1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu
Jako jo, kdybych měl na to čas a prachy, tak bych chtěl 250/592 panelku, ale že si to fakt celé udělám a jednou za měsíc se projedu kolem baráku, protože do dnešního provozu to fakt není.
A plně se podepisuju pod to, že dělat někomu pincka, babetu atd. je za trest. Dva případy z letošního roku. Kámoš dovezl babetu, kterou sem mu dělal tak 5let na zpět, tehdá jen nějaké seřízení, babeta jela perfektně. Pak to nechali ležet pomalu dva roky na dešti na sněhu venku. Takže motor KO, jelikož tam natekla voda, zrezla klika, ložiska, taky řetěz, šlapátka, palivový kohout, karbec zevnitř zežraný, katastrofa! Tak sem to dal dohromady, vzal sem si to 7000Kč, za práci sem z toho měl sotva 1500Kč, když veznu co sem se s tím najebal, třeba nový origo karbec už ani nejde sehnat, tak sem hodiny seděl u netu a sháněl jetý který bude ok. Atd. atd.
Pak sem dělal 555, a to bylo totální neštěstí. Klasika, borec mě zavolal, že je to po generálce že jen neví jak natahat elektriku, ať mu udělám jen elektriku už. Tak udělám elektriku, pincek nejede. Shodím válec, totálně vydřené, shodím píst, ojnice v piči. Vypustím olej, místo oleje vyteče voda. Rozdělám spojku, vypadané korky. To je sakra motor po GO? Nehledě na kilo červeného silikonu Tak sem to celé rozdělal, udělal kliku, výbrus. Ještě byli KO kolečka v převodovce. Nové? Ale kdeže, tak sem horko těžko sháněl staré funční. Koupil podle starých ložisek nové. Pak zjistím, že mě napasují na kliku, tak řeším proč. Nakonec zjistím, že nějaký chytrák zbrousil ložiska. Protože kartry byly 555 a klika nakombinovaná z 21kou už přesně nevím jak to, ale to je jedno, prostě neexistovalo na to ložisko, tak sem to vyřešil vložkama. Tolik jebačky s tím, a stejně to pak pořádně nejelo a už sem pak ani nepočítal hodiny co sem strávil než sem to vyladil aby to nějak fungovalo. Vzal sem si za to taky 7000Kč, protože sem jim původně řekl 6 tak sem to chtěl nějak dodržet, takže za práci sem neměl skoro nic a vycházelo mi to tak 20Kč/h nebo ani ne. Tak má cenu to pak dělat? Opravdu tady ty vehikly vlastní lidé, kteří žijí v tom že díly na generálku motoru vyjdou do 500Kč a za práci stačí flaška. Takhle to může dělat opravdu jedině nějaký strejda co je v důchodu a dělá to jen pro radost. Ale když se tím živíte že opravujete motorky, máte na to živnost, musíte platit spoustu věcí a čas téměř žádný, tak tyhle kšefty vás stojí akorát peníze místo toho abyste je vydělali. Když můžu dělat pěknou novou motorku, na kterém udělám jen běžný servis u kterého se ani pořádně neumažu a zákazník mi rád dá 200, 300Kč na hodinu tak proč bych se místo toho měl hrabat v nějaké jawě s kterou se budu srát týden a čistý zisk za to bude sotva 1000Kč a ještě na vás budou hledět jak na největšího zmrda zlodějského?!
mischa638 píše: Na pincku sem začínal taky, dneska jezdím na ZZR1400 a mezitím sem se svezl na kdečem. A můžu říct, že moc motorek horší jak pincek nebylo A pro všechny jawaře a vlastence tady: Na to pionýru sem najezdil pomalu 30000km, ale nikdy mě to nefungovalo snad ani týden v kuse, pořád sem se v tom musel hrabat. A ani nepočítám kolik sem za tu dobu dělal výbrusů a co sem všechno opravoval. Ale jedno pozitivum to mělo. Peníze sem na opravy samozřejmě neměl abych to dával do servisu, maximálně mě na to občas přispěl děda. Takže mě to donutilo se o to zajímat a začal sem se v tom vrtat sám. Pak sem si pořídil 638ku a to byl stejný příběh, taky se mě co chvíli něco na tom sralo. Ale čím víc sem se o techniku zajímal, tím víc sem tomu rozuměl a uměl si kdeco opravit sám, tak 350ku sem si postupem času celkem vychytal, spoustu věcí vyřešil jinak než to bylo původně z jawy a pak to i celkem fungovalo. Najezdil sem na ní dobrých 60000km možná i víc. Ale bylo s tím fakt problémů a nikam dál bych na tom rozhodně nejel. Když si vzpomenu co sem se to natlačil, kolikrát mě vezli dom na vozíku nebo v dodávce, to se mě z japoncem nikdy nestalo. A myslím že se najde spousta lidí co by si jawku opravit dokázali, ale proč bych si měl kupovat a jezdit na motorce, v které se budu víc hrabat jak jezdit? Z japonců co mám mě nikdy nic nikde nenechalo. Kdykoli dojdu k motorce, nastartuju a vyjedu. Nemusím nic seřizovat, dolaďovat, nebo se srát že to nejede, nemám strach že nedojedu domů, prostě jen leju benzín, jednou za rok olej, sadu gum, případně další spotřebák a uživám si to. Za poslední 3 roky sem na svých japoncích najel skoro 30000km a neřešil sem jeden jediný problém
Jako jo, kdybych měl na to čas a prachy, tak bych chtěl 250/592 panelku, ale že si to fakt celé udělám a jednou za měsíc se projedu kolem baráku, protože do dnešního provozu to fakt není.
