protože zde bylo napsáno dost o různých tipech navigací ale o této nic moc tak jsem se rozhodl toto téma založit. Když jsem hledal co koupit všichni se dělí na 3 tábory...tahle, garmin a pár jedinců jiné (mobily a jiné typy). Protože na příští rok plánujem výlet ...trochu větší, a letos jsem měl trable s navigací, tak jsem hledal něco co by konečně vyřešilo problémy.Snad to bude pro někoho pomoc, když se to tu nezvrhne zase v nesmyslný přesvědčování že je tahle na hovno nebo ty ostatní na dvě.....snad budou jen objektivní nzory a zkušenosti a pomohou někomu v rozhodnutí investovat/neinvestovat tyto nemalé prachy.
Postupem času budu trochu aktualizovat...jak budou zkušenosti.
Po tomto ůvodu už k vlastní navigaci a proč...ryze moje subjektivní důvody:
historie...
-Jezdil jsem s mapoua dle atlasu, nicméně ne vždyje to pohodlné a navigace má své + i ale o tom nechci mluvit...jen pro rejpaly, že vím jaké to je objet evropu s mapu....
- pak jsem měl Garmina (cca rok 2006) i s pouzdrem (neorigo, jiné nebylo) na kabelu do USB zásuvky - navka super ale malinká, displey temný ale zvykl jsem si, obstála i v brutalstormech, jen USB jsem musel olepit aby do něj neteklo. V té mi pak chcípl konektor a oprava nemá smysl. Byla to klasická autonavi takže bez rukavic a malá výdrž, malý jas a diplej ako prdítko - jako každý Garmin měla bomba ovládání a POI ale zoufalou logiku nicméně super
- jak mi zdechl konektor, nechtělo se mi řešit za ty brutal prachy navi na moto a všichni prý že stačí telefon.....dnes už vím, že ano...ale stojí to dlouhodobě za pikačů => vyklepe se rychle konektor (cca za rok Samsung), displey dost trpí, i z kvalitního držáku se vyklepe (podle jízdy) a hlavně je problém baterie (přehřívání a nabíjení mě zlikvidovalo baterii za jednu sezónu) a jednoznačně pokud není vodotěsnej, tak jakákoliv vlhkost...a upřímně i večer když se dorazí a padá rosa, mlha......Prostě mě naprosto nevyhovoval
Na fórech a všude jsem jen narážel na témata kde se řeší problémy párování a nějakých souborů a hatmatilky které nerozumím nebo jeden kydá špínu na opačnou navigaci a podobně.
Co já od navi očekávam:
- oddolnost proti počasí
- připojení samostatně ne přes USB konektor
- navigovat
- umět se vyhnout nezpevněným nebo dálnicím nebo spoplatněným a tak
- čitelnost na slunci
- vládání v rukavicích
- rychlost
- možnost přidávat body na trase, okruhy a určení pořadí bodů
- pro blbý...takže pro mě
Pro TomTom Rider 550 WORLD Premium Pack jsem se rozhodl po shlédnutí videa a odzkoušení na krámu mimo jiné i proto, že dodává uzamykatelný držák i když brutálně předraženej...ale na to abych vyběhl na nákup a za chvilku byl z5 to stačí.
Zkušenosti
-navigace i držák celkem ujdou ale ...no za ty prachy jsem čekal sofistikovanější řešení a bezpečnostní matky a šrouby. Samotná navi se super drží , otáčení super a má fakt super výdrž bez napájení
-Připojení na wifi a mobil bez problému ale BACHA při aktualizaci to faaaaaakt dlouho trvá než se zaktualizuje.
-Na aplikaci mydrive se napojí, stáhne se ok le...jako funguje...jenže v PC je to zpomalené a ovládání a dojem ze zpracování cca jako win98...no jde to ale nic moc.
-Export GPX ze třeba seznam map ok i z TOMTOM mydrive a tam odsud i body (INT nebo jak) taky ok, jen u těch GPX se pak nedá trasa nijak pojmenovat a zabírá místo...lepší je tam naflákat ty body a to se dá pak upravovat.
-Trochu jsem bojival s nastavením tras ale jde o to si načíst z fora triky a je to ok...má svá negativa právě v pojmenování tras (pojmenovaná trasa pak už nejde přejmenovat) nicméně se dá pohodlně naplácat hafec bodů a říct jí pořadí a ona to podle přednastavení zaklikatí. Jak si zvyknu na jiný systém proti garminu a seznamu, bude to příjemné a pohodlné.
