1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 nejde protočit motorem
Fhuu, ťažko povedať. Vyzerá to na rozborku, minimálne dekel od spojky pôjde dole, ale obávam sa, že polenie ťa neminie.
Kazdopádne to už teraz nesil.
A potom daj info, čo to bolo, tiež ma to zaujíma.
Nech sa darí!
Naposledy editováno 31.10.2020 19:33:32
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 nejde protočit motorem
Daj páku do štart. polohy, hriadel nechaj tak a demontuj páku, aby si mohol dať dole aj dekel.
V lepšom prípade tam je niečo vyskočené, ulomené, ale volako tomu neverím. Možno v kulise, (mal som) možno padlo do ozubenia...
Potom sa bude poliť...
Zároveň skontroluješ primárny prevod.
Ale keď si to ešte nerobil, zavolaj niekoho skúseného.
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 nejde protočit motorem
Sundej nádrž a odmontuj hlavy válců (možná by stačilo vymontovat jen svíčky). Pak zařaď jedničku a zkus motorku potáhnout. Jestli to půjde z těžka, tak je to chytlé. Hlavně to nervat silou. Jestli to chytlé není, tak by se písty měly pohybovat nahoru a dolů, bez nějakých výraznějších odporů, skoro jako na neutrál. Mám to odzkoušené. Pak to bude nakopávací segment.
Když budeš mít hlavy dole, tak zkontroluj stav vložky. Jestli není zrezlá a tak.
EDIT: další mlaďoch, co si koupil týneckou pomstu . Vyškolí tě to
Naposledy editováno 31.10.2020 20:55:01
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 nejde protočit motorem
Dá sa vymeniť aj bez toho aby sa sťahoval spojkový kôš, ale fakt treba zručnosť.
A.. a.. ja len toľko, že teraz už nebudeš mať ani voľný čas, ani peniaze....
Ale pýtaj sa, je tu pár Jawistov, ak vieme, poradíme!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 nejde protočit motorem
A na ten tvůj edit , tohle bych si v dnešní době asi ani nekoupil, není moje ale jednoho podnikatele-sběratele
A na ten tvůj edit , tohle bych si v dnešní době asi ani nekoupil, není moje ale jednoho podnikatele-sběratele
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 nejde protočit motorem
Liulic píše: ... tohle bych si v dnešní době asi ani nekoupil, není moje ale jednoho podnikatele-sběratele
Tak proč mu to kurvíš, když tomu ani trochu nerozumíš?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 nejde protočit motorem
Stáhni si montážní příručku a Dočkala- opravy a seřizování motocyklů Jawa (přesný název nevím). Najdeš tam odpověď téměř na vše a mnohem více o tom, jak vše funguje.
Jestli jde nakopavacka vrátit do neutrální polohy, tedy kdy se dá řadit a je odpojena od spojkového koše, tak zkus vyndat jen svíčky (popřípadně hlavy). Zařaď za 1 nebo za 2(opatrně, když motor neběží, nervat silou, nikdy neřadit silou - jawy jsou na to extra citlivé) a zkus motorku potáhnou vlastní silou. Nemusí tě nikdo roztláčet. Pokud to vůbec nepůjde a zadní kolo se ani nehne, tak je to někde chytlé. A nakopavacka je seknutá, protože nedokáže protočit chytlým motorem.
Tohle mi připadá jako nejjednodušší způsob, jak zjistit, jestli je chytlý motor nebo jen pokažený startovací segment.
Pokud nakopavacka vrátit zpět nejde, tak vypusť olej a sundej levý dekl. Zase- diagnostiku, demontáž a montáž se dočteš už v zmíněné literatuře.
Naposledy editováno 01.11.2020 12:10:58
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 nejde protočit motorem
tohle se na déle stojících dvoutaktních motorkách stává často. Ze zbylého mixu benzínu s olejem co ulpěl na stěně válce se za tu dobu odpaří benzín, olej degraduje a začne "voskovatět" a lepit. Proto je dobré před prvním pokusem o oživení po delší době tenhle vzniklý hnus rozpustit nalitím čerstvé směsi oleje a benzínu přímo do válců (jak už tady psal kassy).
To jsi patrně neudělal, pístní kroužky setřely ten "vosk" z válce a přilepily se. A že to umí lepit fakt pořádně jsi se už sám přesvědčil.
Naštěstí to není žádný velký průšvih a jde to jednoduše vyřešit i bez nějakých větších demontáží. Používají se zejména dvě cesty:
1. mechanická
Vyšroubuj obě svíčky a pomocí vhodného předmětu (třeba šroubovák) zjisti, který z válců je výš. Tomu je pak potřeba udělit impulz směrem dolů, aby se odlepil. Dírou pro svíčku zasuň do válce úzké dláto, zapři jej o píst a vší silou do něj třískni kladivem. Neboj se do toho pořádně opřít, v motoru normálně dochází k výbuchům benzínu, píst je stavěný na mnohem větší namáhání. Jen si dej pozor, aby Ti dláto nesjelo do strany (proto používáme dláto, které jen tak neuklouzne a ne třeba kulatinu) a nepoškodil sis tak závit pro svíčku. Pokud si nejsi jist, dláto v místě, kde bude procházet závitem omotej tak dvěma vrstvami izolačky.
Místo dláta lze použít vhodně tvarovaný úderník nebo v nouzi přibroušený šroubovák.
Pokud by byl náhodou přilepený opačný píst nic se neděje, pulz se přenese přes klikovku a dojde k odlepení i tak. Jen je občas potřeba do toho mlátit fakt pořádně a vícekrát.
2. chemická
Vyšroubuj svíčky a do obou válců nasyp hydroxid sodný (čistič odpadů, tzv krtek) až po vrch. pak to přelij vroucí vodou z varné konvice. POZOR! Umí to prskat a je to žiravina, proto určitě použij ochranné brýle a rukavice (a raději nějaké starší oblečení). Nech to působit tak půl hodiny, pak to pořádně z válců vypláchni vodou (lepší je destilovaná, lépe váže ionty) - mně se osvědčilo to tam tlačit pomocí velké stříkačky a hadičky. A nezapomeň pak motorku umýt, dlouhodobé působení hydroxidu umí ošklivě zmatnit lak.
Ať už se rozhodneš pro mechanickou nebo chemickou cestu, potom nezapomeň před oživením do válců nalít čerstvý mix oleje s benzínem. Více je lépe. Nechej tak půl hodiny působit.
Měl bys to být schopen zvládnout tak do dvou hodin včetně příprav.
Pak dej vědět, jak to šlo.
Naposledy editováno 01.11.2020 12:52:22
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 nejde protočit motorem
Ale pozor, fakt se musí opatrně, protože by se tím vrtákem mohla nechtě převrtat díra na svíčku na větší a pak by se tam musela dát větší svíčka, co se dává do lokomotivy, jenže taková svíčka se zase nevejde pod nádrž, tak se pak musí opatrně provrtat i nádrž a to už je práce na celé odpoledne i pro zkušeného kutila
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 nejde protočit motorem
To co popisuješ se stává na jednoválcích. Tady se ale bavíme o dvouválci, kdy zatímco jde jeden píst dolů, ten druhý jde nahoru a tak objem vzduchu pod písty zůstává konstantní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 nejde protočit motorem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 nejde protočit motorem
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 nejde protočit motorem
Eastrider píše: Ten štartovací segment je nádejný adept na pôvod problému.
Dá sa vymeniť aj bez toho aby sa sťahoval spojkový kôš, ale fakt treba zručnosť.
A.. a.. ja len toľko, že teraz už nebudeš mať ani voľný čas, ani peniaze....
Ale pýtaj sa, je tu pár Jawistov, ak vieme, poradíme!
peniaze áno, dyť na 638 se dají díly sehnat a nejsou zas tak drahý
Jinak k věci - jak bylo řečeno, vypusť olej a sundej dekl, pak budeš vědět víc.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 nejde protočit motorem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 nejde protočit motorem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 nejde protočit motorem
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 650 Style Bing 94/40/146 Jawa 650 Style, Jawa 650 Classic, Jawa 650 Dakar, Ja... | Kamioňák_Petr | 4 | 28.8.2022 v 20:24 kratkej01 |
Ventilek u duše, aneb kam s maticí [1, 2] Yamaha XT 660 R, Jawa 650 Classic | Sofía | 51 | 6.4.2022 v 14:33 Kalasnikov |
Dražba Jawy 650 Limited edition [1 ... 4, 5] Jawa 650 Classic | panTerek | 137 | 4.6.2021 v 06:18 FJRPEPA |
Jak na ventilátor Jawa 650 Jawa 650 Classic, Jawa 650 Dakar | Čukot | 3 | 24.9.2020 v 13:28 Johny_R |
Jawa 650 Classic zadni svetlo Jawa 650 Classic | Braindamage | 0 | 28.8.2019 v 22:14 Braindamage |