globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach
24.6.2019 v 18:53
Ahoj, mam jeden technicky dotaz.
Pneumatiky mam foukat 2,5 a 2,9. To je asi celkem standard.
Maji se foukat za studena. To je asi taky standard.
A ted muj dotaz sni kolik stupnu je za studena.
V garazi mam 23 nafoukam 2,5 a 2,9 .
Vyjedu ven a necham chvili stat pri teplote 30 a jsem na 2,7 a 3,1.
Sednu na motorku a jedu par km a tlak je 2,8-2,9 a 3,2-3,3.
Zajedu na okruh 2,9-3,0 a 3,6.
Jeste nemam odsledovane ve dvou s kuframa po dalnici pri 40 stupnich...
A jeste v zavislosti na nadmorske vysce...
Ale i tak my pride, ze tlak o 0,7 baru vyssi je dost...

Mam kontrolovat tlak v pneu po ohrati na venkovni teplotu?
Co kdyz jsem rano v horach je tam pod 10 stupnu a odpoledne pri mori 35 stupnu?

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

25.6.2019 v 01:07 | Nahoru | #1
Chtěl jsem smát, ale nebudu ...váš boj, vaše rádoby problémy ...ale rejpnout si předci jen musim

Všichni tu strašně laborujete nad tím jak foukáte "TO" "Ty gumy" ale nikdo se nepozastavil nad tim, že jaké gumy a od jakého výrobce a určené na jaký povrch a na jakém stroji a jakou jízdu hraje tu největší roli a že výrobci asi jaksi počítali s tím, že všude není laboratorních 20 stupňů....a boom všechny teorie umřou, když se dozvíte, že výrobce pneu na to má vlastní tabulky a ono jaksi jedna guma má psáno 1,8, druhá 2,5 a třetí 2,9 a na okruhový gumy se uvadí i tlak i pro zahřáté gumy...

A abych nebyl jen za pána co rád štve lidi, tak 2,5 2,5 (Do 90kg a i při vysokých rychlostech) jak udává manuál pro diabla na starou R1 a nějak mi to prostě jede, a maže a drží v zatáčkách ať už jezdím v 7 ráno a nebo ve 3 odpoledne ...asi temná magie ...



PS: Hrozně by mě zajímalo, co člověka vede k tomu že za den osmkrát během jízdy zastaví a vytáhne tlakoměr ...budiž u lidí co mají naložený 500kg+ koráb ...ale u obyčejného smrtelníka ?

Naposledy editováno 25.06.2019 02:11:41

(reakce na) Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach

25.6.2019 v 07:33 | Nahoru | #2
Lam.> ja zase nerozumim tomu jak priserny musi mit clovek zivot kdyz napise esej na neco cim pohrda...
Vedlo mne k tomu to, ze jsem si znicim dva krat zadni pneu.
Neni potreba merit x krat denne, staci se zamyslet a zmerit ruzne teploty a zatiseni....
Nikdy jsem netusil, ze rozdil v tlaku muze byt 1 bar za extremnejsich podminek.
Jezdim na bandasce celkova hmotnost se blisi k 500kg.
A omlouvam se, ze tady zasiram forum jinak naprosto konstruktivne a absolutne bez balastu....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Reakce plynu Suzuki Bandit 1250 Suzuki GSF 1250 Bandit V.e.n.c.a__zr7s 5 14.1.2024 v 08:36 Krautkopf
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Suzuki gsf 1250 Bandit-vibrace Suzuki GSF 1250S Bandit, Suzuki GSF 1250 Bandit V.e.n.c.a__zr7s 21 14.11.2022 v 11:01 V.e.n.c.a__zr7s
Suzuki GSF 1250 N Bandit - koupě [1, 2] Suzuki GSF 1250 Bandit V.e.n.c.a__zr7s 34 22.8.2021 v 09:52 V.e.n.c.a__zr7s
Řídící jednotka tunning Suzuki GSF 1250 Bandit Fanda-gsxr 2 27.5.2021 v 06:51 milor


TOPlist