globalmoto_kveten





Téma: "Plastování" - nová dobanázory
 
27.4.2022 v 01:32
Čáu
Poslední měsíce mi něco leží v hlavě.. krize středního věku? ..nevim.. ale zajímá mě názor ostatních na nový motorky.
"plastování" nebo jak to mám nazvat tu není krátce.. děje se už dlouho.. začalo to u aut a dneska je to na motorkách..
už se nedělaj karosérie z plechu a plast se sere všude kam jen může. (tímto jsem také rád, že můžu na platformu motorkari.cz napsat slovo "sere" a nedostnau ban jako na sociálních sítích :D )
Ale zpět k tématu.. přibylo hodně "novejch" motorkářů co si prostě ve 40,50 koupili motorku a asi tohle moc neřešej protože je to normál.. ale co lidi co prostě jezděj odmala? co říkáte na to, že se dneska všude dávádigitální elektronika, abs a na všechno se dává plast ..
(neádvno tu byla recenze novýho harleje a ublinkl jsem si do pusy).
U sportu to chápu .. beru to jako uplně jinou třídu a sport už nejezdím.
Ale co ostatní motorky? Přijde mi hnusnej i neanalogovej tachometr nebo otáčkoměr.. všude plasty.. hnus..
Já teď v podstatě repasuju intrudera dokud jsou díly.. už jsem do toho nacpal hodně peněz a moře času a utrpení.. ale mam z toho radost.

Co vy na to? Akceptovatelnej progres nebo si raději necháváte starší motorky...?

Anketa: Plastovat či neplastovat
Líbí se mi to, je to moderní.
21%
5
fujtajxl.. radši bych zpátky kov a analog.
42%
10
je mi to buřt, hlavně že to jede
38%
9

"Plastování" - nová dobanázory

27.4.2022 v 02:55 | Nahoru | #1
Zajimave tema.
Ja takovy veci uz davno neresim. Mam furt v garazi stare XTcko z prvni poloviny 90tych.
Dokud je benzin - musi se jezdit. Az potom budeme resit jiny problemy.

"Plastování" - nová dobanázory

27.4.2022 v 04:58 | Nahoru | #2
twl to je zase myšlenkovej průjem... jezdim už nejakej pátek, pár motorek už jsem měl nebo zkusil... a jednoznačně čím novější, tím lepsi

1 reakcí na tento příspěvek "Plastování" - nová dobanázory

27.4.2022 v 06:25 | Nahoru | #3
Alane ?? A kartáček na zuby máš dřevěnej nebo z nerezu a chlupy na něm z koňského ocasu??

Nechci obhajovat plasty, ale v některých případech ta materiálová evoluce prostě nastala už před drahnými lety...

"Plastování" - nová dobanázory

27.4.2022 v 06:42 | Nahoru | #4
Nemám s tím sebemenší problém. Už se těším, až si pořídím novou.

Starší mám rád kvůli nostalgií, ale to je vše...

(reakce na) "Plastování" - nová dobanázory

27.4.2022 v 06:57 | Nahoru | #5

soccer píše: Alane ?? A kartáček na zuby máš dřevěnej nebo z nerezu a chlupy na něm z koňského ocasu??

Nechci obhajovat plasty, ale v některých případech ta materiálová evoluce prostě nastala už před drahnými lety...


je pravda, že mam rád tradiční věci.. ale ten odpor k plastům je podle mě něco trochu jinýho..
Když si pořídím zmrzlinu, určitě nebudu plácat nic o plastech.. ale naháč, cruiser, cafe.. reaguju spíš na ty nový cruisery.. ten harlej mě vážně nakopnul.. indiány si kupujou podnikatelé co v životě neseděli na motorce a celkově je to prostě .. já nevim čoveče.. plast je lacinej prostě.. na místech kde není potřeba bych ho nedával 8)

"Plastování" - nová dobanázory

27.4.2022 v 07:06 | Nahoru | #6
Kdyby všechno plastový bylo na těch motorkách z plechu-kovu tak to nesplní pomalu ani emise, manipulace na místě, aby jsi byl Arnold a hlavně i náročnost výroby(některé věci by z kovu ani nešly), tím pádem i cena. A hlavně by to korodovalo... Z úspory váhy plastu a kompozitům fandím. Doba železná je prostě už pryč...

1 reakcí na tento příspěvek "Plastování" - nová dobanázory

27.4.2022 v 07:33 | Nahoru | #7
přemejšlel´s někdy kolik by stálo dneska vyrobit analogovej tachometr s náhonem? přemejšlel´s kolik asi tak dá práce vylisovat z plechu půlku nádrže? to by potom ty spotřební motorky nestály 150-200 ale spíš tak 300-400 t., s přibejvajícíma fičurama nemluvím o váze motorky

"Plastování" - nová dobanázory

27.4.2022 v 08:13 | Nahoru | #8
hlavne že to nehrdzavie, nič nieje horšie ako staré hrdzavé plechy, na aute, na motorke... Ja by som chcel komplet kapotáž auta z plastu, vždy keď ho žena niekde oprie mi ukápne slzička, kiež by z plastu bolo.
Čo sa týka motorky, ako píše Medwed - čím novšia tým lepšia, navyše už ABS modul neváži 8kg ako v 90-tych rokoch na BMW K75/100 dnes je to malá kompaktná krabička ktorá ponúka ohromnú bezpečnosť

"Plastování" - nová dobanázory

27.4.2022 v 08:53 | Nahoru | #9
Zrovna u nových Haryků je za mě posun o kilometr dopředu a teď bych si ho pořídil. Váha jde dolů, točivost a hravost motoru jde nahoru. Tankování pod sedlo a tím pádem snížení težiště a pocitové odlehčení je pro mě další plus. Že to z každé strany vypadá jako jiná motorka nechávám stranou.

Nechápu ten železno-chromovej fetiš, cím jsem stařší, tím chci manipulovat s lehčí motorkou. Za týden jdu složit zálohu na skůtr. Automat, úložný prostory, ochrana před nepřízni počasí, více poloh pro nohy (s věkem taky důležitá věc), ABS, když to bude zaprasený tak ty plasty vezmu bez obav wapkou...

"Plastování" - nová dobanázory

27.4.2022 v 09:06 | Nahoru | #10
tak zrovna elektronika v podobě vstřikování a ABS je za mě na motorku nej super věc od roku 2000. To samo i přístroje. čistý digitaly se mi nelíbí, ale elektronický ručičkový tachometr a otáčkoměr je 100x lepší věc jak ten mechanický omrd co byl například na starých jawach

"Plastování" - nová dobanázory

27.4.2022 v 09:10 | Nahoru | #11
Mně příjdou i ty čistý digitály dneska už na super úrovni...KTM má na aktuálních modelech budíky super.

A u auta si to nemůžu vynachválit. Navolím si tam co chci aby se mi zobrazovalo...navigaci mám hned před čumákem...

"Plastování" - nová dobanázory

27.4.2022 v 09:26 | Nahoru | #12
Vcelku s tím problém nemám. Až čas ukáže, jak kvalitní a trvanlivý plasty jsou - teda, čas už to dávno ukázal, plastuje se co pamatuju, ale myslím ty nové, dnešní, které nahradily do dneška tradiční plech. Podle mě s tím problém nebude. Já měl řadu let virago 1100, z roku 94. Tam sice byla většina částí ze železa, ale hromadu drobnějších dílků je z plastu - a vypadaly i po skoro 30 letech jako nové, včetně těch, kde byl chromovaný povrch. Když to bude uděláno poctivě....
Nebo nářadí. Hrábě, sekyrková topůrka, rukojeti od všeho možného - samá umělá hmota. A drží to jako prase, neláme, nehnije, já si nemůžu stěžovat.
A to úplně nejhlavnější - cena. Myslím si, že pokud by Guzzi vyráběla vše z duralu, oceli, atd., tak bych si tu funglovku z loňska mohl tak maximálně pověsit na zeď jako plakát . Taky jsem to tady s obavou řešil se zkušenějšíma, a byl jsem ujištěn, že řeším blbosti. Dnes jim dávám plně za pravdu, a při ježdění vůbec nevnímám, že motorka je samá umelina.
Takže já hlasuju: "je mi to buřt"

Edit: pouze dodám, že analogové budíky jsou i pro mě TOP, motorkam prostě sluší. Ale opět musím dát bod i digitálu - je plně uživatelsky vyhovující, perfektně slouží a hlavně to dává mnohem více informací. Jsem s tím spokojenej.

Naposledy editováno 27.04.2022 09:32:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Plastování" - nová dobanázory

27.4.2022 v 09:49 | Nahoru | #13

Mňojo píše: přemejšlel´s někdy kolik by stálo dneska vyrobit analogovej tachometr s náhonem? přemejšlel´s kolik asi tak dá práce vylisovat z plechu půlku nádrže? to by potom ty spotřební motorky nestály 150-200 ale spíš tak 300-400 t., s přibejvajícíma fičurama nemluvím o váze motorky


Kde ti indové udělali chybu? Můj Classic u nás stojí 130 (v Indii asi polovinu) a nádrž, oba blatníky a kryty vidlice jsou plechový, podle verze třeba i chromovaný, a "kaplička" kolem světla by snad měla být rovnou odlitek.

Podle mě dá vylisování blatníku nebo nádrže z plechu asi stejně práce jako její výroba z plastu - ručně už to nikdo nevyklepává.

Jestli je plast vhodnější materiál je druhá věc ale opravdu si nemyslím že by to byl rozhodující byly zrovna náklady. Spíš jde o hmotnost a možnost tvarovat plasty podle přání designéra.

(reakce na) "Plastování" - nová dobanázory

27.4.2022 v 10:43 | Nahoru | #14
stráťa> ono z toho plechu vylisuješ skoro cokoliv, ale né najednou, plastovou nádrž ano

2 reakcí na tento příspěvek "Plastování" - nová dobanázory

27.4.2022 v 14:09 | Nahoru | #15
plasty jsou zlo, zvlast v dobe kdy neni problem s kompozitovejma dilama... na veferu je "plastovej" uz jen airbox (ten holt nenalaminuju), kryt retezu, krabicky elektroniky (budiku, jednotky atd..), a stahovaci pasky..

BTW zubni kartacek nemam ani plastovej, ani z nerezu, ani vubec.. a zženštělí tvorove co jsou schopny si cistit zuby i uprostred hor na tejdenim cundru me dycky absolutne fascinujou..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Plastování" - nová dobanázory

27.4.2022 v 20:41 | Nahoru | #16
kerut> nejlepší je kombinace přírody a kompozitu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Plastování" - nová dobanázory

27.4.2022 v 23:18 | Nahoru | #17
dewwil> tyjo, ten je fakt luxusni ..kvuli necemu takovymu bych mozna i prehodnotil vztah k dentalni hygiene

jinak me pak doslo ze kecam, kartacky mam vlastne dva, jeden "spinavej" na retezy atd.. a druhej "cistej" na T drazky.. ale jestli se jim da rikat zubni, kor kdyz nikdy v zivote nebyly v nici hube....

1 reakcí na tento příspěvek "Plastování" - nová dobanázory

28.4.2022 v 00:40 | Nahoru | #18
Podobné vlákno tu před zhruba třemi měsíci založil Nostalgik. Nejsi to náhodou ty? Protože mně to přijde docela stejné.

(reakce na) "Plastování" - nová dobanázory

28.4.2022 v 01:03 | Nahoru | #19

kerut píše: dewwil> tyjo, ten je fakt luxusni ..kvuli necemu takovymu bych mozna i prehodnotil vztah k dentalni hygiene

jinak me pak doslo ze kecam, kartacky mam vlastne dva, jeden "spinavej" na retezy atd.. a druhej "cistej" na T drazky.. ale jestli se jim da rikat zubni, kor kdyz nikdy v zivote nebyly v nici hube....


kartáček je boží.

1 reakcí na tento příspěvek "Plastování" - nová dobanázory

28.4.2022 v 06:43 | Nahoru | #20
Kov je kov a plast je plast to tak je. Důležitý aby to odpovídalo kvalitativně . Železo je asi drahý , ale kvalitní plast taky mini žádná láce .

(reakce na) "Plastování" - nová dobanázory

28.4.2022 v 06:59 | Nahoru | #21
JYRYK>... já bych teda motorku ze železa nechtěl...

1 reakcí na tento příspěvek "Plastování" - nová dobanázory

28.4.2022 v 07:40 | Nahoru | #22
kde se v prirode vyskytuje prirodni uhlikovy vlakno?

"Plastování" - nová dobanázory

28.4.2022 v 09:57 | Nahoru | #23
Preferuju motorky plné zagrcaných plastof Ne vážně plasty mi nikdy nevadili.Akorát nádrž když je kovová,to je pro mě plus.S analog budíkama to mám stejně,ty budou za mě vždycky vypadat líp.

"Plastování" - nová dobanázory

29.4.2022 v 21:20 | Nahoru | #24
V klidu
Už jako dítě jsem v časopise VTM ( pro mladé sopláně - věda a technika mládeži) četl, že bajerovic kluci vyrobili motorku, kde bylo snad k 80% plastů, např rozeta...
Dnes, v předapolatyptické době, máme 3D tiskárny, takže to bzde žůžo
Viděl jsem tu legendární sendvičovou koloběžku - tuhost jak prase a vážila jak moravský vrabec v hospodě u Śpičáka
Ale i plasty stárnou...
Nále když si tak vzpomenu, jak jsem na vlastní oči a hmat vnímal legendární takřka plně kovový ručně tepaný Vortep, blah? paměti.... kdož ví, čí kobereček dnes zdobí

(reakce na) "Plastování" - nová dobanázory

29.4.2022 v 21:23 | Nahoru | #25
kerut> takže se na ostatní usmíváš jen přes sklo, co se hned tak nerozleptá dechem

(reakce na) "Plastování" - nová dobanázory

29.4.2022 v 21:28 | Nahoru | #26

Radek2107 píše: Podobné vlákno tu před zhruba třemi měsíci založil Nostalgik. Nejsi to náhodou ty? Protože mně to přijde docela stejné.


Počkej až se do toho vloží Bimbam, co se vrtá v parních lokomotivách
Tam užije plastu snad jen na rukojetích šroubováků a kombinaček, pokud při tom neslópe pivo z PETek neb nemá lžičky z endéerrr

(reakce na) "Plastování" - nová dobanázory

1.5.2022 v 15:31 | Nahoru | #27

assassin píše: kde se v prirode vyskytuje prirodni uhlikovy vlakno?

to nevím, ale ropa je taky přírodní

"Plastování" - nová dobanázory

1.5.2022 v 16:08 | Nahoru | #28
to je trosku zavadejici, ve forme vlakna se nevyskytuje, ale v krystalicke forme jo.. technicky je uhlikovy vlakno vic prirodni uhlik, nez treba MFD nebo OSB deska prirodni drevo..

1 reakcí na tento příspěvek "Plastování" - nová dobanázory

1.5.2022 v 22:14 | Nahoru | #29
Plasty mi na motorce nevadí, spíš naopak. Jde jen o to na co jsou použity, respektive co je z nich vyrobeno. Některé díly lze bez problémů nahradit plastem, pak jen záleží konkrétně jakým. Některé díly nahradit nejspíš plastem nikdy nepůjde, např. kliková hřídel a jiné díly náročné nejen na mechanické namáhání, ale i přesnost atd. A pak jsou díly, kde to třeba jednou půjde, ale zatím se nepřišlo na to jak to udělat. Každý materiál má svá pozitiva i negativa a je jen na výrobci/konstruktérovi, aby zvážil, který materiál je pro daný díl nejvýhodnější, přičemž musí brát v potaz nejen nějaké mechanické vlastnosti, ale i výrobní náklady, sériovost výroby, výrobní možnosti, které má k dispozici fabrika, dodavatel anebo obecně, které jsou vůbec v dnešní době k dispozici, vývoj výrobku a ještě spoustu dalších faktorů které ani mě momentálně nenapadají. V dnešní době je na velkosériové výrobky, jako jsou motorky, výhodné plasty používat, protože z nich lze vyrobit z hlediska tvaru prakticky cokoliv, mají velmi nízkou měrnou hmotnost (laicky řečeno jsou lehké), mohou být velmi pružné, dají se do jisté míry jednoduše recyklovat atd. Dnes už existují technologie, kdy ze vstřikovací formy "vypadne" díl už i s vrstvou laku, existuje vicekomponentni vstřikování, kdy lze vyrobit část dílu tvrdou a druhou třeba pružnou a nemusí se díl skládat ze dvou různých komponent, čímž se často ušetří spousta nákladů na výrobu (místo dvou forem jedna atd.).
Nejdůležitějším faktorem je ale vždy cena. A bohužel ruku v ruce s ní jde i kvalita, respektive životnost výrobku. Nové motorky třeba budou mnohem lepší v mnoha ohledech, ale životnost budou mít s největší pravděpodobností výrazně nižší, než starší stroje. Je to tím, že se čím dál tím více používají recykláty. Když jsem byl ještě na výšce, vtloukali do nás, že do nového materiálu lze obecně přimíchat nanejvýš 12 % recyklátu, aby byly zajištěny procesní, mechanické a jiné vlastnosti. Kolik se přidává recyklátu dnes... netuším, ale míň to podle mě nebude. Možná to bude kvůli ceně, možná kvůli nařízením EU aj., pravdou ale je, že recyklované materiály mají zpravidla horší vlastnosti. S každým dalším a dalším tepelným procesem materiál degraduje, takže se recyklace nedá dělat doaleluja. Můžu dát příklad z praxe - rok starý Transit a už podruhé se nám zkroutila/zvlnila palubní deska. Známí mají Transita o měsíc staršího a palubka se jim kroutí taky. To nemluvím o dalších problémech, které tam jsou. Elektronika je kapitola sama o sobě. A když to porovnám s Transitem z roku 2005, který jsme taky měli od novoty... Tak se to ani v podstatě porovnávat nedá

(reakce na) "Plastování" - nová dobanázory

2.5.2022 v 04:01 | Nahoru | #30
jan-kozel>
Ahoj.. černýho kozla zrovna piju a díky za zajímavý příspěvek..
Toto je samozřejmě vše třeba brát v potaz.. ale to téma bylo spíše v rámci estetiky..
Viděl jsem pár novejch strojů typu cruiser/naháč a prostě jsem viděl hromadu ošklivých plastů..
Jak jsme zmínil.. když se řekne zmrzlina, plasty jdou stranou to je jasný..
ale u těch naháčů.. kafáčů.. cruiserů.. prostě čekám železo.. ty motorky nemaj nutně závodit.. ale ten pocit.. že všechno co máš pod sebou je ze železa je fajn.

Naposledy editováno 02.05.2022 04:01:44
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist