globalmoto_kveten





Téma: Benzín
 
6.5.2022 v 13:00
Mám dotaz na zkušenosti s premiovými benzíny. Před časem vyšly testy a drtivě nejlíp dopadla Verva 100 a třeba Shell V-power racing velmi špatně. Je to už ale několik let myslím a o Vervě jsem už párkrát slyšel, že jsou s ní potíže v poslední době. Nicméně jí tankuji do své CB1300, která nyní prošla servisem a výměnou jednotky s doladěním na brzdě, i tam používají Vervu 100. Nicméně jsem dostal od syna k narozeninám 20L benzínu, říkal že 100, že si nechal poradit. A když jsem to tam nalil (a už to všechno spálil) byl jsem u vytržení. jak to jede - prostě víc, hlavně nahoře to letí.. tak se zeptal syna, co to je - a prý Shell V-power racing...... No a teď babo raď..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín

11.5.2022 v 10:51 | Nahoru | #1
Mimísek> Bylo to trochu slozitejsi, ale ano, slo o hlavne o vyparne teplo vstrikovane vody (asi 5x entalpie oproti benzinu) a podrzet tim teploty do 950degC, hlavne tvuli turbine. Sekundarni efekt byl, narust SP o cca tretinu procent o ktere diky Lambde=1 klesl. Jenze ta spotreba vody byla fakt velka. Pocitlo se s tim, ze se bude pouzivat kondenzat z klimatizace, jenze to zoufale nestacilo. Nejaky zvlast vyparnik by byla velka slozitost a zase ucinnost dolu.
Takze to nakonec vyhrala kombinace jinych reseni (1050degC Inco turbina, two stage, VCR, WG CAT light off atd..)

edit: FEV o tom vydalo pekny clanek na AVL konferenci 2016 myslim.

Naposledy editováno 11.05.2022 10:58:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín

11.5.2022 v 11:19 | Nahoru | #2
Dawe02> Zkusím si to dohledat, vzpomněl jsem si že o využití kondenzátu už jsem něco slyšel ale s tímto jsem si to nespojil
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist