globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr lehké cestovní motorky (Tracer 900GT, Multistrada950, KTM Advent...
Ahoj, chtěl bych si na další sezónu pořídit lehkou cestovní motorku s výkonem kolem 100 k, hmotností kolem 200 Kg a cenou do cca 250 tis Kč s kuframa (dívám se po ojetých cca do 20 tis km, preferuji jasnou servisní historii - ideálně první majitel)
Teď jezdím na naháči Aprilia Dorsoduro 750, která je úplně super na ježdění kolem komína, ale ne pro delší cesty
Výška 183 cm, váha kolem 80 kg

Základní požadavky
- Polokapotáž rozumná ochrana při jízdě na dálnici + proti počasí
- Možnost připevnění kufrů ideálně pomocí rychlonácvaků (bez pomocného rámu - ten se mi moc nelíbí)
- Měla by bavit v zatáčkách, mít trochu sportovního ducha, nejen hltač kilometrů bez emocí
- Musí zvládnout horší (český) asfalt
- Terén + šotoliny: Nevyžaduju, nemám partu se kterou bych offroad jezdil. Do terénu preferuju lehčí stroje. Pokud by stroj s opatrností zvládl rumunskou vesnickou asfaltku, tak budu rád (asi zvládne i R1 :-b). Nebráním se ani cestovnímu enduru, ani ho nijak nepreferuju - bude s ním trochu menší zábava v zatáčkách.
- Rozumný komfort pro spolujezdce (manželka se mnou na Dorsoduru nechce jezdit a chápu proč)
- Cestovatelský komfort uvítám, vše není nutnou podmínkou (stavitelné plexi, blastry na ruce, vyhřívané rukojeti, USB zásuvka, možnost změny výšky sedla, rychlonácvaky na kufry, quickshifter...)
Využití:
- Cesty kolem komína, denní vyjížďky 80%
- Víkendové vyjížďky 2-3 dny 10%
- Cesty ve dvou 5%
- Vícedenní dálkové cesty do zahraničí 5% (bez spolujezdce)

Největší dilema mám mezi Tracer 900GT a Multistrada 900 (hodně se mi líbí design, ale trochu odrazuje hmotnost)

Díky za vaše REÁLNÉ zkušenosti s tímto typem motorek. Klidně mi napište, co jste si koupili a proč. Co jste testovali, co se vám líbilo a co ne.

Naposledy editováno 01.09.2021 13:25:33

1 reakcí na tento příspěvek Výběr lehké cestovní motorky (Tracer 900GT, Multistrada950, ...

2.9.2021 v 14:12 | Nahoru | #1
Díky za příspěvky, dost cenných informací
Doufám, že se ozve i nějaký majitel Multistrady 950 a majitelé KTM Adventure 790 - na KTM se spousta lidí svezlo, ale nikdo si ji nekoupil.
Chtěl bych se vejít do 250 tis Kč, u hmotnosti dokážu přimhouřit oko.

Větší KTM 1090, 1190, 1290 - jak jsou na tom tyhle stroje se spolehlivostí (poruchy, žraní oleje) a servisem - hodně jsem slyšel, že to chce poctivý značkový servis a průběžnou kontrolu oleje, jinak prý dokážou dost zlobit. Jak jsou na tom tyhle KTM se spotřebou

BMW GS 800 je fajn motorka, ale když jsem se na ní svezl, tak je to už moc enduro a na silnící tomu chybí výkon. Navíc si drží cenu a pak mají hooodně najeto

Triuph Tiger 800 - hezká pohodlná motorka, ale chyběl mi trochu výkon

Sem tam se dá sehnat za 250 tis i Honda Afrika 1000

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr lehké cestovní motorky (Tracer 900GT, Multistrada950, ...

2.9.2021 v 14:38 | Nahoru | #2
K2> Ahoj, jsi z Říčan a já z Uhříněvsi, tak se klidně zastav.

Ohledně spolehlivosti / poruchovosti KTM 1290 - klidně se mrkni na můj deník motorky, mám aktuálně najeto 23K km a nevezme si ani kapku oleje a měl jsem vadný palivoměr, toť vše.

Olej kontroluji každých 1K km, vždy když čistím a mažu řetěz, ale to jsem dělal na každé motorce, mám takové návyky. Za ujetých 3x 7K jsem nedolil ani kapku a motor mi nesežral ani kapku, teď budu měnit olej opět sám jako v 8K, asi příští týden po najatých dalších cca 7,5K a v 15K jsem byl v SHIVě v Uhříněvsi
Servis a závady:
1) v 1K po zajetí servis v KTM
2) okolo 2,5K začal blbnout palivoměr, tak mi ho v záruce měnili
3) okolo 8K - měnil jsem olej a filtr a čistil sítka
4) v 15K servis KTM
5) a teď ve 23K - si udělám opět olej sám

Spotřeba, tak to je horší, já jezdím za 5,8-6,5, ale jezdím , pokud jedu s někým a jedu jeho tempem, tak jsem tankoval i pod 5,5, ale to není můj standard.

Kamarád má 1190 a najeto asi 65K km a na motoru neměl žádný problém a olej mu to taky nežere. On kritizoval pouze plast nádrže, že za ty roky má to asi 7r, je nádrž taková matně šedá a nová byla z černého plastu. Teď mluvil o problému s elektrikou - světly, ale nechával si dodělat přídavná světla, tak si nebyl jistý zda to není tím.

Nejsem ani majitel firmy KTM a ani nemám jejich akcie, mám pouze jednu KTM 1290 SAS takže pokud by se to sralo, tak to klidně napíšu a poběžím si koupit nějakého japonce.

Jezdím do servisu KTM Shiva Uhříněves a jsou fajn.

Můj osobní názor, KTM 1290 a i 1190 (celodenní jízda na kamarádově) mi více vyhovuje než Yamaha Tracer 900 GT píšu o tom v deníku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dotaz na volnoběh Yamaha Tracer 9 / 900 olin72 4 24.4.2024 v 18:43 Kohlstein
Tracer 900 GT přední vidlice Yamaha Tracer 9 / 900 dodocb 10 14.4.2024 v 17:29 JAVR
Tracer 9 GT zadní centrála Yamaha Tracer 9 / 900 mára929r 15 14.4.2024 v 09:58 mára929r
Tracer 9 poziční světla Yamaha Tracer 9 / 900 Michal.R6 6 19.3.2024 v 16:55 Jirka.46
Laděný výfuk Tracer 900 [1, 2] Yamaha Tracer 900 JimMrJim 40 6.3.2024 v 13:26 PeťanBé


TOPlist