Před 37 lety (to mi bylo 18) jsem v rámci získávání zkušeností rozbil svoji Jawu 175, a od té doby jsem motorku neměl, a ani na žádné neseděl.
Nyní jsem se rozhodl do té jedné lajny vrátit a jezdit i nějaké ty delší cesty. Jelikož jsem jako řidič z povolání "objel Zemi" dokola cca 60x, jsem už definitivně uhoněnej, a proto už předem vylučuju motorky typický pro "dárce orgánů" a rozhodně chci něco pohodlnýho, pohodovýho- "kochacího".
Zhlédl jsem se v Kawasaki Vulcan S 650, která by mi rozhodně padla, protože mám už problémy s koleny a mít kolena složený delší dobu v ostrém úhlu pod sebou, by asi při zastavení nedopadlo dobře. U Vulcana mi sedí ty nohy dopředu. Ještě jsem koukal po Versys 650, ale to už by bylo na kolena horší, ale zase bych se nemusel bát nějakých těch rumunských šotolin.
Ale nejsem žádnej drobeček, jsem už tak trochu (více) "prostorově výraznější", takže zase nevím, jestli ten Versis není chatrnější, než Vulcan, který vypadá dost masivně. Bohužel v nabídkách se člověk dozví sice pohotovostní hmotnost, ale už ne celkovou, nebo nosnost. Takže tápu a nějak se nemám podle čeho rozhodnout. Můžete mě tak nejak trošku nakopnout? (Ne tam, kam myslíte). A hlavně nepište, že jsem se zbláznil- nezbláznil, jako blázen jsem se už narodil
Naposledy editováno 18.04.2019 20:03:33
Ten versys novější koupi za 150t, je to moderní, lehčí atd....záleží kolik chce jezdit ročně a jak moc dlouho ho to bude bavit...já bych to vefro vzal taky, jestli ho návrat k motorkam nechytne je ten prodej nejméně ztrátová záležitost....cenu si drží a je dražší než moje první před 8 lety
Ferda64 píše: Ono to opravdu není jednoduchý. Vybíral jsem ze všech značek, a to podle vyzkoušených spolehlivostí motorů, podle pohodlnosti, podle objemů vs. výkonů, podle spotřeby, podle kol (nechci dráty).... A hlavně ceny! Ať přebírám, jak přebírám, nejlíp mi vychází Kawa Versis 650 (až na pohodlí- složený nohy pod sebou)- ale super nádrž na cca 500km, a Vulcan S 650 (až na menší nádrž 14l), ale zase pohodlně natažený nohy a komfortní sedlo- dal bych gel. No a nakonec samozřejmě v nemalý míře i podle toho, co se mi líbí.
Nechci velký objemy. Už ty dnešní 650ccm mají tak velkej výkon, o jakým se mi nikdy ani nesnilo (jak jsem byl kdysi spokojenej s mýma 5.9kW), ale zároveň i dost dobrou spotřebu a tím i náklady- zase tak moc nevydělávám a jezdit se prostě chce. Takže prostě tyhle dva kousky jsou mými favority a o dalších už ani neuvažuju. Opravdu vybírám už dost dlouho a k těmhle jsem se dopracoval postupným vylučováním dalších (často o dost dražších, i když možná lepších).
Ferdo, zkusím ti pomoct. Napíšu ti pro příklad moje priority jak vybírat, třeba tě to inspiruje.
Jde o to, že si nekupuješ pracovní vozidlo, ale pro zábavu.
Tak nejméně důležitá je podle mě spotřeba. To bych do nákladů nepočítal. Někdo chce pořádné kladivo a jak začne řešit spotřebu, může skončit u skůtra, když to přeženu. Ta motorka zas tolik nežere.
Výkon bych asi taky nepovažoval za nejdůležitější, protože asi nebudeš chtít všem dávat na prdel.
Nádrž bych asi taky neřešil. Proč mít velikou nádrž? Plánuješ sedět na moto bez přestávky 500km? já mám třeba velikou nádrž, a stejně stojím každých 100km jen tak na protažení nebo pokec. Takže můžu klidně natankovat. Leda, kdybych plánoval na dovču nějakou exotiku, kde nejsou benzinky.
Nejvíce bych asi šel do toho, co se mi líbí a na čem se mi dobře sedí a co tě chytlo za srdce. Co na tom, že to třeba nebude mít takovou spotřebu, takový výkon, to přece rád oželíš.
Naopak by to bylo přece špatně, kdybys měl motorku s nejlepším výkonem versus spotřeba a připadala by ti nijaká, bezpohlavní...
Co se týče nákladů a různých oprav a údržby, to je sázka do loterie. Tady x borců píše, že jim všichni říkali - to si nekupuj, to se bude furt kazit -, a v pohodě. Asi karma jezdce.
U některých motorek se častěji mění řetězovky nebo nějaké krámy, co stojí prachy a u jiných méně často. To je tady v katalogu.
A kdybys chtěl můj názor, tak bych šel do toho Vulcana. Je krásný.
A ještě můj názor: Osobně bych šel do většího objemu, i když píšeš, že nepotřebuješ. Líbí se mi, že velký motor nemusíš točit, když je třeba kopec. Jen bez řazení nepatrně přidáš plyn. Ale někomu to může připadat nůďo.
1 reakcí na tento příspěvek Návrat do jedné stopy po 37 letech
Bavit mě to bude určitě, protože už jsem kdysi jezdil a bavilo mě to. Pak jsem cestoval na kole- a ne jen kolem komína- za odpoledne i kilo na trekovým potrubí. Takže zítra se rozhodnu a závazně objednám.