- Je tam jeden problém a to je že pokud se vypnou nezpevněné trasy tak jí to tam flákne když neni jiná možnost a upozorní na to...jenže toho si nemusim všimnout a přijedu někom middle of nowhere.... nicméně dá se tomu předejít ale to je na delší diskuzi
- Jas displeje je bomba ale zdá se mi, že né vždy v pohodě ukáže vodu, dá se pěkně nastavit a přepínání noc/den je v případě potřeby hezky při ruce
- ovládací ikony se dají přeskládat, moc hezké
- ovládání v rukavicích je dobré, uvidim jak za jízdy
- POI...nevim ...ukazuje mi to jen POI v okolí ale např v bosně téměř nic, trochu dementní vyhledávání (zámek...Kozel to nenajde, když zadam zámek kozel - najde ale kua jak mam vědět v Hégešmágošhágávháru jak se tam jmenuje hrad? napíšu hrad a mělo by to najít....) no ale dají se importovat POI ale to musim nastudovat jaké odkud (jak je návod i pro dementy jako já na foru tomtom)
Závěrem - mam jisté výhrady ale zatím se mi zdá dost kvalitně zpracovaná a zatím až na menší problémky vypadá dobře a uživatelsky tak průměr.
Plány
spárovat ještě s interkomem a vyzkoušet, naplánovat pár výletů ale to asi až na jaře ... ale zkusim použít i v autě
Pak sem dam update
Dotazy
1) prý držák vybíjí baterii (zdá se mi jako blbost) ale umí někdo poslat jaký vypínač kde koupit abych si dycky mohl vypnout přívod?
2) jaké jištění (jak, kde a co koupit) bych tam měl dát? na USB zásuvce bylo rovnou s kabelem...
3) máte někdo tip na ty POI kde splašit rozumný seznam a jak co s tím (OV2)
Sory za dlouhý psaní...ale kdyby, popovídam, vyfotim...jen trpělivost
Když mám pouze přejezdový úsek, kde toho moc není k vidění, dělám body třeba po 30-50km (tam se nám to pak trošlu liší, ale není to důležité), ale kde chceme něco vidět (rozhledna, zatáčky, přehrada, oběd, ...) dělám ty body třeba po 10-30km. Za ty 2-3 minutky práce to rozhodně stojí. Teď nás jelo trochu víc a když jsme se už neviděli, nebo někdo fotil, tak díky mnoha bodům, jsme se vždy sešli na dalším průjezdním bodě. Prostě pohoda.
Já mám tedy na MyRoute Gold účet a už při vytváření trasy mě to může ukazovat výpočet podle TomToma a porovnávat ho on-line s výpočtem Garmina, tak přesně pak vidím, kde musím průjezdné body přidat a kde to nutné není, aby po nahrání do GPS ty trasy byly stejné.
1 reakcí na tento příspěvek TomTom Rider 550 world Premium Pack
Jinak co se tyče zapojeni, Tak já to řeším přes spínací relé a napájím navi přímo z baterky. Relé se spíná přes světlo. Jištění pojistkou.
Doporučeno přímo prodejcem. Z baterky nejsou žádné vedlejší výboje jako například když ti praskne žárovka ... to může dojít ke krátkodobému přepětí. Dělání si vypínače zvlášť mi přijde zbytečné hlavně když ti ho muže každý kolemjdoucí zapnout.
Nio píše: Jinak co se tyče zapojeni, Tak já to řeším přes spínací relé a napájím navi přímo z baterky. Relé se spíná přes světlo. Jištění pojistkou.
Doporučeno přímo prodejcem. Z baterky nejsou žádné vedlejší výboje jako například když ti praskne žárovka ... to může dojít ke krátkodobému přepětí. Dělání si vypínače zvlášť mi přijde zbytečné hlavně když ti ho muže každý kolemjdoucí zapnout.
S tím se tedy úplně nemohu ztotožnit:
Naopak vypínač má mnoho předností a to hlavně když si chceš jenom vyjet/ zajet z garáže, popojet v kempu nebo přeparkovat v ubytování, nebo dojet pro " rohlíky"
Prostě dáš ON a netrápíš NAVI neustálými starty. IMHO, kolikrát si kolemjdoucí hraje s tlačítky na motorce, to by mě tedy zajímalo...
... Pochopitelně za vypínačem je pojistka a zapojení na klíček, to nerozporuji.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TomTom Rider 550 world Premium Pack
1 reakcí na tento příspěvek TomTom Rider 550 world Premium Pack
nedávno jsem si Rider 550 taky pořídil a mám dotaz. Když zvolím vzrušující trasu a mám zaškrtnutou možnost "vyhnout se nezpevněným cestám", stejně mě to pokaždé vede na nějaké šotolinové cesty a polňačky. Přitom alternativní trasa po asfaltkách existuje. Nevíte co s tím?
