1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdí motorka
dnesni gumy/smesi jsou oproti tomu hodne slusny, a ono uz to v podstate neni jen "treni", jako treba ocel na oceli
(tam je to jasny, BTW pro nektre diskutery vyse.. vona takova lokomotiva ma peknejch par tun, stycnou plochu mozna i mensi nez ten supersport, soucinitel nebude zadna hitparada, ...a prekvapive se nijak zasadne neklouze )
u te dnesni motopneumatiky je to v podstate regulerni "obrabeni" ..samozrejme ve velmi malem meritku, ale uz s meritelnym opotrebenim... to "treni" tam nevznika jen olestovanim/obrusovanim ale vznika uz na zaklade odtrhovani pomalu i viditelnych (minimalne lupou jo) castecek te gumy...
+ taky je pak otazka na jakym povrchu, nekde to drzi lip, nekde hur, to uz je o pilotovy a vyjezdenosti,.. tech 10 je podle me horni extrem, dolni muze byt klidne 5
a s tim se taky musi na bezny silnici pocitat, ne vsude to pujde uplne na hranu, resp. ze to nekde muze vic klouzat a ne jako na okruhu kde tu samou zatacku jezdis dokola co dve minuty, takze vis co muzes cekat...
v GP prej brzdej (fakt na hrane) nekam ke 20, jenze i ty jejich "tvrdy" gumy maji zivotnost jeden zavod, tzn 100-150km, a vetsina z nich zustane na asfaltu
kvalifikacni gumy pro F1 udajne umej az ke 40, ale ty vydrzej fakt par km... to uz je uplne extrem
RC autcka maji kolecka zas mazany "lepidlem",..
....vsemu se tomu rika treni ale s tim klasickym "smykanim" to uz nema nic moc spolecneho
JohnyS08> hmm, tak ze bychom se vratili k tematu,.. co konkretne se ti tedy nezda ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka
kerut píše: (tam je to jasny, BTW pro nektre diskutery vyse.. vona takova lokomotiva ma peknejch par tun, stycnou plochu mozna i mensi nez ten supersport, soucinitel nebude zadna hitparada, ...a prekvapive se nijak zasadne neklouze )
Jasne, preto mávajú železnice maximálny sklon pár percent a aj vtedy musia divoko pieskovať.Jo a ak sa pamätám, na styčnej ploche trenie nezávisí, ale nechce sa mi hľadať vzorec.