1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
Jenže jsme ve slepé uličce, protože zvlášť dneska, když je Verva apod. drahá a je menší výtoč, v tanku to zůstává týdny nebo možná i měsíce, dalšího půl roku přes zimu v nádrži motorky, a ejhle, ono to pak někdy nehoří úplně podle předpokladů, když se ty nejlehčí složky odpařily. A třeba zrovna u Vervy těch lehčích frakcí musí být víc, protože bio-ekvivalent ETBE / líh je 2,13:1, tedy aby kompenzovaly větší objem ETBE.
Aby to bylo zamotanější, tak přidáním lihu do benzínu se směs mírně ochuzuje a obecně chudší směs pomaleji hoří. Jenže tím lihem se ta rychlost hoření kompenzuje, těch 5% lihu to hoření zase zrychluje. Takže z tohoto pohledu je líh dobrý - zlepšuje spalování a zvyšuje oktanové číslo zároveň.
Chemicky míň agresivní a vodu neabsorbujcí ETBE na rozdíl od lihu hoření zpomaluje a ten benzín se musí namíchat úplně jinak.
Dva obrázky pro ilustraci.
Ethanol (EtOH), ethyl-tert-butyl ether (ETBE), and dimethyl carbonate (DMC) were blended in a gasoline blendstock at levels of 2.8 wt% oxygen. The fuels were tested on a single cylinder spark ignition engine and thermodynamic cycle analysis was done. DMC and EtOH compensate the reductions in combustion speed as the air fuel ratio becomes lean. EtOH and DMC burned 5–10% faster than ETBE and baseline gasoline under lean conditions, with early higher maximum chamber pressure.
A z jiného zdroje destilační křivky