globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: podvozek CRF 300l
Mám po prvním servisu CRF 300l a přemýšlím o upgradu podvozku. Předek je celkem v pohodě, jen se dost potápí, ale zadek je jen pružič, kterej moc netlumí. Ideálně asi koupit komplet zadní centrál a dopředu progresivní péro. Co máte kdo namontováno a jak jste spokojení cena/výkon?
Díky
Předchozí
1 2 3 4
Následující

podvozek CRF 300l

17.3.2022 v 07:58 | Nahoru | #1
Čti tady a příspěvky za poslední rok:
https://www.motorkar...t=135506&pgr=185
Věřím, že na řešení hodě brzo narazíš. Nebo tam ted dotaz rovnou přepiš.

podvozek CRF 300l

17.3.2022 v 09:07 | Nahoru | #2

podvozek CRF 300l

17.3.2022 v 09:59 | Nahoru | #3
Pan Procházka z Čerčan se zabývá úpravou tlumičů na přání nebo podle váhy. Zkusil bych to tam, bude to levnější než měnit celý tlumič.

podvozek CRF 300l

17.3.2022 v 14:22 | Nahoru | #4
jsem zatím čekatel na motorku, ale již mám nakoupeno na upgrade podvozku. Řešil jsem to tady a přímo dodaný. Šlo to z Holanska žadny další CLO nebo DPH.
Napsal jsem jim na ten kontak co je dole a něco jsme dokomunikovali a pak dali 20% slevu tak jsem to vzal tam. Doprava 20€ a celkem cca 480€.
Jinak přes 2hmoto to taky jde, ale tady jsem dostal lepší cenu.
https://www.suspensi.../YSS_Honda_CRF_300_L info@suspension-store.eu
https://www.suspensi...er-mz456-415tr-07-85
https://www.suspensi...spring-lo388n090s545

2 reakcí na tento příspěvek podvozek CRF 300l

17.3.2022 v 14:27 | Nahoru | #5
Proč kupovat za 500€ celý tlumič když se ten starý dá levně upravit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podvozek CRF 300l

17.3.2022 v 17:42 | Nahoru | #6

dave-lister píše: Proč kupovat za 500€ celý tlumič když se ten starý dá levně upravit?



Ono to YSS dá třeba nastavovat, to série ( krom predpeti) neumí.
A když to dáš vedle sebe, je tam rozdíl ve zpracování jako kráva. Ale uznávám, že to je spíš fetiš, na vzhled to nejezdí

(reakce na) podvozek CRF 300l

18.3.2022 v 10:11 | Nahoru | #7
dave-lister>
Dával jsem nako možnost na dotaz. Ono je vždy cest více a je na každým jak se rozhodne. Daji se načíst zkušenosti a názory (youtube) a pak se rozhone každý sám jak hodně změn a kolik dá do podvozku když mu nevyhovuje. Trochu tu naznačil callowsick. Chtěl jsem mít podvozek trochu připraven na váhu evropana.

1 reakcí na tento příspěvek podvozek CRF 300l

Skvělá odpověď, děkuji! 18.3.2022 v 12:25 | Nahoru | #8
mozna se zkus jeste obratit na nekoho, kdo se v tomto oboru pohybuje, a nech si zpracovat nezavaznou nabidku. kdyz jsem shanel nahradu za tlumic (do jine masiny), oslovil jsem oficialniho prodejce Ohlins (nevim, jestli pravidla nezakazuji primo jmenovat prodejce coby reklamu, ale toto asi rozkodujes nebo napis PM). obratem mi do mailu poslal seznam snad vseho (od vsemoznych vyrobcu, ne jen Ohlins), co je mozne na tu moji masinu pouzit. a to vcetne cenoveho odhadu. dokonce zminil i moznosti, ktere by mne hned nenapadly. jako treba pokud bych mel zajem o uz nevyrabeny tlumic, tak ze mi ho muze poskladat z dilu. ale cena by byla pochopitelne nekde jinde kompromis bylo sehnat jety s neposkozenym telem a komplet vymenit vnitrek.

ja se nakonec rozhodl taky pro YSS a vzal to u nej. pri objednavce tam dokonce vymenil pruzinu za nejaku jinou, muj tlumic mel v zakladu pruzinu pro stredoevropana mirne poddimenzovanou cenove mi to neprislo o moc vyssi nez pres ebay nebo ruzna wemota. navic mi k tomu nabidl zdarma instalaci a nastaveni.

nechci nikomu delat reklamu, ale minimalne za ten nezavazny seznam nic nedas. mozna budes nakonec prekvapeny, jake moznosti existuji a ze to cenove neni az zas takove peklo

2 reakcí na tento příspěvek podvozek CRF 300l

18.3.2022 v 12:27 | Nahoru | #9
Díky za rady, asi jsem si jen potvrdil co jsem si myslel. Koupím YSS péro dopředu a ten nejlevnější tlumič YSS dozadu, obojí na mojí váhu.

@callowsick : ty máš jen zadní tlumič a v pohodě? Podle fotek máš jiný označení, není kratší?
@Marty_G : zkusím jim napsat, těch 480 zní slibně, lepší než z bikerzbits.com, za jak dlouho ti to přišlo a kdy budeš mít motorku?

(reakce na) podvozek CRF 300l

18.3.2022 v 12:31 | Nahoru | #10
Fridex_01> jen zadní. Předek je na mě dobrej dost
YSS je fakt o malinko kratší (cca cenťák, nepamatuju si přesně), výška sedla se změnila asi o dva cm dolů. Popravdě jsem nepoznal rozdíl.

(reakce na) podvozek CRF 300l

18.3.2022 v 20:25 | Nahoru | #11
callowsick> Ano, možnost nastavení se hodí, ale když ti ten tlumič Procházka dobře nastaví, není nutný do toho víc hrabat. Mě jen přijde škoda u nový motorky vyhazovat nový díl a místo něj kupovat nový, když to jde udělat levněji.

(reakce na) podvozek CRF 300l

19.3.2022 v 20:14 | Nahoru | #12
Fridex_01> s motorkou jsem už na řadě v čekačce a tak počítám do začátku dubna by bylo fajn. Dodání tlumiče a pružiny bylo asi do 14 dnů. napsali že tam má přijít olej 7.5W. Jak bude motorka budu moudřejší co jak sedí. tady je zajímavý video
K tomu že je to nižší tak pokud by to vadilo tak přepákovat? Uvidíme :)

Naposledy editováno 19.03.2022 20:17:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podvozek CRF 300l

Skvělá odpověď, děkuji! 19.3.2022 v 21:48 | Nahoru | #13
dan1024> Vangelas ne? Hele asi by smrdelo reklamou, kdyby tu vangelas nebo nekdo z kamosu na to založil vlakno a tam se vychvalil, ale zmínit v reakcích dobrou zkušenost s někým je uplne v pohode.

(reakce na) podvozek CRF 300l

20.3.2022 v 08:26 | Nahoru | #14
assassin> jj, je to on. nebyl jsem si jisty, tak jsem radeji zvolil defenzivnejsi pristup diky

1 reakcí na tento příspěvek podvozek CRF 300l

24.3.2022 v 08:56 | Nahoru | #15
Mi čekačka skončila koncem února a k dnešku mám najeto ca 500km. Zadní tlumič je opravdu na nic celej, tak jsem objednal z wemota tlumič YSS Top Line Monoshock MZ456-415TR-07. Tenhle je přímo určený jako náhrada za originál na CRF 300L se stejnou délkou 415mm. Objednal jsem dva týdny z5, dodání je napsané 4-6 týdnů, tak uvidím, za jak dlouho mi přijde. V předu budu měnit pružinu za 8N, ta je cca na 80-90kg chlapa + hustší olej.

YSS Top Line Monoshock MZ456-415TR-07

(reakce na) podvozek CRF 300l

25.3.2022 v 16:12 | Nahoru | #16
Borneley> To přední péro si objednával odkud?

podvozek CRF 300l

26.3.2022 v 20:06 | Nahoru | #17
Pružiny mají podle váhy jezdce na 2hmoto.cz. Origo v CRF300L je tuším 6,7N a je na běžného čecha moc měká. Akorát je nedrží skladem, dodání 10-30dní.

www.2hmoto.cz/pruziny-predni-vidlice-k-tech/motorcycle/honda/300/crf-300l

Ze stránek K-techu jsem vyčetl jaká síla je na jakou váhu.
Pružina = váha jezdce
8N = 160lb-210lb
9N = 200lb-250lb
10N = 240lb-280lb

Jo a jsou to lineární pružiny, zvažuju ještě, že vyměním za progresivní pružinu, ale ještě jsem se nerozhodnul.

Naposledy editováno 26.03.2022 20:09:37

podvozek CRF 300l

31.3.2022 v 12:49 | Nahoru | #18
Tak mám objednáno. Díky všem za příspěvky, nakonec jsem vzal ze https://www.suspension-store.com/ , domluva suprová, sleva 15%, takže do 500 Eur i s dopravou a po doporučení předku i zadku jsem z nich dostal i tabulku kolik jakýho oleje kam do předku. Za mě dobrý, ještě uvidím, kdy do dojde.
Vangelas mě doporučil zadek YSS, ale o 10mm kratší a k tomu dopředu Ohlins pomalu za stejnou cenu. Celkově to měl dražší a přístup u Holanďanů se mi líbil víc.

1 reakcí na tento příspěvek podvozek CRF 300l

19.4.2022 v 12:43 | Nahoru | #19
Zdarec,

nezkoušel jste někdo na původním tlumiči vyměnit originální pružinu za progresivní Hyperpro ?
Nechci v první fázi hned měnit celý centrál, uvidíme, jak mi celá motka CRF300 Rally sedne. Lineárka (třeba od K-Tech), kterou bych na moji váhu potřeboval (90 Kg + výbava, občas s batůžkem) aktuálně stejně nikde není dostupná, tak si říkám, jestli nezkusit tu Hyperpro ,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podvozek CRF 300l

22.4.2022 v 09:04 | Nahoru | #20
RomanHA>
Taky jsem chvíli laboroval, že bych vyměnil jen pružinu na zadku, jenže faktem je, že origo tlumič prostě netlumí a o odskoku nemluvě. Takže si myslím, že s tvrdší pružinou by jsi sice seděl výš, ale za to by zadek o mnoho více kopal, protože už tak chabé tlumení by silnější pružinu prostě nedokázalo dostatečně zpomalit. Já jsem vyměnil celý centrál za YSS a jsem maximálně spokojený.

podvozek CRF 300l

22.4.2022 v 09:09 | Nahoru | #21
Toto platí vždy. Když vyměníš pružinu za silnější, musíš adekvátně posílit tlumení jinak to nebude správně fungovat. Mě tedy vždy stačilo posílit tlumič a byl jsem spokojený. To že se motorka houpe, není závada na pružinách, ale na tlumiči.

(reakce na) podvozek CRF 300l

25.4.2022 v 13:35 | Nahoru | #22
Borneley> OK, díky. Že tu silnější pružinu OEM tlumák asi neutlumí jsem tak nějak tušil. A je pravda, že vyhodit 1/3 ceny za pružinu a další rok kupovat celej tlumák asi nemá smysl, čili vezmu taky to YSS.

1 reakcí na tento příspěvek podvozek CRF 300l

22.3.2023 v 17:13 | Nahoru | #23
Si to tady trochu očůrám :)
YSS aby to udělali zákazníkům jednodušší, tak změnili označení zadních tlumičů i pružin:

https://www.suspensi...;KeyWord=mz456-415tr
€ 461,01
(500.1.05) MZ456-415TRL-02-85 - standard YSS application
Honda CRF 300 Rally ND16 20-23 - ALLROAD 55-70 KG - YSS suspension shock absorber MZ456-415TR-A1
Honda CRF 300 Rally ND16 20-23 - ALLROAD 71-90 KG - YSS suspension shock absorber MZ456-415TR-G1
Honda CRF 300 Rally ND16 20-23 - ALLROAD 91-110 KG - YSS suspension shock absorber MZ456-415TR-F1
Honda CRF 300 Rally ND16 20-23 - ALLROAD HEAVY DUTY LUGGAGE - YSS suspension shock absorber MZ456-415TR-E1
Honda CRF 300 Rally ND16 20-23 - ENDURO 55-70 KG - YSS suspension shock absorber MZ456-415TR-B1
Honda CRF 300 Rally ND16 20-23 - ENDURO 71-90 KG - YSS suspension shock absorber MZ456-415TR-C1
Honda CRF 300 Rally ND16 20-23 - ENDURO 91-110 KG - YSS suspension shock absorber MZ456-415TR-D1

A k tomu pružiny:
€ 131,89
Honda CRF 300 Rally ND16 20-23 - ENDURO 91-110 KG - YSS suspension fork spring LO388N095S545_D1
Honda CRF 300 Rally ND16 20-23 - ALLROAD HEAVY DUTY LUGGAGE - YSS suspension fork spring LO388N095S545_E1
Honda CRF 300 Rally ND16 20-23 - ALLROAD 101-110 KG - YSS suspension fork spring LO388N095S545_F1

Počítám, že se asi jen drobně liší tvrdost pružiny, jinak jsou stejný a řekl bych, že A1 je nejměkčí a F1 je pro slony, i když to tam dělí na Allroad, Enduro a Allroad Heavy duty. Ale protože není boha sehnat product list, tak jen tipuju.

Jinak se dá koupit už i celej cartrige kit do předních vidlí (€ 665,50) a zadní tlumič s externí nádobou a nastavitelným tlumením v obou směrech (€ 821,59). Ale dát 36 litrů do podvozku levný CRF300 mi připadá jako zvrhlost.
https://www.suspensi...-suspension-products

EDIT> tak jsem nakonec našel PDFko, kde jsou tlumiče hezky popsané - akorát tak trochu nesedí s tím označením ze Suspension-Store:
https://www.bergamas...atalogo_YSS_2022.pdf

A rozklíčoval jsem to - příklad MG456-415TRC-06:
MG - tlumič s externí vyrovnávací nádobou
456 - typ
415 - délka tlumiče
TRC - rebound + útlum C
06 - pružina 56-80-260

Pak dále:
MZ - tlumič bez vyrovnávací nádoby
TRW - rebound + útlum H-L
TR - jen rebound
a poslední číslo je pružina (z toho předpokládám, že A1 = 06..... a F1 = 11)
............-06 56-80-260
............-07 56-95-260
............-08 56-110-260
............-09 56-120-260
............-10 56-130-260
............-11 56-140-260

A ještě jsem rozklíčoval i pružinu do předku, dělají se 4 tvrdosti:
LO388N080S545
LO388N085S545
LO388N090S545
LO388N095S545

Kde L = Lineární (P=progresivní), O =Offroad (R = Road, S = Skůtr), 388 je venkovní průměr (38.80mm), N je typ pružiny, 3 čísla dále je údaj o N/mm (tedy 080= 8.0N/mm a 095 = 9,5N/mm) S = materiál a 545 je celková délka v mm.

Naposledy editováno 22.03.2023 18:47:25

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podvozek CRF 300l

22.3.2023 v 19:06 | Nahoru | #24
Slávek-TDM> me tech 36k do podvozku prijde v pohode mam neco podobnyho v podvozku u TL ktery ma hodnotu zlomkovou proti te 300 ...

(reakce na) podvozek CRF 300l

23.3.2023 v 08:16 | Nahoru | #25
assassin> Jo asi se tyhle věci nedají úplně racionálně vážit vůči ceně vozidla. To by pak nikdo necpal třeba statisíce do tuningu felicií a podobných verglů, zralých akorát do scrapyardu.

podvozek CRF 300l

23.3.2023 v 09:22 | Nahoru | #26
Slávek ,díky,taky mě to čeká ,tak si to značím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podvozek CRF 300l

23.3.2023 v 09:57 | Nahoru | #27

assassin píše: Slávek-TDM> me tech 36k do podvozku prijde v pohode mam neco podobnyho v podvozku u TL ktery ma hodnotu zlomkovou proti te 300 ...


Je fakt, že investice do podvozku je na motorce to co je při jízdě poznat nejvíc. No, ještě si to rozmyslím, mám 3 měsíce čas

(reakce na) podvozek CRF 300l

23.3.2023 v 10:04 | Nahoru | #28
Slávek-TDM> … a hlavne na rozbitych okreskach a v terénu - tzn tam kde se te motorce dari nejvic. Ale nejvic je samo “osizenej” tlumic, takze jen pruziny na miru a “hustejsi” olej je hodne kompromisní reseni.
Chce to kartridze a lepsi zadni tlumic :(

Bohuzel, jsou to male presne presne mechanické soucastky - to se zlevnit neda :(

2 reakcí na tento příspěvek podvozek CRF 300l

23.3.2023 v 10:47 | Nahoru | #29
Na tom je zajímavá jedna věc. Sedneš na jakoukoliv Hondu, popojedeš nebo i jen na místě na ní zaskotačíš, abys zjistil, že tuhost pérování a fungování zadního tlumiče (nebo tlumičů) je tak nějak v normě. Uděláš to stejné na CRF 250/300 L a je tu nečekané překvapení - zjistíš, že ta motorka je rozbitá. Takže tohle není o lacinosti provedení. To je selhání standardů, které má Honda u ostatních modelů nastavené dobře.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podvozek CRF 300l

23.3.2023 v 10:56 | Nahoru | #30

Krautkopf píše: Na tom je zajímavá jedna věc. Sedneš na jakoukoliv Hondu, popojedeš nebo i jen na místě na ní zaskotačíš, abys zjistil, že tuhost pérování a fungování zadního tlumiče (nebo tlumičů) je tak nějak v normě. Uděláš to stejné na CRF 250/300 L a je tu nečekané překvapení - zjistíš, že ta motorka je rozbitá. Takže tohle není o lacinosti provedení. To je selhání standardů, které má Honda u ostatních modelů nastavené dobře.



Já mám 80 kg a jako rozbitý mi to nepřijde. Kdybych to chtěl jen tak na takový běžný používání ,tak bych s tím ani nic dělat nemusel. Chci od toho ale víc a proto to změním.
Pro vyžraný 120kg lidi to ale samozřejmě fungovat nebude to je jasný. Celkově ta motorka jako taková pro ně nebude. Na takovýdle motorce se chceš taky hýbat plus furt řadíš .Je to pro takový spíš sportovně založený lidi. I ten motor už prostě na ty těžký váhy nebude.
Tahle motorka není Enduro, je to dual sport tak jak jsme to znali dřív.
Pro mě třeba osobně je to přesně to co jsem hledal. Tvrdý vysoký Enduro a ostrý motor jsem nechtěl. U mě naprostá spokojenost. Já s tím jezdím zapadlý silničky, polňačky a do města. Plus Na to ladění podvozku se těším. A pokud bych na to neměl peníze, tak bych s tím dokázal žít i tak jak to je. Ono je velký benefit že je to nový a všechno jinak chodí tak jak má. plus mi výborně sedí geometrie na moji postavu.
na ježdění na delší trasy a po běžných silnicích mám Výtečný čtyřválec od Hondy.
pro mě skvělá kombinace, ke který jsem se musel dostat zkušenostma. Plus mi tady pomohli názory různých rozumných uživatelů, jimž tímto děkuji.

Naposledy editováno 23.03.2023 11:12:33
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
Pneu Honda crf300l Honda CRF 300L BmwPatrik 1 20.2.2024 v 10:41 Slávek-TDM
Vodítko řetězu Honda CRF 300L Fridex_01 0 26.11.2023 v 08:14 Fridex_01
Zvýšení výkonu Honda CRF300l Honda CRF 300L, Honda CRF 300 Rally machal1428 26 22.11.2023 v 11:35 Deadman
Honda CRF300L 2021 plasty v jiných... Honda CRF 300L starej-Lupo 8 28.10.2023 v 20:19 Omnirobot


TOPlist