volne.
Vymenil jsem novy palivovy filtr v nadrzi. Nemelo to na nic vliv.
Palivova mapa je Ducati Performance. Vyfuk svody bez kat. a koncovky Arrow. V airboxu nova vlozka KN.
Ocistil jsem kostry co jsem kde nasel, pridal jeste dalsi ukostreni na starter, na ridici jednotku, extra kabelem.
TPS poloha resetovana.
Do benzinu vzdy pridavam VIF aditivum.
Diagnostiku mam TuneECU, s motorkou komunikuje dobre.
Vypis chyb z ridici jednotky {po vymazani a jezdeni se znovu zopakuji}:
P0201 Injector 1 - circuit malfunction
P0202 Injector 2 - circuit malfunction
P0351 Ignition coil 1 - circuit malfunction
P0352 Ignition coil 2 - circuit malfunction
P0560 ECM power supply - circuit malfunction

Bude to asi chtit multimetr a merit a merit. Jenze po cem postupne jit, v jakem poradi, jake hodnoty hledat? Tohle neni moje silna stranka. Bude treba se to naucit.
Nechci chaoticky menit vsechno, aniz by to odstranilo pricinu. Tu je treba nejdriv odhalit.
Nebo preventivne vymenit par lacinych polozek?

Vsem moc dekuji za pripadne rady a postrehy.

2 reakcí na tento příspěvek Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

21.12.2022 v 14:08 | Nahoru | #1
Dal bych ty svíce, stojí pár kaček. A nešel bych do NGK.

(reakce na) Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

21.12.2022 v 20:44 | Nahoru | #2

Obdélník píše: Dal bych ty svíce, stojí pár kaček. A nešel bych do NGK.



Přesně tak.

Championy!!!

(reakce na) Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

22.12.2022 v 10:32 | Nahoru | #3
Obdélník> No jo, jenze jakou znacku a typ? Tohle je presne takove jak s olejema, filtrama, gumama, ... jedna baba povidala
Kazdej zarucene vi co je to nej, protoze si to tam sam namontoval a uz mu to rok a 3.000km funguje nebo ze znamy znameho rikal

Ja mam postupne od mechaniku naposlouchano zhruba tohle:
NGK top volba {proste co je Japonske, to je neco jako Toyota: overengineering, prisnejsi vyrobni tolerance nez ostatni apod.}
Denso trochu horsi, ale porad solidni
Bosch to boucha jak Bata cvicky a kvalitou uz davno neni co byval kdysi
Champion zabozrouti = spatne {osobne proti Francouzum nic nemam, az na ten jejich multikulti a socialismus}
Brisk dobrej tak leda do Favorita, kejvacky a pionyra

nevim jestli jsou jeste nejake dalsi znacky ke zvazeni, Beru?

Ale rad si necham poradit kdo ma s cim jakou dobrou nebo spatnou zkusenost

Na iridium osobne nejak moc nehraju, teoreticky by mely vydrzet o dost dyl, ale ja bych radsi menil casteji obycejne, dobrou znacku a typ a pohlidat si spravne nastavenou mezeru.
Vic elektrod nevim, nekdo rika ze to vic zatezuje zapalovaci civky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
možnost vyzkoušet starší větší skút... Suzuki AN 400 Burgman, Suzuki AN 650 Burgman, Ducati... JamesM 0 4.5.2024 v 23:07 JamesM
Ducati - diagnostika - reset servis... Ducati Multistrada 1000 Zbyša 13 15.11.2023 v 19:08 rob456
Kolínko Ducati Multistrada 1000 MAJK_TORTELINA 13 2.7.2023 v 13:46 assassin
Centrální stojan Multisranda 1000 Ducati Multistrada 1000 -KAR- 1 9.4.2023 v 08:16 Milo_CBR900RR
Ducati suchá spojka 48Z [1, 2] Ducati Multistrada 1000 33.petr 32 7.2.2023 v 19:17 33.petr


TOPlist