globalmoto_kveten





Téma: mráz a pneu
 
30.8.2018 v 12:50
Zdarec, mám dotaz. Je nutné/dobré, pokud zazimuji motorku v garáži, kde je stejná teplota jako venku nějak řešit ochrannu pneumatik před mrazem?? Někde na netu jsem četl, že by se moto pneu měly ochránit před mrazem. Jaké mínusové teploty musejí být, aby pryž pneumatik vlivem mrazů ztvrdla, mě není jasné. Uskladnění letních pneumatik z auta, které jsou vystavené mrazům neřeším, ale u motorky je to něco jiného. Otázka zní, řešit či neřešit ochranu pneu mašiny před mrazy??

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mráz a pneu

31.8.2018 v 07:50 | Nahoru | #1

Zdenál1974 píše: dafikk> jsou mi 4 roky .Nevidíš fotku v profilu?? .Jinak jsem dotaz rozvedl níže. Moto nezimuji v garáži, kde teplota většinou neklsá pod nulu. Má jí pod plachtou a v kůlně, kde byla stejná kláda jako venku. Víc jak 14 dnů, nebo jak dlouho bylo v noci i - 20 st.C.a to asi moc dobré pro moto pneu nebude. Proto dotaz jako od 5 letého.



Nejhorší smrt je z vyplašení... Nech si poradit. Dej motorku na servisní (nebo hlavní) stojany,ať se ti neotlačí plošky na gumách. A jestli teda pořád váháš,tak je obal vatelínem,aby ti teda ten přímý mráz nešel na gumy. Ale to už je asi sci-fi. A nebo pak kola odšroubovat a dát si je domů.
Ale pozor....i motorový olej mrazem ztrácí kvalitu. Zvláště ten motorkový!!!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mráz a pneu

31.8.2018 v 09:23 | Nahoru | #2
dafikk> odkroutil jsem si celou vojnu a s celou tou zelenou pakárnou, mazárnou a nezapomenutelné "plácnutí", tak že od té doby smrtí z vyplašení opravdu netrpím. Řekl bych, že ani nevíš co to vojna vůbec byla co? Jak jsem plasl. Četl jsem, že by nejem moto gumy neměly být při skladování vystavovány marzu a tak jsem napsal dotaz a chtěl znát názor ostatních motorkářů. Někdo napsal k věci za což díky a někdo zbytečný příspěvek k ničemu a mimo mísu . Pro mě je na celé motorce nejdůležitější prvek pneumatiky a ty dvě malé styčné pložky co vytvářejí kontakt s podkladem a co rozhodují o bytí, či nebytí. Proto se snažím jim věnovat náležitou peči a neopakovat chyby až budu dávat novou sadu gum (minimálně zadní)na novou sezónu. To, že olej mrazy ztráci kvalitu je samozřejmě fakt, ale není tak důležitý. Když vyměmím na jaře motorvý olej před první jízdou, tak tím udělám dobře jen motoru a nic víc to nepřinese. Pokud olej nevyměmím, tak se kvůli tomu motor určitě nezadře . Při zazimování jsem neřešil ucpání výfuku, nebo lití oleje do válců, aby se mě tam náhodou nevysrážela vzdušná vlhkost a různé jiné ptákoviny, co někteří u zazimování řeší. Mašinu dám na servisák, předni kolo podložím gumou, naleju plnou nádrž až po okraj Vervou 100, vyndám baterku, hodím plachtu a tím pro mne veškeré zazimování končí. Co je potom větší sci-fi?? Každý má hold jiné priority.

(reakce na) mráz a pneu

31.8.2018 v 10:39 | Nahoru | #3

dafikk píše: Nejhorší smrt je z vyplašení... Nech si poradit. Dej motorku na servisní (nebo hlavní) stojany,ať se ti neotlačí plošky na gumách. A jestli teda pořád váháš,tak je obal vatelínem,aby ti teda ten přímý mráz nešel na gumy. Ale to už je asi sci-fi. A nebo pak kola odšroubovat a dát si je domů.
Ale pozor....i motorový olej mrazem ztrácí kvalitu. Zvláště ten motorkový!!!



Snad každá motorka, kterou jsem viděl, má předepsanou výměnu oleje jednou ročně. Vzhledem k ceně oleje a filtrů to není žádná pálka tak myslím, že v tomhle není problém...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist