globalmoto_duben_nolan





Téma: Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690
 
16.9.2022 v 13:25
Zkoušli jsme (cestovní styl, žádný relý, nebo dakar)

"silniční gumy" pro suchy cesty
pro přesun i ježdění na místě
...shinko adventure trail 804/805 docela vydržela a záběr je fakt nic moc, na blátíčku nefunguje
...continental tkc 80 twinduro proti shinko teda moc nevydrží a záběr taky nic moc, na blátíčku nefunguje

"univerzální gumy" tak trochu i do lehkého blátíčka (připadá mi, že ty gumy vydrží +- stejně, pár set km nehraje roli)
životnost tak 3-4 tisíce km, pak už pořádně nefunguje , takže na místě nahodit, zajezdit si a pak se na ní vrátit domů
...mitas e09 , předek e10 - nemají boční špunty, takže trochu ujíždí
...mitas mc23 rockrider- má boční špunty a je srovnatelná s mt21, vydrží o trochu víc než mt21, ale zase tak dobře nedrží
...pirelly rally mt21 - zatím mi vychází jako nejlepší kompromis, cena, výdrž, pro sever a místní balkánské použití,
ale ve 40° se regulérně podrthávají špunty, kolega otestoval na jihu a docela byl zklamán

máte ještě něco jiného, ověřeného, co by se dalo použít

chci teď vyzkoušet michellin tracker, ale zatím netuším kolik km vydrží, než se sjede do 30 vzorku, pak už považuju gumu za nefunkční mimo suchej povrch (u univerzálek je to 3-4 tkm cestovním stylem)

Naposledy editováno 16.09.2022 13:26:10
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

16.9.2022 v 13:59 | Nahoru | #1
Zkus kombinaci přední E-13 (ale jen v 21"), zadní E-09. Cestu tam dají ještě v rozumným stavu (pokud nepoletíš 150+) a po návratu je stejně vyhodíš.

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

16.9.2022 v 15:13 | Nahoru | #2
Na spouste dualsportovych forech je doporucovana kombinace Dunlop D606 zadek a Pirelli MT21 predek.

Ja zrovna ted v tydnu budu nasazovat (kvuli rozmerum v TP) MT21 na zadek a Tracker na predek. Jeste by sla na ten predek MT16, ale jednak je oproti Trackeru drazsi, a druhak neni nikde skladem (mimo jeden echt predrazenej obchod).

Na ten predni Tracker jsem celkem zvedavej. Zrovna dnes mi prisel a na omak je podstatne mekci nez ta MT21. Urcite bude lepe drzet v terenu (mimo smes jsou samo i spunty ridsi), otazkou je mokry asfalt a celkovy najezd.

Naposledy editováno 16.09.2022 15:17:33

1 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

16.9.2022 v 16:11 | Nahoru | #3
Info k Mišelínu Trekeru a asfaltovým presunom: Kámoš na tom šiel po asfalte za dažďa a musel spustiť tlak na 1,2 bar. A fungovali OK. Na suchom asfalte však pri tomto tlaku plávali.

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

16.9.2022 v 17:12 | Nahoru | #4
Ďalšie info k Trekeru od toho kamoša:
after 4700km rear 3mm left front 5mm but al knobs rounded and no grip any more

Inak, kombináciu D606 + MT21 používa aj Itchy Boots (viď ju ťjub)

(reakce na) Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

16.9.2022 v 17:59 | Nahoru | #5
jaro27> 1.2 BAR doporucuje Michelin pro ten Tracker jako optimalni . No uvidime.

Zde je jeste jedna recenze

Kazdopadne mi ale Tracker takto od stolu neprijde jako ideal guma na dalnicni presuny. Treba budu prijemne prekvapenej, ale mit v TP rozmer 90/90 R21, radeji bych volil MT21

Naposledy editováno 16.09.2022 18:04:49

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

16.9.2022 v 19:51 | Nahoru | #6
K tým 4700km, jak som spomínal vyššie, tak 2/3 to bolo na asfalte.
Mne sa potom takáto výdrž javí celkom solídna. Na krátke vzdialenosti, kde by som ešte rátal aj Albánsko (cca 1 deň presun na asfalte), môže byť vyhovujúca. Resp. ak tá guma vydrží takýto výlet (napr. do Albánska), tak je to fajn. Že prídem domov na hladkej mi nevadí, dôležitá je spoľahlivosť v teréne.

Kamarát otočil Čiernu Horu na C02, čo sa dosť podobá na Treker, a mal trochu obavu či jej asfalt príliš "neublíži", ale v pohode.

Gumy, ktoré som nejazdil posudzujem podľa hustoty a tvaru štupľov. Ak sú na husto, na riedko, bočné zuby alebo boky hladké - základné info a je jasné na čo sú určené. Samozrejme reálna výdrž sa od stola neposúdi.

Takže na Trekeroch jazdil teraz kamarát, ako sme spolu boli v Kurdistane a zostáva tým gumám verný. Pochvaľuje si ich. Detto kamoš s C02, ten už iné ani neobuje (ale len 17" koleso). A ak je výdrž taká, akú už teraz vieme a vlastne cena je cca 30% nižšia ako MT21 (hovorím o zadnej), tak pre mňa je to favorit.
Sadu už mám aj tak doma a tá výdrž ma teraz len potešila (je to čerstvé info aj pre mňa).

Prednú MT21 som prezúval po 16000km a vôbec nebola na odpis. Otázka je, čo v teréne lepšie podrží, či MT21 alebo Treker, ktorý vyzerá byť "ostrejšia" guma, takže, ako som spomínal, na krátke vzdialenosti je aktuálne moja voľba jasná.

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

19.9.2022 v 20:46 | Nahoru | #7
teda tak jsem se podíval na toho ičí a skrečí, abych měl představu a první co jsem viděl, jak sebou flákla o zem na rovný silnici, tak nevím nevím
ale pak se mi líbilo v zatáčce klač klač, takže žádnej plnej kotel ve stupačkách, to jen jako vsuvku, pak jsem to vypnul

MT21
a k těm nájezdům, musíme přece řešit nájezd, při kterým guma ještě funguje, já na mt21 jel z Murmansku do tundry na 3 dny, pár desítek km, pak přesun silnici nějaká stovka, pak pár stovek po lesotundře, pak chibiny, trocha sopečnýho kamení, travní jezero, okružní trofy kolem Chibin, trochu bahýnka a kamení, zase nějaká stovka po asfaltu, pak Karelie,do Pskova, takže cca 3,5 tisíce a guma už byla tak v 1/3-1/2 vzorku, myslím běhoun a už bylo znát, že na bahýnku pomalu končí

samozřejmě, že pak 1600 domů, ještě do polska na písky, tam pršelo, bahýnko a zadní kolo mělo kluziště, v hlubším bahýnku se kously boky a tak nějak to jelo, ale nebyla to žádná hitparáda a pak zpět dalších 700 km, ale to tam zbylo pár mm, takže mrtvá úplně, takže dohromady nějakejch 6,5 tkm
ale na mokrý silnici jsem klopil až na stupačky, zadní samozřejmě a při výjezdu se zatáčky hrabal jak o život

když MT21 vydrží s bídou 3-4 tkm, tak tracker bude rád za 2 tkm, bavíme se o minimálně 30% vzorku, aby zabíral na blátě a kamení

Jaro: co máš doma za gumy ? co si mám pořídit taky, abych nezáviděl ?

Jinak E09 podle mě už nemá cenu, při srovnání s MT21, protože nemá boční špunty a vydrží podobně

Naposledy editováno 19.09.2022 21:12:53

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

19.9.2022 v 22:26 | Nahoru | #8
Iči Búts váľa kilometre, nevyhýba sa strateným nespevneným cestám a jazdí sama a častokrát tam, kde by sa drsní advent čuráci neodvážili ani v myšlienkach. Takže ak sa rozhodla pre určitú kombináciu gúm, tak určite s ohľadom na km nájazd a záber mimo asfalt. Pre mňa má jej názor silnú váhu.

Už minimálne rok sa ma ustavične vypytuješ na MT21. Už neviem, čo Ti mám k nej povedať. Ani v Pireli by zo seba toľko nevysúkali ako ja pre teba.
Minulý rok si na MT21 spravil Čiernu Horu a na tej istej gume potom Albánsko. To na tých dvoch tripoch Ti s biedou vydržala 3-4 tisíc? Si prišiel do Albánska s polovičnou vzorkou a neviem o tom, že by si mal nejaký problém so záberom.

Ak obuješ novú gumu, spravíš 1000 km presun asfaltom a stratíš hoc aj 1/3 vzorku, tak Ti zostane aspoň 10mm vzorku na ďalších 1000km mimo asfalt. A domov po asfalte môžeš ísť kľudne aj na hladkej a to preháňam, lebo posledných 5mm ide u MT21 dole fakt pomaly. Tam už sa guma zarovnáva do roviny a stred tak neodchádza.

Navyše, aj keď si sa tomu bránil, predsa si len vzal do Ruska novú gumu na nosič. A pochvaľuješ si to. No tak? Na starej MT21 ešte máš nejaké mm, to na presun asfaltom je OK. A tam obuješ zas novú. A máš to vyriešené. A keďže furt prší, tak budeš v albánii potrebovať fakt ostrú gumu. Kúp niečo lacné, čo sa používa na motokros. Bude nehomologovaná, ale domov sa na nej vrátiš a záber bude bezkonkurenčný.

Už nevymaturuješ nič. Buď bude guma poriadná v teréne a na asflate rýchlo kľakne, alebo naopak. Je to jak s motorkami. Univerzál neexistuje, je iba kompromis a Ty sa musíš rozhodnúť, čo je pre teba dôležitejšie, nájazd alebo záber..

Ešte mám doma (z homologovaných) Metzeler MC360 Mid Soft. Je aj verzia Mid Hard. Najazdil som na nej zopár stovák po lese, ale vlastne len za sucha - a za sucha funguje takmer každá guma.
No keď sa pozrieš na vzorku tak je jasné, že v tom tvojom bahne sa nestratí, práve naopak.
Ale nájazd netuším, otázky k tomu sú zbytočné. Možno niekto iný skúsenosť má...

A už choď spať.

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

20.9.2022 v 08:05 | Nahoru | #9
Šel jsem spát vo půl desáty, jak jsi mi přikázal ó Mocný.

Jen tak vsuvka: (gum se netýká, nečíst)

Hele proti Ičí a Skrečí nic nemám, jezdí pěkný onroudy, na který normální čáci nejezdí, protože by vedle motorky jen leželi a nikam by nedojeli, to je jasný. Má lehkou motorku, brašny, jen zbytečně vysoko. Ještě jsem tam zkoukl video, jak jede třeba do džungle, což je bláto a zase bláto a mazlavý, kdo tam byl tak ví, no a vona si vezme silniční gumu, což je docela na hlavu, když mi vozíme do albányje a na sever takový skoro drapáky. Asi se nebojí, narozdíl vod nás, vod těch co pořád tlačíme a jezdíme přes spojku, což vona teda taky jezdí přes spojku, takže kdyby vzala drapák tak si tam nehrála na padanou
Ale na druhou stranu, na padanou si hraje s chutí i čurč birč, takže je to tak vlastně v pořádku.

A proto to tak děla i většina čáků, protože musí přece ten jeden až dva dny po dálnici letět, to jinak ani nejde a že se pak tejden někde moří mimo dobrý cesty už nikdo samozřejmě neřeší. Protože na cestovním enduru se musí jezdit po dálnici minimálně 130-150, pod tisíc za den nepřipadá v úvahu a to na zubatý gumě jaksi nejde

Takže jasnej favorit je E07, 20 tisíc po silnici vydrží a zvládne i celkem slušnej terén, to bys měl už vědět, jestli čteš pozorně fórum

Naposledy editováno 20.09.2022 08:31:22

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

20.9.2022 v 08:13 | Nahoru | #10
Ale ke zpět ke gumě,
Psal jsem 3-4 tisíce je dobrej záběr, pak to už slábne a když zaprší a je trochu bláta tak je to znatelně horší. A s pomalým úbytkem ke konci souhlasím. Mám 6tkm, pořád tam je několik mm a ještě s ní dojedu do albányje příští tejden. Tam jí slavnostně spálím.
Ale do bahna už není, jen na asfalt. Takže celkovej nájezd bude mít třeba 8 ale počítat mimo asfalt, do mokra, jen s těma 4.

No a do Ruska nebylo zb-iy?-tí, původně jsem plánoval koupit na místě, ale když jsem zjistil současný ceny 3x vyšší než u nás, tak jsem vezl. Navíc jsem využil svůj spešl nosič, na kterej se ty gumy napíchnou a drží.

No a když jsme teda zúžili výběr na MT21 nebo Tracker, protože krosová guma bude na silnici rychle mrtvá, tak ještě dotaz k trekeru. Když je sucho tak jezdím na 2Atm a když zaprší tak musím zfouknout na 1,2 ? Nebo mám 1,2 pořád ? A dá se s ní jet 110km/h stabilně, nebo je to její smrt nadměrným opotřebením ?

Jinak C02 jsem měl jednou na urale a zabírala parádně, ale 1200km a už byla hodně jetá a pár špuntů odřízly ostrý kameny, ale to je normální. Třeba byla dřív měkčí směs, ale vydržela celkem málo.

