globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dva takty jsou víc než dost
Co takhle nějaké postřehy o dvoutaktech? Dejme tomu, že sem občas mrsknem nějaký zajímavý kousek z inzerce.
Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125R a neodolal jsem, je doma.

Rejstřík do #1800:

Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287,1587,1633/06,1711/09
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063,1667
Aprilia RSW 500 – 1667/97
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517,1598/97
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490,1739/87
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367,1776
Aprilia trial - 1518,1519,1532

Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Benelli 50 Cross - 1625

Beta 50 – 1635-1637/69
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368,1616/22
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368,1619/16
Beta CR 500 – 1725/80
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540,1787

Bistella - 1668
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522

Cagiva C188 – 1669
Cagiva C589 – 1674,1793,1794,1795/C587
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554,1791
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,1674/90 1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572,1779
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470,1784
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028

Casal – 1596,1597

ČZ 125 984,511,516,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357,1599/516
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298,1671,1692,1800/74
ČZ 250 Enduro - 1671
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541,1671,1692,1706/4k

Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829

Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic 300 – 1717/21
Fantic trial - 1520

Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera – 979
Gas Gas 125 EC – 1624/07
Gas Gas EC 300 – 1776/08

Garelli - 1538

Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera KZ 125 - 1611
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117,1672/90
Gilera RV 125 - 1771
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86,1586/84,1592/84
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 – 740,1772/89
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578

HM CRE 125 – 744,846
Harley – 1788/76/SX125,

Honda ATC 250R – 1603
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR125R - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR250R - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85,1580/92, 1583/92,1584/93,1690/87,1796/81
Honda CR500R - 417,425,448,683,838/84/49,838/85,1071,1632/08,1715/83/480
Honda CRM125R - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534,1714
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda MVX 250F - 1702
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047,1797
Honda NS 125F - 284,1487,1510,1791
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853,1701
Honda NSR500 – 1793/89
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 – 1550
Honda TLM 200 - 1787

Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91,1631/91,1685/80
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 – 532,1638-1650/19
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 – 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062,1612/02
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429

Italjet 312,321,1179,1787/trial/80
IŽ - 146

Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008

Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KDX 400 – 1737/80
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044,1712
Kawasaki KR 250/350 – 738,1759/84
Kawasaki KR-1 – 1763/88
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453/83,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87,1605/91
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445,1762/83
Kawasaki Triple - 760,790

KTM 50 – 1694/ Bora, 1718/GXE87
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1442/96,1443/91,1723/91
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM MC 125 - 984
KTM MC 250 - 644,787,1024,1337/81,1605/78,1719/84,1721/78
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565,1790/86
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061,1722/80
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie – 746

Kayo - 1604

Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604

Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico 250 – 882/82,909-911/1982/historie,1748/79
Maico 400/440 – 946/79,1622/79
Maico Tajfun 400 - 1622
Mega – 1102
Minarelli – 1698,1699
Montesa trial – 1526,1787
Morini Franco Motori - 1700
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT – 1043
Motobecane – 1752/TM4,1753/350/73
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania – 1403
MZ – 1760/RE125

Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997,1786
Ossa Desert Fuego 250 - 1786
Ossa trial - 1525
Penta – 1502,1626,1700
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943

Rieju 300 Ranger - 820
Rotax 100 – 159

Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Scorpa Trial - 1787
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256

Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 – 1446,1777/74
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381,1629,1695,1740,1750
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364,1686/85,1687/87
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365/83,868,1609/00,1783/84,1785/85
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742/89,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101/76/370,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TM 400 – 1736/75
Suzuki TR 500 – 577
Suzuki TS50 - 1593
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137,1788/80
Suzuki TS 250 – 362

SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525

Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095

Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03,1774/07
TM fabricca - 1434

Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363,1788/78
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 – 1491/74,1710/75
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933,1607/77
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 350 YPVS – 1661/88
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha RS 100T – 1751/78
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363,1797
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986,1623
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131,1741/88
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 – 162/02,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742/84,1341/82,1500,1746/01
Yamaha YZ 490 – 49,496,742/83,1157/82,1610/80/465,1634/85,1768/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083

Zabel – 879,882
Zundapp - 1663


Naposledy editováno 29.01.2023 18:53:17

Blokovaní uživatelé: Sysel2

Dva takty jsou víc než dost

14.10.2022 v 20:53 | Nahoru | #2461
Tomu Maicu MC 250 1977 z #2455 vyšel nově samostatný inzerát s více fotkama:

Dva takty jsou víc než dost

14.10.2022 v 22:32 | Nahoru | #2462
Ještě nějaký ten detail ke žlutému Maicu - nejpevnější ráfky byly tehdy Akront a kromě pevnosti se vyznačovaly ještě tím, že v nich krásně drželo bahno.

Pro Maico té doby byl typický hranatý tvar válce a chladicí žebra na hlavě do V.

Válec by měl být čtyřkanálový, u objemů 400 / 440 ccm je na sáním vidět dekompresor.

Dva takty jsou víc než dost

14.10.2022 v 22:43 | Nahoru | #2463
Tohle by mělo být první Mega - Maico MC 400, model 1980 za 90 tisíc .

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

15.10.2022 v 22:15 | Nahoru | #2464

Prodám Betu 125, r.v. 1978, v původním stavu, pojízdná. Vidlice Ceriani (pěkné nepotlučené), tlumiče Corte Cosso, ráfky Akronty, hezká hliníková nádrž. Cena 44000 Kč .



O téhle Betě se toho moc zjistit nedá. Snad jen, to, že motory si Beta dělala sama a pro soutěže dělala motory a motorky úplně jiné, které měly ke kroskám stejně daleko, jako u nás tehdy Jawa k ČZ.
Soutěžní Beta 125 ES, taky z roku 1978:



Naposledy editováno 15.10.2022 22:16:41

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

15.10.2022 v 22:44 | Nahoru | #2465
Ariete> Tak přece je se něco našlo. Motor (tipo 6300) pro inzerovanou Betu 125 CR se dělal od modelu 1976 a v roce 1977 byla k dispozici i soutěžní varianta, která na rozdíl od 125 ES (nebo taky GS) nebyla určená na běžnou silnici.
Do katalogu k RR 125 2T jsem přidal manuál k motoru z roku 1978, kde jsou dvě varianty, CR pro motokros a RC pro enduro. Liší se karburátorem a odstupňováním převodovky, zdvihy kol byly 240 mm pro CR a 210 mm pro RC


Naposledy editováno 15.10.2022 22:52:30

Dva takty jsou víc než dost

16.10.2022 v 11:13 | Nahoru | #2466
Suzuki TS250X z r. 1987. I když je zachovalá a v takovém stavu těžko sehnatelná, 100 tisíc bych za to nedal. Pětikvalt, 23 kW / 7500 rpm, vyvažovací hřídel, 32mm karburátor, od modelu 1986 SAEC. Předtím (1984,1985) byl bočák válec a v brožuře psali 111 kg suchou váhu pro všechny ročníky. Zdvihy kol 250 mmm předek, 266 mm zadek. Podobná tu byla v #362 .


Naposledy editováno 16.10.2022 11:14:08

Dva takty jsou víc než dost

16.10.2022 v 12:37 | Nahoru | #2467
Jakpak asi to SAEC funguje na konkrétní TS250X ? Nejdřív obrázek a něco teorie.

Výfuk - rezonátor, pokud vypadá, jak má, způsobí, že tlaková vlna nejdřív vycucne směs z válce a následně ji tam zase zatlačí zpátky. V rezonančních otáčkách se to zatlačení směsi z výfuku zpět do válce kryje se zavřením výfukového kanálu a motor má obvykle nejvyšší točivý moment (pokud není pokažená směs a je správný předstih). Zhruba v polovičních otáčkách proběhne to vycucnutí směsi a zatlačení zpět dvakrát (ne přesně kvůli snížené rychlosti zvuku ve výfuku), nějak to jede, ale ne moc. Nejhorší je situace při zhruba 60% rezonančních otáček, kdy rezonátor směs vycucne, částečně vrátí a znovu vycucne. SAEC by mělo fungovat jako ještě jeden přídavný výfukový rezonátor, jaký lze najít třeba na motorové pile (výfuk na motorové pile je rezonátor). Jeho připojením ve správných v otáčkách by se měl zrušit negativní vliv hlavního rezonátoru. Bílé šipky na obrázku matou, přes rezonanční komůrku nic neproudí, jenom se vytváří změna tlaku ve výfukovém kanále v blízkosti válce.
Pro TS250X jsou otáčky nejvyššího výkonu 7500 rpm, nejvyšší točivý moment byl v 6500 rpm, viz prospekt k francouzské verzi TS240X. SAEC s komůrkou v hlavě motoru mělo podle servisního manuálu zavírat v 6250 +/- 250 rpm, a otevírat v 5600 +/- 400 rpm. Pokud by rezonanční otáčky byly 7000 rpm, tak podle výše uvedeného by nejhorší plnění válce bylo mezi 4000 a 5000 rpm a SAEC by mělo zavřít v 6000 rpm.
Prakticky se vyzkoušelo, že to moc nefunguje na mokrosové stopětadvacítce (#2208 ). Válcové šoupátko musí rychle zavřít a rychle otevřít a na RM125 se tohle nepodařilo sladit s rychlou změnou otáček motoru na nižší rychlosti.
U RM250 (#2422 ) to taky mělo mouchy a v obou případech se ukázalo, že změna časování výfuku je mnohem účinnější metodou, než dokáže poskytout SAEC.
SAEC je zde dobře popsané u RG500 v #1308
Na dalším obrázku jsou skutečné průběhy výkonu RG500 s uzavřenou a otevřenou SAEC komůrkou, s ideálním přepnutím v 7100 rpm, ale ve skutečnosti je to nastavené výš, na 8200 rpm (podle manuálu 7800 rpm). Tedy podobně výš, jako mi to vychází i u TS250X, a pravděpodobně tomu tak bylo i u RM125 a RM250, kde to v nejčastěji používaných otáčkách spíš ubíralo na výkonu:
Obrázek je odtud :

Zatímco elektronické ovládání lze vyměnit, exaktně přenastavit nebo přeprogramovat, u mechanických odstředivých systémů je to horší, těžší ocelové kuličky při stejném rozměru udělat nejdou a laborace s pružinou je náročná. Proto došlo u motokrosu na odpojování.


Naposledy editováno 16.10.2022 20:56:07

Dva takty jsou víc než dost

16.10.2022 v 20:44 | Nahoru | #2468
Cagiva W8 125, wodník 20 kW, za levno, 15 tisíc . Má pár neduhů.

Hlavní neduh je, že nemá sílu ve středních otáčkách a že majitel neví, co s tím. Přitom to sám vyfotil:

Kdo tipuje špatně nastavenou přívěru? Podle polohy rysek na kladce to má stále v poloze otevřeno, pěkně stažené páskou.


Naposledy editováno 16.10.2022 21:21:48

Dva takty jsou víc než dost

18.10.2022 v 22:03 | Nahoru | #2469
Yamaha SC500 za 122 tisíc . Na stránkách Yamahy píšou, že to dělali v roce 1972, může to tedy být model 1973.


Od okamžiku, kdy Yamaha začala s endury RT-1 360 a DT-1 250, začaly se upravovat pro motokros a Yamaha k nim dodávala i sportovní sady. To samé se dělo s modernizovaným typem DT360 (#2404 ) a DT400 (#1710 ). V roce 1972 Yamaha nejspíš dospěla k názoru, že k úspěchu v motokrosu jí chybí hlavně výkon, a stvořila SC500. Ten výkon tam opravdu byl, ale nepoužitelný. Jednak kvůli výkonové charakteristice, kdy to jelo jen v otáčkách. Pokusy zlepšit zátah od nížších otáček ochuzením směsi končily zadřením, v bohatším nastavení docházelo ke zničení motoru od detonací. Dále byl velmi slabý rám, nefunkční tlumiče, nestabilní řízení dokonaly pověst zabijáka nadějí a výrobce zoufalců z těch, kdo se pro ni rozhodli.
V roce 1974 se Yamaha pokorně vrátila k objemu 360 ccm, viz. MX 360 v #1466 .

Naposledy editováno 18.10.2022 22:08:50

Dva takty jsou víc než dost

18.10.2022 v 22:28 | Nahoru | #2470
Yamaha SC500 se podílela na motorizaci zemí, kde to evropské značky měly daleko, a kde motokros byl ještě v plenkách, například na Novém Zélandu:

Na videu se mihne v čase cca 2:48 v té době už vlastně stařičká dvojvýfuková ČZ 250 nebo 360 z r. 1967 (zde novější ČZ 380 1969 #2086 )

Jezdí tam nějaké stříbrné Hondy Elsinore 250 (povedená novinka 1973) a dá se předpokládat, že tam budou i další japonští nepovedenci, Suzuki TM400 (1971-1975, zde v #1736 ), případně na motokros upravené Suzuki TS400 (#2011 )

Naposledy editováno 18.10.2022 22:29:50

Dva takty jsou víc než dost

18.10.2022 v 22:35 | Nahoru | #2471
V závěru videa je výstřižek z novin, kde je místní pilot s "tovární YZ 250, stejnou, jakou měl v roce 1973 mistr světa Andersson".

Myslím, že stejná není.


Naposledy editováno 18.10.2022 22:36:40

Dva takty jsou víc než dost

18.10.2022 v 23:21 | Nahoru | #2472
Když už jsme u těch špatných motokrosových a offroadových motorek, tak jeden z Top 10 seznamů sestavil chlápek, který je tehdy, v 70. letech, testoval pro Dirt Bike Magazine.
... and the winner is ....
1. Suzuki TM400
.. následují ...
2. všechny tříkolky
3. Nějaký Penton 125, když se kromě Pentonu vyráběném v KTM montovaly motory Sachs nakoupené navíc do britského šasi Wassel
4. Yamaha YZ490 1982 , 1983 , 1984, 1985 , ...
5. ČZ 250 Enduro , ten test je tu taky, a nedopadl až tak zle, než jaký zůstal ve vzpomínkách zafixovaný první dojem
6. Nějaké Aermacchi prodávané jako H-D
7. Yamaha SC500
8. Rokon 340 se startováním šňůrou a měničem točivého momentu
9. Honda CR450R 1981
10. Husqvarna 450 Desert Master 1974
Edit - ony v tom seznamu nejsou úplně špatné motorky , spíš jen relativně špatné, vzhledem k očekávání nebo historii značky.

Naposledy editováno 20.10.2022 23:41:12

Dva takty jsou víc než dost

20.10.2022 v 23:45 | Nahoru | #2473
Gilera 50 Trial, 1974, za 55 tisíc .

V prospektu se psalo (skoro) 7 HP.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

22.10.2022 v 17:57 | Nahoru | #2474
Suzuki RM250 1981 za "nabídněte ". Nenabízel bych moc. Z kdysi velmi dobrého modelu 1981 je tam sice základ, ale tento poslední vzducháč (viz. taky válce pro předchozí v#812 , geneze válců RM250 od #2420 ) byl taky první Full-Floater ....


Na originál zadní vidlici jsou šroubky v dírách místo vzpěr pro centrál, a taky přední kolo je ze staršího typu.
Ještě obrázek z katalogu, kde válec nemá Power-Reed sání, ale normální blok jazýčkových ventilů.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

22.10.2022 v 23:16 | Nahoru | #2475
Ariete> A tady je pohled na kanály. Pěkné boostery na sání.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

23.10.2022 v 11:16 | Nahoru | #2476
Beranidlo> Ani po roce a půl se jí nikdo neujal, pořád je za 35 GT250 1976


Naposledy editováno 23.10.2022 11:28:51

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

23.10.2022 v 11:28 | Nahoru | #2477
Ariete> To samé, jenom dvakrát objemnější, o něco pojízdnější a s technickou. Vynásobeno, poděleno, vychází to prý na 144 tisíc. GT500 1976

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

25.10.2022 v 19:30 | Nahoru | #2478
Honda MVX 250, vrak za 45 tisíc , model 1985. Hmm, co s tím?
Nějaký popis tu byl v #1702

V motoru chybí pravá část setrvačníku,jedna ojnice,válec a hlava. Chybí boční kryty kastlíků a sedačka. Motorka má švýcarské doklady pro přihlášení.

Dva takty jsou víc než dost

25.10.2022 v 22:06 | Nahoru | #2479

SWM 250 GS, r.v. 1977. Originální původní stav, pojízdná. Předky Marzocchi, tlumiče Sachs Hydrocross. Cena 70000 Kč



První modelový rok s motory Rotax, zde šoupátkový typ 244 , jak se zde psalo i v #832. Pozdější vodou chlazená verze motoru tu byla v Aprilii Tuareg v #1489 .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

25.10.2022 v 23:19 | Nahoru | #2480

Ariete píše:


Všimli jste si té šílené ojnice na prostředním válci? Ve spojení s uspořádáním kliky je účel té obrovské hmoty jasný - vyvážení motoru, jako by to byl vidlicový dvouválec. Pro ten totiž platí, že setrvačné síly I. řádu se skládají tak, že u V-90° je lze beze zbytku vyvážit rotujícím protizávažím na klice. Proto musí píst svislého válce s čepem a horní částí ojnice vážit stejně, jako u zbylých dvou válců obě sestavy dohromady.

Dva takty jsou víc než dost

25.10.2022 v 23:43 | Nahoru | #2481
Husqvarna WR 125 1988 za 28 tisíc .

Odrbaná, ale pro nás střípek do skládačky, neboli převlečená Cagiva WMX 125 (#1975 , #2319 ) do cool plastů (#1978 nebo CR 430 v #2454 )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

26.10.2022 v 12:21 | Nahoru | #2482
Ariete> Jak má ten tříválec řešené sání?

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

26.10.2022 v 19:34 | Nahoru | #2483
mito7> Obrázek motoru z odkazu a fotky toho šrotu napoví - klapkový blok je normálně na válci.


Naposledy editováno 26.10.2022 19:44:24

Dva takty jsou víc než dost

27.10.2022 v 12:53 | Nahoru | #2484
OK.

Dva takty jsou víc než dost

28.10.2022 v 17:15 | Nahoru | #2485
Suzuki RM125 1979 za 80 tisíc .
Vrak tu byl v #2411 , k tomu nějaké plky, jak dobrá motorka to tehdy byla.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

28.10.2022 v 20:39 | Nahoru | #2486
Ariete> Další Cagiva N90, která má v TP psané Tamanaco, za 21 tisíc . Šestikvalt, tedy ty sedmikvalty z Freccie C12R asi nebyly úplně ve všech. Ale verze se startérem to je, ne jako hranaté Tamanaco s nakopávačkou.

Dva takty jsou víc než dost

30.10.2022 v 13:22 | Nahoru | #2487
Trialový pravěk, Greeves 24 TE z roku 1962 za 99 tisíc . Přední vidlice je na tom dost nepůvodní, stejně jako pár dalších věcí, které podlehly času. Zaujme odlitek rámu, ostatní udaje jsou v dobové brožuře.
Edit - ta vidlice by měla být Ceriani, dávala se na pozdější modely Greeves 24 TGS koncem 60. let. Takže oblíbený upgrade modelu TE / TES.


Naposledy editováno 30.10.2022 13:40:54

Dva takty jsou víc než dost

30.10.2022 v 13:26 | Nahoru | #2488
Tady je ta brožurka.


Pro specialisty byl údajně šestnáctikoňový speciál TES s hliníkovým válcem Greeves spolu s dalšími úpravami motoru Viliers:

Dva takty jsou víc než dost

30.10.2022 v 14:19 | Nahoru | #2489
Značka Greeves ukončila činnost po požáru v roce 1977. Protože ale byla sháňka po dílech, jeden nadšenec získal práva a vyrábí repliky modelu Anglian z té druhé půlky šedesátých let, když snaha o výrobu moderní trialky v roce 2010 nedopadla.
https://www.greevesm...ltd.com/anglian.html
https://www.greevesm...ltd.com/aboutus.html


Naposledy editováno 30.10.2022 14:21:16

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

2.11.2022 v 23:30 | Nahoru | #2490
Ariete> Aprilia MX 125 je teď nově s nepůvodními, ale funkčně o dost lepšími zadními vzduchovými jednotkami Fox Air Shox. V roce 1979 vynikající věc.


Foxové jsou (nebo byli) dva bráchové, jeden založil to, co je dnes Fox Racing (vybavení pro sport) a druhý, Bob, byl kápo přes tlumiče. Jeho část firmy je u nás známá hlavně díky odpružení horských kol .

Naposledy editováno 02.11.2022 23:31:42
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cagiva mito 125 Cagiva Mito 125 Thefatninjahero 0 3.5.2024 v 10:02 Thefatninjahero
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Kawasaki KDX 125 Kawasaki KDX 125 Fready 4 5.4.2024 v 22:24 ja1
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.


TOPlist