A plně se podepisuju pod to, že dělat někomu pincka, babetu atd. je za trest. Dva případy z letošního roku. Kámoš dovezl babetu, kterou sem mu dělal tak 5let na zpět, tehdá jen nějaké seřízení, babeta jela perfektně. Pak to nechali ležet pomalu dva roky na dešti na sněhu venku. Takže motor KO, jelikož tam natekla voda, zrezla klika, ložiska, taky řetěz, šlapátka, palivový kohout, karbec zevnitř zežraný, katastrofa! Tak sem to dal dohromady, vzal sem si to 7000Kč, za práci sem z toho měl sotva 1500Kč, když veznu co sem se s tím najebal, třeba nový origo karbec už ani nejde sehnat, tak sem hodiny seděl u netu a sháněl jetý který bude ok. Atd. atd.
Pak sem dělal 555, a to bylo totální neštěstí. Klasika, borec mě zavolal, že je to po generálce že jen neví jak natahat elektriku, ať mu udělám jen elektriku už. Tak udělám elektriku, pincek nejede. Shodím válec, totálně vydřené, shodím píst, ojnice v piči. Vypustím olej, místo oleje vyteče voda. Rozdělám spojku, vypadané korky. To je sakra motor po GO? Nehledě na kilo červeného silikonu Tak sem to celé rozdělal, udělal kliku, výbrus. Ještě byli KO kolečka v převodovce. Nové? Ale kdeže, tak sem horko těžko sháněl staré funční. Koupil podle starých ložisek nové. Pak zjistím, že mě napasují na kliku, tak řeším proč. Nakonec zjistím, že nějaký chytrák zbrousil ložiska. Protože kartry byly 555 a klika nakombinovaná z 21kou už přesně nevím jak to, ale to je jedno, prostě neexistovalo na to ložisko, tak sem to vyřešil vložkama. Tolik jebačky s tím, a stejně to pak pořádně nejelo a už sem pak ani nepočítal hodiny co sem strávil než sem to vyladil aby to nějak fungovalo. Vzal sem si za to taky 7000Kč, protože sem jim původně řekl 6 tak sem to chtěl nějak dodržet, takže za práci sem neměl skoro nic a vycházelo mi to tak 20Kč/h nebo ani ne. Tak má cenu to pak dělat? Opravdu tady ty vehikly vlastní lidé, kteří žijí v tom že díly na generálku motoru vyjdou do 500Kč a za práci stačí flaška. Takhle to může dělat opravdu jedině nějaký strejda co je v důchodu a dělá to jen pro radost. Ale když se tím živíte že opravujete motorky, máte na to živnost, musíte platit spoustu věcí a čas téměř žádný, tak tyhle kšefty vás stojí akorát peníze místo toho abyste je vydělali. Když můžu dělat pěknou novou motorku, na kterém udělám jen běžný servis u kterého se ani pořádně neumažu a zákazník mi rád dá 200, 300Kč na hodinu tak proč bych se místo toho měl hrabat v nějaké jawě s kterou se budu srát týden a čistý zisk za to bude sotva 1000Kč a ještě na vás budou hledět jak na největšího zmrda zlodějského?!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr | AdaM123456 | 11 | 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1 |
Barva Jawa 20 Jawa 50/20 Pionýr | Mety21 | 7 | 3.5.2024 v 22:50 Kohlstein |
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... | HonzaH08 | 9 | 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA |
Trojka mlátí Jawa 50/20 Pionýr | Kyselizeli | 2 | 27.4.2024 v 17:22 Frantas |
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr | Kyselizeli | 38 | 6.4.2024 v 18:24 docent |