Naposledy editováno 20.09.2022 08:29:00

1 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

20.9.2022 v 11:41 | Nahoru | #11
K Trekeru, gume na ktorej som nejazdil, len som ju videl, už viac info nemám.
A po asfalte sme jazdili tak do 109 km/h, jak sa bude správať pri 110 to neviem.

Čo na tom, že krosová guma bude na asfalte rýchlo mrtvá, Veď ju obuješ v albánsku, dáš 1000km (skôr menej) mimo asfalt, možno aj nejaký ofrout a po ceste domov nech ju berie čert. Tak čo riešiť asfalt.

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

20.9.2022 v 12:18 | Nahoru | #12
to je fakt, návrat nikoho nezajímá

a co ty tlaky u trekeru ?

(reakce na) Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

20.9.2022 v 13:12 | Nahoru | #13

jaro27 píše: K Trekeru, gume na ktorej som nejazdil, len som ju videl, už viac info nemám.



Máš hore link na nejaký test, nie? Ja som ho nečítal, len nahliadol. A niečo asi bude udávať aj výrobca. Ja som zatiaľ nezisťoval nič.

1 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

20.9.2022 v 16:42 | Nahoru | #14
leze to z tebe jak z chlupatý deky, ale co naděláme no a konečně to je jasný, jiná varianta zatím nepřichází v úvahu

takže závěr je MT21 když chceme najet víc
nebo TRACKER když chceme líp zakrosit ale nejet tak daleko po asfaltu
nebo MC23 když jedeme dál fakt do horka, kde by se MT21 rozlepovala

tkm eště by to chtělo nějakou gumu univerzálku na velký vzdálenosti s možností trochu a lechce zakrosit na večer před spaním při hledání místa, nebo pro nějakou zkratku
možná E07 to by se sneslo jako silniční guma, ale nevím jaká je současná výdrž

a až bude něco lepšího a odzkoušenýho tak sem s tím

Naposledy editováno 20.09.2022 16:44:32

(reakce na) Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

20.9.2022 v 18:16 | Nahoru | #15
ZdendaZB> Gratulujem.

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

20.9.2022 v 21:09 | Nahoru | #16
jedeš nebo se bojíš ?

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

20.9.2022 v 23:20 | Nahoru | #17
Vyzerá to, že to prvé to nebude.

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

21.9.2022 v 07:31 | Nahoru | #18
To bylo jasný už od začátku.

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

21.9.2022 v 07:42 | Nahoru | #19
e e. od začiatku nie. Len asi niekedy od teraz, keď mi je jasné, že nalomené rebrá potrebujú viac času.

1 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

21.9.2022 v 07:54 | Nahoru | #20
jaký rebra ?

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

21.9.2022 v 08:03 | Nahoru | #21
Vloni jsme se potloukali po Dinaric rallye. KTM 890, 950 a jedno BMW 1150. Obuto ve stejném pořadí - MOTOZ RALLZ, MITAS E-12 a MITAS E-07+
Motoz by to otočil ještě jednou
E-12 měla vytrhané kostky a byla dost "rozřezaná"........takže ta dopadla nejhůře a měli jsme obavy, zda to dá celé (KTM 950 byla prostě na ní moc těžká a výkonná)
E- 07+ se díky překrytým lamelám netrhala a řezance od kamení nebyly velké........dost ta pneu překvapila.

Nutno podotknout, že se jelo za absolutního sucha v terénu a výhradně po kamení.....maximálně kamenitá hlína. Chování v hlubokém nebylo kde zkusit. Cestou tam jsme využívali trasy T.E.T co možná nejvíce, takže přesun byl tak 60% asfalt a 40% šotolina, nebo krátké "skalní" kamenité výjezdy. Vše se dalo (občas s malou pomocí) odskákat i na 250kg krávě. Nejeli jsme ale po ose už z Čech, ale až na hranice s Chorvatskem jsme se přesunuli na vozíku. Proto ten poměr 60/40. Jinak si myslím, že ty to budeš mít tak 90/10 a když bude počasí na "průzkum", budeš rád za 80/20.

Máš ale lehčí stroj, tak tam ty pneu tak netrpí "válením" při podfouknutí............takže kdyby bylo ouvej, můžeš jít hodně naměkko a přesun dofoukat.

1 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

21.9.2022 v 08:41 | Nahoru | #22
kolik jste toho vezli na motorkách ?

(reakce na) Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

21.9.2022 v 09:46 | Nahoru | #23
ZdendaZB> moje, v mojom tele.

