globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rotor - vecny problem KLE 500
22.10.2019 v 10:12
Ahojte

Určite každý majiteľ KLE 500 cital o probléme s odlietavajúcimi magnetmi na rotore altiku. Niekde som sa dočíta, že týmto problémom trpia všetky motorky, inde zase, že v novších od roku cca 99 bol tento problém už vyriešený. Ja používam motorku na dlhé trate a tak ju potrebujem mať v 100% stave. Chcel by som sa vás spytat, či niekto s istotou vie, či týmto problémom trpeli aj novšie verzie a teda či mam rozoberať, vymieňať, minúť peniaze? Vlastním model 2005.

Dakujem

1 reakcí na tento příspěvek Rotor - vecny problem KLE 500

22.10.2019 v 10:21 | Nahoru | #1
Já taky někde četl.že tuším od roku 2000 to je vyřešeno.Zjistit se to dá jednoduše.Nové provedení statoru má jednolitý magnet místo jednotlivých bloků.Takže stačí inspekce motoru...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rotor - vecny problem KLE 500

22.10.2019 v 10:30 | Nahoru | #2
Anti> ono, to je trochu problem, vypustat olej, vymienat tesnenie pod krytom...

(reakce na) Rotor - vecny problem KLE 500

22.10.2019 v 10:38 | Nahoru | #3

dobryvojaksvejk píše: Anti> ono, to je trochu problem, vypustat olej, vymienat tesnenie pod krytom...


Jak pro koho

Rotor 2005
Respektive číslo rotoru pro všechny ročníky.Většina z nich je jednolitá,ale ne všechny...
Zkus prolézt diskuze tady,někde se to řešilo.Nebo počkej jestli to někdo potvrdí...

Naposledy editováno 22.10.2019 10:41:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rotor - vecny problem KLE 500

22.10.2019 v 11:26 | Nahoru | #4

dobryvojaksvejk píše: Anti> ono, to je trochu problem, vypustat olej, vymienat tesnenie pod krytom...



Pokud používáš motorku na dlouhé cesty, tak bude dobré víc věcí zkontrolovat, třeba i stav spojky Takže i druhé víko pryč

(reakce na) Rotor - vecny problem KLE 500

22.10.2019 v 11:53 | Nahoru | #5
Pedl> Tak, spojka na endure ma celkom vysoku vydrz si myslim a vzhladom na to ze mam 30 000 km tak by este mala byt ok.. problemom tohot rotoru je ze to nespoznas ze je problem kym neni neskoro. Spojku by osm podlamna citil ze zadrhuje/presmykuje..

1 reakcí na tento příspěvek Rotor - vecny problem KLE 500

22.10.2019 v 12:49 | Nahoru | #6
Tú motorku máš od nova?
2005 a má 30tis? 2000km za rok? Tak to preventívne vymeň aj ložiská v kolesách, budú od toľkého státia zadrhnuté.

(reakce na) Rotor - vecny problem KLE 500

22.10.2019 v 12:51 | Nahoru | #7
kilix> nn mam ju prvy rok.. To ci je stocena neviem... kazdopadne ide dobre.. A ano, asi to bude chcet mensiu generalku cez zimu..

Rotor - vecny problem KLE 500

22.10.2019 v 12:54 | Nahoru | #8
Ide dobre je subjektívny pojem.
Aj mne motorka "išla dobre" a pritom mala v prdeli synchro, stopy od dlhého státia vo valci, atď.
Radšej k tomu nepristupuj štýlom, že je problém zložiť dekel a vymeniť pod ním tesnenie.... Alebo aj hej, je to tvoja vec

1 reakcí na tento příspěvek Rotor - vecny problem KLE 500

22.10.2019 v 13:02 | Nahoru | #9
Rotory v novších (2000+) vraj ten problém už nemajú. Na mojej mám akoby jeden magnet (zaliate magnety v jednom čomsi).
Nalietaných 75000 a zatiaľ vše v pohode

Inu kým nerozoberieš, nevieš. Môže byť, že stará '94 má už nový rotor a už sa nerozpadne, takže... kým ju neotvoríš, nevieš.
A BTW, otvoriť oba dekle a skontrolovať spojku, zistiť, že je na piču, sadnúť do auta, skočiť do mesta po novú, aj s tesneniami, následne inšpekcia rotora a kompletné zloženie mi trvalo +-7 hodín aj s obedom a kávou...

Nebuď oné, urob to. príde zima, čas zajebať ruky olejom...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rotor - vecny problem KLE 500

22.10.2019 v 13:07 | Nahoru | #10
jawakain> Pekne, motivecne..

A aky je teda postup kontroly? treba najskor vypustit olej? A kde v BA kupim tie potrebne tesnenia? Co mam skumat na spojke? A ten rotor je vidno hned pod krytom?

