globalmoto_duben_nolan





Téma: Kolskej, Chibiny, Karélie, tajga a tundra v Rusku na enduru (170kg)
1.7.2022 v 10:53
Abych to shrnul z ostatních témat, kde jsme to řešili, tak zakládám téma. Jen bych rád, kdyby sem psali ti, které to zajímá. Putinobijci a velcí politici, nechť se realizujou jinde, kdo nechce jet do Ruska z jakýhokoliv důvodu, nechť nic nepíše. Offtopiky mažu, děkuji.

CÍl:
projet si zajímavá místa na Kolském poloostrově na východ od Murmansku, podívat se do pohoří Chibin a zajezdit si po břehu Barentsova moře. Když nebude zamrzlé tak se i vykoupat Lesy a jezera Karélie, brody a staré cesty. Zkusil bych i opuštěný trakt cestu tisíce potoků, ale moc si od toho neslibuju, protože už je v celkem dezolátním stavu. Ale to se o staré kolymské trase z Tomtoru říká taky a že se nedá projet sólo na velký motorce. Nakonec se to ale povedlo, sice za 5 dní, trochu zapršelo, ale povedlo.

(Můžou jet i holky na něčem menším, když ujedou denně aspoň 700km po asfaltu a nemají problém zvednout svoji spadlou motorku. Ale určitě to není určené pro silniční motorky typu multistráda, tdm, superadventure, gs1200 a podobně silniční stroje. Kdyby byl podpůrný štáb čurče birče, doprovodný ural na laptích, tak by určitě projeli, ale...)

Varování:
Tam i zpět po vlastní ose, Murmansk cca 3200 km po luxusním asfaltu až od nás. Do samotný Karélie nad Petrozavodskem o tisíc méně, ale tam je to ještě moc civilizovaný. Mimo silnice, jak se to podaří. Vzhledem k té vzdálenosti nepřipadá v úvahu ostré enduro, protože by to byla silniční smrt.

Kdy:
odjezd bych si představoval mezi 16.-30.červencem 2022, doba trvání 3 týdny, bohužel, letos mám fakt málo času, ale možná by se pár dní dalo ještě přidat.

Náročnost:
Rovnou říkám, že to bude docela fyzický náročná akce, protože motorku bude potřeba občas někudy protlačit a vytáhnout. Na severu někdy i prší, je tam hodně vody, kaluže, bláto, potoky a říčky, takže i brodění. V horách zase kamení, prudší výjezdy a může tam i foukat. Ale také nemusí a může být docela horko a vlhko. Takže počítat s komáry-klobouk se síťkou a repelent to stopro řeší. Ve dvou a více to vidím jako celkem pohodovou záležitost, protože ve dvou a více se motorka celkem snadno dostává i přes náročnější překážky. A když je nejhůř, tak se dá vždycky vrátit.

Stanování apod:
spaní zásadně venku, popřípadě u domorodců, když pozvou, vnucovat se nebudeme. Jídlo také venku, beru benzínový vařič, pánvičku a věci k tomu potřebné, takže vám stačí miska a lžíce. Grilovací jehlu na šašlik. Chtělo by to dobrý stan, co nepromokne, teplý spacák, protože noci jsou tam někdy chladné a funkční karymatku.

Stroj:
nejlíp jednoválcový enduro do 160-180 kil včetně úprav i doplňků, pro normální lidi, kdo je jako rambo nebo terminátor může i na 250 kilové motorce Jen pozor na boxery a podobný zázraky, v úzkejch kolejích se chytá za válce a občas se odlamují. Kdyby chtěl někdo mermomocí jet na něčem větším (tenere, afrika, bmw neboxer) a umí trochu jezdit a nebojí se náročný práce, tak klidně, není problém se trochu zapotit, ale musí se s tím předem počítat. Spěchat se nebude, vše se musí řešit na místě, podle přírodních podmínek, dešťů a tak podobně. Osobně si na místě přehodím druhou řetězovou sadu zpřevodovanou fakt do pomala, kvůli pomalýmu ježdění a snížení nezbytnýho spojkování.
Ještě jedna věc, kdyby se chtěl přidat někdo na něčem jako je crf300 která váží komplet 150 kilo a vystačil si s pytlíkem na zadní části sedadla (bude spát pod širákem v oblečení ve kterým jede, s helmou pod hlavou, poveze jen dehydrovanou stravu pro kosmonauty apod.), tak musí počítat s tím, že pojedu pomaleji.

