globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jawa 350/638 špice, ráfky, výfuky, rozeta
Čaute.
Takže jsem se v pracech na repasi vzpomínky na mé mládí (Jawy 350) slušně posunul. Při kontrole čištění a leštění jsem zjistil, že ráfky začínají mít rezavé pupínky a špice na předním kole (jen některé-asi vada od výroby) jsou slušně porezlé. Celkem mě to štve a zvažuji koupi jednoho ráfku+špic (buben je v pořádku). Přešpicuji, nechám vycentrovat a při té příležitosti dám i novou pneu(tu co mám je asi ještě z roku 1992).

1)Jsou v nabídce špice: asi a)pozink, b)chrom, c)nerez-nějaké zásadní nevýhody některé z nich?
2)Ráfky-Jdou ještě koupit originál Jawa (ČR)? Vidím nabídku Taiwan a Indie-má s nimi někdo zkušenost(kvalita, tvrdost, povrchová úprava, je tvar schodný s původními, nebo mají viditelně jiný profil v řezu)?

Potom by mě zajímal rozdíl v rozetách-kvalita, tvrdost? viz odkaz.
https://www.motojeli...CZ-476-488-d5163.htm
https://www.motojeli...CZ-476-488-d2604.htm

A hlavně výfuky-mám jeden poškozený (promáčklý) z pádu moto a druhý má zase vadný chrom z výroby a začíná rezivět v místě vady.
Našel jsem nějakého Slovenského dodavatele replik(tuším 7000kč za 2ks) a zároveň jsem měl v ruce nějakou repliku asi z Taiwanu (za 3300kč za 2ks-vypadaly moc pěkně a ani mi nepřišly nějak moc lehké-ojebané).
Má někdo zkušenosti s výměnou výfuků na tuhle moto?

Děkuji za konstruktivní odpovědi i za trpělivost všech fandů jawy.
Na jawamánii mě neodkazujte-nějak jsem tam válčil s registrací(neúspěšně)

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350/638 špice, ráfky, výfuky, rozeta

Skvělá odpověď, děkuji! 3.1.2019 v 11:01 | Nahoru | #1
Tak ještě jednou já...

... záleží na tom, jestli chceš dělat "totální renovaci" nebo "jen" restaurování... a to taky souvisí s tím, jak to budeš provozovat.

Takže co se týká "špic"... což přesně nevím, co znamená, každopádně pokud se budeme bavit o "drátu" na "nyplu", pak původně Jawa používala dráty pozinkované (ČZ niklované) a nyple jsou v obou případech z patřičných technologických důvodů (mosaz) niklované.
Dají se sice koupit dneska ještě verze chromované a nerezové, ale já bych ani jedno nechtěl. Nerezové bych nechtěl proto, že je to "měkké bláto" ve smyslu prodlužování, protože už se mi stalo, že se furt musel dotahovat výplet, jak se to natahovalo (a nikoli vytlačovalo do sedla v bubnu). Chromované zase nechci proto, že když se někde odloupne chrom, což se na drátech může stát prakticky kdekoli, tak je veškerá ochrana proti korozi ta tam, protože chrom je bariérová a nikoli elektrochemická ochrana, narozdíl od zinku. Dále je technologům jasné, že není možné nachrmovat ten závit pro nypl, protože ta vrstva by byla velmi tlustá a nešel by na to nypl našroubovat... Vždycky mě baví, jak na burze mají krásně chromované dráty, s krásně orezlýma závitama (od zbytků galvanických lázní), protože tam se to prostě rozumně ochránit nedá. Lze to řešit při montáži buď tak, že se ten nypl zalepí lepidlem na šrouby a tím se vytěsní prostor pro případnou vodu (ale pak se nedá docentrovat), nebo se to dá pořádně namazat a ono to poměrně dlouho vydrží.
Největší trapas je, když má někdo vypletené nové kolo s chrom ráfkem a chrom drátama a vytejká mu po projetí první louže zpod nyplů rezavá voda po nachromovaném drátu.
Na závěr rada... já toto dělám tak, že opatrně rozpletu původní výplet (u těchto strojů nepamatuju, že by to bylo zarezlé), zkontrouu původní dráty, které by se ve výpletu o sebe neměly opírat (ale někdy se stane a v tomto místě se o sebe ošoupávají) a dám je do galvaniky nově nazinkovat (chromované nebo nikované takto snadno bohužel nejdou renovovat). Lehká koroze nevadí, ta se stáhne v první lázní HCl a o zbytek se také postará galvanika. Pak mam původní dráty s novým zinkem, jsou "vystárlé" tedy vytahané a už se neprodlužují, historicky je to taky v pořádku a jedna sada vyjde přezinkovat na nějakých 50 kč.
Nyple jako mosazné jsou většinou v pořádku, takže je umeju, lehce přeleštím nikl a vracím zpět.

No a k ráfkům a výfukům po obědě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350/638 špice, ráfky, výfuky, rozeta

4.1.2019 v 00:30 | Nahoru | #2
Sofía> Ten nápad se zinkováním se mi celkem líbí. Ta cena 50 kč za zinkování je oficiální, nebo ti to za tuhle částku dělá někdo pod rukou na fušku?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist