globalmoto_kveten





Téma: Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Tak na mě taky došlo!!!
Když před pár lety v Ducati příšli s tími, že končí s vývojem 2 válcových motorů, bylo to pro mě smutné oznámení.
Když jsem před 14 lety poprvé sednul na Ducati 1098, bylo to tak hodně jiné oproti těm 4V Hondám , Yamahám a úplně to změnilo můj pohled na ježdění na motorce. Ta motorka nebyla jenom nádherná, byla radikální, drsná, opravdovej závoďák. Tahle motorka způsobila, že jsem skončil s jízdou na silnici a začal s okruhama. Pak 3 roky CEC závodů atd….
Panigale 1299 posunula tento koncept až na vrchol, ale vývoj nezastavíš a tak jsem se s lítostí s dvouválem rozloučil a pořídil V4.


Z prvního svezení jsem byl trochu v rozpacích. Pořád je to sice Ducati, v nízkých otáčkách taková ucukaná, ten motor má do sametovýho projevu řadových 4V daleko, ale je to jiný. Když jste vzali za plyn 1299 na dvojku trojku, tak z nulových otáček to bylo „No to mě poser!!!“. Kdežto na V4 je to „ Ale jo jede to no ?“ Ani v tom středním pásmu to není žádnej zabiják. Peklo začíná až od 10tis. Takže na to si budu muset zvykat ? Jako samozřejmě je to rychlý jak kráva, ale tak nějak chybí to divadýlko kolem. Je to jako když jsi s ženskou která tě pořád chválí a když děláš kraviny, tak místo aby tě vrátila na zem tak tě vynáší do nebe. Možná to vypadá jako ideál ,ale po čase trochu nuda. Dost filozofování, třeba se jen budu MUSET přizpůsobit.

No nic sundám dekle, ať vidíme kam pokročila technologie ?
Je dobrý, že IMU jednotka už není umístěna debilně na předním světlometu, ale na lešení budíků, takže odpadá výroba držáku.


Také vzduchový filtr je umístěn zepředu po odklonění náfuku na krku řízení a nemusí se sundávat vstřiky a rozdělat půl motorky kvůli výměně.

Baterka je umístěná v nejvyšším bodě motorky pod nádrží – to je teda blbost…


Jo a už vím proč – na místě kde byla je totiž jakýsi eko septik do kterýho jsou svedený všechny oddechy a přepady. Tak to bude první věc kterou vyhodim.


Uchycení stupaček je vyřešený líp. Už nehrozí že při pádu to vytrhne kus motoru.

Na rámu je inovace oproti prvním modelům je zde odfrézovaná díra kvůli změkčení .


Kapoty jsou kůli proudění vzduchu víc nafouklý a jinak udělaný průduchy, aby lépe proudil vzduch

Aby se dala sundat koncovka výfuku, musí dolů zadní svod i podsedlák.

Je dobrý, že přívěra je na koncovce výfuku a tak tam po výměně nebude strašit.
Sériovej výfuk je těžkej jak prase.
Motorka opět srašně topí. Od začátku s tím taloši maj problém, přidávala se další expanzka, ale nic to neřeší. Kluci z naší crew v sezoně všichni měmili vodní
pumpy. Na jedné motorce dokonce padly 3ks. Takže chladiče budou další úprava.
Vysokou teplotu borci vyřešili tak, že už zde není teploměr ale jakési kostičky
Asi psychologie – když vidíš že má motor trvale 106 stupňů jsi víc v nervu než když svítí 3 kostičky.
Tak to jen pro začátek
Postupně jak budu pokračovat to sem budu sázet
Zima je dlouhá.....



1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba

Skvělá odpověď, děkuji! 29.10.2021 v 07:24 | Nahoru | #1
Doufam, ze se nepletu, protoze tyhle novy stroje uz moc nesleduju, ale zatim u vsech motorek co jsem videl byly skokove lambdy ktere stejne do tvorby smesi zasahuji jen na volnobeh nebo v mirne zatezi motoru, tzn v rezimech kdy te to vubec netrapi. A v tehle oblastech se pouzivaji na regulaci tak aby motor jel na stechiometrickou smes a mel OK emise. Ja bych je odpojil a dal misto nich zatky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

29.10.2021 v 11:00 | Nahoru | #2

assassin píše: Doufam, ze se nepletu, protoze tyhle novy stroje uz moc nesleduju, ale zatim u vsech motorek co jsem videl byly skokove lambdy ktere stejne do tvorby smesi zasahuji jen na volnobeh nebo v mirne zatezi motoru, tzn v rezimech kdy te to vubec netrapi. A v tehle oblastech se pouzivaji na regulaci tak aby motor jel na stechiometrickou smes a mel OK emise. Ja bych je odpojil a dal misto nich zatky.



Dík moc za vysvětlení . To je to co jsem potřeboval vědět, že je to hlavně emisní záležitost. Já se jen obával, aby to třeba nebylo v nějakejch režimech chudý.
Protože mám 2 kámoše který jezdí V4 už 2 sezony. Jeden tam má full Akra s mapou nahranou od Ducati a druhej full Zard s UP MAP. U těch Akrapů nechávaj Lambdy a u Zardu je to bez. A zdá se že ta motorka se ZARD víc topí než ta s AKRA. Za letošní sezonu popravila 3 vodní pumpy, tak se trochu pídím po příčině, a chtěl jsem pochopit jak to pracuje. Myslíš tedy že u těch Akrapů, který doporučuje fabrika tam ty lambdy nechávaj kvůli emisím a že to tedy pojede ve dvou režimech, kdy ty lambdy budou aktivní jen při nízkých otáčkách a v režimu full gaz to už bude ignorovat?

Naposledy editováno 29.10.2021 11:01:53
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nabízím Diagnostiku motocyklů Ducat... Ducati Panigale V4, Ducati Multistrada 1260 Enduro, ... chorvat 1 23.4.2024 v 14:03 padr
Gumy Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki ZX-10R Ninja, Honda CBR ... upside 15 6.5.2019 v 01:41 HAMLET
Panigale V4 svod zadních válců Ducati Panigale V4 sladenobodys 6 14.2.2019 v 21:02 sladenobodys
Supersporty 2018 - anketa Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR Fireblade, BMW S... Kohlstein17 20 13.4.2018 v 21:25 RElegend


TOPlist