2 reakcí na tento příspěvek TomTom Rider 550 world Premium Pack
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TomTom Rider 550 world Premium Pack
Ale taky jsem už skončil na lesní cestě, ačkoliv jsem zatrhnul "vynechat". Tohle TomTom nějak pomrvil. Nicméně myslím, že to platí jen pro ty nejzatáčkovitější trasy. Pokud se nastaví středně zatáčkovitá trasa, už tam navigace ty polňačky necpe. Nebo aspoň mi je zatím nikdy nenacpala.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TomTom Rider 550 world Premium Pack
Naposledy editováno 07.08.2020 10:40:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TomTom Rider 550 world Premium Pack
Vennom píše: Tak se to ma zapojit na primo na baterii...ja nejsem tak zdatny elektrikar abych to umel dat pres spinaci skrinku a jeste pres pojistku.....tak kdyz vypnu zapalovani nevypnu navi....
prodavaji se redukce na pojistku das misto pojistky secvaknes kabel a z boku das jinou pojistku.ja zapojil rovnou za pojistku a funguje fajn1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TomTom Rider 550 world Premium Pack
Codo píše: Bra1n3> Píšu to už dafikkovi: mám zatím odzkoušeno, že polňačky to tam cpe, jen když dáváš nejvíc zatáčkovitou trať. Do střední už mi to nikdy nenacpalo, takže už si na to dávám bacha a jako volbu trasy ji nedávám.
Já tradičně nastavuju střední zatáčkovitost a střední kopcovitost a táhne mě to na polňačky stejně.
dafikk píše: Když tu trasu naplánuješ a dáš JET,tak ti na moment asi 2 sekundy naskočí nahoře modrý rámeček a v něm je napsáno,že zvolená trase vede po nezpevněných cestách-Změnit? Musíš to stihnout odmáčknout to Změnit. Naskočí ti tabulka s typy silnic a tam zrušíš ty nezpevněné. Mají to nedomyšlené. Kdyby aspoň ta hláška byla déle na očích...
Toho jsem si nevšimnul, příště si na to zkusím dát pozor. Akorát nechápu, proč je teda v přednastavení volba vyhnout se nezpevněným cestám, když jí to pak stejně vyignoruje :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TomTom Rider 550 world Premium Pack
Mimochodem, dnes se mi za jízdy x-krát navigace vypla, lépe řečeno ztmavl displej a naskočil až od vteřiny do půl minuty. Navigaci pošlu na reklamaci.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TomTom Rider 550 world Premium Pack
A aby se to zobrazovalo, je docela fajn - při jízdě cítím mobil vibrovat v kapse, ale podle jména volajícího odhaduju naléhavost a můžu se rozhodnout, zda zastavit a hned volat nebo hovor odložit do další plánované zastávky..
https://www.baworak.cz/forum/viewthread.php?thread_id=37745#post_582047
Zvažuju TT550 a mám pár dotazů na majitele/znalce TT:
1. Koukám na mydrive.tomtom.com a:
1a. Kvalita té mapy mě dost odrazuje. Velice málo popisů oproti třeba Google - nebo popisky jsou, ale jen při velmi detailním zoomu. Dají se tam znázornit třeba vrstevnice? Stínování reliéfu apod.? Nejsem tam zaregistrovaný, třeba (doufám) pro registrované jsou ty mapy lepší ajdou i různě nastavit? Na to, že TT má renomé super mapových podkladů, je to oproti i třeba mapy.cz bída.
1b. Jména řady míst to překládá do češtiny, což mi vyloženě vadí. Já chci jet a sledovat cedule na Regensburg, žádné Řezno mě nezajímá. A třeba takový Inšpruk mě tedy opravdu dorazil. Dá se to nějak umravnit?
2. Vím, že do TomToma není asi šance dostat jiné, než TT mapy, je to tak? Na OSM radši zapomenout, co? Vím, že s ev. nákupem jsou i aktualizace map, ale to jejich 'lifetime' v podstatě znamená 'až dokud to nevypneme' neboli 'neohlásíme End Of Life'. Takže pak co? Žádnou novější (alternativní) mapu do toho nedostaneme - to mi přijde docela argument proti TT.
3. Nadmořskou výšku TT asi nezobrazí ani náhodou co?
Předem dík za reakce
1 reakcí na tento příspěvek TomTom Rider 550 world Premium Pack
Ta mapa v MyDrive je opravdu dost bídná. Já sám když něco plánuju, tak mám otevřené na druhé záložce v prohlížeci Mapy.cz, kde si potřebné místo pohodlněji najdu a pak porovnáváním map hledám ono místo v MD. Mimochodem - Mapy.cz jsou v tomto ohledu dost bezkonkurenční, kam se na ně hrabou i GM, kde se sice ukazují všelijaké kavárny a firmy, což mapu dost znepřehledňuje, ale graficky názorné jako Mapy.cz nejsou ani náhodou.
