zde na fórum jsem nový. Letos bych si chtěl přes léto dodělat kompletní Áčko. Zatím vlastním jen A2. Nějaké, i když v porovnání s jinými malé, zkušenosti s ježděním už mám (především ČZ 250/455 Sport).
A vás bych chtěl požádat, zda by se našel někdo, kdo by mi dokázal doporučit nějaký konkrétní typ motorky. Porozhlížím se po něčem co by bylo vhodné jak na silnici, tak i na vyblbnutí někde na lesních cestách, polňačkách a podobném. Zkrátka nějaké enduro. Nemám zatím žádné zkušenosti s vybíráním motorky, proto se obracím na vás. Hledám něco co je uživatelky velmi příjemné. Mám tím na mysli počáteční cenu, nároky na údržbu, spolehlivost, dohledatelnost a cenu náhradních dílů a podobné.
Předem Vám všem děkuji za ochotu a pomoc. Vlasta
JohnnyS08 píše: selkie; MedWed> já myslim, že Ténéré i GS budou jít mokrou někde mezi 190-200, ne? Možná, že ta staší Ténéré, 600 vzducháč, bude i o něco lehčí...
nejde jenom o číslo, ale taky o to, kde to číslo je.Ténéré je žirafa, s dvacetilitrovou nádrží nad motorem..
GS je takovej hobit, s nádrží pod sedlem..
Už jenom tohle udělá rozdíl v ovladatelnosti, respektive vnímání hmotnosti
1 reakcí na tento příspěvek Výběr enduro motocyklu
Takze mezi GS a některými ostatními jednobuchy je opravdu 30 kg rozdíl ale spíš do plusu
hoc je ťažšia a v teréne nie tak obratná, poľňačky, lesné cesty, blakto (nie tankodrom) zvláda krásne. Na ceste je svižná, potiahne krásne, neunaví, ako jednovalec, menej vibruje. Hlavne je vodník. Motor je rokmi overený, spoľahlivý, pomerne jednoduchý.
Používam ju na cesty do práce (to keď sa mi nechce, ale veziem sa), výlety okolo komína, terén okolo koní, vozím sa s pílou na ťažbu, alebo dlhe tripy.
Sedačka je pre jednoho fajn, ľadvinka to má trošku horšie, ale nemá problém natiahnúť nohy, alebo sa v stupačkách postaviť (samoztejme na rovinkách)
Fakt šikovná mašinka, vrelo odporúčam
1 reakcí na tento příspěvek Výběr enduro motocyklu
Naposledy editováno 04.01.2020 17:11:47
Pak uz strasne zalezi na tom, jestli clovek radeji koupi "lepsi" motorku v horsim stavu, s tim, ze si ji dokaze dat do kupy a nebo jestli tyhle schopnosti/moznosti nema a potrebuje koupit motorku v co nejlepsim stavu - tim padem to ale nebude zadnej hi-tech, ale proste nakej ingot, kterej sice jede furt, ale zadny super jizdni vlastnosti u nej clovek nenajde...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr enduro motocyklu
Wenca24 píše: Myslím, že je potřeba říct, ze jak BMW GS, tak XTZ 660 patří k nejtěžším jednovalcum, jejichz hmotnost se blíží dvouvalcum typu KLE a TA 600...
Takze mezi GS a některými ostatními jednobuchy je opravdu 30 kg rozdíl ale spíš do plusu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr enduro motocyklu
V poměru cena/stav podle mne nejlépe vychází KLE a freewind, případně dobře vybrané TA 600...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr enduro motocyklu
selkie píše: a jaký jsou teda lehčí.?
kačeny, DéeRka...
1 reakcí na tento příspěvek Výběr enduro motocyklu
Pokud nebudeš hledat leštenku, což bych při užití i na off ježdění nedělal Tak seženeš i do 50tis. dobrý a rozumně jetý stroj.
Naposledy editováno 05.01.2020 17:48:16
1 reakcí na tento příspěvek Výběr enduro motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek Výběr enduro motocyklu
Provozní kapaliny, filtry, brzd. desky, ventily, karbec a to je jen základ... Umíš si to udělat?
Helmu, hadry, boty máš...?
Naposledy editováno 05.01.2020 19:12:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr enduro motocyklu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr enduro motocyklu
PS: pozri inzeráty pochoď po ľuďoch poočumuj a niečo objavíš, čo sa ti zapáči. Za 50 000 Kč sa dá už kúpiť voľačo funkčné.
Naposledy editováno 05.01.2020 20:49:04
1 reakcí na tento příspěvek Výběr enduro motocyklu
dejvid002 píše: Určitě bych bral Yamahu WR 400
za 50 000 Kč?????? S papiermi? Aj ja.Síce, našiel som jednu , ale on to chce aj po ceste aj pre dvoch viac všestrannejšie a to WR - ko je skôr do terénu a cesta len núdzovo. A kasička.
Naposledy editováno 05.01.2020 21:27:19
vlastikK píše: Palomoto> Kolik jsou takovýhle stroje vůbec schopný najezdit, než to všechno půjde do kopru? V případě, že tedy nějaká pomyslná hranice je, ale hádám, že budou kilometry, kdy začnou vodcházet zásadní součásti.
Ty kilometry kdy zacnou odchazet zasadni soucasti uz maj temer vsechny takhle stary a takhle levny motorky za sebou ... kdyby ne, tak nejsou tak levny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr enduro motocyklu
vlastikK píše: kuzmič> S tím počítám, je mi jasný, že toho bude třeba dost "doladit" ... v ničem takhle složitém jsem se nikdy nevrtal, přece jen fichtl, babeta a ani ta ČZeta tak složitý nejsou, ale všechno je jednou poprvý. Když by bylo nejhůř, taťka je velice zručnej ... Mám helmu, ta na ČZetě stačila, zbytek by se musel dosehnat. Ve zkratce, uvědomuju si, že sehnaní motorky je jen začátek.
tak to buď v klidu, vzhledem k tomu, že ti tu nabízejí veterány, bude technika stejná, jako má ten fichtl či čezeta2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr enduro motocyklu
Wenca24 píše: selkie> v rozpočtu do 50 tis. např. Yamaha xt/tt 600, suzuki dr 650 se,freewind, dominator od Hondy... vesměs ty vzduchace...
V poměru cena/stav podle mne nejlépe vychází KLE a freewind, případně dobře vybrané TA 600...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr enduro motocyklu
selkie píše: tak to buď v klidu, vzhledem k tomu, že ti tu nabízejí veterány, bude technika stejná, jako má ten fichtl či čezeta
tohle může napsat jen někdo, kdo se buď v životě nehrabal v čtyřtaktním jednoválci, nebo v socialistickym dvoutaktu, případně ani v jednom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr enduro motocyklu
vlastikK píše: Palomoto> Kolik jsou takovýhle stroje vůbec schopný najezdit, než to všechno půjde do kopru? V případě, že tedy nějaká pomyslná hranice je, ale hádám, že budou kilometry, kdy začnou vodcházet zásadní součásti.
řekl bych, že u jednovalců začnou větší investice okolo 80tis. U vzducháčů i dříve. A u dvouvalců jsem se s problémy nesetkal ani u strojů dost nad 100.000km. Čtyřválce nikdo moc v mém okolí nejezdí, jen cestovní Hondy a maji najeto i přes 100.000km uplne bez problémů.
A u zde ve vlákně zmiňovaného WR400 bych čekal problémy hned. Je to sportovní stroj a tady se dělává větší servis každých cca 10tis.km
JohnnyS08 píše: tohle může napsat jen někdo, kdo se buď v životě nehrabal v čtyřtaktním jednoválci, nebo v socialistickym dvoutaktu, případně ani v jednom
alebo niekto, kto to už všetko pozná a je to preň stejné. Potom už nastupuje len ďaľší level elektromika a drôtiky a pičovinky digi migy šmyky.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr enduro motocyklu
krokoš píše: selkie> teda, máš pravdu, najkrajšie zo všetkého, teda pre jeho použitie s terénnou ambíciou je to BMW G 650 Xchellenge, aspoň podľa mňa. ale potrebuje aspoň 100 000 Kč a má parádny stroj na cestu aj enduro a čo som videl na inzeráte 19 000 km a dovoz z DE, parádne stroje a odvezie aj frajerku. Ale groše nepustia. Nemá dengy. Ja by som tiež radšej mal GSX 1400 s dvoma laufami , ale čo už mám GSX 750 s jedným hnusným komínom, dengy nepustia.
... vidíš, a protoze s jídlem roste chuť, tak já bych řekl, že nejlepší ze všeho je Huska 701 Enduro...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr enduro motocyklu
selkie píše: ty vole, ale to je všechno rok 90 dyť tam budou odcházet i věci, co nejsou spotřebák...
Nechtěl by sis příště, než zas budeš fundovaně radit, o tom něco zjistit? Všechny zmiňované stroje (krom TA600) se vyráběli cca do roku 2003 (KLE do 2007) a za uvedené peníze jdou sehnat v podobných ročnících jako to tvoje F650GS... tedy kolem roku 2000.. KLE mladší.
To, že to jsou všechno starší stroje, s riziky s tím spojenými, je jasný