globalmoto_kveten





Téma: Benzín
 
6.5.2022 v 13:00
Mám dotaz na zkušenosti s premiovými benzíny. Před časem vyšly testy a drtivě nejlíp dopadla Verva 100 a třeba Shell V-power racing velmi špatně. Je to už ale několik let myslím a o Vervě jsem už párkrát slyšel, že jsou s ní potíže v poslední době. Nicméně jí tankuji do své CB1300, která nyní prošla servisem a výměnou jednotky s doladěním na brzdě, i tam používají Vervu 100. Nicméně jsem dostal od syna k narozeninám 20L benzínu, říkal že 100, že si nechal poradit. A když jsem to tam nalil (a už to všechno spálil) byl jsem u vytržení. jak to jede - prostě víc, hlavně nahoře to letí.. tak se zeptal syna, co to je - a prý Shell V-power racing...... No a teď babo raď..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín

10.5.2022 v 05:34 | Nahoru | #1

Krovak píše: PaMi> U F1 to není žádná novinka, to se používalo u leteckých motorů už za WW2.


Nevrdím že ne
Já si jenom vzpomněl na tu F1.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín

10.5.2022 v 07:36 | Nahoru | #2
PaMi & Krovak> Ve formuli 1 je to nějakých 40 roků zakázané, za války se používala směs 50/50 vody a metanolu, aby nezamrzala. Rozhodně to není v řádu molekul na cyklus, ale aby to mělo nějaký účinek, tak asi 1/10 množství paliva. A ten účinek není zvýšení výkonu, ale ochlazení nasávané směsi, spalovacího prostoru a snížení teploty hoření u přeplňovaných motorů v režimu nejvyšších plnicích tlaků. Má to svoje mouchy, např. kondenzaci vody na stěnách sacího potrubí, a nedoporučuje se dlouhodobé používání kvůli korozi.
Blud č. 2 je zvýšení výkonu při zvýšené vlhkosti vzduchu. Naopak, když je ve vzduchu vodní pára, tak je to na úkor množství kyslíku a využití paliva je menší, výkon klesá. Stejně, jako když se nasaje míň kyslíku za nižšího tlaku nebo za vyšší teploty, t.j. při menší hustotě vzduchu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist