Díky moc Roman
Jinak stroj mám 14 let a popravdě řeším jenom spotřebak, žádná závada, kupovat starší stroj je podle me sázka do loterie.
Kdyby něco napiš pokecáme a poradím.
Pajas
Když bych jej šel tedy znovu koupit, dával bych pozor na skutečný stav té matice na výstupní hřídeli (přesně jak píše Rooks), vůli v hrušce tedy vůli zadního kola (něco tam musí být, ale aby to nebylo příliš), volnoběžku (starty a chcípnutí), a celkový stav. Ten můj Drak nebyl žádná leštěnka, někým přede mnou fest vyválenej na levou stranu, takže je potřeba při výběru pořádně koukat. Já to tehdy moc neřešil a měl jsem štěstí, že se mi to nevymstilo.
Jinak co se týká té výstupní hřídele, je to prý zejména stylem jízdy resp. prudkým brzděním motorem v souvislosti s podceněnou údržbou (jinak prý bezúdržbového) kardanu. Obě strany musí být volně pohyblivé (jak vpředu na tisíci hranu), tak vzadu na vstupu do hrušky. Není to prokázané, ale četl jsem o tom svého času dost a toto někdo zmiňoval a i logicky vysvětloval. Já si na to dával pozor a snažil se jezdit tak, aby to nebyl styl ubrat přidat ubrat, ale spíše plynulá jízda. Pak bylo vše v pohodě. Takže sumasumárum, pokud se narazí na pěknej kousek, co nebude vykazovat symptomy výše popsané, nebál bych se jej pořídit.Vyšší nájezd není problém, bůh ví, kolik měl ten můj a ani kapka oleje mezi výměnami nezmizela a táhnul jak Drak
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XVS 1100 Dragstar na co pozor
Díky moc chlapi
velda9 píše: ... Dá se to zjistit na místě bez nářadí pohyblivost té hřídele? ...
Asi jedině tak, že zvedneš zadek, dáš za 1 a budeš s kolem točit co to jde. Ale že bych ti řekl, že to musí jít max. o 20°to nevím. Ale určitě ne o 180°.
velda9 píše: ... Otvor na senzor rychlosti si najdu někde v návodu, ale můžeš mi říct co je to oprava bastlem?
vpravo nad tím černým gumovým válcem (rukávem) je to čidlo.
oprava bastlem = zavařená matka, z čela do hřídele je malý šroub s velkou podložkou apod. Pohledej po netu, najdeš to
velda9 píše: Stav volnoběžky se asi zjistit nedá co? Až se rozbije, tak se rozbije.
No první příznaky jsou při chcípnutí motoru kovové rány, stejně jako při startování. Nejprve jen občas, pak se to stupňuje. Pozor ale, jistý zvuk to při chcípnutí vydá vždy, to je normální, ale při startu to musí být "tiché" a nesmí proklouznout tedy že by startér točil a motor stál (to je poslední stádium). Taky se podívej na startér, zda není zkroucený (šrouby do vrtule). Mnohdy lze jen narovnat, ale někdy to poškodí zadní část - to lze zkouknout jen pohledem. Ale toho bych se bál asi tak nejmíň.
velda9 píše: Díky moc chlapi
Není zač chlape
Naposledy editováno 27.06.2020 03:58:27
Před koupí bych se určitě podíval přes otvor kde je senzor rychlosti, zdra stroj nebyl opravován bastlem - pokud ano oprava tě nemine a je to na hovno
Na to bych se chtěl ještě zeptat. Možná jsem to špatně pochopil, jen nevím čeho se to týká. Pokud to bylo dělané, tak co opravoval? A pokud tímto způsobem opravil, jak to budu muset vrátit do původního stavu?
Díky
Nebo někdo provede neodbornou opravu tedy že buďto z čela do té osy udělá závit a tu vidličku křížku chytí alternativním šroubem s podložkou. Takto je to Ok ale jen na pár km, neboť pokud se střihne hřídel, tak nevím, jak dlouho tam vydrží ten šroub a pak pod tou matkou je speciální podložka, která se při utahování deformuje. Utažením té matky se zároveň nastavuje vůle v tom výše zmiňovaném úhlovém převodu, takže pokud to není utažené správně s ohledem na tu vůli, jde to zase časem do háje. No a poslední varianta je, že to někdo na tvrdo zavaří. Tím ale obvykle tepelně namůže těsnící gufero, které začne propouštět olej (příznak tohoto řešení) a platí tam opět nesprávná vůle v převodu protože svařením ji pochopitelně nenastavíš zpět jak byla.
To se provádí při rozpůleném motoru, čímž se dostávám ke správné opravě - výměna sady, která obsahuje i tu hřídel, kteroužto inovovali a i prý od r.v. 2006 začali sériově osazovat ve výrobě, stojí okolo 15kKč, k tomu to zmíněné půlení motoru, takže + další desítky tisíc za práci+těsnění motoru. Takže jsi zahučel celkově 50kKč +- autobus. Nehezká částka.
Ale zase není to tak, že to potká každého, záleží na prováděné údržbě bezúdržbového kardanu (jeho volné uložení na obou koncích (tisícihrany) a slušném stylu jízdy tedy ne žádný plný plyn a zavřít jej a opět. A zase, ne že by po dvou takto provedených přidání to prasklo. Je to spíš dle mého souhra více věcí a údržbou a zachízením se to dá v podstatě eliminovat na riziko zanedbatelné až skoro nulové. Ale podmínka je, že v době koupě je to zcela OK. To se těžko stopro zkontroluje, ale udělat pro to maximum - to je oč tu běží.
Za mě i tak bych do draka zpátky klidně šel, byla to dobrá motorka. Proč? Protože každá motorka má své mouchy, mušky a slabiny (?ku*vítka?). Ať se daří.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha XVS 1100 Yamaha XVS 1100 DragStar | oko31 | 30 | 15.4.2024 v 20:14 Rooks |
Brzdění cruisera v dešti [1, 2] Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 1100 DragStar, Y... | HrnčířKraus | 32 | 3.4.2024 v 16:54 Dosky-CZ |
Sedák na sedlo Yamaha XVS 1100 DragStar | Dosky-CZ | 19 | 20.3.2024 v 13:04 aar |
Jaký to bude rozdíl? Harley Davidson XL 883C Custom, Yamaha XVS 1100 Drag... | Mlhos | 19 | 23.1.2024 v 08:19 puffybodie |
Nové laďáky Yamaha XVS 1100 DragStar | Dosky-CZ | 8 | 30.12.2023 v 12:14 RunDr |