globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h
7.6.2018 v 15:02
Ahoj, prosím o radu a nazory všechny kdo jezdí na MT-09 a zažívají tento jev s řidítky okolo 180km/h vibrace-kmitání až tak že musíte radši zavřít plyn v zájmu nerozbitī si držky o asfalt.

Podotykam že nekomu se to děje a někomu ne? Proč? Důvod?

MT-09 2015 najeto 8000km, nebourano, kolo převáženo 3-krát, vůle v krku není žádná.

Diky za vaše poznatky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

10.6.2018 v 13:19 | Nahoru | #31
Danielos> IQ některých jedinců mě opravdu překvapuje ...

(reakce na) Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

11.6.2018 v 08:22 | Nahoru | #32

libac22 píše: Danielos> IQ některých jedinců mě opravdu překvapuje ...



A ty si po těch komentářích, jezdíc na etalonu ordinerních rozpočtovek, přijdeš nějak chytrej?

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

11.6.2018 v 08:35 | Nahoru | #33
Vy jste taky chytrolíni, vždyť ten kluk má v podstatě pravdu Na čem kdo jezdí je v tomhle případě úplně buřt.
A ono to taky není první modernější yamaha co má tyhle problémy...asi holt udělají geometrii dobrou pro lehkou ovladatelnost, ale už to za ty prachy co se to prodává nevyváží dostatečně kvalitním podvozkem. Ale taková je dneska doba

(reakce na) Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

11.6.2018 v 09:03 | Nahoru | #34

Kocandak píše: Vy jste taky chytrolíni, vždyť ten kluk má v podstatě pravdu Na čem kdo jezdí je v tomhle případě úplně buřt.
A ono to taky není první modernější yamaha co má tyhle problémy...asi holt udělají geometrii dobrou pro lehkou ovladatelnost, ale už to za ty prachy co se to prodává nevyváží dostatečně kvalitním podvozkem. Ale taková je dneska doba



môže byť, šetrí sa všade, ale kolega Dekker-Dave ten problém na jeho MT-09 nepociťuje, tak asi to tak paušálne nebude.
Chalan vymení gumy, dá hustejší olej do vidlíc a bude po probléme.

Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

11.6.2018 v 09:15 | Nahoru | #35
Ty yamahy jsou strašný bláto, měkký péra, komprese a odskok téměř neexistující. Když dá hustší olej tak si může pomoct při brzdění, trochu si pomůže větší tuhostí...ale odskok někde na nerovnostech tím bude trpět. A klidně může mít ty problémy ještě větší. Když přitáhne péra tak tomu podvozku vezme pracovní rozsah, bude ho to naklepávat na hrbech...ale v tomhle případě je to snad i možná to nejlepší jednoduchý řešení problému...

Může to dělat i blbá aerodynamika, ale spíš bych si tipl že bez "větších" investic do podvozku se to nikdy nepodaří lehce vyřešit. A než do toho rvát prachy, tak rači buď jezdit pod 180 a nebo jinej stroj
edit:paušálně to asi tak i bude, internety jsou toho plný...

Naposledy editováno 11.06.2018 09:16:19

Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

11.6.2018 v 10:15 | Nahoru | #36
Pagos psal, že má zadní tlumič z jiný motorky. Možná by bylo dobrý začít tím, dát vše do série, výchozího nastavení a odtud se odpíchnout. Možná je ta příčina jen a pouze v tom tlumiči

Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

11.6.2018 v 10:49 | Nahoru | #37
Snáď 2017 to už nerobí. Asi to bude tak, prvé modely /pred faceliftom - aj autá/ potrebujú poriešiť problémy za chodu /na majiteľoch/ a potom po facelifte už to bude OK. To isté Tracer, snáď 2018 je už ideálny.

Na otázky zakladateľa proč a dúvod: Môže to byť od váhy jazdca, posedu na moto, rozložení váhy, stavu motorky. To isté aj pri Tracerovi, niekomu to kmitá, niekomu nie. Škoda len, že majiteľovi, čo to robí neplechu, tak na to väčšinou nepríde, čím to môže byť.

Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

11.6.2018 v 13:19 | Nahoru | #38
něco podobného jsem zažil s pneumatikou continental po 3500 km, jsem na ní objevil malé plošky, byla nerovnoměrně sjetá oskákaná...na vyvažovačce se to vyváží ale ve vyšší rychlosti se to pozná...
co vím tak tato tříválcová revoluce měla z výroby pneu bridgestone a ta by měla být dobrá ale bůhví o to udělá po 8 tisících a jak s tím jezdíš

Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

11.6.2018 v 16:03 | Nahoru | #39
Ten zadni tlumič je ze ZX-6R. Ale měl ho prede mnou borec, který ho mel take na MT-09 a jezdil s tim normálně co to dalo cca 230km/h bez jakychkoliv vibraci.

Jak jsem psal. Prezuji na M7RR a uvidime. Stejně jsem chtěl kupovat tvrdší pružiny, tak pak zkusim i toto.

Prodávat to nechci, jelikoz je to skoro nove a jezdi se mi na tom parádně. Po hornetu H9, je to pro mě kurevsky zabavnej stroj s posezem jak na motardu a to jsem přesně chtěl. Hlavně to 3-val. srdce vo uvnitř bije je pecka a zbytek se prostě doladí.

Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

11.6.2018 v 17:14 | Nahoru | #40
V případě MT-09 je na vině aerodynamika. Podařilo se vytvořit systém, který je v některých případech blízko limitu a stačí málo, aby se dostal za limit stability řízení. Samotná motorka je aerodynamicky na úrovni ne cihly, ale spíše dlažební kostky. Po osedlání je to dlažební kostka se spoilerem na horní straně.

Těžiště hmotnosti je hodně vpředu. Aerodynamické těžiště je taky vpředu. Zadní stavba motorky postrádá cokoli, co by ji aerodynamicky stabilizovalo – podsedlové panely, nástavbu za sedlem, blatník, dlouhé výfuky. Motorka je samozřejmě aerodynamicky nestabilní vždy – vpřed ji tlačí síla působící mezi zadním kolem a vozovkou, proti ní působí odpor vzduchu s působištěm zhruba v místě kolen jezdce. Aerodynamické těžiště ani těžiště hmonosti by ale neměly být příliš vpředu u řízení.

Proudění kolem MT-09 je velmi turbulentní. Do určité rychlosti a při bočním větru to může být výhodou. Vypadá to, že po dosažení těch zhruba 180km/h se nestabilita bočních proudů dostane do rezonance s výchylkami těžiště hmoty kolem řízení. Pokud totiž začne působit na boku motorky jakákoliv boční síla, nastanou dvě věci. V případě, že začne foukat zleva, motorka bude mít snahu se naklopit vpravo a gyroskopický efekt při naklonění doprava stočí řízení taky doprava. Toto je za normálních okolností stabilizující, např. při poryvu bočního větru, kdy motorka nepřepadne na bok, ale jede v oblouku doprava a jezdec má možnost k postupnému narovnání a návratu do původního směru. U MT-09 při těch 180km/h začnou turbulence fackovat motorku zleva zprava přesně v rytmu, v jakém reaguje i řízení a výsledkem je nekontrolovatelné rozkmitání, kdy nepomůže ani tlumič na řízení. Řešení není jednoduché a bylo by potřeba překopat design a koncept motorky – dát kapoty na boky a vzadu, změnit geometrii řízení a hmotnost předního kola, posunout těžiště dozadu. Nerespektování těchto zásad bylo u konce mnoha aerodynamických konceptů cestovních, závodních i pro rychlostní rekordy. Příkladem jsou například nebezpečné velké kapoty silničních motorek z padesátých let.
Protože toto řešení je neprůchozí, asi nezbývá, než se smířit s tím, že nějakých 170km/h je v zájmu vlastní bezpečnosti nepřekročitelných.

Naposledy editováno 11.06.2018 17:16:41

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

11.6.2018 v 17:48 | Nahoru | #41
Zajímavé čtení... Něco na tom opravdu bude... Ten tlumič řízení to kmitání, dle mě posune o neco dal, ale řešení to není.

Ale je nepochopitelné, že to dělá opravdu jenom někomu.

(reakce na) Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

11.6.2018 v 21:24 | Nahoru | #42

pagos píše: Zajímavé čtení... Něco na tom opravdu bude... Ten tlumič řízení to kmitání, dle mě posune o neco dal, ale řešení to není.

Ale je nepochopitelné, že to dělá opravdu jenom někomu.


Když to děla jenom někomu, tak se mi zda, že je pravděpodobnějši ten olej ve vidlich. Teď je ale otazka, jestli hustši, nebo řitši? Asi bych dal řitši. Vyskoušej - uvidiš, to zas neni tolik peněz.

Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

11.6.2018 v 21:33 | Nahoru | #43
Jinak koukám, pagos je z Ústí nad Orlicí a já z Pardubic, což není zase tak daleko. Klidně se stav a motorky prohodíme a pak se uvidí :)

Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

14.6.2018 v 08:39 | Nahoru | #44
Mno... pokiaľ sú dobre vyvàžené obe gumy, nafúkané +- dobre, nemáš rozbité riadenie, alebo ložiská na OBOCH kolesách, malo by to ísť rovno.

Podľa mňa, ak vyváženie nepomohlo, bude zrada inde. mne to robil chopper pri 150+ a zrada bola v zadnom kole. Našpanovanie reťaze je dôležité, lebo na KLE s dobre napnutou reťazou dán 170 hravo a s voľnou reťazou ledva 140 a to už je synchronizované plávanie moto/jazdec...

za zmienku stojí kontrola ovality pneu a jej hádzaniu. Ono to vyvážené môže byť na tuty na 0.1g, ale čo z toho, keď je guma, ako brambor (obrazne a riadne za vlasy pritiahnuté).

Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

14.6.2018 v 11:50 | Nahoru | #45
Díky moc za poznatky. Dnes večer zkusim napnout řetěz a pojedu to zkusit. M7RR už je doma, tak pokud nepomůže napnutí řetězu, tak zítra to přezuju a uvidime. Pokud to nepomůže, zkusim ještě ten olej ve vidlich.

Jinak Dekker.dave - beru te za slovo, jak budu mit čas tak ti pisnu a zajedu za tebou do Pardubek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

14.6.2018 v 14:17 | Nahoru | #46

Mucha____ píše: pagos> Zkus pootočit predni pneu. Vyfouknout a třeba o 1/4 nebo 1/2 ji pootočit a znovu vyvážit. Nic není dokonalé a tím pádem i pneu má nevyvazena mista. No a je možné, že se ten nevyvazek pneu střetnul s nevyvazkem kola a i když je to dobře vyvážené, tak to dělá přesně tohle.


Jak se můžou potkat nevávažky kola a pneumatiky, když se to vyvažuje jako celek.

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

2.7.2018 v 23:39 | Nahoru | #47
Podobný problém letos řeší Melandri na Ducati V4 ve WSBK, kolikrát to vypadá, že hodí na rovince tlamu. Melandri je prcek a na ducně má opěrku za zadkem. Předek kapoty je asi 10cm před osu kola a kapota je velká bedna velmi blízko předního kola. Vzadu za sedlem ani pod sedlem není skoro nic. Motor je hodně vpředu, i v porovnání s předchozí 1299. Motorku udělali designově podle poslední módy a otázkou je, jestli by to z perspektivy aerodynamiky nebylo lepší jinak.


Davies je proti Melandrimu minimálně o hlavu větší a všimni si, kde má zadek. Celkově je těžiště hmoty i aerodynamické těžiště víc vzadu. U Daviese jsem žádné rozkmitání řízení nepozoroval.


A teď porovnání s MotoGP. Tam si rozhodně nemůžou dovolit šlápnout vedle. Předek kapoty je na úrovni osy kola, nad předním kolem je mohutně vykrojená. Pod řidítky jsou jakési spoilery, těžko říct jejich důvod, ale nejspíš také stabilizují proud obtékajícího vzduchu. Za sedlem je relativně mohutná nástavba, pod sedlem boční panely. Tím se posouvá aerodynamické těžiště dozadu.


A ještě porovnání V4 a 1299. U V4 je vidět, že motor a špice kapoty jsou víc vpředu, u V4 nástavba za sedlem přestala existovat.

(reakce na) Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

3.7.2018 v 01:21 | Nahoru | #48
[quote=Kohlstein]A teď porovnání s MotoGP... Pod řidítky jsou jakési spoilery, těžko říct jejich důvod, ale nejspíš také stabilizují proud obtékajícího vzduchu. [/img]

nemam to tedy nijak overeny ale podle umisteni a uhlu je to na 90% snaha o vetsi pritlak/stabilitu na predni kolo pri pocatku brzdeni(v zatacce uz je pak mala rychlost tam to nebude mit efekt) jak jde predek dolu uhel se zvysuje a kyzeny pritlak jeste vic narusta s nim .. kdyby to byla snaha o korekci obtekanyho vzduchu bylo by to jednak dal (kolem konce kapoty u riditek treba) a hlavne nejvetsi ztraty budou stejne dole, tj. indukovany odpory kolem asfaltu + vliv otacejicich se kol.. to je obecne nejvetsi pruser aerodynamiky nekapotovany kola, ve formuli je "kapotujou" prave natvarovanim spoileru, ale to by bylo na moto spis nekde kolem blatniku takovy nejaky plosky.. nahore kdyz se pilot nalepi plexi, sbali ruce k nadrzi, a na zadech ma hrb, tam je to docela cisty

BTW Milos1> presne

(reakce na) Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

3.7.2018 v 02:28 | Nahoru | #49
Milos1> Můžou se potkat nevyvážená místa. Není to moc obvyklé, ale stává se to. Znám 3 lidi, co jim motorka dělala přesně to, co pagosovi, i když to měli několikrát vyvážené. Zkusili pootočit pneumatikou cca o polovinu, vyvazili a vibrace už nebyly. Tohle je opravdu velmi vzácný jev, kdy ani vyvažovačka toto nedokáže vyvážit tak přesně, aby se obešla jízda bez vibrací. A vzhledem k tomu, že je to nejlevnější volba ve srovnání třeba s tím zakoupením nových pneu bych to určitě zkusil.

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

3.7.2018 v 03:53 | Nahoru | #50
Mucha>
..slusna vyvzovacka je presnejsi(1g) nez po kolika se vubec delej ta zavazicka(2,5 nebo 5g)
..1g nevyvazku je mokrej flek (plivanec ) na rafku nebo pneumatice - a vzhledem k vaze predniho kola (radove deset kilo) a vzhledem k otackam toho kola i pri fakt velky rychlosti (podle prumeru ale dejme tomu do 3000rpm i pri rychlostech kolem 300km/h) je to fakt nic

samozrejme je i otazka kdo, a cim ta kola tem znamym vyvazoval, o tom zadna

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

3.7.2018 v 10:57 | Nahoru | #51
kerut> Tak nemusi byt uplne za miliony, ale skoro všude na dílnách jsou vyvažovačky, co ti meri po méně než je 5g skoro všude ukazují po 5g, protože je to zaokrouhlené, ale dá se nastavit, aby ukazovala třeba 2g, jenže zaokrouhleně je to na displeji 0g.
Ale o to nejde, prostě si za tou blbosti stojím, viděl jsem ty 3 případy na vlastní oči (i to, jak si to nechali převažovat) a vsechna vyvazeni byly v pořádku. :D

Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

3.7.2018 v 20:04 | Nahoru | #52
Zajímavé... No už si začínám zvykat. Dnes jednou 210 a nic. A podruhé jsem to při 190 cejtil. Po přezutí na m7RR a dopnuti řetězu se to o krapet zlepšilo. Uvidíme až budou nové vidle. Zjusim našetřit na ty cartridge od K-tech a uvidíme. Bohužel dříve jak na Vánoce to nebude.

Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

4.7.2018 v 07:29 | Nahoru | #53
Sedíš asi moc volně při té akceleraci a sviras moc řídítka, tahas je k sobě podle mě to bude hlavní problém, zkus pozvolna zrychlovat přes těch 180 a rukama se jen lehce pridrzovat
Zkus ještě jestli máš přední kolo srovnané ve bydlících

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

4.7.2018 v 22:17 | Nahoru | #54
Mucha____> souhlas s tebou. Z vlastní zkušenosti i několik aut s nizkoprofilovyma pneu. Resi se jak rikas ty, pokud není vybavení, nebo Hunter 9700
Viz : http://www.tasy.cz/pneuservis/vyvazovacka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

4.7.2018 v 23:01 | Nahoru | #55
Radek11111> Díky, že aspoň někdo ví, co tím myslím.
Jinak, myslel jsem si, že je na to ještě nějaký spešl vybavenicko, ale nebyl jsem si jistý názvem, tak jsem ani nezmiňoval. Tak si mi aspoň rozšířil obzory.

A u auta jsem to ještě neřešil, tak třeba jednou budu.

(reakce na) Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

5.7.2018 v 14:10 | Nahoru | #56
Mucha____> Ono se jedná o dvě věci. Nevyváženost a házivost. Nevyváženost se řeší závažím, házivost ne. www.geoinstruments.cz/cz/prumyslove_vyvazovacky_twinco/index_m.htm . Tu vyvažovačku TWINCO, s příšlišenstvím na motocyklová kola, jsem kdysi konstruoval (mechanickou část). Takže o vyvažovaní, bych prosím pěkně, tak trochu něco věděl Když po vyvážení pootočíš pneumatiku na ráfku, tak mužeš vyvažovat znova. Tím potočením tedy neřešíš nevyváženost, ale možná házivost.

Naposledy editováno 05.07.2018 14:55:07

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

5.7.2018 v 20:48 | Nahoru | #57
Ten samý problém u mě vyřešila výměna řetězovky.Měl jsem nerovnoměrně vytahaný řetěz,který mašinu právě ve vyšší rychlosti rozkmital .Po výměně byl klid.Nejdřìv jsem zkusil vyvážit gumy , přitvrdit , nebo změkčit tlumiče a nic.

(reakce na) Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

5.7.2018 v 21:42 | Nahoru | #58
60jara60>To je přesně vono. Kmitání řidítek je zavádějící. Může to být způsobené něčím úplně jiným, než nevyáženým předním kolem.

Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

5.7.2018 v 22:55 | Nahoru | #59
Dnes ve dvou kilech v táhlé pravotočivé zatáčce mi to začlo pumpovat zadkem, kouknu na řetěz a místy nerovnoměrně vytahanej, takže proběhne výměna a vezmu to i s pneu, předek tam mám už rok a maso ubylo, tudíž už to bude opět nevyvážené... Dám nový gumy a řetězovku a bude zas rok klid...

(reakce na) Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h

5.8.2018 v 20:43 | Nahoru | #60
pagos> Nazdárek,mám stejné moto jako ty a problém jsem neměl 14000km až od té doby co jsem vyměnil pneu Michelin pilot power 4 .Když mi je poprvé vyvážily ,tak to bylo hrozné 180km/h málem jsem jsi rozbyl hubu a tak vše znova.Přední i zadní a závaží mi přesunuli oproti původnímu cca 5cm kmitání se zlepšilo ale není to ono.už jsem měnil i řetězovku a nic.Tak jedině možná varianta pootočít kola a pak znova vyvážit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha Mt 09 při nižších otáčkách c... Yamaha MT-09 Czlad 19 18.4.2024 v 09:36 SuperSic58
Spolehlivost MT-09 Yamaha MT-09 Ale3 20 13.4.2024 v 07:15 dewwil
zkušenosti + doporučení pneu Yamaha MT-09 Gery9 11 10.4.2024 v 22:17 TomasNBK
návod v CZ Yamaha MT 09 rok 2021-2023 Yamaha MT-09 Gery9 6 5.4.2024 v 21:01 Michal.R6
Poptavam parkovani motorky v Milovi... Yamaha MT-09 Dan75 0 19.3.2024 v 19:37 Dan75


TOPlist