Téma: Jawa - vynechává zapalování v zátěži
4.10.2018 v 22:53
Ahoj Jawaři. Po dlouhý době zakládám téma, protože už si nevím rady.
Mojí 639 čas od času za jízdy vynechá jeden válec. Mám klasiku kladívka. Vynechání a náhlá ztráta výkonu je prakticky vždy na čtyřku nad cca 3000ot/min. Na trojku se to dá vytočit klidně až k 5000ot/min. To samý dvojka. To vynechání je většinou jen na okamžik, ale jakmile se to začne dít, tak to nepřestane a opakuje se to třeba každých pár vteřin. Pokud zpomalím a jedu chvílí na trojku (třeba 60km/h ve vesnici), tak na výjezdu to zase krásně roztáhnu na kilo na čtyřku a bez problémů jedu až do okamžiku, kdy to zase začne cukat. Při jízdě do kopce nebo proti větru se to jenom horší, to se pak vyskytuje i na trojku. Nevím, který válec to dělá, volnoběh je bez problému. Startuje na poprvé.
Myslel jsem třeba, že nestíhá dotékat benzín, ale tím to není. Bude to elektrika. Ale dal jsem všechno nové od cívky k motoru, nové kondíky. Kladívka jsou OK, předstih OK. Svazek elektriky se měnil komplet před 5 lety. Přijde mi, že se nějaký komponent bude při dlouhotrvající záteži přehřívat.
Díky za názory a rady.
Mojí 639 čas od času za jízdy vynechá jeden válec. Mám klasiku kladívka. Vynechání a náhlá ztráta výkonu je prakticky vždy na čtyřku nad cca 3000ot/min. Na trojku se to dá vytočit klidně až k 5000ot/min. To samý dvojka. To vynechání je většinou jen na okamžik, ale jakmile se to začne dít, tak to nepřestane a opakuje se to třeba každých pár vteřin. Pokud zpomalím a jedu chvílí na trojku (třeba 60km/h ve vesnici), tak na výjezdu to zase krásně roztáhnu na kilo na čtyřku a bez problémů jedu až do okamžiku, kdy to zase začne cukat. Při jízdě do kopce nebo proti větru se to jenom horší, to se pak vyskytuje i na trojku. Nevím, který válec to dělá, volnoběh je bez problému. Startuje na poprvé.
Myslel jsem třeba, že nestíhá dotékat benzín, ale tím to není. Bude to elektrika. Ale dal jsem všechno nové od cívky k motoru, nové kondíky. Kladívka jsou OK, předstih OK. Svazek elektriky se měnil komplet před 5 lety. Přijde mi, že se nějaký komponent bude při dlouhotrvající záteži přehřívat.
Díky za názory a rady.
2 reakcí na tento příspěvek Jawa - vynechává zapalování v zátěži
Proč jenom 5000, když to normálně jede do 6000 ot/min?
Zkus prvně svíčky, fajfky a kabely, upevnění cívek a kabeláž k nim. Zkus ty staré cívky.
Zkus prvně svíčky, fajfky a kabely, upevnění cívek a kabeláž k nim. Zkus ty staré cívky.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa - vynechává zapalování v zátěži
A co třeba tohle : Začíná odcházet ložisko kliky..... Jak to jde do většího tahu, vychýlí se vačka a změní se odtrh.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa - vynechává zapalování v zátěži
Mne kdysi pomohlo rozpojit a zase spojit vsechny konektory.
Kohlstein> Tak max výkon je někde málo přes 5000 otáček. Víc to nemá moc cenu točit. Všechno co jsi napsal, jsem buď vyměnit nebo zkontroloval. Cívky jsou tam starší, ale nepřišlo mi pravděpodobný, ža by mohlo to vynechávání být v cívce. Leda, že by se nějak zahřívala? Asi zkusím koupit jednu a vyměnim nejdřív pro jeden a pak pro druhej válec....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa - vynechává zapalování v zátěži
Koudy01> Myslíš projít celý svazek od spínačky až po cívky a podívat se na zoxidovaný kontakty? Uf
No asi to zkusím, ale jak říkám, je to pár let, co jsem to nechával komplet vyměnit...
No asi to zkusím, ale jak říkám, je to pár let, co jsem to nechával komplet vyměnit...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa - vynechává zapalování v zátěži
Tys ro nemenil, ale NECHAVAL vymenit ? Jses si jistej ze tam nemas treba kus 40-ti lety zoxydovany kabelaze?
Kohlstein píše: Proč jenom 5000, když to normálně jede do 6000 ot/min?
Zkus prvně svíčky, fajfky a kabely, upevnění cívek a kabeláž k nim. Zkus ty staré cívky.
Normálně to do 6000 nejelo, co si pamatuju, tak vibrovala a umírala v těchto otáčkách. Nechápu jak to že Mito dokáže suprově táhnout i při 12500 ot./min. Proč to v tý Jawě nedokázali taky trochu vytočit výš?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa - vynechává zapalování v zátěži
Mně podobnou věc třinda dělala, taky na čtyřku kolem šedesátky a pak kolem osmdesátky - teda při jízdě stálou rychlostí a nebylo to elektrikou ale bohatostí směsi - bylo to bohatší než to mělo být. Koukni na svíčky jak vypadají. Nejdřív jsem to zkusíl posunutím jehly, nebylo to ono, tak jsem šteloval vejšku hladiny v plovákovce a jehlu vrátil zpátky jak byla. Už si ale nevzpomenu na kolik mm jsem to ve sklenici šteloval. myslím si že na 10 nebo 11. Ale to si jenom myslím. Návod na to štelování hladiny jsem našel buď na jawamánii nebo na Jenikově místu. Originál návod k třindě nemám, tak nevím jestli to tam třeba není. Ale těma konektorama ve spojení kabelů by to taky mohlo být - oxidace a lámání kabelů při otáčení řídítek dokážou udělat pěkný neplechy. Kdyby to byla načatá indukčka, tak začne blbnout po nějaké době jízdy a nepomůže podřadit, blbla by furt, dokud se nezastaví a nenechá se trochu vychladnout.
Za tuto kontrolu nic nedáš, ale jednou mě to vytrestalo, tak posílám zkušenost dále...
Zkontroluj, zda se kladívka volně pohybují a zda není někde prošoupaný (proražený) ten isolátor pohyblivého kontaktu na té tyčce (ten plast, kterým se kladívko nasazuje na čep). Jednou jsem měl na Jawě nějaké náhradní shitové kladívko (tuším z Polské lidové republiky), dělalo to něco podobného, a až po těžkém boji s osciloskopem jsem zjistil, že je porušený právě tento isolátor a mezi tělesem kladívka a čepem, a právě tam se to zkratovávalo.
Nu a nepohyblivá kladívka jsem taky v mládí zažil.
Za mě jinak viz kolegové výše.
Howgh!
Zkontroluj, zda se kladívka volně pohybují a zda není někde prošoupaný (proražený) ten isolátor pohyblivého kontaktu na té tyčce (ten plast, kterým se kladívko nasazuje na čep). Jednou jsem měl na Jawě nějaké náhradní shitové kladívko (tuším z Polské lidové republiky), dělalo to něco podobného, a až po těžkém boji s osciloskopem jsem zjistil, že je porušený právě tento isolátor a mezi tělesem kladívka a čepem, a právě tam se to zkratovávalo.
Nu a nepohyblivá kladívka jsem taky v mládí zažil.
Za mě jinak viz kolegové výše.
Howgh!
1 reakcí na tento příspěvek Jawa - vynechává zapalování v zátěži
Měl jsem kdysi podobný problém! Motorka startovala na první kopnutí, volnoběh byl super, rozjezd v pohodě, ale jakmile přišel kopec a nebo jsem potřeboval akcelerovat na čtverku, tak začala motorka ztrácet výkon a jeden válec vynechával. Byly to gufera na klice a rozhozený předstih. Vyměnil jsem gufera, předstih nastavil na 3mm a motorka jede jak z praku
Prochi - jo, to co máš červeně zakroužkovaný má Sofía na mysli. Ale nad tím přítokem do karburátoru bych se ještě zamyslel a ozkoušel - kohout pod nádrží - ono to vypadá jako blbost ale přece jen může být gumičkový těsnění v kohoutu nabobtnalý a průtok benálu je menší než by měl být. Vyzkoušení je jednoduchý - sundej hadičku, dej pod kohout prázdnou suchou čistou petflašku a pusť benál. Za minutu by ti měly natýc asi tak tři deci. Pokud ne, tak to může být tou gumičkou s dírkama anebo přicpanejma kanálkama v kohoutu. Mně takhle jednou blbla číza 477 - ono to jelo a jelo a najednou problém a bez výkonu a kuckání a poskakování, tak jsem zastavil skoukl co se dalo , nikde jsem nic nenašel, našlápl jsem a jel jsem dál po ddvou kilákách zase. Pak mě napadla ta hadička - on v ní byl benál i když v plovákovce už nebylo nic - protože shora z kohoutu nic moc nešlo natož vzduch, tak se v ní drželo to, co tam nateklo. A ještě mi taky podobně ta číza zlobila než jsem přišel na závadu - ta byla už opravdu elektrická - nespolupracoval dobře bošák se spínačkou takže to většinou šlo ale chvilku někdy ne. A taky to cukalo a kravilo.
Skoro vše už bylo řečeno, ale přidám vlastní zkušenost.
Nezavrhoval bych to že může nedotejkat benzín.
Mě se stalo, že gumička v kohoutu se po 20 letech provozu vymačkala tak, že skoro uzavřela dírku kterou benzín teče.
Motorka se chovala normálně, ale při trvalé zátěži začala cukat a nešlo jet víc jak 80Km/h.
Nezavrhoval bych to že může nedotejkat benzín.
Mě se stalo, že gumička v kohoutu se po 20 letech provozu vymačkala tak, že skoro uzavřela dírku kterou benzín teče.
Motorka se chovala normálně, ale při trvalé zátěži začala cukat a nešlo jet víc jak 80Km/h.
Prochi - co se gufer týká, starý rady radily šplíchnout při nastartovaným motoru nějakej hořlavej sprej ke klice mezi dynamo a karter, u altíku se tam dostává hůř ale taky to jde. Pokud se běh motoru po aplikaci spreje změní - je netěsný gufero. To se týká samozřejmě gufera pod zapalováním, na druhý straně se to aspoň trochu koupe v oleji, tam by to luft nebralo, spíš olej.
A ještě mě napadla taková blbost - předstih může být v pořádku, ale koukni pro sichr ještě na odtrhy kladívek ( v horní úvrati max. 0,4 min 0.3 ) to by mohlo taky haprovat.
A ještě mě napadla taková blbost - předstih může být v pořádku, ale koukni pro sichr ještě na odtrhy kladívek ( v horní úvrati max. 0,4 min 0.3 ) to by mohlo taky haprovat.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa - vynechává zapalování v zátěži
Já se přivtírnu. Číza mi to dělá taky, ale tam je to horší o jeden válec V určitých otáčkách, asi tak třetině pomyslného otáčkoměru to vynechává a čtyřtaktí, jako by byla bohatá směs. S tou laboruju už nesmyslně dlouho a myslím si, že směsí to nebude. Zvlášť když jsem náhodou vypozoroval, že v těch otáčkách jiskří kontakty v zapalku... Kondenzátor? Ale nedělalo by to při všech otáčkách?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa - vynechává zapalování v zátěži
Fizzer - nemusel by to dělat při všech otáčkách , on se ten diblík elektrickej potřebuje jakoby nabít a vybít vždy při jednom zapalovacím cyklu. Pokud už není v kondici tak to prostě nestíhá tak dobře a sem tam to jiskří ( on je tam ten kondík vlastně proto aby zamezoval jiskření na kladívkách a snižoval vznikání pecky ). Dej novej kondík a uvidíš jestli to bude dělat dál. To čtyřtaktování s tím může souviset a souvisí to právě se směsí - když vynechává tak se při tom vynechání nespálí skoro nic a směs je vlastně o něco bohatší než by měla být. Jasně, něco uteče do výfuku ale i tak je par při dalším zapálení směs bohatší. Ono to jiskření nemusí dělat jenom zlobivej kondík, může to dělat i našikmo ošochtlanej pertinax - kladívko pak cestuje po vačce sem tam klidně i o dva milimetry a to se už na kontaktech může taky projevit jiskřením. Kamarádovi takhle blbla 634 a furt tarokovala ať dělal se směsí všelicos a povyměňoval cívky a kabely a fajfky a svíčky. Na vině byl šikmo odranej pertinax na kladívku (prostě měl skoro suchej filc i vačku) . Nový kladívko neměl, tak jsem pilníkem upravil to stávající, namazal, sešteloval odtrh a hele, motorka hned jela úplně normálně. A on se s tím zlobil přes dva měsíce a hledal chybu. Někdy ( dokonce i často) je porucha v úplné obyčejnosti.
Tak to kladívku a palec na vačku asi teda taky zkontroluju. Ono kdyby člověk aspoň věděl, kterej válec to dělá. Pak může přehazovat jeden komponent zleva doprava a tak najít zkusmo vadný díl. Tím ted nechci říct, že by ten motor byl nějak symetrickej
JO a ještě jsem zapomněl dodat, že to pozoruju celej letošek. Ale páč jsem laxní, tak to řeším až poslední dobou. Dal jsem tam před 14 dny nový (zánovní) kondíky a problém zmizel. Bohužel moje radost vydržela ani ne 100km. Od tý doby to zlobí jako předtím. Tím jsem pravděpodobně vyloučil závadu kondíků. Ale před chvílí jsem si objednal od Sesy dva nový kondíky a cívku, ikdyby do zásoby....
Bimbam> Dík za vyčerpávající rozbor
Kladívko jsem dával nový. Mám ještě video, ale tam byl malý odtrh (0.25), teď je cca v normě (0.4+- autobus), vačka a filc namazané (já to zase přehnal, takže mi tekla mastnota mezi kontakty).
Po seřízení toho odtrhu (dohnat to aby bod zápalu seděl s magnetickým odtrhem byl docela porod) to dělá podstatně míň (ale furt). Kondíků jsem vystřídal několik, dobových i replik. Dělá to se všema.
Kladívko jsem dával nový. Mám ještě video, ale tam byl malý odtrh (0.25), teď je cca v normě (0.4+- autobus), vačka a filc namazané (já to zase přehnal, takže mi tekla mastnota mezi kontakty).
Po seřízení toho odtrhu (dohnat to aby bod zápalu seděl s magnetickým odtrhem byl docela porod) to dělá podstatně míň (ale furt). Kondíků jsem vystřídal několik, dobových i replik. Dělá to se všema.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zapojení přerušovače blinkrů [1, 2] Jawa 350/639 | HaaS | 33 | 23.9.2024 v 11:55 Nukin |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 | Kete | 32 | 17.5.2023 v 12:16 Johny_R |
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... | Dolin | 5 | 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal |
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 | Geofrey | 0 | 28.8.2022 v 22:28 Geofrey |