Téma: Auto, kombik 4x4
 
31.1.2019 v 18:54
Čus chlapi,
vybírám auto, hledám větší kombík a co od toho chci :
stálý pohon 4x4 , ale skousnu i haldex
motor, okolo 150 koní nafta, benzin asi jedno moc s tim nenajezdim
převodovku radši klasický automat, ale skousnu i manuál
cena okolo stovky ale jsem schopnej přitlačit něco když to za to bude stát
chci něco co mě dlouho vydrží
horký kandidáti jsou:
Audi A6 C4 to už jsou starý pelechy ale přesně to co chci
Audi A4 B6 asi jedině 1.8t nebo 1,9 tdi manual
Alfa romeo 159, nevím jak jsou na tom jejich automaty, ale motor 2,4 jtd snad dobrej
Volvo XC70, asi super motor plus automat. ale haldex
nějaký subaru ale moc se v nich nevyznám
napadá vás ještě neco jiného? nebo nějaký zkušenosti? díky

1 reakcí na tento příspěvek Auto, kombik 4x4

5.2.2019 v 01:24 | Nahoru | #1
Ve sněhu nebo čemkoliv hlubokém měkkém se hraje na hmotnost vs. plocha gum, tedy pokud to má alespoň nějaký výkon. Proto Lambo (nebo stará A80) dá sjezdovku, ale G-čko nebo podobný mastodont zapadnou i cestou z kopce.

Spíš mě zarazilo, jak tady píšete, že Audi ani Subaru už nějakou dobu nejsou stálé čtyřkolky, ale spíž už jen automaticky připojitelné náhražky. Ten svět se fakt v (I) obrací, člověk už nemá vůbec žádnou jistotu ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4

5.2.2019 v 11:42 | Nahoru | #2

vilemx píše: Spíš mě zarazilo, jak tady píšete, že Audi ani Subaru už nějakou dobu nejsou stálé čtyřkolky, ale spíž už jen automaticky připojitelné náhražky. Ten svět se fakt v (I) obrací, člověk už nemá vůbec žádnou jistotu ...


Pokud vím, tak u Subaru AWD jsou dvě verze - buď mechanickej mezinápravovej diferenciál u manuálů a nebo "haldex" u automatů.
U Audi je to tak, že buď mají quattro s haldexem (A3, A4), nebo s mezinápravovým mechanickým torsenem a nebo se sport verzí, která umí vektorovat moment na jednotlivý kola...
Ono spíš jde o to, že haldex funguje defakto jako zámek mezinápravovýho diferenciálu a jestli jsi někdy viděl na slovenský garáži Rasťovo videa s passatem, sharanem a dalšíma "pseudočtyřkolkama", tak spojení haldexu a dostečně citlivý přibržďování kol umí zajistit takovou trakci, že normální smrtelník jedoucí z města na hory prostě víc nepotřebuje.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist