Fzs je fajn(vykonu spousta, super spotreba), ale ani ne po 80km mam problem jak dát nohy aby nebolely.
Došel jsem k trojici, která se me asi zatím líbí nejvíce. Tdm 900, Tiger 955i, Multistrada 1000Ds. Pocitam s rozpoctem kolem 70000kc(plus rezerva na prvni servis)...
Máte nekdo zkušenosti s těmito moto? Na co si dát pozor?
Případně nějaké jiné alternativy? Vim ze za tyto penize se da koupit i karburatorove Varadero (co spotřeba?), pripadne GS1100( nebude uz davno "po smrti"?)
S výběrem nespěchám, zatím hledám a porovnavam moznosti.
Diky za informace.
1 reakcí na tento příspěvek TDM900 vs Tiger 955i vs Multistrada 1000DS
PS: vstroma 650 neber, to raději TDM900
Naposledy editováno 30.06.2019 18:47:11
To by mela mit 900vychytane, ze?
Jak je to vykonove v porovnání vůči FZS?
Vszrom 650 me prijde, ze za hodne penez nejsou v nic moc stavu... Stejne jako GS od BMW. U Ducati mam jen strach ze servisu, ale to take nedokáži objektivne posoudit. S Tdm ma Mts docela podobny posez, i výkon...
1 reakcí na tento příspěvek TDM900 vs Tiger 955i vs Multistrada 1000DS
Posez, resp úhel v kolenou je vlastně hlavní důvod proč jsem se začal dívat po kategorii cendur....
1 reakcí na tento příspěvek TDM900 vs Tiger 955i vs Multistrada 1000DS
Človek sa musí naučiť narábať s plynom lebo prejav toho motora je výbušný. Skrátka nemôžeš čakať že to bude mať chod ako R4, je to skrátka V2 s dosť výrazným záťahom. Jazdil som aj SV650S a tá mi prišla o dosť jemnejšia, nebolo tam cítiť ani také brzdenie motora pri zatvorení plynu a ani tak agresívny prejav po pridaní.
Na palivomer sa nedá vôbec spolahnúť - len tak orientačne, skáče to všelijak. Suchá spojka - robí to rachot aj ked je v dobrom stave, Hlavne aby nebol vymlátený kôš, lebo potom spojka poťahuje aj ked je stlačená - lamely sú zasekané a držia v drážkach a nechce sa im tolko od seba
Možno by sa to DS1000 chovalo inak ak by bol čerstvo poriešený servis = nastavenie klapiek a nastavené vôle ventilov, asi by to až tak výrazne necukalo, šlo by to trochu hladšie. Ale osobne ak by bolo na výber vtedy 620 / 800 / 1000 tak by som volil tú 800ccm. Multi 620 som nechcel, lebo je všeobecne taká oholená, vzadu obyčajná kyvka, vpredu jeden kotúč
Všetko má svoje pre a proti, Ducati je vzducháč a ked nemáš vodu tak sa ti nikdy nepokazí termostat, nikdy ti nebude unikať voda... Na druhú stranu nastavenie ventilov nie je zadarmo
Naposledy editováno 08.07.2019 23:46:36
Po dořešení běžných neduhů (, termostat, výška hladiny chladící kapaliny, teplota sepnutí sahar, těsnění pod hlavou, změna obou konektorů z regleru, kovové palivové konektory z nádrže, novější a delší spojkové ramínko...) a přizpůsobení si motorky svojí výšce asi už nikdy lepší motorka nebude!
Počítej s tím, že za plexi nikdy nebude jako v obyváku (vs Varadero, nebo GS). Při nízkém štítku ti půjde dost větru do xichtu, při vysokém budou turbulence verglovat s hlavou tak, že na konci jízdy budeš mít krk jak Hulk.
Motor sám o sobě má skoro metrák a je docela vysoko.
Kolena jsou docela fest zalomená.
Náhradní díly jen přes Triumph, nebo přes fóra. Aftermarket skoro není.
Do teď ses prokousal tím horším. Jdem na lepší.
Britský charakter motoru, ve středu otáček máš zátah jak lokomotiva. Tři hrnky jsou optimum pro všechno. V extrému můžeš jezdit furt na šestku, i přes dědiny.
Starý motor je robustní, možná mě ještě přežije.
Při jízdě ve městě tě každý uvidí, i kvůli možnosti oživit druhé světlo.
Po rozjezdu nad 10 km/h už váhu skoro necítíš. Prostě jedeš, pošleš to tam, kam chceš, kdy chceš.
Dva kotouče vpředu jsou akorát dávkovatelné. V terénu (čti suchá šotolina a polňačky) ještě dokážeš říct, co se pod předním kolem děje. Na druhé straně na asfaltu při razantním brzdění dlooouho trvá, než začne kolo vypovídat poslušnost.
Má jednu z největších užitečných zatížení. Sice nemusíš stěhovat barák i s rodinou, ale je fajn, že v tom případě na podvozku je jistá rezerva.
Mě zobe asi 5,5 litru. Mohl by míň, umí i víc, ale 5-6 litrů je 90% provozu.
Povozí tě na asfaltě stejně dobře jako na šotolinách.
Můžeš jet sám. S babou. S babou a bagáží. Furt jede, neptá se.
Má blinkry. Opravdové, co jdou vidět, ne ty zmenšeniny!
I po čtyřech letech při otočení heftem se občas řežu do helmy jak puberťák.
No nakonec vlastnosti
Nemá ABS
Do roku 2003 jsou kola dušová na drátech.
Má váhu vzduchu (v horách neřešíš, jak moc jsi vysoko, karburátory už by se zakuckali)
Zdvihy jsou 200mm vepředu i vzadu. Viděl jsem i jiné hodnoty, ale toto mám osvědčené.
Naposledy editováno 11.08.2019 13:38:59
1 reakcí na tento příspěvek TDM900 vs Tiger 955i vs Multistrada 1000DS
Měl jsem možnost projet si VFR800 ve verzi VTEC. VTEC bych nechtěl, ale ukázalo se, že pokud bude na fi stejný posezení, tak i to by mohla být alternativa, protože jízdní pozice byla vcelku pohodlná - pocitově všechno sedlo do ruk, jako by tu motorku člověk léta znal... Třeba se ještě podaří sednout na Tigra a TDM a třeba to rozhodne...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TDM900 vs Tiger 955i vs Multistrada 1000DS
TDM je taky hodně dobrá, v podstatě jsem byl pro TDM rozhodnut a jen díky náhodě koupil Tigra. No Tiger je super
Kdyby ses pohyboval v Krkonoších, dej vědět, můžeš na Tigra sednout
Na pár motorek jsem sedl a krátce jsem se svezl, na některých i něco najel( Jawa350/354 - má první, CB500 - najeto asi 6tkm, než šla dál, FZS600 aktuálně najeto víc jak 9tkm, zbytek jen otestování do 50km: Speedtriple955i - ten mě nesednul, Tracer900 - mio finance, VFR800 V-TEC, GSF600N). Z těch pár motorek jsem pocitově měl na VFR nejvíc takový ten známý pocit. Jakože na ni sedneš a všechno ti padne do ruk a od první chvíle se na ní cítíš dobře. Ano, posed rozhodně víc na ruce než na FZS a jak se do nich opřeš, tak se brzo ozvou(vím, že se to nemá ), ale jinak příjemný svezení. Právě poměr cena/užitná hodnota se mě na FI líbí. Stejně jedu buďto sám do práce a z5 cca 40+40, nebo výlet do 100km a to buď sám nebo ve dvou.
Nakonec, stejně to bude o pocitech, třeba sednu na TDM/Tigra, nebo ještě a něco jinýho a buď zjistím, že ani jedno není co hledám, nebo naopak jedna z nich padne do ruk a bude rozhodnuto.
Poslední možnost je, že to rozhodnou peníze tak jako minule(vybíral jsem mezi TDM850, FZS600, VFR800fi) a naskytlo se FZS za rozumné peníze a bylo vybráno(a nemyslím si, že by to byla chyba ).
Jak je na tom Tiger a náhradní díly/servis - třeba i na ten mezityp jako máš ty? Případně výkonově ta verze 900 - občas se objeví v inzerátech za rozumné peníze, ale vzhledem ke stáří je předpoklad, že něco chtít budou...
1 reakcí na tento příspěvek TDM900 vs Tiger 955i vs Multistrada 1000DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TDM900 vs Tiger 955i vs Multistrada 1000DS
(reakce na) TDM900 vs Tiger 955i vs Multistrada 1000DS
Podle mě Ti do ruky padne každá z těch 3 ( VFR/TDM/Tiger ), i když je každá jiná, a ani s jednou neuděláš chybu.
