Téma: Jawa - vynechává zapalování v zátěži
Ahoj Jawaři. Po dlouhý době zakládám téma, protože už si nevím rady.
Mojí 639 čas od času za jízdy vynechá jeden válec. Mám klasiku kladívka. Vynechání a náhlá ztráta výkonu je prakticky vždy na čtyřku nad cca 3000ot/min. Na trojku se to dá vytočit klidně až k 5000ot/min. To samý dvojka. To vynechání je většinou jen na okamžik, ale jakmile se to začne dít, tak to nepřestane a opakuje se to třeba každých pár vteřin. Pokud zpomalím a jedu chvílí na trojku (třeba 60km/h ve vesnici), tak na výjezdu to zase krásně roztáhnu na kilo na čtyřku a bez problémů jedu až do okamžiku, kdy to zase začne cukat. Při jízdě do kopce nebo proti větru se to jenom horší, to se pak vyskytuje i na trojku. Nevím, který válec to dělá, volnoběh je bez problému. Startuje na poprvé.
Myslel jsem třeba, že nestíhá dotékat benzín, ale tím to není. Bude to elektrika. Ale dal jsem všechno nové od cívky k motoru, nové kondíky. Kladívka jsou OK, předstih OK. Svazek elektriky se měnil komplet před 5 lety. Přijde mi, že se nějaký komponent bude při dlouhotrvající záteži přehřívat.
Díky za názory a rady.
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Jawa - vynechává zapalování v zátěži

4.10.2018 v 23:38 | Nahoru | #1
Proč jenom 5000, když to normálně jede do 6000 ot/min?
Zkus prvně svíčky, fajfky a kabely, upevnění cívek a kabeláž k nim. Zkus ty staré cívky.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 05:43 | Nahoru | #2
A co třeba tohle : Začíná odcházet ložisko kliky..... Jak to jde do většího tahu, vychýlí se vačka a změní se odtrh.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 06:59 | Nahoru | #3
Mne kdysi pomohlo rozpojit a zase spojit vsechny konektory.

(reakce na) Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 07:02 | Nahoru | #4
Kohlstein> Tak max výkon je někde málo přes 5000 otáček. Víc to nemá moc cenu točit. Všechno co jsi napsal, jsem buď vyměnit nebo zkontroloval. Cívky jsou tam starší, ale nepřišlo mi pravděpodobný, ža by mohlo to vynechávání být v cívce. Leda, že by se nějak zahřívala? Asi zkusím koupit jednu a vyměnim nejdřív pro jeden a pak pro druhej válec....

(reakce na) Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 07:05 | Nahoru | #5
Sancu> Tohle slyším prvně Žádný pazvuky z motoru nejdou. A navíc to by se spíš projevovalo pokaždý a ne náhodně. Proto si myslím, že to bude elektrika

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 07:07 | Nahoru | #6
Koudy01> Myslíš projít celý svazek od spínačky až po cívky a podívat se na zoxidovaný kontakty? Uf
No asi to zkusím, ale jak říkám, je to pár let, co jsem to nechával komplet vyměnit...

(reakce na) Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 07:12 | Nahoru | #7
prochi20> Jojo, presne to myslim. Je to takova blbost, ale mne to vynechavajici motor vyresilo. Je to je tip. Muze to by cokoliv. Klidne ta civka nebo benzin.

Naposledy editováno 05.10.2018 07:13:31

1 reakcí na tento příspěvek Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 07:15 | Nahoru | #8
Tys ro nemenil, ale NECHAVAL vymenit ? Jses si jistej ze tam nemas treba kus 40-ti lety zoxydovany kabelaze?

(reakce na) Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 07:18 | Nahoru | #9
sered> jojo
Dělal mi to kamarád, co se v jawě hrabe odmalička. Jeho nabídku jsem rád využil. Nic starýho jsme tam nenechali, měnil se kompletní svazek.

Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 07:49 | Nahoru | #10
Já bych viděl problém v benzínu. To že teče pěkně z kohoutu eště neznamená, že doteče až do karburátoru. Takže zkontrolovat jehlovej ventil v karbecu a hladinu v plovákovce.

Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 08:08 | Nahoru | #11
Ventil funguje jak má, plovák je bez vady. Hladinu nevím. Kolik to má být milimetrů? Jak to nejlépe změřit? Normálně to položit na kraj skleničky a koukat kolik mm pod okrajem začne plovák zavírat ventil?

(reakce na) Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 08:36 | Nahoru | #12

Kohlstein píše: Proč jenom 5000, když to normálně jede do 6000 ot/min?
Zkus prvně svíčky, fajfky a kabely, upevnění cívek a kabeláž k nim. Zkus ty staré cívky.


Normálně to do 6000 nejelo, co si pamatuju, tak vibrovala a umírala v těchto otáčkách. Nechápu jak to že Mito dokáže suprově táhnout i při 12500 ot./min. Proč to v tý Jawě nedokázali taky trochu vytočit výš?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 08:46 | Nahoru | #13
Mně podobnou věc třinda dělala, taky na čtyřku kolem šedesátky a pak kolem osmdesátky - teda při jízdě stálou rychlostí a nebylo to elektrikou ale bohatostí směsi - bylo to bohatší než to mělo být. Koukni na svíčky jak vypadají. Nejdřív jsem to zkusíl posunutím jehly, nebylo to ono, tak jsem šteloval vejšku hladiny v plovákovce a jehlu vrátil zpátky jak byla. Už si ale nevzpomenu na kolik mm jsem to ve sklenici šteloval. myslím si že na 10 nebo 11. Ale to si jenom myslím. Návod na to štelování hladiny jsem našel buď na jawamánii nebo na Jenikově místu. Originál návod k třindě nemám, tak nevím jestli to tam třeba není. Ale těma konektorama ve spojení kabelů by to taky mohlo být - oxidace a lámání kabelů při otáčení řídítek dokážou udělat pěkný neplechy. Kdyby to byla načatá indukčka, tak začne blbnout po nějaké době jízdy a nepomůže podřadit, blbla by furt, dokud se nezastaví a nenechá se trochu vychladnout.

Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 08:57 | Nahoru | #14
Ta ztráta toho výkonu je tak náhlá a razantní, že nevěřím, že by to dělala směs. Přijde mi to, jak jízda na jeden válec. A každej, kdo se někdy vracel na jeden domů ví, že to nejede ani na trojku natož na čtyřku.

(reakce na) Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 09:00 | Nahoru | #15
Bimbam> Jehlu mam nastavenou tam, kde má být. Nejsem si jistej, ale asi druhý zářez to je. Svíčky snad vypadaj obě stejně, pěkně vypálený.
Mrknu večer na tu hladinu...

Jawa - vynechává zapalování v zátěži

Skvělá odpověď, děkuji! 5.10.2018 v 09:28 | Nahoru | #16
Za tuto kontrolu nic nedáš, ale jednou mě to vytrestalo, tak posílám zkušenost dále...

Zkontroluj, zda se kladívka volně pohybují a zda není někde prošoupaný (proražený) ten isolátor pohyblivého kontaktu na té tyčce (ten plast, kterým se kladívko nasazuje na čep). Jednou jsem měl na Jawě nějaké náhradní shitové kladívko (tuším z Polské lidové republiky), dělalo to něco podobného, a až po těžkém boji s osciloskopem jsem zjistil, že je porušený právě tento isolátor a mezi tělesem kladívka a čepem, a právě tam se to zkratovávalo.
Nu a nepohyblivá kladívka jsem taky v mládí zažil.

Za mě jinak viz kolegové výše.

Howgh!

Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 09:59 | Nahoru | #17
Myslíš tohle?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 10:29 | Nahoru | #18
Měl jsem kdysi podobný problém! Motorka startovala na první kopnutí, volnoběh byl super, rozjezd v pohodě, ale jakmile přišel kopec a nebo jsem potřeboval akcelerovat na čtverku, tak začala motorka ztrácet výkon a jeden válec vynechával. Byly to gufera na klice a rozhozený předstih. Vyměnil jsem gufera, předstih nastavil na 3mm a motorka jede jak z praku

Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 10:53 | Nahoru | #19
Mě takhle potrápil nový kondenzátor nevím jak dnes ale jeden čas byly kondíky vevnitř letovaný k obalu a nebyly ničím zalitý utržený drátek je svině

(reakce na) Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 11:01 | Nahoru | #20
udinar> Ty gufera, jak to poznam jednoduše, že už jsou KO. Bude tam rosit olej asi ne? Já to mám všude suchý

Jawa - vynechává zapalování v zátěži

Skvělá odpověď, děkuji! 5.10.2018 v 11:06 | Nahoru | #21
Prochi - jo, to co máš červeně zakroužkovaný má Sofía na mysli. Ale nad tím přítokem do karburátoru bych se ještě zamyslel a ozkoušel - kohout pod nádrží - ono to vypadá jako blbost ale přece jen může být gumičkový těsnění v kohoutu nabobtnalý a průtok benálu je menší než by měl být. Vyzkoušení je jednoduchý - sundej hadičku, dej pod kohout prázdnou suchou čistou petflašku a pusť benál. Za minutu by ti měly natýc asi tak tři deci. Pokud ne, tak to může být tou gumičkou s dírkama anebo přicpanejma kanálkama v kohoutu. Mně takhle jednou blbla číza 477 - ono to jelo a jelo a najednou problém a bez výkonu a kuckání a poskakování, tak jsem zastavil skoukl co se dalo , nikde jsem nic nenašel, našlápl jsem a jel jsem dál po ddvou kilákách zase. Pak mě napadla ta hadička - on v ní byl benál i když v plovákovce už nebylo nic - protože shora z kohoutu nic moc nešlo natož vzduch, tak se v ní drželo to, co tam nateklo. A ještě mi taky podobně ta číza zlobila než jsem přišel na závadu - ta byla už opravdu elektrická - nespolupracoval dobře bošák se spínačkou takže to většinou šlo ale chvilku někdy ne. A taky to cukalo a kravilo.

Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 11:07 | Nahoru | #22
Skoro vše už bylo řečeno, ale přidám vlastní zkušenost.

Nezavrhoval bych to že může nedotejkat benzín.
Mě se stalo, že gumička v kohoutu se po 20 letech provozu vymačkala tak, že skoro uzavřela dírku kterou benzín teče.
Motorka se chovala normálně, ale při trvalé zátěži začala cukat a nešlo jet víc jak 80Km/h.

Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 11:18 | Nahoru | #23
Prochi - co se gufer týká, starý rady radily šplíchnout při nastartovaným motoru nějakej hořlavej sprej ke klice mezi dynamo a karter, u altíku se tam dostává hůř ale taky to jde. Pokud se běh motoru po aplikaci spreje změní - je netěsný gufero. To se týká samozřejmě gufera pod zapalováním, na druhý straně se to aspoň trochu koupe v oleji, tam by to luft nebralo, spíš olej.
A ještě mě napadla taková blbost - předstih může být v pořádku, ale koukni pro sichr ještě na odtrhy kladívek ( v horní úvrati max. 0,4 min 0.3 ) to by mohlo taky haprovat.

Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 13:12 | Nahoru | #24
Chlapy děkuju všem za rady. Málokdy se vidí na m.cz taková plodná diskuze
O víkendu na to kouknu a třeba se mi to podaří odstranit. Ale spíš myslim, že bude poslední hezkej víkend a já budu drandit na XJR ....