Jak som spomínal, za sucha je takmer jedno, aká je guma. Tanec začína, jak Zdendo ignoruje totálne luxusné miesto na stan (mach, že netreba ani karimatku, totálna rovina, miesto na oheň na lesnej čistinke) a za úplnej tmy sa pustí do fakt hustých enduro výjazdov, alebo do riadneho stupáku po tráve. Vtedy by som E07+ neriskoval ani na mojej o 100kg ľahšej motorke.
Mne sa šotoliny najlepšie jazdili na E07. Dokonca nová ma pekne ťahala aj z blata (na 200kg motorke). Považujem ju za dobrú gumu. Ale ak človek zvyčajne jazdí sám, a nie sú to alpské passy, tak nutne musí hľadať čosi iné. Lebo stačia 2 metre "blbého podkladu" a motorka sa ani nehne. Napríklad som tak hodinu ťahal motorku z blata, aby som ju posunul o 30cm do strany, kde bol podklad bezproblémový.
Takže ak je viac ľudí a nemajú Zdendove úlety, tak nie je čo riešiť s gumami.

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

21.9.2022 v 10:10 | Nahoru | #24
Neříkej, že ti to někdo nandal na mma na soutěži, tomu se nechce věřit. Ještě teď si pamatuju, jak sme bojovali v noci u vohně po nočním rituálu a jak jsem málem skončil s vytrženou páteří po tvým superchvatu, než jsme se zkulili přímo do vohně. Eště mám jizvy na zádech vod uhlíků..

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

21.9.2022 v 10:29 | Nahoru | #25
Jo, to všetko je pravda jak som Ti nandal, aj keď si sa fakt držal. To klobúk dole teda, Tvoj boj ma prekvapil. Ale viac ako šiestich by si už nezložil.
Teraz to však bolo kapánek o niečom inom. Vlastne som len zle dýchal.

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

21.9.2022 v 13:43 | Nahoru | #26
Hele tak to nebylo na soutěži, ale při tréningu ?
Každopádně sem netušil, že seš tak nabušenej, jinak bych počkal, až usneš.

(reakce na) Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

21.9.2022 v 15:02 | Nahoru | #27

ZdendaZB píše: kolik jste toho vezli na motorkách ?



Při přesunu po T.E.T jsem měl vzadu na sedle sociuse jen jedno "mrtvé dítě"...............no a po trati jsme se pohybovali jen na lehko - jen základ na opravy defektů.......z čehož jsem jednou na základnu dovezl tak desetinu. Měl jsem na zadní plotně takovou malou brašnu cca 15x15 na vše. Montpáky, pumpička, pár klíčů, kleště a náhradní páčky...............vše je roztroušeno někde po trati Brašnička nevydržela otřesy a povolily švy na zipu.
Jezdilo se jen s pitím a základem..........což u mého stroje je stejně s mojí maličkostí přes 350kg v pohybu. Jsem prostorově výraznější a ještě mám velkou a těžkou motorku.

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

21.9.2022 v 21:01 | Nahoru | #28
tos jako závodil s 250 kilovou motorku po na nějaký trati ?

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

21.9.2022 v 22:51 | Nahoru | #29
Ne ne. Ostrou jsem poslal dál........a protože jsem si myslel, že bude se mnou jezdit do přírody i bába, pořídil jsem velkou těžkou. (Nebaví jí to, protože jsou úseky, kdy musí kousek pěšky , takže se vozí jen po asfaltu - zítra balím a v pátek vyrážíme. Snad budou průjezdné Alpy......minulý týden sněžilo) A těch krizovek při přechodu z lehké.........hlavně to zastavit - bylo habaděj.
Měli jsme staženou trasu rallye a jeli jsme po stopách - takže na pohodičku a v klídku. A hlavně bez velkého risika.
Technika sice nějaké šrámy utrpěla, ale nic fatálního........dojelo to domů.

Koukám po nějaké náhradě - něco lehčího pro jednoho s cestovním potenciálem. A pořád nevím co. Jen budu muset něco poslat dál - mám teď v garáži tři dospělé a přitom nejčastěji jezdím se skutrem

1 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

21.9.2022 v 22:58 | Nahoru | #30
Další pokus o nalezení univerzální supergumy? Normální je dojet do destinace na silničních gumách (tj, včetně těch, které mají v katalogu 80/20 až 20/80), tam přezout na drapák, a na zpáteční cestu nahodit opět na ty silniční, nebo dojet ty drapáky.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist