Zadní guma se mě vždy sjede do lichoběžníka. Tedy splacatí se vršek a sjedou boky, takže zbydou dva hřebeny. Motorka je silně přetížená a nejezdím nijak pomalu. Kupuji vżdy zesílené gumy a hustím o něco více. Zadní na 3,1 místo 2,9 ale je to jak vidím málo. Teď mám novou Pilot road 4 GT asi 700k a chci jî dohustit tak na 3,5. Nevím ale co si můžu dovolit, protože v horku to pak vyletí až o 0,6 výš tak aby to nebylo moc. Pořàd cestou upouštět a dofukovat se mě fakt nechce.
Ta poslední se mě teď odporoučela po 7000 km v půl jedné v noci na dálnici ve Švédsku. Byla to celodenní šílená anabáze. Guma by asi domů s odřenejma ušima dojela ale....
Ráno prázdná, dírka jak po špendlíku nalezena fakt s lupou. Knoty mám ale lepidlo horkem vyteklo a zbylo jen trochu. Navíc jsem to nenechal uschnout a hned jel, takže to ucházelo. Lepidlo nikde neměli, tak jsem až ve čtvrtým pneuservisu sehnal opravu na počkání (čtvrtek 10 ráno!!). Opravář to třikrát!!!zouval a pořád to ucházelo (dírka po tom knotu nic jinýho). Nová guma nebyla, on jen krčil rameny ( cena 300 SEK). V zoufalství jsem tam nafoukal sprej pěny a vyjel jsem 50 km pro novou gumu. Tu jsem koupil ve velký firmě Nord bikes v pět odpoledne (tedy přístupem k zákazníkovi je každý český obchod strčí do kapsy). Servis mají ale přezutí na počkání ani náhodou. Pěna nějak držela ale na 270 km do dalšího ubytování jsem to neviděl, tak jsme se vydali hledat nocleh. Ani náhodou nikde nic (teda nevím kde spěj ti co jezdí na blind). Takže pomalu 70 až 80 vpřed. Po 50 km vyletěl ten špunt nebo co tam dal ten odborník. U pumpy našli tubu lepidla tak jsem tam nacpal 3 knoty a jel jsem. Po dalších 60 km to ušlo náhle během 1km na dálnici (no je pravda že jsem zkoušel jet 90, což jsem asi neměl). Nemají tu krajnice a při prázdný gumě je bočák moc dlouhej a nebylo na co najet ani kam pomalu doťapat (přede mnou bylo zůžení do jednoho pruhu, stát se to o 300m dál zablokoval bych dálnici). Seděl jsem tedy na motorce, nastartovaný motor, blikačky, zadní mlhovky - 3 hodiny) Volal jsem 112(třikrát) ale prostě nijak nepomohli. Zkusil jsem tedy českou asistenci ( platím si havarijko) a ejhle oni to ve 3 ráno zařídili. Odtahovka mě dovezla před pneuservis kde mě ráno gumu přehodili.
Blbá zkušenost. Jako první opatřenî tedy hledám na kolik to foukat, aby to vydrželo víc. Ta dírka byla v tom zeslabeným boku. Na další dluhou cestu zadní novou sebou.
Co myslíte, na kolik se dá ta zadní hustit?
Naposledy editováno 07.07.2018 23:46:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
foxdive píše: UP
čti, voe1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
dafikk píše: Ježíííš....co blbnete všichni s těma procentama dusíku?? Dusík mám větší roztažnost,takže pokud je kolo studené,vypadá podhuštěně. Jakmile se stroj rozjede,kola ohřejí,dusík taktéž,tak se dostanete na optimálně nahuštěné pneu.
Jenze to prave neni pravda - viz stavova rovnice plynu, kterou jsem uz dvakrat citoval.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Když ho to baví,nevadí mu to a uspokojuje ho takový koníček,tak ho přece nezatratíme. Jinak mě připadá jako normální chlap (osobně ho neznám,jen z fóra).. V tom je ten svět krásný,že je taková různorodost
A když to s námi rozebírá tady na fóru,tak jen palec nahoru Také to nemá jednoduché. Minimálně 30% lidí do něho šijí a jsou zbytečně nepříjemní. To je jako by se-se měl rád zrzky a 30% lidí ho bude přesvědčovat,že je debil,že líp se píchají blondýny a brunety
Je to jeho věc,jeho koníček,jeho motorka,jeho výmysly,jeho život a to,že my bychom to takhle nedělali je prostě jen věc názoru. Já bych si to také takhle nepostavil a "nevylepšil",ale respektuji ho a když se o něčem pobavit a mám k tomu co říct,tak nemám problém to sem napsat.
Na světě je mnohem více debilů,kteří nestojí za to se s něma bavit.
Ale zpět k tématu: jasně....já se také snažím abych to měl v mezích TP a dával takové pneu,abych s tím pak na cestách neměl problémy. Pokud to se-se takhle chce,tak mu spíš poraďme,jak to vyřešit (i když nad tím hodně lidí kroutí hlavou). Nebo jsou ti milejší "zimní" témata kdo má delší brko??
Vždyť člověk se z takových příkladů může i poučit. Tak to vidím já a proto se na mě nezlobte. Ani na se-se
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Naposledy editováno 11.07.2018 12:43:24
dafikk píše: DrDNA01> Kašli na to....kdyby to tak vehementně nefungovalo,tak to prostě nebudou do těch kol dávat. Já se tím až tak nezabývám,tak nemám odborné argumenty jak ti oponovat. Já to mám spíš z praxe lidí,kteří na tom jezdili a možná ještě jezdí. Spousta věcí je proti logice a funguje. Jen takový malý příklad: podle zákonu aerodynamiky by ani čmelák neměl lítat a přesto lítá. Myslím čmeláka jako hmyz,ne jako letadlo I když...tam je to podobně
No ja Tvuj optimismus nesdilim. Jsem spise skeptik. Takze jsem presvedceny, ze to nefunguje a lidi to davaj do aut kvuli marketingu, neznalosti a vire. Podobne, jako ji spenat kvuli zelezu, leci se homeopatiky, vyhybaji se cerne kocce, kupuji si turbonator na snizeni spotreby a spoustu jinych nesmyslnych veci. Na teto "urban legende" alespon vydelaji distributori plynu a trosku pneuservisy. Tak je to alespon k necemu dobry..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
U motky, cca 2,7atm. se hodnoty tlaku pohybují +- 0,6 . Což je nějakých 20%. U kamionu 8atm. už to je +- 1,7 .
...dusík nezmenšuje zahřívání pneu, max. ho zpomaluje, ale jen o nějakých 5% , jak už někdo psal. Pneu se zahřívá třením, pohybem, to dusík neovlivní. ...ale hélium, nebo vodík by mohly.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
ramlik píše: dafikk> tak právě dusík má minimální hodnoty tepelné roztažnosti. Tzn. jaký tlak nahustím, takový bude i po zahřátí pneu (+-).
U motky, cca 2,7atm. se hodnoty tlaku pohybují +- 0,6 . Což je nějakých 20%. U kamionu 8atm. už to je +- 1,7 .
...dusík nezmenšuje zahřívání pneu, max. ho zpomaluje, ale jen o nějakých 5% , jak už někdo psal. Pneu se zahřívá třením, pohybem, to dusík neovlivní. ...ale hélium, nebo vodík by mohly.
Lidi zamyslete se nad tou stavovou rovnici ze zakladky. Co to je zase za blaboly o jine roztaznosti dusiku. Ta stavova rovnice Ti rika, ze se v zavislosti na teplote a tlaku bude roztahovat uplne stejne jakykoliv plyn. At je to treba propanbutan.
Jeste jednou: pV=nRT (kde p je tlak a V obem a jejich soucin je primo umerny mnozstvi molekul plynu a teplote), R je konstanta pro vsechny plyny stejna.
Nic vic, nic min. Neexistuje jina roztaznost dusiku a treba helia..
Naposledy editováno 11.07.2018 12:55:39
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
A prosím vás!!!! Nepiště sem,že se to dá plnit vodíkem,nebo se-se založí téma jak se vrátit z onoho světa po výbuchu zadní pneumatiky
Naposledy editováno 11.07.2018 12:57:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
dafikk píše: ...kdyby to tak vehementně nefungovalo,tak to prostě nebudou do těch kol dávat...
Hele, lidi věří věštcům, kupují placebo, atakdále - jak už popsal DrDNA01. Fyzikálně je nesmysl, aby pár procent dusíku v pneumatice navíc způsobilo nějaký zásadně měřitelný rozdíl. Navíc má dusík menší molekuly, takže pneu rychleji ztrácí tlak.
Huštění dusíkem je vyhazování peněz
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
DrDNA01 píše: Lidi zamyslete se nad tou stavovou rovnici ze zakladky. Co to je zase za blaboly o jine roztaznosti dusiku. Ta stavova rovnice Ti rika, ze se v zavislosti na teplote a tlaku bude roztahovat uplne stejne jakykoliv plyn. At je to treba propanbutan.
Jeste jednou: pV=nRT (kde p je tlak a V obem a jejich soucin je primo umerny mnozstvi molekul plynu a teplote), R je konstanta pro vsechny plyny stejna.
Nic vic, nic min. Neexistuje jina roztaznost dusiku a treba helia..
Pro ne vymyslel van der Waals trosku slozitejsi rovnici, kde se uplatni experimentalne zjistene konstanty (a, b) pro ruzne realne plyny. Nicmene ty konstanty se v pripade O a N lisi o par procent a celkovy vliv na chovani O a N at uz pri deji izobarickem nebo izochorickem je opravdu zanedbatelny, radove to jsou zlomky procent.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Uzivatel507 píše: dafikk> a ted mi povez, politicky. Jakej je rozdil v tom jet na 90tce 120 a jet s motorkou prelozenou o 30% jeji navrzene maximalni hmotnosti? Politicky....
Politicky?!? Soudruhu....jezdíš na tom ty,nebo inženýr se-se?!?!?
Ale my si myslím posvítíme na vás!!! Začínáte být nesnášenlivý,nectíte politku fóra a tak nějak vůbec jste podezřelý
A příští rok o devizový příslib do Jugoslávie ani nežádejte
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
dafikk píše: Politicky?!? Soudruhu....jezdíš na tom ty,nebo inženýr se-se?!?!?
Ale my si myslím posvítíme na vás!!! Začínáte být nesnášenlivý,nectíte politku fóra a tak nějak vůbec jste podezřelý
A příští rok o devizový příslib do Jugoslávie ani nežádejte
No preju ti aby to nedobrzdil za tebou a ne za mnou. O schopnosti takovou hruzu ovladat a provest neco jako uhybnej manevr nemam iluze. Jak jsem psal vyse. Videl jsem ten jeho vytvor na zivo a je to k smichu. Jako chlap co si v 50 koupi ojetou fabii. Zajde do autokelly a nakoupi vsechny nalepovaci listy, koberecky s napisem fabia a vystouply samolepky 1.3 a vsechno to na to auto nasere.
Jo a nejvic bych si pral potkat ho jak sedi s defektem na moto a nemuze dolu :D to bych se kolem valel smichy :D
ramlik píše: [quote=_zdenda_] ... Ale když se ohřeje, tak stejně tlak v pneu vzroste stejně jako by tam byl vzduch.
pojmy a dojmy - tepelná vodivost vs roztažnost
Myslim, ze jsem to napsal spravne. Lisi se v tepelne vodivosti, tedy v tom jak rychle se ohreje. Ale kdyz se ohreje uz tak vysledek je stejny. Nebo je to jinak?
Naposledy editováno 11.07.2018 13:50:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Je potřeba na to myslet při brzdění a předjíždění,ale za chvíli přivykneš. se-se nevypadá,že by byl nějaký hostokrutopřísežný střelec. Spíš mě to připadá,že si užívá tu pomalou jízdu s naloženou (hóóóóódně naloženou motorkou) a dělá mu dobře když se v rámci možností pošukává mezi kamiony. Koneckonců...má podobnou váhu jako oni
Třeba by ho ani nebavilo jet na motorce,která má 200-250kg. Pro něj by to zrychlení a ovladatelnost bylo votravný a nebezpečný.
Prostě ho baví se tahat se spoustu krámama. Teď po této příhodě s pneumatikou vymyslí jak dostat na motorku,nebo aspoň na ten vozejk kompresor,zouvačku,vyvažovačku a příruční sklad pneumatik....kdyby náhodou zase píchnul. A prostě už teď tím žije,jak to vymyslet. My ostatní se těšíme třeba do hospody,nebo na projížďku,někdo třeba na šukačku. A se-se?? Na pivo prdí,na projížďku nemá ani pomyšlení,protože nemá vymyšlen pneuservis a šukačka by ho jedině zdržovala od vymýšlení jak to všechno udělat,aby ho příště taková banalita jako je pneumatika nezastavila
Uzivatel507 píše: dafikk> a ted mi povez, politicky. Jakej je rozdil v tom jet na 90tce 120 a jet s motorkou prelozenou o 30% jeji navrzene maximalni hmotnosti? Politicky....
politicky je v tom rozdil pochopit ze:Kdyz pojedu na 90 rychosti 120, tak riskuji sice flastr, nebo nehodu z duvodu nejakeho limitu vozovky, tedy je to riziko podminene nejakym vnejsim administrativnim, nebo prechodnym technickym vlivem. Tedy toto riziko jsem schopen ridit tim, ze pribrzdim pred radarem nebo zatackou, nijak neprekracuju technicky limit motorky.
Pokud vedome prekrocim hmotnostni limit napravy, a jsem kamionak, tak budu dle asi vsech tady debil, ktery nici silnici a riskuje nehodu, pricemz to riziko uz je neovlivnitelne, naprava je pretizena permanentne, mel bych dostat flastr, byt vlacen kanalama na TV Hovna.
Kdyz to zcela stejne udela se-se na motorce, pokud se tomu kamionu na trech kolech jeste tak da rikat, tak je ten rozdil potreba hledat politicky?
Tak se klidne nejak pokuste posoudit situaci kdy ta prehrata, pretizena a prefoukla guma se-semu rachne v tech 160, a vy pojedete proti nemu. Ten pohreb pak bude ciste virtualni, politickej, nebo faktickej?
foxdive píše: 42 psů není moc teda, to je tak necelé tři bary
oni pisou max load pri tomhle tlaku, coz teda uplne neznamena, ze to je i max tlak... primo info o max pressure jsem tam nenasel. u pneumatik na kolo je zase jen info o max pressure ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
foxdive píše: Dusík se dává kvůli úniku ne? Aspoň v tom jsem žil
coz si myslim ze je taky blbost - kdyby "ostatni" molekuly utekly skrz pneu, tak to 2x-3x dofouknes a mas tam jen dusik :D
assassin píše: coz si myslim ze je taky blbost - kdyby "ostatni" molekuly utekly skrz pneu, tak to 2x-3x dofouknes a mas tam jen dusik :D
vyroba dusiku ... snadno, levne, rychle(ale on se ten dusik takhle opravdu 'vyrabi')
Naposledy editováno 11.07.2018 15:31:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
se-se píše: Kubák> akorát že to unikátně kombinuje všechny nevýhody motorky, auta a karavanu
A jaky vyhody motorky zustaly tobe?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Gahan37 píše: dafikk> Já si myslím že když Se-se cestou píchne tak mu to za jízdy nad ním dálkově dofoukne F-16 neboť si pilot podle jeho přístrojovky bude myslet že je kolega
Jestli to se-se nafoukne vodíkem,jak radili výše,tak při defektu spíš dofoukne on tu F16 a hlavou mu rozbije přístrojovku
3 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
Ale liším se, tak mají mnozí z vás naprosto nutkavou potřebu udělat ze mě zločince.
Kolik jen lidí tu ve více vláknech psalo , jak sjíżdí gumy doslova na plátno, ale nevšiml jsem si, że by se na ně snesl déšť kritiky, jak ohrożujou ty ostatní. Nékde tu je vlákno kde jsou fotky motorek nabalených na cestu a dost často vypadají fakt rizikově. Ale nikdo se nad tím nepozastavuje. Já mám kufry široký ale standardní na standardních (ale extra zesílených) drżácích. Každý druhý BMW má ty kufry výš a širší. Ale opět se nad tím nikdo nepozastavuje.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 20 | 12.4.2024 v 14:49 Piwell |
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 3.4.2024 v 12:46 Neeno |
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 24.5.2023 v 18:36 Pedl |
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 16 | 20.5.2023 v 12:02 crestik |
řízení Suzuki GSX 1250 FA | rteprapšak | 12 | 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid |