Bez hlubšího studování těch rozpadlých jsme objednali membrány se šoupátky a příruby na standardní verzi dle roku výroby. Zároveň jsme objednali sadu těsnění, ve které byla i jehla a trysky. Až všechny díly přišly a my se pustili do skládání, všimli jsme si, že staré příruby byly kuželovitě seškrcené a je na nich vyraženo "20kW", ve starých šouplatech byla navíc dírka pro omezení podtlaku, namísto hlavních trysek 135 a 137,5 byly osazeny 105 a 107,5. Odlišná byla i jehla. Ta co přišla v opravné sadě měla pozvolnější kónus - tzn. s narůstajícím výkonem začala obohacovat dřív a pozvolněji. Všechny konstrukční odlišnosti jsme přisuzovali seškrcení na 20 kW a při seskládávání dali všechno nové z té opravné sady - pozvolnější jehlu, šouplata bez děr a trysky dle originální dokumentace.
Po nakopnutí motorka vůbec nešla seštelovat. Byla asi příšerně bohatá směs. Volnoběh šel velice nepravidelně a po pár desítkách vteřin bez plynu se zadušoval. Motorka špatně táhla a po puštění plynu lítaly plameny z výfuku. Při seřizování synchronizace dokonce střelila do sání a z příruby odfoukla měřící hadičku.
Během dlouhého laborování jsme nakonec vrátili původní jehlu. Neškrcené šoupátko a trysky 135 a 137,5 jsme tam zatím nechali. Tato změna hodně pomohla. Motorku se zdařilo seštelovat a volnoběh je super. Když jsme ji zkusili projet kolem garáže, byl průběh zátahu podivný. Do cca 3,5 - 4000 otáček (35 km/h na jedničku) šla motorka krásně za plynem. V podstatě bych řekl, že se chová jako odškrcená a že je zátah takový, jaký být má. Ve vysokých otáčkách výkon postupně zvadne. Z 35 na 45 už zrychluje velmi neochotně a gumově. Chystáme se ještě vyzkoušet, co se stane, když tam vrátíme malou hlavní trysku. Přijde mi to ale celé nelogické. Tělo karburátoprů vypadá stejně jako na fotkách a v manuálu, nevypadá jako nějaká jiná speciální verze. Myslel jsem, že pokud vyměníme vše společně za originální hodnoty, mělo by to být ok.
Můj dotaz teda zní (kromě toho, že jsem se potřeboval vypovídat ): Setkali jste se někdy s Viragem 535 seškrceným na 20 kW? Nevíte, co dál by na 20 kW verzi mohlo být dopraseno jinak proti originálnímu modelu? Přemýšlím, co udělá ta malá hlavní tryska. Myslím, že by mohla vyřešit gumový vršek otáček, ale zase nedojde k odškrcení a bůhví jak se pomele s nezavřenými přírubami a nevrtaným šoupátkem. Je to fakt alchymie.
1 reakcí na tento příspěvek Virago 535 20 kW a odškrcení
dali jste jinou gumovou přírubu mezi karburátor a sací kanály? Jak uvádíš, ta původní je na 20kW a je kuželovitě zaškrcená a omezuje plnění válců vzduchem. Asi proto je to neochotné jít do větších otáček. A ještě drobnost. Pokud má malým průřezem té gumy protéct stejné množství vzduchu, jako velkým, musí se ten vzduch v malém průřezu urychlit. Větší rychlost proudění vzduchu strhne více kapiček benzínu a směs bude bohatá s novými tryskami a jehlou. Natočení škrtící klapky na to nebude mít takový vliv, jako u neškrcené verze.
Naposledy editováno 08.06.2020 10:07:03
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10416 | 24.5.2024 v 16:52 rancher |
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago | CubaLibre | 5 | 17.4.2024 v 12:28 zetka125 |
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago | Denyd | 1 | 14.4.2024 v 19:30 Kolja73 |
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago | Sieg | 4 | 30.3.2024 v 21:00 Sieg |
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago | Pavel3319 | 5 | 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus |