Předtím s No Name těsněním jela lépe.
Naposledy editováno 02.04.2019 21:11:34
Naposledy editováno 20.03.2019 06:15:38
1 reakcí na tento příspěvek Těsnění pod válec exc300
Naposledy editováno 20.03.2019 07:04:00
Její kontrola plastelínů a tak - když máš podezření, že to néni dobré a nebo pro hrubý nástřel potřebné tloušťky těsnění.
Když už je motorka smontovaná, tak se dá konečná kontrola udělat drátkem cínu na letování přes díru svíčky.
Objede se kolem spalováku a píst zmáčkne kontolní drátek na nejmenší míru, kerá v motoru je (vratný pohyb pístu ve válci se způsobí startovacím zařízením). Tvar zmáčknutí odpovídá profilu štěrbiny - to, že se musí ke spalováku zvětšovat, je velmi důležité (přehřívání motoru).
Jako úplné minimum pro malorážky se uvádí hodnota kolem 0,8mm, jakž takž se dá vydržet 1,2-1,5 a u té třístovky by to mohlo byt kolem 2mm. To je enom tak od pasu, nejlepší je to najít v manuálu. Páč velice záleží na tvaru spalováku a na vrtání válce. Například Aprilky 125 mají mít kolem 3mm...tak si vyber...
Všeobecně platí, že čím míň, tím líp, ale stoupá riziko detonací (spolu s možností úsad ve spalováku atd.), takže s rozumem.
Další krok v ladění motoru je "nakubíkovat" ho, zkontrolovat objem spalováku pro výpočet kompresního poměru. Na tem taky záleží...páč když se to moc netrefí, nesedí předstih...což má opět vliv na chod motoru...
Jinak nemusíš používat těsnicí papír, já mám a dlouho používám různé kreslicí čtvrtky, krabice od čehokoliv (bez potisku), obálky kalendářů a podobně.[
Tady je vidět, že u některých strojů je dobré napřed ustavit válec - píst podle kanálů ve válci a antidetonační štěrbinu pomocí těsnění pod hlavou...
Kdyby to byla moja motorka, tak bych ten válec nechal opravit.
Ještě existuje u některých značek celkem dobrá varianta - místo nikasilu vložku...
Jo a taky bych byl pro znovuzavedení trestu smrti pro používání silikonu .
Já kupuju buď fungl nové věci a nebo úplné šroty, keré musím stejně komplet opravit.
Obojí znamená (víceméně) jistotu...GO hubou je v české kotlině dost oblíbená varianta...
Já sem dělal nikasil enom dvakrát, jednů mě to dodal můj dvorní tuner (a dobrý, on to posílá do Itálie či kam), podruhé mě to dělal Staša. Taky dobrý. Možná, že to do téj Netálie poslal taky...
Ke kemu to dat dnes, to teda nevím.
No ale když uviděls, co vlastně máš, tak bych to udělal komplet.
Je sice pravdou, že co se može pokazit, to se pokazí (aj nová věc), ale když se to aspoň prohlídne, je to lepší, než bys to dělal víckrát...takže jednů a pořádně, aspoň budeš vědět, co tam je.
Ono se taky dost blbě jezdí na nečem, o čem nevíš, kdy to klekne. Teda nekerým náturám je to šumafuk, ale já bych na to při jízdě musel furt myslet.
A to je blbé když závodíš (jedeš pomalu) a aj když jedeš enom tak - nemáš z jízdy dobrý pocit, o radosti nemluvě.
Naposledy editováno 04.04.2019 10:19:38
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Exc 300tpi problem s plynem KTM EXC 300 | pilsner808 | 0 | 13.5.2024 v 19:11 pilsner808 |
Proc ma 4t oproti 2t v zakladu siln... KTM EXC 300 | Norous123 | 28 | 22.2.2024 v 13:05 premikp |
Cestovani na lehkem enduru KTM EXC 300, Husqvarna WR 300, Beta EVO 300 2T, Gas ... | jirka-čz | 28 | 26.1.2024 v 09:46 Metric |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Klíček zapalování KTM EXC 300 2019 ... KTM EXC 300, KTM EXC 300 E, KTM EXC 300 Six Days | MalejMazel | 14 | 23.1.2024 v 13:16 ktm525smerák |