Jeste Ti muzu rict jak je na tom Vulcan se spotrebou. Ze zacatku jsem ho drzel zkratka a jezdil za 4 l. Ted ho dost taham a bere 4,5l. Podle me je to hodne dobra spotreba.. Versys 650 by na tom mel byt podobne. Motor je v podstate stejnej..
Naposledy editováno 22.04.2019 18:16:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech
chci něco pohodlnýho, pohodovýho- "kochacího"
Naposledy editováno 22.04.2019 19:17:26
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech
Všechno tohle je lež ! A pokud to máš opravdu takhle, tak motorku prodej a netrap se. ---- Běžně dávám na Hondě 700 - 900km (už jsem to tady psal) a jediný problém je, že mě trochu pálí oči jak mi fouká do helmy (mám brýle, takže přilba "polokapotáž" aby se brýle nepotily)
1 reakcí na tento příspěvek Návrat do jedné stopy po 37 letech
Gahan37*** píšu že to není integrála, ale otevřená helma s delším plexi
1 reakcí na tento příspěvek Návrat do jedné stopy po 37 letech
-HAD- píše: Anti***máš pravdu, jsou to návraty z Itálie, Slovinska, Francie
Gahan37*** píšu že to není integrála, ale otevřená helma s delším plexi
Jo je to i vidět na profilovce....mě by to osobně vadilo , krom toho nikde není psáno ze nemůžeš spadnout na bradu
k.hacecky píše: 900km??za den??to jedeš po dálnici??po silnici 2a 3 třídy kde je něco vidět a na kochačku tak max 400a mám toho plný brejle
Presne.
Souhas.
Kdyby, ci boha, potredujes ujet 900km. Kochacka je 200km, presun 400, co je nad, tak "nejsem na uteku".
At mi kdo chce co chce rika, jestli po 400km nenajdes nic, co stojim za to si blize prozkoumat, nedobre planuje.
1 reakcí na tento příspěvek Návrat do jedné stopy po 37 letech
Až zase pojedu na okraj Afriky, zeptám se těch, co mají pravdu jak to má být správně. Naposledy jsem to měl na tři neděle...........a navštívil atrakcí cestou poměrně hodně.
Dle některých bych to měl jet kochačkou asi dva měsíce.
Jinak k dotazu zakladatele tématu. Já jako kluk jezdil ČZ 175 se závratným výkonem 9,2koně.........potom dvacet let nic. Náhodně jsem koupil stroj s cca 40.koňmi a po první jízdě nechápal, jak může někdo jezdit stroj třeba 100hp. Utahaný, jízda v křeči, pral jsem se s tím neskutečně.......no rozjezdil jsem se a dnes už nemám s výkonem problém. Pro první stroj bych se asi po dnešních zkušenostech díval po čtyřválci - jsou to stroje s pružnější charakteristikou motoru, odpouští lépe začátečnické chyby. Druhým parametrem by byla hmotnost stroje..........čím lehčí, tím se lépe ovládá............a nebo alespoň s těžištěm co nejblíže asfaltu. Třetím parametrem asi alespoň nějaká ochrana proti větru.
Třeba Honda CBF 600, Suzuki Bandit 600, Yamaha XJ 600/900............nechal bych si to sezonu nebo dvě...........a tu pravou bych se pokusil vybrat později. Neexistuje totiž nikdo, kdo si tu pravou koupil na první dobrou. Pokusit se o to ale můžeš
1 reakcí na tento příspěvek Návrat do jedné stopy po 37 letech
Nesedím stále na motorce............to už bych asi ani ve svém věku nezvládl. Jen jsem napsal, že mě přesun cca 800km/den nečiní žádné trauma. Jinak k výletu do Maroka........to už je okraj Afriky (Gibraltar v Africe opravdu není), tak jsme najeli cca 10 000km...........a čtyři dny se poflakovali na motosrazu v Portugalsku. Není to ale vůbec podstatné. Podstatné je, že na některých motocyklech to prostě nejde.........první motodovolená byla na jednoválci 600ccm a 300km/den byl strop. Vše navíc zavánělo masochismem. Dnes už na delší trasy beru stroj s kapotáží, netřesoucí se, tichý, pohodlný............a s tempomatem
Teď na Gardě jsem byl ale na stroji Triumph Sprint 955i RS............a po celodenním přesunu mě bolelo dost za krkem a dva dny za sebou bych to nedal. Jak jsem psal, bylo v plánu přespání v Innsbrucku........že to nevyšlo a já se rozhodl to těch cca 400km navíc dojet až domů je věc jiná.
1 reakcí na tento příspěvek Návrat do jedné stopy po 37 letech
Marroko je zbytečné popisovat...........kdo nebyl nepochopí a pro ostatní je to zbytečnost. Já si tam letos už střihnul cca 2500km na motorce. Já na srazy moc nejsem, ale Faro jsem chtěl vidět...........mimo jiné jsem to pojal jako odpočinek s odpovídající cenou za kemp a služby..........jen poměrně dost lidí a moje bába je introvert - už jí nepředělám Uvidím, co bude za doprovodný program na 40. ročník a možná ještě vyrazím. Tak ať nám to jezdí.
1 reakcí na tento příspěvek Návrat do jedné stopy po 37 letech
Teď už jen čekat..
1 reakcí na tento příspěvek Návrat do jedné stopy po 37 letech
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech
GPS lokátor
dave-lister píše: Mac73> Na alarm bych se vybodnul. Pod sedačku bych dal nějaký šmírovací zařízení. Tohle má svou baterii, výhoda je, že ti to nevybíjí baterii když nejezdíš.
GPS lokátor
Asi mas pravdu. Diky