Téma: 25,09 - 5,10 Chorvatsko mimo hlavní sezónu

12.6.2018 v 10:35
Opět na úplný závěr sezóny jedeme do Chorvatska. Nesnášime frony a předražené služby, proto jezdíme na dovolenou mimo hlavní turistickou sezónu. Kromě toho přátele mi ze strandy říkaji, že mám zimní motorku a proto nemám strach vyrazit do přímořské destinace rovnou přes Alpy i touto relativně pozdní dobou. Tuto pouť podníkáme již po několikáte, víme přesně co a jak a všechno máme zmáknuté.

25.09 Útery. Praha - Novo mesto (SLO). Přes Vídeň, Graz, Maribor. Ryze dálniční přesun, 766 km, dá se to zvládnout v klidu během dne. Kotvíme v penziónu Novák, super místo pokoj pro dva cca 25-30 EUR, hned vedle je perfektní pizzerie.

27.06 Středa. Nove mesto – Rab, přes Karlovac. 206 km, zpočátku suprová klikatá cesta do Karlovace, potom taková Chorvatská normálka vnitrozemím a nakonec cca 30 km podel moře. Trajekt a jsme tam.
Pobyt na Rabu do 2.10, celkem 5 dni. Perfektní malý penzión, kousek od moře, Staré město je 3 min chůze, hned vedle je supermarket a tržnice. Majitel penziónu má vlastní loď, dá se v klidu pronajmout za rozumné neturistické peníze. Čísté, nově vybavení pokoje, dole je společenská mistnost kde se dá vařit, zahrada, parkování na pozemku. Vychází nam to na 30 EUR na noc pro dva. Jde hlavně o pohodový přístup majitele, velice loajální podmínky a celkovou polohu penziónu. Dá se samozřejmě prodiskutovat alternativní možnosti ubytování.

2.10 Rab – Portorož (SLO), opět trajekt a potom přes Istrii do krásného městečka Portorož, 210 km. Ubytování v kterémkoliv penziónu dle libosti a aktuální nabídky na bookingu. Dá se jako last minute najit opravdu pěkný hotýlek za pár kaček, loni jsme platili nějakých směšných 20 EUR za pokoj pro dva přímu ve starém městě kousek od mariny.

3.10 Portorož – hranice IT/AT, cíl projet kousiček itálie, v Trieste dát si zmrzlinu, v Udine nakoupit kafe, kousek parmezanu a zakotvit někde v těsné blizkosti rakouských hranic.

4.10 IT/AT - Maltatal – Salzburg, počíta se s zastavkou na Maltě – nejvyšší přehradě Rakouska, celkem 266 km.

5.10 Salzburg – Praha, návrat domu, dálniční přesun 340 km.

Něco o nás. Jezdec a baťužek, 37 a 29 let, motorka BMW R1200RT. Jezdíme na pohodu, žádné šílenství.

Naposledy editováno 12.06.2018 10:36:49

12.6.2018 v 11:51 | Nahoru | #1
Tak parada, uzijte si to. Plan mate do detailu.

12.6.2018 v 21:55 | Nahoru | #2
od kedy som tam presne v takomto rozmedzi chytil 2x buru uz ma po polke Augusta k Jadranu nic neprilaka... vela zdaru. Len kratke info - pocas bury je zakazane jazdit na moto pri pobrezi a oktem toho ze policajti vyberaju pri kazdom vyjazde, je to aj dost nebezpecne.

23.6.2018 v 11:15 | Nahoru | #3
My jsme v Chorvatsku na rozhraní září/říjen pátým rokem a nemůžu vynachválit. Počas super, málo turistů. Jednou jsme byli na Istrii koncem července a už v životě :)

Samozřejmě že na přelomu září/říjen musí člověk počítat s tim že počasí se může dostat do extrému s ohledem na motorku, ale já jsem napsal že máme "zimní" motorku. Já osobně nemám problém jet přes Alpy v 12 stupních, ale třeba pro naháč to problém být může

23.6.2018 v 22:06 | Nahoru | #4
Hrvatska áno, ale jedine mimo sezóny! Viem si to predstaviť máj / květen - jún / červeň od plitvickych jazier do Rijeky a celou magistralou až po veľkú plážu v crnej gore , potom pobrusit stúpacky na SH21 a späť cez durmitor a bosnu. Vyhoda začiatku leta dlhšie dní teplejšie noci ale možnosť buriek , koncom augusta/spna stabilnejšie počasie teplejšie more ale kratšie dni a chladnejšie noci. V sezóne to je masaker , to by tu nešiel

20.8.2018 v 17:28 | Nahoru | #5
Tak damy a panove jen tak pro info uz mam prihlaseno 5 stroju, z let minulych vim ze nepojede kazdy ale i tak to je slusna ucast!

1 reakcí na tento příspěvek 25,09 - 5,10 Chorvatsko mimo hlavní sezónu

21.8.2018 v 10:32 | Nahoru | #6
Nejhorší je, že touto dobou tam přichází Bora, silný vítr, kdy se uzavírá Jadranská magistrála a i část dálnice. A opravdu s v tom na motorce nedá jet. Ale je to jenom o smůle či štěstí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 25,09 - 5,10 Chorvatsko mimo hlavní sezónu

2.9.2018 v 09:34 | Nahoru | #7

(reakce na) 25,09 - 5,10 Chorvatsko mimo hlavní sezónu

2.9.2018 v 10:29 | Nahoru | #8

A4Rocket píše: FJRPEPA> Jedeme tam ctvrtým rokem, boru jsem nezažil a už se na ni těšim :) Ale jednou jsme byli na začátku srpna v Chorvatsku a už nikdy, všuda nasrano turistů a jejich smradů

Máš pravdu v sezoně je to hrozný, Ovšem, když chceš sebou vzít vnučku a manželka jindy nemá dovolenou, tak nic jiného nezbývá.
V září jsem tam na motorce byl asi 15x a tu pořádnou boru jsem zažil dvakrát a můžu Ti říct, že Tě to sfoukne i z motorkou na zem jako nic. Jeli jsme i kolem přívěsů za autem, které byly převrácený vlivem větru kolama vzhůru. Hned to chce najet do vnitrozemí a už je to dobrý.

1 reakcí na tento příspěvek 25,09 - 5,10 Chorvatsko mimo hlavní sezónu

6.9.2018 v 15:03 | Nahoru | #9

(reakce na) 25,09 - 5,10 Chorvatsko mimo hlavní sezónu

6.9.2018 v 16:24 | Nahoru | #10

A4Rocket píše: Tak viceméně dálnice vede ve vnitrozemí. Loní jsme jeli tu samou trasu tam po magisrále jak říkáš a zpátky jsme jeli po dálnici

Jenže ona zároveň s Jadranskou magistrálou, bývá povětšinou zavřená i dálnice.

13.9.2018 v 09:50 | Nahoru | #11
No dobře dobře, nestraš. Můžeme být zavřena dejme tomu jeden den, člověk si dá pivo v klidu na hotelu

4.11.2018 v 22:55 | Nahoru | #12
Ahoj všem
Tak nakonec jsme jeli ještě později a to 9-19 října. Počasí bylo super, na Rabu bylo 25 stupňů, pocitově u moře 30. Modrá obloha každý den, málo lidi, všude jsou slevy, všude tě maji rádi. Obavy ohledně bory se nenaplnili :))) Přikládám pár fotek.

Rakousko, cesta do Chorvatska

U Karlovače jsme si udělali zastávku

Ostrov Rab

Po cestě zpět přes itálii jsme si udělali zajižďku na pěkný kopec Mangart ve Slovinsku 2.063 metrů, dole bylo 21 stupnů, nahoře 6 :)