1 reakcí na tento příspěvek Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 13:19 | Nahoru | #25
Já se přivtírnu. Číza mi to dělá taky, ale tam je to horší o jeden válec V určitých otáčkách, asi tak třetině pomyslného otáčkoměru to vynechává a čtyřtaktí, jako by byla bohatá směs. S tou laboruju už nesmyslně dlouho a myslím si, že směsí to nebude. Zvlášť když jsem náhodou vypozoroval, že v těch otáčkách jiskří kontakty v zapalku... Kondenzátor? Ale nedělalo by to při všech otáčkách?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 13:40 | Nahoru | #26
Fizzer - nemusel by to dělat při všech otáčkách , on se ten diblík elektrickej potřebuje jakoby nabít a vybít vždy při jednom zapalovacím cyklu. Pokud už není v kondici tak to prostě nestíhá tak dobře a sem tam to jiskří ( on je tam ten kondík vlastně proto aby zamezoval jiskření na kladívkách a snižoval vznikání pecky ). Dej novej kondík a uvidíš jestli to bude dělat dál. To čtyřtaktování s tím může souviset a souvisí to právě se směsí - když vynechává tak se při tom vynechání nespálí skoro nic a směs je vlastně o něco bohatší než by měla být. Jasně, něco uteče do výfuku ale i tak je par při dalším zapálení směs bohatší. Ono to jiskření nemusí dělat jenom zlobivej kondík, může to dělat i našikmo ošochtlanej pertinax - kladívko pak cestuje po vačce sem tam klidně i o dva milimetry a to se už na kontaktech může taky projevit jiskřením. Kamarádovi takhle blbla 634 a furt tarokovala ať dělal se směsí všelicos a povyměňoval cívky a kabely a fajfky a svíčky. Na vině byl šikmo odranej pertinax na kladívku (prostě měl skoro suchej filc i vačku) . Nový kladívko neměl, tak jsem pilníkem upravil to stávající, namazal, sešteloval odtrh a hele, motorka hned jela úplně normálně. A on se s tím zlobil přes dva měsíce a hledal chybu. Někdy ( dokonce i často) je porucha v úplné obyčejnosti.

(reakce na) Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 13:41 | Nahoru | #27
FiZzeR> fyziku nevoblbnes ! Kdyz to jiskri, n 99% nekvalitni kondik, to 1% nesystemove blbnouci cYfka.

Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 14:58 | Nahoru | #28
Tak to kladívku a palec na vačku asi teda taky zkontroluju. Ono kdyby člověk aspoň věděl, kterej válec to dělá. Pak může přehazovat jeden komponent zleva doprava a tak najít zkusmo vadný díl. Tím ted nechci říct, že by ten motor byl nějak symetrickej

Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 15:05 | Nahoru | #29
JO a ještě jsem zapomněl dodat, že to pozoruju celej letošek. Ale páč jsem laxní, tak to řeším až poslední dobou. Dal jsem tam před 14 dny nový (zánovní) kondíky a problém zmizel. Bohužel moje radost vydržela ani ne 100km. Od tý doby to zlobí jako předtím. Tím jsem pravděpodobně vyloučil závadu kondíků. Ale před chvílí jsem si objednal od Sesy dva nový kondíky a cívku, ikdyby do zásoby....

(reakce na) Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 15:08 | Nahoru | #30
Bimbam> Dík za vyčerpávající rozbor
Kladívko jsem dával nový. Mám ještě video, ale tam byl malý odtrh (0.25), teď je cca v normě (0.4+- autobus), vačka a filc namazané (já to zase přehnal, takže mi tekla mastnota mezi kontakty).
Po seřízení toho odtrhu (dohnat to aby bod zápalu seděl s magnetickým odtrhem byl docela porod) to dělá podstatně míň (ale furt). Kondíků jsem vystřídal několik, dobových i replik. Dělá to se všema.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zapojení přerušovače blinkrů [1, 2] Jawa 350/639 HaaS 33 23.9.2024 v 11:55 Nukin
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey

TOPlist