1b. Jména řady míst to překládá do češtiny, což mi vyloženě vadí. Já chci jet a sledovat cedule na Regensburg, žádné Řezno mě nezajímá. A třeba takový Inšpruk mě tedy opravdu dorazil. Dá se to nějak umravnit?
Takovou možnost kromě defaulního nastavení na Ang. jazyk jsem také neobjevil.
2. Vím, že do TomToma není asi šance dostat jiné, než TT mapy, je to tak? Na OSM radši zapomenout, co? Vím, že s ev. nákupem jsou i aktualizace map, ale to jejich 'lifetime' v podstatě znamená 'až dokud to nevypneme' neboli 'neohlásíme End Of Life'. Takže pak co? Žádnou novější (alternativní) mapu do toho nedostaneme - to mi přijde docela argument proti TT.
Někde na netu jsem kdysi viděl video z YT, kde nějaký maník popisoval, jak dostal do staršího typu TT navigace jiné mapové podklady, ale odkaz jsem si jednak neuložil a také nevím, zda to na TT Rider 550 vůbec jde
3. Nadmořskou výšku TT asi nezobrazí ani náhodou co?
Neobjevil jsem. Dá se ale v navigaci zvolit výškový reliéf trasy do cíle ve třech stupních. Co mě na této navigaci štve, je způsob plánování tras - něco si naplánuješ v MyDrive na počítači, přeneseš (to fakt bezproblémově) do navigace, ale ta si to přepočítá podle svého interního nastavení, takže nakonec třeba část cesty vůbec nejedeš podle trasy navolené na počítači. Já to řeším tak, že pokud chci dodržet nějakou konkrétní trasu, tak si do ní na počítači nandám hodně průjezdních bodů, abych měl jistotu, že že si trasu navigace moc nezmění podle vlastního nastavení. Jinak obecně musím říct, že způsob volení trasy přímo navigací mi vzhledem k současnému vlastnictví Honda AT vyhovuje, protože vodí při volbě prostřední "klikatosti" i po dost malých opuštěných silničkách, ale "střelci" milující rychlá kola a jízdu mezi kolonami na silnicích druhých a vyšších tříd musí při jízdě podle této navigace a střední volby vylézat ze svých kožených kombinéz...
Naposledy editováno 19.08.2020 11:38:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TomTom Rider 550 world Premium Pack
Ano, mapy.cz vypadají na PC opravdu asi nejlíp. Plně chápu ten pracovní postup souběžně s mapy.cz, ale je to pro TT ostuda, že nějaký uživatel tohle musí dělat. Prý firma se super mapovými podklady...
Tedy jezdit do Alp do Inšpruku musí být zážitek Snad by šlo nainstalovat EN verzi - nezkoušel jsem, ale přes web se to ani na jazykovou mutaci neptá, nejspíš to rozhodne podle regionu. A to by mi tedy vadilo hodně.
Bastlit tam neoficiálně nějaké nepodporované mapy moc řešení není, zejména když člověk netuší, jak moc to lze i v TT550 a už vůbec není jasné, jaké změny ve firmware ještě časem udělají a třeba to úplně znemožní, takže s takovou variantou počítat je dost nejisté. Ale je to zajímavá informace.
Zahustit waypoints a vynutit si tak konkrétní trasu je potřeba asi u plánování s libovolnou gps navigací, v tom bude TT a třeba Garmin v zásadě podobný, to bych TomTomu nevyčítal.
Celkově tedy jsem z TT dost rozpačitý, zvážím asi znovu Garmina XT. Vypadá to na otevřenější systém, což mám většinou za výhodu
1 reakcí na tento příspěvek TomTom Rider 550 world Premium Pack
1 reakcí na tento příspěvek TomTom Rider 550 world Premium Pack
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TomTom Rider 550 world Premium Pack
Bra1n3 píše: Codo> K tomu ztmavnutí displeje - zkus v nastavení/vzhled/displej zapnout zámek orientace. Při první jízdě mi také displej několikrát ztmavnul a někde jsem našel tuhle radu. Mě pomohla.
Tak jsem vypnul tu fičuru na to automatický přetočení displeje, ujel jsem s tím 350 kiláků po kdejakým asfaltovým povrchu (někde mi i zuby o sebe klepaly), ale to černání displeje už se neukázalo. Kamaráde - bylo to ono!! Moc děkuju za tip, to by mě nikdy nenapadlo to hledat v tomhle. Už jsem přemejšlel poslat navigaci prodejci, ušetřil jsi mi starosti i peníze. Moc dík!! Codo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TomTom Rider 550 world Premium Pack
bandar57 píše: ...a co takhle plánovat v MRA...
To zní zajímavě. Mohl bys být konkrétnější, co se skrývá za zkratkou MRA?