Je pravda ze sa tej motorecke cez zimu kusok povenujem lebo buducu sezonu jej chcem dat zabrat poriadnym tripom.

(reakce na) Rotor - vecny problem KLE 500

22.10.2019 v 13:40 | Nahoru | #11
dobryvojaksvejk> Tak se koukej seznámit s technikou,ať tě nezastaví nějaká banalita...
Alternátor je vidět hned pod víkem
Na spojce se zkoumá stav plechů(opotřebení,barva) a stav lamel (opotřebení-tloušťka)
A ano,je lepší vypustit olej.

2 reakcí na tento příspěvek Rotor - vecny problem KLE 500

22.10.2019 v 14:48 | Nahoru | #12
Až do konce výroby 2007 osazovali KLE stejným rotorem. Pokud někde narazíš na jiný, tak už ho někdo někdy měnil. Já jsem výměnu rotoru provedl vloni preventivně, jezdím několikatýdenní tripy. Původní byl sice i po více než 130tkm úplně v pořádku, ale bohužel jsem narazil na diskuzi a pár fotek a paranoia udělala své :) Nejdříve jsem pořídlil Electrex, ale při kontrole po 1000 km jsem zjistil, že se ta souvislá vrstva epoxidu sype a magnety uvolňují, tak jsem nakonec vzal zaplechovanou variantu od RMS. Olej vypouštět netřeba, stačí motku lehce naklonit, totéž při revizi spojky. Tu mám také původní, plechy i lamely v normě, jen pružiny byly vymačkané. Každopádně těsnění pořiď nová.

(reakce na) Rotor - vecny problem KLE 500

22.10.2019 v 17:53 | Nahoru | #13
Merhaut>

Rotor - vecny problem KLE 500

22.10.2019 v 18:29 | Nahoru | #14
Jestli je to už patnáct roků v pohodě, tak se teď z ničeho nic nepokazí. Kdyby se pokazilo, už by jsi o tom věděl - doničený stator, vibrace od nevyváženého rotoru.
Hlavně do těch magnetů ničím nešťárej, až je budeš kontrolovat, nebo si je načneš sám. Je to dost křehká slitina. Vypustit olej a pak ho tam nalít zpátky vrchem není na škodu. Je to jistota čisté podlahy, když tu motorku naklopíš málo na bok.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rotor - vecny problem KLE 500

23.10.2019 v 08:51 | Nahoru | #15
Merhaut> Akoj jazdi tvoja moto po 130tkm? Napadlo ma ci mojich 31 000 v skutocnosti tiez nie je 131 000 a tachometer nie je len raz pretoceny o 100000. Moja moto jazdi dobre, startuje ako ma, olej nezere.. Myslel som ze tieto vysokootackove motory viac nez 100 000 nevydrzia :D

(reakce na) Rotor - vecny problem KLE 500

23.10.2019 v 14:18 | Nahoru | #16
dobryvojaksvejk>Orientačně ti napoví míra ošoupání kolem stupaček a stav svodů. Krom potíží s elektrikou (zteřelé kabely-natažené nové a jednodušeji) jezdí pořád dobře, olej nežere, převodovka ok, rozvoďák i napínák stále v normě, komprese taktéž. Olej měním po 5 tis. Ale za ty roky jsem samozřejmě udělal pár úprav.

1 reakcí na tento příspěvek Rotor - vecny problem KLE 500

12.11.2019 v 17:55 | Nahoru | #17
Starý rotor je problém nejen Kawy, ale motorek se stejnou konstrukcí rotoru. Já jsem jeden magnet lepil a také vyplnil mezery tekutým kovem po řádném očištění, zdrsnění a odmaštění. Motorku už nemám, ale věřím, že to drží.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rotor - vecny problem KLE 500

12.11.2019 v 18:04 | Nahoru | #18
_Michal> Hezké! To si udělám, protože po proniknutí cizího objektu skrze víko mě jich tam zbylo ze šesti pět. A teď už jsou jen čtyři, to kvůli vyvážení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rotor - vecny problem KLE 500

12.11.2019 v 19:46 | Nahoru | #19
Beranidlo> kdyžtak mam jeden nahradni, pokud by jsi chtěl zpet 6 magnetů.

(reakce na) Rotor - vecny problem KLE 500

12.11.2019 v 19:55 | Nahoru | #20
_Michal> Díky za nabídku, ale nebude to potřeba. Na dobíjení to nemá vliv a jiné dopady jsem ani za 5000km nevypozoroval.

Rotor - vecny problem KLE 500

13.11.2019 v 20:17 | Nahoru | #21
https://motorky.bazo.../111868879/rotor.php

3000kc tenhle nebo 5000 druhovyroba zaplechovana.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 2 15.4.2024 v 14:00 Medved
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 martucha 11 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 Balda125 7 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf
Pružina centrálu Kawasaki KLE 500 lacerta82 7 11.10.2023 v 10:33 Radek2107


TOPlist