Před pár lety jsem začal na vyjížďky brát výstražnou vestu a celkově to ladím do policejních barev, protože každou vyjížďku bylo něco ze strany ostatních řidičů, tak toto trochu funguje.
I přes tato opatření to jen dnes na cca 200 km výletě to bylo:
nedání přednosti ze strany řidiče osobního automobilu,
vjetí autobusu do křižovatky (ten aspoň začal couvat, abych nemusel zastavovat),
protijedoucí řidič ve škodovce jede 130 v zatáčce na okresce, s celým autem to hází, že fakt nevíte jestli do vás vletí nebo nevletí.
Nemám obavy že udělám něco špatně. Jezdím od mala, ale začíná mi lepit, když vidím co všechno na těch cestách jezdí. Uvažuju o výměně stroje, abych s tím mohl i na dálnici, ale zároveň uvažuju jestli se na to úplně nevysrat...za aktuální sezonu nemám najeto ani 1500 km, každoročně utratím víc za výměnu oleje než za benzín. Věřím že s novým strojem bych se příští rok dostal tak na 5000 km.
Jak se k těmto situacím stavíte vy?
Edit:
Diky za normalni komenty.
Neni mi 20, ale 34, mam 3 deti. Jezdim od 12 let.
Dalnicim se vyhybam protoze mam XT600E.
Premyslet za vsechny idioty na cestach jsem se uz naucil, stejne jako hlidat povrch, najezdy do zatacek... jinak bych vcera nedojel.
Slabsi motorka urcite neni bezpecnejsi, pokud uz mate trochu skill, myslim ze abs a par koniku navic je naopak vyhodou.
Resim urazove pojisteni, at decka neco maj kdyby neco a podle toho se asi rozhodnu.
V aute najezdim i pres 20k rocne a je to obrovsky rozdil, jak se ostatni chovaji.
Predmetem dotazu bylo jak to resite vy, jestli jste strelci kterym je to fuck, nebo mate jine zkusenosti z cest.. nebo si reknete kostky jsou vrzeny. Pripadne jedete choppera.
Motorka me bavi, jinak bych ji nechystal na kazdou sezonu s tim ze tentokrat si zajezdim, ale decka mely prednost.
Naposledy editováno 04.09.2020 13:31:46
5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdit x nejezdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdit x nejezdit
Carom píše: Metric> Řešení krizovek:základ dupneš na brzdu, švihneš volantem, to prostě na moto neuděláš.
si nejsem jistej ale švihnout volantem na motorce asi fakt nepujde
Carom píše: základ dupneš na brzdu, švihneš volantem
Jo, spanikáriť a spoliehať sa na to, že Ťa deformačné zóny, airbagy a pásy ochránia, to sa na motorke naozaj neoplatí.Ale bavili sme sa o vyhýbaní sa nebezpečným situáciám. Ak došlo ku krízovke, znamená to, že nebezpečnej situácii si sa nevyhol.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdit x nejezdit
Carom píše: Metric> Řešení krizovek:základ dupneš na brzdu, švihneš volantem, to prostě na moto neuděláš.
Naopak, díky mnohem nižší hmotnosti jsem schopný udělat úhybný manévr, který bych v autě neměl šanci provést, stejně tak jsem schopný zastavit znatelně dřív. Samozřejmě, zastavit stále relativně rychle a udělat relativně obstojný úhybný manévr je v autě, obzvlášť když má všemožné asistenty, mnohem snazší, ale potenciál motorky jde mnohem dál a učit se ten potenciál využívat je skvělá zábava, stačí si koupit 20 kuželů, vyjet někam na letiště a trénovat .
Carom píše: Mr.Dreamer> Ne, že bych se chtěl nějak handrkovat, ale jak to myslíš, že na moto máš víc možností, jak se vyhnout nebezpečné situaci. Podle mýho je to přesně naopak. Teda, více možností, jak už nastálou krizovku řešit.
Krom toho, co jsem napsal výše máš na motorce ještě kupu dalších výhod. Máš ruce a nohy neustále na nebo u ovládacích prvků, pokud si tak cvičíš postřeh, jsi schopný zareagovat mnohem rychleji než řidič auta na nečekané situace. Jsi celkově mnohem agilnější, můžeš měnit svou pozici v pruhu, máš volnější výhled, žádné sloupky, sedíš výš, takže často i v nepřehledné zatáčce můžeš využít míst, kde je za zatáčku vidět, nebo vidět situaci o několik aut před sebou. Navíc máš díky své šírce mnohem více únikových zón, nemusíš zůstat stát na nebezpečném místě, protože mezi stojícími auty se vždy propleteš.
Jasně, všechno to chce aktivní zapojení a často také hodně trénování předem, zatím co mnohá auta mají spoustu aktivních i pasivních bezpečnostních prvků, které na řidiče kladou minimum požadavků. Já osobně jsem jsem rád, když mám co nejvyšší míru kontroly, ve výsledku se smolná nehoda, které nešlo zabránit může stát každému, i kdyby jel v tanku, ale naprosté většině nehod mohly zabránit obě strany, i když byl na vině jen jeden z účastníků a stojím si za tím, že ty možnosti u motorkáře jsou mnohem větší, ale stejně tak rizika, pokud jich nevyužije.