K Tigrovi, konkrétně mezityp, s díy to není jednoduché, musíš furt hídat/ověřovat, že to je skutečně správný díl, hlavně, když si dáš vyhledat díl podle roku, konkrétně třeba blbý olejový filtr na origo stránkách Hiflofiltro nesedí, uvádějí na 99 tku vložku, přitom je tam už "komplet kovový". díly mimo motoru jsou většinou shodné s 955i, do motoru bys musel řešit asi ještě ze starého modelu, ale..pokud se Ti vysere motor, tak je to vzhledem k hodnotě motorky konečná, oprava přesáhne cenu motorky. Jestli 900(i) nebo 955i, těžko říct, radši 955i, ten výkonový rozdíl 85k proti 106k u stejné motorky musí být kurevsky znát
K servisu, spotřebák je jako u každé jiné, u mě na jaře servis - ventily ( zabroušení podložek, nejsou potřeba nové ), rozvoďák a nějaké drobnosti 10.000. dělal to kluk, kterej je hodně dobrej.., a taky si to nechá zaplatit. A mám na 20tis km pokoj. Aktuálně najeto 78tis, signály jsou, že by to tak mohlo být
Tigr byl jako nový dost drahá motorka, tak se traduje, že si ho kupovali bohatí manažeři a moc toho nenajeli
Žrout gum to taky není, anaké 2 jsem měnil po 15ti tisících
Jak má dlouhé zdvihy, je to taková houpačka ( ale kurva pohodlná )
Sedlo řidiče má 3 polohy, buď dosáhneš pohodlně na zem ( a máš dost pokrčení kolena ), nebo nohy ok a na místě se opíráš o špičky
Už nevím, ptej se dál
Po zralých úvahách a vzhledem ke stavu silnic v našem okolí, tak se zase vracím k variantě cendura. Vfr, byť je to podle mého super motorka, vyřazuji.
Zůstává rozpočet +- 70tKč a kandidáti:
Tiger 955i/900(i)
TDM900
Caponord
Za ty peníze věřím, že to bude stejně o štěstí na konkrétní kus, ale i tak pokud by měl někdo porovnání třeba Tiger vs Capo, tak budu rád. Na internetu toho moc není...
Zkušenosti se servisem Triumphu, nebo Aprilie?
Díky všem za názory a zkušenosti.
Výtěz Ducati Multisrada 1000ds.
Proč:
1000DS ducati používá ve více modelech s tím spojená větší nabídka dílů.
Dvouválec desmo který točí do 8tis otáček. Obrovská komprese dá se jed 2500 otáček na kochačku, přidáš plyn okamžitě letíš dopředu.
Vzduchem chlazený motor = žádná sahara, voda apod.
Dvouventil = jednoduchost! tah odspodu jak blázen a seřízení ventilů si uděláš sám. No tak se to naučíš, stejně jako si vyměnit desmo řemeny po každých 35tis km.
Posez = budeš se citít jako král na svém oři. Ideální pro lidi 190cm +.
Brembo brzdy = koušou jako prase, brzdíš jedním prstem (pořád!)
Suchá spojka = není v jedné lázni s olejem v motoru, tzv. nekurví ti olej! Jen rachtá a to je nádhera.
Tlumiče = na český silnice naprosto ideál, vhodná i na prašnou šotolinu tzv polnačky. A vše si můžeš nastavit. To pochopíš až se projedeš proč Multistrada.
Spotřeba = do práce a domů za 4litry, sportovní jízda 7-8litrů na sto.
Nádrž pod sedlem = proto ti bude lítat ukazatel sem tam.
Ano má i své mouchy ale to každá motorka.
Z tvého výběru bych volil 1000DS
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
možnost vyzkoušet starší větší skút... Suzuki AN 400 Burgman, Suzuki AN 650 Burgman, Ducati... | JamesM | 0 | 4.5.2024 v 23:07 JamesM |
Jak zvýšit volnoběh u TDM 900 Yamaha TDM 900 | Milanbohy | 7 | 13.4.2024 v 21:59 StiefTomas |
špatně svítí, málo svítí kontrolky... Triumph Speed Triple, Triumph Sprint 955i ST, Triump... | kokoška. | 4 | 8.4.2024 v 15:18 pepe100 |
Ducati Multistrada 1000ds: spatne s... [1, 2, 3] Ducati Multistrada 1000 | JamesM | 66 | 6.4.2024 v 17:36 JamesM |
GPS Triumph Tiger 955i Triumph Tiger 955i | Ondra666 | 6 | 31.3.2024 v 19:35 Ondra666 |