Styl jízdy:
nejedu na dakar, ani na relý, takže žádnej spěch, ale v klidu-. To ale neznamená vyhýbání se zajímavým místům. Na nějaké ježdění ve stupačkách na plnej kotel v brodu zapomeňte a komu dělá problém sestoupit z motorky a kousek popotlačit, tak by se mu tam asi nelíbilo. Jezdím pomalu, před divným místem vyrazím pěšky na průzkum, než abych někde pořád zapadal a trávil hodiny zbytečným vytahováním stroje z bažiny.

Vybavení:
určitě ne al kufry, topkejsy a další nesmysly, co se při spadnutí, nebo opření o strom můžou ulomit. Popřípadě se zdeformují a pak tam pořád zatéká. Ideální jsou pořádný nepromokavý brašny, nebo vaky z materiálu jako vodácký pytle, ale kvalitní. Věci jen nezbytný , ale zase počítat s tím, že se může zmoknout, může být zima i horko a bude se brodit. Něco náhradního na oblečení se hodí. Kempingový židličky a podobné nesmysly nechat doma. Ale hlavně náhradní duše přední i zadní i pro bezdušový kola, můžeme to někde propíchnout, prorazit. Benzín na 250-300 kilometrů mimo silnice. Beru sekerku a malej kladkostroj, až ho dořeším.

Naposledy editováno 01.07.2022 11:47:05

Blokovaní uživatelé: kerut, Kačor

1 reakcí na tento příspěvek Kolskej, Chibiny, Karélie, tajga a tundra v Rusku na enduru ...

1.7.2022 v 20:56 | Nahoru | #1
tohle na dvojku ve stupačkách nedáš, to by se stroj časem rozložil na součástky
nebo to uklouzne a zlámeš si tam vobě nohy mezi kamenama



Naposledy editováno 01.07.2022 20:57:21

(reakce na) Kolskej, Chibiny, Karélie, tajga a tundra v Rusku na enduru ...

1.7.2022 v 22:12 | Nahoru | #2
[quote=ZdendaZB]tohle na dvojku ve stupačkách nedáš,

Bars by som si nebol istý, či to na tej dvojke nepôjde. Skôr by som povedal, že to bude horšie na tej tvojej redukovanej jednotke.
Pri veľmi malej rýchlosti bude každý kameň pred predným kolesom čosi ako väčšia prekážka a tým zadné kokeso s brutal krútiakom bude furt trhať "asfalt".
Ak to však trocha rozbehneš, tak jazda bude plynulejšia.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Husqvarna 701 - garanční servis Husqvarna 701 Enduro Ezy96 3 18.4.2024 v 15:37 dva_hrnce
Homologovaný laďák Husqvarna 701 Supermoto, Husqvarna 701 Enduro, KTM 6... La_micka 25 18.4.2024 v 13:49 strive
Výměna oleje svépomocí - zápis do s... KTM 690 Enduro R, KTM 690 Supermoto R, Husqvarna 701... enduro_da 17 27.2.2024 v 07:26 Sally06
Karbonový/titanový výfuk 701 690 ho... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 39 1.10.2023 v 22:23 Firecracker
Černá hora + Bosna 29-9 až 8-10 Honda XL 650V Transalp, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 4 28.9.2023 v 11:07 ZdendaZB


TOPlist